IUI-clubje

IUI Forum
mich75
Berichten: 3001
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 26 april 2024, 12:42

@Luna2206,

Wat een gedoe. In theorie duurt een menstruatiecyclus 28 dagen en is de eisprong op dag 14.
De praktijk is vaak anders, ik had altijd een cyclus van 28-29 dagen, maar mijn eisprong was rond d12 en dus een langere luteale fase.

Er zijn ook dames die op 28 dagen zitten maar een late ovulatie hebben en een te korte luteale fase waardoor, als er al een zwangerschap ontstaat, die misloopt.

Ik vraag mij af hoeveel kennis die dr heeft als zijn antwoorden zo uiteenlopend zijn.

Even voor jou, een follikel groeit gemiddeld 2mm per dag, soms zijn er wel eens uitschieters van 6mm en soms groeien ze amper, maar dus 2mm gemiddeld.
Als dit bij jou zo is dan is je follikel maandag 20mm, nog niet extreem groot en lijkt een ovulatie dinsdag of woensdag wel realistisch.

Stel dat je toch gaat testen, weet dan dat je ovulatie 24-36u na je positieve test is. Dus als je zondag positief test, bel dan maandagochtend om dit te melden en dan kan de inseminatie misschien toch nog gebeuren.
Maar als cyclus verloopt zoals vorige keer dan is maandag nog te vroeg voor iui.

Als deze voorvallen zich blijven voordoen zou ik toch overwegen om naar een ander ziekenhuis te gaan.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

roezepoetoes
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 maart 2024, 16:52

Re: IUI-clubje

Bericht door roezepoetoes » 26 april 2024, 16:41

Luna2206 schreef:
26 april 2024, 11:52
roezepoetoes schreef:
26 april 2024, 9:40
Luna2206 schreef:
26 april 2024, 7:48
Ik mag straks -eindelijk- (wat lijken afspraken eindeloos te duren) naar de gynaecoloog voor mijn follikelmeting (dag 11). Maar het belangrijkste is dat ik eindelijk kan vragen wat er precies is misgelopen vorige maand. Naar mijn weten heb ik altijd mijn eisprong op dag 15 of 16. Maar dit gebeurde vorige maand:

Dag 11- follikel 13mm
Dag 13- follikel 16,5mm (en toen telefoon gehad dat mijn eisprong gepasseerd was)

Om dan 17 (!) dagen later mijn menstruatie te krijgen. Als ik een simpel rekensommetje maak was dus mijn eisprong wel op dag 16. Maar bloedwaarden liegen natuurlijk niet. Dus ben zò blij dat er enkele vragen beantwoord zullen worden.
Woop woop! Hopelijk kunnen jullie jullie eerste poging doen deze maand! 🍀 't is Dr. Meire deze week, persoonlijk heel blij met haar uitleg en aanpak telkens.

Ik ben echt beginnen janken in de auto.
Het was een andere arts maar ga zijn ( :wink: ) naam niet voluit typen voor zijn privacy. Bij de uitleg rond wat er vorige maand is gebeurd kreeg ik wisselende antwoorden die me niet veel wijzer maakte. Eerst was het SOWIESO dat ik zondag mijn eisprong had (bloedresultaten), dan kan het niet dat je langer dan 14d nadien menstrueert, waarop ik dus zei dat mijn eisprong dan de dinsdag was; om dan uiteindelijk te horen dat ik mss dan kort zwanger was. Ik eindigde echt met: “Ik ben super lesbisch.” (Een zwangerschap is dus uitgesloten). Dan gaf ik het gesprek een beetje op.

Mijn follikel is nu 14mm, baarmoederslijmvlies 8mm en maandag (dag 14) moet ik opnieuw op controle (i.p.v. inseminatie). Ik zei dat we maandag dan wrs te laat gingen zijn omdat ik vorige keer mij eisprong op dag 13 had aan 16,5mm waarop hij zei dat 16,5mm te klein is vr een eisprong. (Opnieuw dus zichzelf tegensprekend met vorige maand; ben je nog mee?!)

Dus: als ik de bloedresultaten van vorige maand hoor, zijn we maandag te laat. Als ik mijn menstruatie en persoonlijk gevoel volg, zou ik dinsdag of woensdag ovuleren. Alleszins dus meer onduidelijkheid en daar word ik verdrietig van.

Ik wou zondag zelf mijn eisprong nagaan met testen maar dan ga ik zo sad zijn als blijkt dat mijn eisprong maandag is en ze opnieuw niet kunnen insemineren. :(
Ah damn :/ zo bizar. Zelf enkel ervaring met Dr. De Smet maar had er ook niet echt de beste vibe bij.
Als je zelf met ovutesten doet en je test zondag positief kan je naar de fertifoon bellen om de inseminatie toch in te plannen maandag hoor. Ik moest dat doen als ik positief testte, maar was dus negatief waardoor ik ovitrelle moest zetten en pas dinsdag moest gaan.
Also: haha. Toen ik ging voor de HyFoSy moest ik ook eerst in een potje plassen om te zien of ik niet zwanger was. Toen keek ik eens naar mijn vrouw: 'heb jij speciale skills gekregen waar ik niet van afweet?' 😂 konden ze daar absoluut niet mee lachen 🙈
Gek hoe elke ervaring zo anders is.

Luna2206
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 maart 2024, 9:40

Re: IUI-clubje

Bericht door Luna2206 » 27 april 2024, 7:25

roezepoetoes schreef:
26 april 2024, 16:41
Luna2206 schreef:
26 april 2024, 11:52
roezepoetoes schreef:
26 april 2024, 9:40


Woop woop! Hopelijk kunnen jullie jullie eerste poging doen deze maand! 🍀 't is Dr. Meire deze week, persoonlijk heel blij met haar uitleg en aanpak telkens.

Ik ben echt beginnen janken in de auto.
Het was een andere arts maar ga zijn ( :wink: ) naam niet voluit typen voor zijn privacy. Bij de uitleg rond wat er vorige maand is gebeurd kreeg ik wisselende antwoorden die me niet veel wijzer maakte. Eerst was het SOWIESO dat ik zondag mijn eisprong had (bloedresultaten), dan kan het niet dat je langer dan 14d nadien menstrueert, waarop ik dus zei dat mijn eisprong dan de dinsdag was; om dan uiteindelijk te horen dat ik mss dan kort zwanger was. Ik eindigde echt met: “Ik ben super lesbisch.” (Een zwangerschap is dus uitgesloten). Dan gaf ik het gesprek een beetje op.

Mijn follikel is nu 14mm, baarmoederslijmvlies 8mm en maandag (dag 14) moet ik opnieuw op controle (i.p.v. inseminatie). Ik zei dat we maandag dan wrs te laat gingen zijn omdat ik vorige keer mij eisprong op dag 13 had aan 16,5mm waarop hij zei dat 16,5mm te klein is vr een eisprong. (Opnieuw dus zichzelf tegensprekend met vorige maand; ben je nog mee?!)

Dus: als ik de bloedresultaten van vorige maand hoor, zijn we maandag te laat. Als ik mijn menstruatie en persoonlijk gevoel volg, zou ik dinsdag of woensdag ovuleren. Alleszins dus meer onduidelijkheid en daar word ik verdrietig van.

Ik wou zondag zelf mijn eisprong nagaan met testen maar dan ga ik zo sad zijn als blijkt dat mijn eisprong maandag is en ze opnieuw niet kunnen insemineren. :(
Ah damn :/ zo bizar. Zelf enkel ervaring met Dr. De Smet maar had er ook niet echt de beste vibe bij.
Als je zelf met ovutesten doet en je test zondag positief kan je naar de fertifoon bellen om de inseminatie toch in te plannen maandag hoor. Ik moest dat doen als ik positief testte, maar was dus negatief waardoor ik ovitrelle moest zetten en pas dinsdag moest gaan.
Also: haha. Toen ik ging voor de HyFoSy moest ik ook eerst in een potje plassen om te zien of ik niet zwanger was. Toen keek ik eens naar mijn vrouw: 'heb jij speciale skills gekregen waar ik niet van afweet?' 😂 konden ze daar absoluut niet mee lachen 🙈
Gek hoe elke ervaring zo anders is.
Ik ga dat zondag dan doen (want mijn borsten zijn nu al gezwollen). Ik blijf het trouwens grappig vinden hoe je lichaam zo mee verandert met je hormonen…
Merci voor de info! Hoop dat ze dat ze het dan wel niet lastig vinden dat ik op eigen houtje heb beslist om te testen omdat ik hun niet geloof. Maar okee. :shock:
01/24: Eerste afspraak
03/24: Eisprong gemist
-
04/24: IUI 1

roezepoetoes
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 maart 2024, 16:52

Re: IUI-clubje

Bericht door roezepoetoes » 27 april 2024, 8:18

@Luna, als hij nog niet fel genoeg kleurt kan het toch dinsdag of woensdag zijn, dan hoef je niet te bellen hé. Maar zo weet je het wel 🤗 dan plannen ze gewoon in bij je afspraak maandag en ben je zeker van je poging.
Moeten ze niet moeilijk over doen. Is toch normaal dat je daar zelf mee bezig bent, denk ik dan. 🤷

aisez
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 april 2024, 23:15

Re: IUI-clubje

Bericht door aisez » 27 april 2024, 16:12

Heyy lieve dames,
Ik heb een vraagje aan jullie, moet ik mijn menstruatie dag aanhouden, ik moet als ik de mijnkalaneder app aan hou, 4 mei ongesteld worden. Ik lees overal wel iets anders. Is het zo dat ik dan 4 mei moet aanhouden of 6 mei dus precies 2 weken na de inseminatie? Wat hebben jullie gedaan ik wil me toch inhouden om niet te testen tot 7 mei en wil wachten dat als ik niet ongesteld wordt dan pas te testen.
En ik merk vandaag dat mijn borsten niet meer zo gevoelig zijn als voorheen.

mich75
Berichten: 3001
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 28 april 2024, 9:29

De Ovitrelle kan tot 14 dagen in je urine meetbaar zijn, maar hij kan ook al na 7 dagen verdwenen zijn.
Te vroeg testen kan dan vals positief geven. Je kan nu wel testen om te zien of de Ovitrelle er al uit is.

Ik heb even teruggelezen en je hebt vrij vroeg de Ovitrelle moeten zetten, waardoor het lijkt dat je eisprong eerder was dan op de natuurlijke manier. Maar als je app je NOD vroeger aangeeft zou dit kunnen duiden op een kortere luteale fase.

Het meest betrouwbare is nu of over 2 dagen testen, de test is dan negatief of licht positief en dan opnieuw testen op 4 mei.

Wil je nu nog niet testen dan wacht je misschien beter tot 6 mei.

Neem je Utrogestan? Want dit houdt meestal de menstruatie tegen.

Als je effectief een kortere luteale fase hebt en geen Utrogestan neemt dan zou je zelfs voor 4 mei ongesteld kunnen worden.

Misschien is mijn uitleg wat verwarrend, maar jij bent degene die het best kan inschatten wanneer je NOD is.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

aisez
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 april 2024, 23:15

Re: IUI-clubje

Bericht door aisez » 28 april 2024, 10:32

Bedankt voor je reactie, ik heb geen idee ik maak het allemaal voor t eerst mee. Ik gebruik geen utrogestan. Ik zal zeker afwachten tot 6 mei en dan gaan testen. Op de mijn kalender app staat, 20 ovulatie dag. 22 is bij mij de inseminatie gebeurd. Ik ben wel gewoon optijd begonnen met alles dus het zou gek zijn als het te vroeg is of te laat. Van iui is ook de bedoeling vgm dat alles gepland word gedaan en of me lichaam er dan goed op zal reageren of slecht dan zien we dan helaas pas 6 mei. Maar ik heb vandaag weer enorm veel pijn in mijn borsten, me tepels doen ook echt heeel veel pijn.

Luna2206
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 maart 2024, 9:40

Re: IUI-clubje

Bericht door Luna2206 » 28 april 2024, 13:52

roezepoetoes schreef:
27 april 2024, 8:18
@Luna, als hij nog niet fel genoeg kleurt kan het toch dinsdag of woensdag zijn, dan hoef je niet te bellen hé. Maar zo weet je het wel 🤗 dan plannen ze gewoon in bij je afspraak maandag en ben je zeker van je poging.
Moeten ze niet moeilijk over doen. Is toch normaal dat je daar zelf mee bezig bent, denk ik dan. 🤷
Ik kreeg geen tweede streepje op mijn ovulatietest van gisteren en vandaag dus morgen gaan ze meting doen en dinsdag sowieso insemineren (zei de dokter omdat woensdag 1/05 is). Ofwel met natuurlijke eisprong ofwel prik zetten maandagavond. Zoooo content dat ik mijn eisprong niet vandaag/morgen heb. Merci voor de steun! :)
01/24: Eerste afspraak
03/24: Eisprong gemist
-
04/24: IUI 1

roezepoetoes
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 maart 2024, 16:52

Re: IUI-clubje

Bericht door roezepoetoes » 29 april 2024, 14:48

Luna2206 schreef:
28 april 2024, 13:52
roezepoetoes schreef:
27 april 2024, 8:18
@Luna, als hij nog niet fel genoeg kleurt kan het toch dinsdag of woensdag zijn, dan hoef je niet te bellen hé. Maar zo weet je het wel 🤗 dan plannen ze gewoon in bij je afspraak maandag en ben je zeker van je poging.
Moeten ze niet moeilijk over doen. Is toch normaal dat je daar zelf mee bezig bent, denk ik dan. 🤷
Ik kreeg geen tweede streepje op mijn ovulatietest van gisteren en vandaag dus morgen gaan ze meting doen en dinsdag sowieso insemineren (zei de dokter omdat woensdag 1/05 is). Ofwel met natuurlijke eisprong ofwel prik zetten maandagavond. Zoooo content dat ik mijn eisprong niet vandaag/morgen heb. Merci voor de steun! :)
Zo goed!! Ben al benieuwd. In elk geval veel succes 💪

Luna2206
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 maart 2024, 9:40

Re: IUI-clubje

Bericht door Luna2206 » 29 april 2024, 15:18

roezepoetoes schreef:
29 april 2024, 14:48
Luna2206 schreef:
28 april 2024, 13:52
roezepoetoes schreef:
27 april 2024, 8:18
@Luna, als hij nog niet fel genoeg kleurt kan het toch dinsdag of woensdag zijn, dan hoef je niet te bellen hé. Maar zo weet je het wel 🤗 dan plannen ze gewoon in bij je afspraak maandag en ben je zeker van je poging.
Moeten ze niet moeilijk over doen. Is toch normaal dat je daar zelf mee bezig bent, denk ik dan. 🤷
Ik kreeg geen tweede streepje op mijn ovulatietest van gisteren en vandaag dus morgen gaan ze meting doen en dinsdag sowieso insemineren (zei de dokter omdat woensdag 1/05 is). Ofwel met natuurlijke eisprong ofwel prik zetten maandagavond. Zoooo content dat ik mijn eisprong niet vandaag/morgen heb. Merci voor de steun! :)
Zo goed!! Ben al benieuwd. In elk geval veel succes 💪
Deze ochtend zette ze zelf Ovitrelle en moet morgen terug vr inseminatie, joepie!
01/24: Eerste afspraak
03/24: Eisprong gemist
-
04/24: IUI 1

roezepoetoes
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 maart 2024, 16:52

Re: IUI-clubje

Bericht door roezepoetoes » 29 april 2024, 15:54

Luna2206 schreef:
29 april 2024, 15:18
roezepoetoes schreef:
29 april 2024, 14:48
Luna2206 schreef:
28 april 2024, 13:52


Ik kreeg geen tweede streepje op mijn ovulatietest van gisteren en vandaag dus morgen gaan ze meting doen en dinsdag sowieso insemineren (zei de dokter omdat woensdag 1/05 is). Ofwel met natuurlijke eisprong ofwel prik zetten maandagavond. Zoooo content dat ik mijn eisprong niet vandaag/morgen heb. Merci voor de steun! :)
Zo goed!! Ben al benieuwd. In elk geval veel succes 💪
Deze ochtend zette ze zelf Ovitrelle en moet morgen terug vr inseminatie, joepie!
Ooh!! Superspannend hé.
Daarna kan het wachten en hopen beginnen 😅😅
Veel succes, ik duim 🍀🤞

aisez
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 april 2024, 23:15

Re: IUI-clubje

Bericht door aisez » 29 april 2024, 15:58

Goedemiddag lieve dames,
Vandaag sinds 11 uur ochtend begon ik milde buikpijn klachten te krijgen, het lijkt op menstruatie pijn. Ik was zojuist bij mijn moeder op visite en kon de pijn niet meer tegen het is een hele zeurende pijn. Ik heb ergens wel het gevoel dat het een innesteling kan zijn. Het is nu namelijk nog te vroeg om ongesteld te worden tenzij de hormonen mijn cyclus heeft veranderd en ik vandaag of morgen ongesteld moet worden maar dat lijkt me sterk. Ook heb ik hoofdpijn en ben ik heel erg moe.

roezepoetoes
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 maart 2024, 16:52

Re: IUI-clubje

Bericht door roezepoetoes » 29 april 2024, 19:02

aisez schreef:
29 april 2024, 15:58
Goedemiddag lieve dames,
Vandaag sinds 11 uur ochtend begon ik milde buikpijn klachten te krijgen, het lijkt op menstruatie pijn. Ik was zojuist bij mijn moeder op visite en kon de pijn niet meer tegen het is een hele zeurende pijn. Ik heb ergens wel het gevoel dat het een innesteling kan zijn. Het is nu namelijk nog te vroeg om ongesteld te worden tenzij de hormonen mijn cyclus heeft veranderd en ik vandaag of morgen ongesteld moet worden maar dat lijkt me sterk. Ook heb ik hoofdpijn en ben ik heel erg moe.
Dat klinkt wel herkenbaar. Ik dacht ook dat het menstruatiepijn was, en zie... Ik duim 🍀

aisez
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 april 2024, 23:15

Re: IUI-clubje

Bericht door aisez » 29 april 2024, 19:10

Hey Roezepoetoes,
Bedankt voor je positieve reactie, lief van je. Ik kan niet wachten om te testen. Hoeveelste dag na inseminatie had jij deze klachten. Ik heb het nu nog steeds klachten, het is echt een zeurende pijn en ik ben super moe. Ik mag namelijk 15 dagen na mijn inseminatie testen en dat komt dan uit op 6 mei. Dus als ik vandaag niet mee tel heb ik nog 6 dagen en mag daarna testen. Deze klachten heb ik letterlijk echt als ik al ongesteld ben geworden, dus pas wanneer ik echt moet vloeien krijg ik deze klachten en heb tot nu toe nog geen menstruatie gezien. Hopen dat dit ook niet gaat gebeuren. Ik hoop dat de 6 dagen snel zullen verlopen. Dus is dit ook bij jou zo gebeurd en was je test toen uiteindelijk positief?
Groetjes

roezepoetoes
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 maart 2024, 16:52

Re: IUI-clubje

Bericht door roezepoetoes » 30 april 2024, 19:16

aisez schreef:
29 april 2024, 19:10
Hey Roezepoetoes,
Bedankt voor je positieve reactie, lief van je. Ik kan niet wachten om te testen. Hoeveelste dag na inseminatie had jij deze klachten. Ik heb het nu nog steeds klachten, het is echt een zeurende pijn en ik ben super moe. Ik mag namelijk 15 dagen na mijn inseminatie testen en dat komt dan uit op 6 mei. Dus als ik vandaag niet mee tel heb ik nog 6 dagen en mag daarna testen. Deze klachten heb ik letterlijk echt als ik al ongesteld ben geworden, dus pas wanneer ik echt moet vloeien krijg ik deze klachten en heb tot nu toe nog geen menstruatie gezien. Hopen dat dit ook niet gaat gebeuren. Ik hoop dat de 6 dagen snel zullen verlopen. Dus is dit ook bij jou zo gebeurd en was je test toen uiteindelijk positief?
Groetjes
Vanaf dag 7 na de inseminatie ongeveer denk ik. Als je wil kan je al met early test testen, maar hou er rekening mee dat als je Ovitrelle moest zetten, die tot ongeveer 10 dagen nadien vals positief resultaat kan geven... Ik heb uiteindelijk inderdaad positief getest 🥰 maar heb pas getest op mijn NOD. En dag daarna bloedafname bij de huisarts.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten