Zaaddonor gezocht

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
sereentje22
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 september 2009, 22:13

Zaaddonor gezocht

Bericht door sereentje22 » 8 september 2009, 22:33

Bij deze hoop ik een sperma donor te vinden die mijn wens in vervulling laat gaan.
Ik wil graag een klein wondertje via ZI
Ik had een donor die simpel weg niets van zich liet horen als de eisprong erwas dus was niet bepaald betrouwbaar.
ik hoop dat ik via deze weg een betrouwbare donor kan vinden voor mijn kinderwens


Ben een vrouw van 25 jaar woon al 6 jaar samen maar mijn partner is onvruchtbaar helaas.

girl
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 april 2009, 18:14

Bericht door girl » 8 september 2009, 23:00

g
Laatst gewijzigd door girl op 9 september 2009, 14:26, 3 keer totaal gewijzigd.

sereentje22
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 september 2009, 22:13

Bericht door sereentje22 » 8 september 2009, 23:08

dat is hartstikke mooi dat het bij jou is gelukt na 9 jaar maar geloof niet dat het jou dan de recht geeft om over andere te oordelen hoe of wat iemand zwanger wil worden lijkt mij..
Of dat mensen hopeloos zijn als ze andere manieren hulp aannemen dan wachten.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 8 september 2009, 23:26

Sereentje, ik wens je heel veel succes toe bij je zoektocht. Ik hoop dat jullie snel een donor vinden die jullie kan helpen om jullie wens in vervulling te brengen. Ik begrijp heel goed dat je alles wil proberen voor een kindje. Dat zou ik zelf ook doen...Nogmaals veel succes, Audrey

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 9 september 2009, 0:09

Beste girl,

Ik vind je oordeel omtrent de keuze van sereentje nogal hard. Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar van forumleden (die toch elk op hun manier met vruchtbaarheidsproblemen worden geconfronteerd) verwacht ik toch iets meer respect voor de keuzes van anderen. De buitenwereld is al hard genoeg voor ons...

Wijzelf zijn dank zij een heel lieve eiceldonor zwanger kunnen worden. En ok, genetisch gezien zal het nooit 'mijn' of écht 'ons' kind worden, maar ik zal het wel 9 maanden gekoesterd hebben in mijn schoot en de volgende jaren zal ik het samen met mijn man en tevens de genetische vader, met veel liefde en warmte grootbrengen. Zal ik daarom minder 'mama' zijn? Ouderschap heeft niet alleen te maken met genetisch materiaal, vraag dat maar eens aan alle stiefouders, adoptieouders, ...

Waarom een partner zoiets accepteert? Uit liefde! Omdat je samen wil opvoeden, wil delen in de vreugde van een gezinsleven. Waarom willen partners in een nieuw samengesteld gezin mee zorgen voor elkaars kinderen denk je, ook al zijn ze niet genetisch verwant?

Nu, maak je geen zorgen, ik heb jouw opmerking nog gehoord, maar toen was die nog wat drastischer: 'als je op natuurlijke wijze geen kinderen kan krijgen, dan moet je je daar bij neerleggen, 't is dat de natuur het zo gewild heeft'... dat slaat dus ook op iedereen die via clomid, IUI, IVF, ICSI,... zwanger wil worden of is geraakt... en als ik me niet vergis dan behoor je ook tot die categorie, net als zo velen hier op het forum!

Ik heb doodleuk geantwoord: als jouw kind volgende maand kanker of zo blijkt te hebben, dan laat je het ook zo, want 't is dat de natuur het zo gewild heeft...

Girl, ik begrijp dat donatie van genetisch materiaal voor u blijkbaar net een brug te ver is en dat kan ik begrijpen. Dit is echter geen ondoordachte beslissing, geen wanhoopsdaad, maar wel een weloverwogen beslissing genomen door twee volwassenen na een zeer lange medische voorgeschiedenis (wat ons de tijd heeft gegeven om aan het idee te wennen).

Ik wens je verder nog een voorspoedige zwangerschap toe en een wolk van een dochter en sereentje, ik hoop voor jou dat je snel een lieve donor mag vinden!

JD

marb
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 augustus 2008, 11:53

Bericht door marb » 9 september 2009, 9:48

girl schreef:Bij mijn weten wordt een kind geboren van de 2 partners in een huwelijk.
Ik ben benieuwd hoe bijvoorbeeld BAM-moeders en homosexuele koppels hier over denken. Vermoedelijk vind je dat zij ook geen recht hebben op een kind.
Uiteraard heeft iedereen recht op zijn of haar mening, maar die op deze manier op deze plek uiten getuigt van bijzonder weinig respect. Geduld is weliswaar een schone deugd, bedachtzaamheid eveneens.
Je standpunt doet me denken aan dit artikel: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 090902_032
Ik veronderstel, gezien jouw achtergrond, dat je het daar NIET mee eens bent?

Sereentje, heb je al contact opgenomen met een CRG in je buurt? Dat lijkt me de meest betrouwbare weg naar een gezonde en goede donor.

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 9 september 2009, 12:27

Beste Sereentje,

Ik hoop dat je kinderwens zo snel mogelijk in vervulling zal gaan op een manier waar jij en je partner zich goed bij voelen. Zoals de meeste op de site weet ik maar al te goed hoe moeilijk het is om met een onvervulde kinderwens om te gaan en wat je er allemaal voor over hebt om die wens te vervullen.
Niettemin zou ik je toch aanraden om ook eens bij een fertiliteitscentrum langs te gaan zodat je over alle info beschikt bij je keuze voor een anonieme donor via een centrum of een gekende donor via het internet.
Ik heb een 2-ling via een anonieme donor in een fertiliteitscentrum. Als je dat wenst wordt er bij de keuze van de donor rekening gehouden met de kenmerken van je partner. Persoonlijk vind ik het ook veel betrouwbaarder (juridisch, medisch, je eigen gezondheid en die van je kind etc.). De keuze ligt natuurlijk voor 100 % bij jou en je partner maar ik denk dat je pas een goede keuze kan maken als je alle mogelijkheden kent. Vandaar mijn pleidooi om ook eens te rade te gaan bij een fertilitieitscentrum.

Zelf heb ik me, na veel geduld, toch niet neergelegd bij mijn onvervulde kinderwens. En voor de "girls" onder de lezers, ook tijdens de langdurige behandelingen was geduld een noodzakelijke gave. Ik heb met volle overtuiging minstens 4 "onnatuurlijke" en volgens sommige blijkbaar "foute" tussenkomsten ondergaan of laten gebeuren om mijn kinderwens te vervullen :wink: en heb er nog geen seconde spijt van gehad.

- fout 1: had geen partner, geen huwlijk maar wilde toch een kind dus deed beroep op een anonieme donor.
- fout 2: had ivf nodig dus de kunstmatige bevruchting gebeurde in een labo waarna de embryo's nog 3 dagen in een schaaltje verder leefde en ontwikkelde.
- fout 3: de bevalling werd kunstmatig op gang gebracht.
- fout 4: de te vroeg geboren babies werden vervolgens in leven gehouden in een kunstmatige baarmoeder met kunstmatige voeding.

Dit is uiteraard een absurde opsomming en zelf zie ik dat natuurlijk niet zo :D . De reactie van mensen als "girl" (gelukkig kom je die zelden tegen) stoort me ook niet omdat ik elke dag kan genieten van mijn 2 wondertjes !! maar voor hen die nog worstelen met een onvervulde kinderwens zijn zulke reacties wel heel pijnlijk.

Sereentje, laat je niet ontmoedigen en veel succes !

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 9 september 2009, 12:39

Blij te merken dat ik niet de enige ben die toch wel een beetje geschokt was door de reactie van 'girl'. Voor de tweede keer al, want op 'als je zwangerschap niet eindigt zoals verwacht' staat er ook al een heel ongepaste opmerking.

Hoop wel dat al deze commotie niet Sereentjes boodschap, 'wie wil doneren' op de achtergrond doet verdwijnen.

Succes, Audrey

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 9 september 2009, 12:53

@audrey: Ik kan je volledig volgen.
Ben even gaan kijken naar de reactie van "girl" op als je zwangerschap niet eindigt zoals verwacht. Niet te geloven wat daar staat .... !

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 9 september 2009, 13:33

Ik ben ook blij om te horen dat ik niet de enige ben die geschokt was... ik herinner me nog die reactie waarnaar je verwijst, en in een PB naar sereentje heb ik er ook naar verwezen, met de boodschap dat dergelijke opmerkingen hier op het forum slechts zeer uitzonderlijk zijn.

Ik wist echter niet meer dat die opmerking van dezelfde persoon komt. Heel spijtig!

Peko, proficiat met je twee wondertjes. Jouw bijdrage is een schoolvoorbeeld van hoe het forum hier werkt: met respect voor ieders mening elkaar steunen en tips uitwisselen.

DVO webmaster
Webmaster
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 september 2006, 18:54

Bericht door DVO webmaster » 9 september 2009, 14:28

Of men behandelingen verder doet of er mee stopt of er überhaupt mee begint: doet er niet toe.
Of men voor donatie of tegen donatie is: doet er niet toe.
En ga zo voort...

Als vereniging respecteren we dan ook ieders keuze, ieders mening. Iedereen heeft daar immers recht op, iedereen bekijkt het vanuit zijn persoonlijk standpunt.

Dit forum is dan ook een plaats waar iedereen zich goed moet voelen, welkom voelen, begrepen voelen. Het is ook een plaats waar discussie mag en kan gevoerd worden. Vandaar ook dat de bovengaande discussie niet verwijderd wordt, omdat iedereen zijn standpunten nogal vrij duidelijk verwoord heeft.

Maar een mening stopt daar waar het respect voor elkaar zoek is. Een mening dient op zijn minst toch ergens een fundament te hebben en niet zo maar iets dat klakkeloos zonder nadenken geponeerd wordt zonder nog maar de draagwijdte er van te begrijpen? Een mening dient niet om iemand anders te kwetsen bijv.

En dit moet elk lid zich goed realiseren. Wij aarzelen dan ook niet om berichten te verwijderen en bij herhaaldelijk voorkomen ook leden de toegang te weigeren na een persoonlijke verwittiging.

Tot hier deze discussie dus ;)

Vriendelijke groeten,
Webmaster

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 9 september 2009, 16:13

Moving on..

Sereentje, jammer om te horen van je ventje. Ik hoop dat jullie heel snel een donor vinden, anoniem of niet, zelfstandig of via een centrum. En eenmaal je de juiste donor gevonden hebt wens ik jullie al zeker een wolk van een kind toe!

Groetje,
Wendy

sereentje22
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 september 2009, 22:13

Bericht door sereentje22 » 9 september 2009, 21:51

wij lopen al 5 jaar bij een fertilieteits kliniek helaas werkt dit niet tot ons genoegen contstand andere doktoren steeds andere meningen daar worden we nu steeds knetter gek van daarom proberen we het via deze weg.

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 10 september 2009, 10:06

Hoi Sereentje,

Spijtig dat het niet goed gaat in de fertiliteitskliniek. Vijf jaar behandelen is op zich al zwaar genoeg. Hopelijk vinden jullie snel een nieuwe donor langs deze weg.

groetjes

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 11 september 2009, 10:48

@ orchidee: had je mailtje niet gezien :oops: Heb daar gereageerd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten