Juli - Augustus - September 2024

Minosh
Berichten: 1390
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Minosh » 5 mei 2024, 6:55

oochnee tonpon, echt niet fijn om ziek te zijn tijdens je zwangerschap! Op zich is deze variant niet schadelijk voor de baby, ik heb dat ook gehad, alleen het hoesten is vreselijk en pijnlijk 😣 ! Laat je maar goed opvolgen!

Gelukkig dat alles in orde was minimosa, beter een check teveel dan te weinig op deze termijn!
Hier ook niet super creatief maar pinterest is wel fijn om ideeën te sprokkelen 😊! Veel plezier in tenerife😊!

Zitav
Berichten: 666
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Zitav » 5 mei 2024, 11:10

Mimimosa schreef: ↑
4 mei 2024, 8:47
Deze week voor t eerst aan de monitor gegaan. Ik voelde ons meisje al 3 dagen nog amper bewegen dus was toch ongerust gezien ze anders heel erg actief is.. Alles was gelukkig in orde!

Wij gaan vanaf volgend weekend nog een weekje naar Tenerife. Kijk er zo naar uit! Nog even genieten van de tijd met ons tweetjes πŸ₯°

Maar eerst hebben we 7 mei nog een 3/4D echo op staan. Ben zo benieuwd!! Ik hoop dat ze zich wat gaat laten zien.. want die echo's zijn altijd een hele opgave 🀣
Moet toch even schrikken zijn! Gelukkig is alles goed!

Ouh zalig! Wij gaan niet vanaf deze week maar volgende week ook naar Tenerife!
Geniet ervan!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Zitav
Berichten: 666
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Zitav » 5 mei 2024, 11:17

Hier ligt de naam zo goed als vast, het geboortekaartje is gemaakt en goed gekeurd met een proefdruk :D.
Verder hebben we de co sleeper en alle andere dingetjes die we nog hadden van onze eerste dochter.
Voor de doopsuiker hebben we ook ideetjes, volgende week maandag begint ons verlof en gaan we gaan kijken om het te gaan halen :D
We gaan de babykamer van onze eerste dochter gebruiken en voor haar een nieuwe kleerkast kopen die wat praktischer is voor grotere kleren.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

toekomstigebam
Berichten: 216
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door toekomstigebam » 6 mei 2024, 2:37

Hier ook alles in orde, de klein is behoorlijk beweeglijk aant worden. Ik heb ook al een proefdruk van het kaartje en de doosjes en zakjes voor de doopsuiker zijn ook ondertussen in huis gehaald.

Mimimosa het moet idd wel even schrikken zijn geweest als je je dochtertje minder voelde bewegen. Maar gelukkig was alles in orde en kan je met een gerust hart op vakantie vertrekken, veel plezier! Over die 3D/4D heb ik een vraagje. Heb je de garantie als je die laat nemen en je dochtertje ligt niet goed dat je of een andere keer mag komen of je geld terug krijgt. Ik wil dat ook doen en kreeg van de gynaecoloog het advies dat zeker te vragen vandaar.

Tonpon heel veel beterschap en ik zou zeggen neem goed je rust!

Zitav ook voor jullie een hele fijne vakantie toegewenst!!
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

Zitav
Berichten: 666
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Zitav » 6 mei 2024, 10:22

toekomstigebam schreef: ↑
6 mei 2024, 2:37
Hier ook alles in orde, de klein is behoorlijk beweeglijk aant worden. Ik heb ook al een proefdruk van het kaartje en de doosjes en zakjes voor de doopsuiker zijn ook ondertussen in huis gehaald.

Mimimosa het moet idd wel even schrikken zijn geweest als je je dochtertje minder voelde bewegen. Maar gelukkig was alles in orde en kan je met een gerust hart op vakantie vertrekken, veel plezier! Over die 3D/4D heb ik een vraagje. Heb je de garantie als je die laat nemen en je dochtertje ligt niet goed dat je of een andere keer mag komen of je geld terug krijgt. Ik wil dat ook doen en kreeg van de gynaecoloog het advies dat zeker te vragen vandaar.

Tonpon heel veel beterschap en ik zou zeggen neem goed je rust!

Zitav ook voor jullie een hele fijne vakantie toegewenst!!
Bij onze eerste dochter zijn wij naar zo'n 3d/4d pret echo gegaan en je kon kiezen in verschillende prijsklassen. Vanaf een bepaald bedrag konden ze een halfuur kijken en indien de baby niet goed lag konden we dan een andere keer terug gaan.
Wij twijfelen nu om dit te doen omdat onze dochter toen 2 x niet ideaal lag waardoor we nt super mooie echo's hebben..
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

toekomstigebam
Berichten: 216
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door toekomstigebam » 6 mei 2024, 11:32

Zitav schreef: ↑
6 mei 2024, 10:22
toekomstigebam schreef: ↑
6 mei 2024, 2:37
Hier ook alles in orde, de klein is behoorlijk beweeglijk aant worden. Ik heb ook al een proefdruk van het kaartje en de doosjes en zakjes voor de doopsuiker zijn ook ondertussen in huis gehaald.

Mimimosa het moet idd wel even schrikken zijn geweest als je je dochtertje minder voelde bewegen. Maar gelukkig was alles in orde en kan je met een gerust hart op vakantie vertrekken, veel plezier! Over die 3D/4D heb ik een vraagje. Heb je de garantie als je die laat nemen en je dochtertje ligt niet goed dat je of een andere keer mag komen of je geld terug krijgt. Ik wil dat ook doen en kreeg van de gynaecoloog het advies dat zeker te vragen vandaar.

Tonpon heel veel beterschap en ik zou zeggen neem goed je rust!

Zitav ook voor jullie een hele fijne vakantie toegewenst!!
Bij onze eerste dochter zijn wij naar zo'n 3d/4d pret echo gegaan en je kon kiezen in verschillende prijsklassen. Vanaf een bepaald bedrag konden ze een halfuur kijken en indien de baby niet goed lag konden we dan een andere keer terug gaan.
Wij twijfelen nu om dit te doen omdat onze dochter toen 2 x niet ideaal lag waardoor we nt super mooie echo's hebben..
Hmm oke toch iets om over na te denken. De mijne lag nu bij de gynaecoloog ook al 2x met zen handje voor zen gezicht dus heb er ook wa bang voor, vandaar de vraag. Merci alvast voor de info
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

Tonpon
Berichten: 150
Lid geworden op: 20 oktober 2023, 19:55

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Tonpon » 6 mei 2024, 11:51

Inmiddels voel ik me ietsje beter, wel nog goed aan het snotteren en vermoeid maar mijn temperatuur is wel beter gelukkig! En de baby is ook actiever dus die zal haar beter voelen

Amai jullie zijn allemaal al goed bezig met de voorbereidingen qua kaartjes enzo :D
Ik ben er nog niet over uit of ik een babyborrel wil doen of niet. Wat doen jullie?
Ik zou het eigenlijk graag willen omdat ik niet constant/geen bezoek wil bij ons thuis :oops: Ik ben zo'n controlefreak dat haar huis helemaal van boven tot onder kuist als er bezoek komt, maarja zo net bevallen en met een kleintje en waarschijnlijk weinig slaap zie ik dat zo minder haalbaar allemaal :lol:
Maar wie vraag je naar zoiets, als we familie en vrienden vragen, zitten we al snel aan 150 man en dat is me te duur :oops:

Toekomstigebam, ik denk dat ik geen 3D/4D laat maken. Ik heb zelfs nog geen enkele mooie "gewone" echo-foto van ons kindje omdat ze altijd verkeerd ligt enz. Dus ik denk dat het weggesmeten geld gaat zijn in ons geval en ik hoor ook vaak dat ze er niet helemaal op lijken of lelijke foto's hebben
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: ❌ buitenbaarmoederlijk + operatie
05-2023: IUI heropgestart
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 ❌ - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷

toekomstigebam
Berichten: 216
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door toekomstigebam » 6 mei 2024, 12:57

Tonpon schreef: ↑
6 mei 2024, 11:51
Inmiddels voel ik me ietsje beter, wel nog goed aan het snotteren en vermoeid maar mijn temperatuur is wel beter gelukkig! En de baby is ook actiever dus die zal haar beter voelen

Amai jullie zijn allemaal al goed bezig met de voorbereidingen qua kaartjes enzo :D
Ik ben er nog niet over uit of ik een babyborrel wil doen of niet. Wat doen jullie?
Ik zou het eigenlijk graag willen omdat ik niet constant/geen bezoek wil bij ons thuis :oops: Ik ben zo'n controlefreak dat haar huis helemaal van boven tot onder kuist als er bezoek komt, maarja zo net bevallen en met een kleintje en waarschijnlijk weinig slaap zie ik dat zo minder haalbaar allemaal :lol:
Maar wie vraag je naar zoiets, als we familie en vrienden vragen, zitten we al snel aan 150 man en dat is me te duur :oops:

Toekomstigebam, ik denk dat ik geen 3D/4D laat maken. Ik heb zelfs nog geen enkele mooie "gewone" echo-foto van ons kindje omdat ze altijd verkeerd ligt enz. Dus ik denk dat het weggesmeten geld gaat zijn in ons geval en ik hoor ook vaak dat ze er niet helemaal op lijken of lelijke foto's hebben
Ik doe geen babyborrel ik laat mensen naar huis komen. Heb liever elke keer een beetje volk dan 1 drukke bedoeling. Het is ook wel wat je zegt tis duur en begin maar alles daarvoor voor te bereiden he. Ik heb het ook graag netjes maar als er dan is een vuiltje ligt gaat niemand je raar aankijken ze, je bent net mama geworden😁 en net als nu gaat het nooit meer zijn met een kind in huis lijkt me.
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

Zitav
Berichten: 666
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Zitav » 6 mei 2024, 15:11

toekomstigebam schreef: ↑
6 mei 2024, 12:57
Tonpon schreef: ↑
6 mei 2024, 11:51
Inmiddels voel ik me ietsje beter, wel nog goed aan het snotteren en vermoeid maar mijn temperatuur is wel beter gelukkig! En de baby is ook actiever dus die zal haar beter voelen

Amai jullie zijn allemaal al goed bezig met de voorbereidingen qua kaartjes enzo :D
Ik ben er nog niet over uit of ik een babyborrel wil doen of niet. Wat doen jullie?
Ik zou het eigenlijk graag willen omdat ik niet constant/geen bezoek wil bij ons thuis :oops: Ik ben zo'n controlefreak dat haar huis helemaal van boven tot onder kuist als er bezoek komt, maarja zo net bevallen en met een kleintje en waarschijnlijk weinig slaap zie ik dat zo minder haalbaar allemaal :lol:
Maar wie vraag je naar zoiets, als we familie en vrienden vragen, zitten we al snel aan 150 man en dat is me te duur :oops:

Toekomstigebam, ik denk dat ik geen 3D/4D laat maken. Ik heb zelfs nog geen enkele mooie "gewone" echo-foto van ons kindje omdat ze altijd verkeerd ligt enz. Dus ik denk dat het weggesmeten geld gaat zijn in ons geval en ik hoor ook vaak dat ze er niet helemaal op lijken of lelijke foto's hebben
Ik doe geen babyborrel ik laat mensen naar huis komen. Heb liever elke keer een beetje volk dan 1 drukke bedoeling. Het is ook wel wat je zegt tis duur en begin maar alles daarvoor voor te bereiden he. Ik heb het ook graag netjes maar als er dan is een vuiltje ligt gaat niemand je raar aankijken ze, je bent net mama geworden😁 en net als nu gaat het nooit meer zijn met een kind in huis lijkt me.
Hier ook twijfel, voor eerste wel gedaan maar was heel veel stress. En nu dachten we het nt te doen, maar ik vind dit dan precies erg voor het tweede kindje ..
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Minosh
Berichten: 1390
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Minosh » 7 mei 2024, 8:55

@Zitav: Heel veel plezier in Tenerife.

Hier doen we geen babyborrel, liever apart bezoek dan allemaal samen. Degene waar ik naar toe gaan, vind ik meestal niet leuk, want je hebt weinig contact met de ouders en heeft dit veel stress voor de ouders. Maar dat is natuurlijk een vrije keuze.

Zitav
Berichten: 666
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Zitav » 7 mei 2024, 15:09

Hier vandaag naar de endocrinoloog.
Ik had al eens gevraagd aan mijn huisarts bij het plaatsen van mijn kinkhoestvaccin om te kijken naar mijn waarden en de dokter zei dat hij niets abnormaal zag. Bij de endocrinoloog erop uit gekomen dat ze maar 2 waardes hadden bepaald ipv 3 en er dus ergens een fout gebeurd was. Wanneer je dan naar die eerste waarde keek en die interpreteerde als nuchtere waarde, dan was die idd afwijkend, maar dat was al na het drinken van glucosedrankje en dan was die waarde perfect normaal. De endocrinoloog heeft dan met het labo gebeld om te zien of ze nog dat nuchtere bloedstaaltje hadden en de waarde opnieuw laten bepalen wat perfect normaal was. Dus gelukkig geen zwangerschapsdiabetes!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Minosh
Berichten: 1390
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Minosh » 7 mei 2024, 16:41

Zitav schreef: ↑
7 mei 2024, 15:09
Hier vandaag naar de endocrinoloog.
Ik had al eens gevraagd aan mijn huisarts bij het plaatsen van mijn kinkhoestvaccin om te kijken naar mijn waarden en de dokter zei dat hij niets abnormaal zag. Bij de endocrinoloog erop uit gekomen dat ze maar 2 waardes hadden bepaald ipv 3 en er dus ergens een fout gebeurd was. Wanneer je dan naar die eerste waarde keek en die interpreteerde als nuchtere waarde, dan was die idd afwijkend, maar dat was al na het drinken van glucosedrankje en dan was die waarde perfect normaal. De endocrinoloog heeft dan met het labo gebeld om te zien of ze nog dat nuchtere bloedstaaltje hadden en de waarde opnieuw laten bepalen wat perfect normaal was. Dus gelukkig geen zwangerschapsdiabetes!
Wat een goed nieuws πŸ₯³

zwikkie
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 september 2023, 11:30

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door zwikkie » 14 mei 2024, 14:18

Morgen naar de gynae, een maand na de vaststelling dat mijn vrouw haar gewicht plots 4kg zwaarder was op 4 weken tijd... en de baby 2 weken voorop zat qua gewicht.

Ze heeft sindsdien echt alles gelaten van suiker, enkel natuurlijke suikers niet (zoals fruit / yoghurt / ...), maar niks meer met toegevoegde suikers. Ben trots op haar...

Nu hopen dat het wat uitgehaald heeft en hoop zo hard dat het gewicht terug gebalanceerd is naar "op schema" ipv 2 weken (of nog meer :s) voorop te lopen....

Vrijdag zijn we 33 weken, proefdruk van de kaartjes zonet goedgekeurd, heb al enveloppen gaan halen zodat we al kunnen beginnen schrijven...

Grappig dat sommigen nog geen naam hebben, ik weet niet meer exact wanneer maar ik denk dat dit bij ons vastlag nog geen week na de terugplaatsing... Hoewel het niet helemaal klopt, we hadden een naam waar ook een langere versie van bestond, en die gingen we eerst nemen, uiteindelijk toch de korte versie gekozen :-)

Bij een controle bij de vroedvrouw vorige week, merkte ze wel dat het vruchtwater er beter uitzag dan vorige keer, alsook dat in mijn vrouw haar urine geen suiker zat (de keer daarvoor wel...). Ze kon trouwens ook allemaal haartjes zien op ons kindje haar hoofd haha. Ze zal meteen veel haar hebben.

Tja echt spannend, pff.


@Tonpon: omg slechte timing om ziek te worden, ik zou compleet zot worden. Ik heb zelf buikgriep gehad enkele maanden geleden en maakte mij constant zorgen dat m'n vrouw het ging krijgen, maar uiteindelijk heeft ze het niet gehad gelukkig...

Het begint echt allemaal heel hard te naderen nu wel.... In principe kan het binnen 3,5 tot 7 weken al gebeuren...

Ik vind het moeilijk te zeggen of we een babyborrel doen ofzoiets, ik zou eerder voorstander zijn van een BBQ in de tuin te organiseren met wat familie en buren, of eventueel zelfs vrienden er ook bij, hoewel dat mogelijks tΓ© druk wordt... Anders spreiden we het over 2 BBQ's :D

Tis niet dat wij zo'n grote vriendengroep hebben, ik heb veel kennissen enzo of vrienden van vroeger, maar ik verwacht die nu wel hier niet per se thuis op bezoek....... Voor mij is het belangrijkste dat onze beste vrienden komen (~5 tal mensen), en wat dichte familie of "goede" kennissen... Zal allemaal wat afhangen van hoe m'n vrouw haar voelt denk ik dan. Maar een BBQ lijkt mij wel leuk, zeker omdat het in juli toch hopelijk meestal goed weer is :-)

Misschien sturen er een heleboel mensen dat ze willen komen, ik weet het niet, kan dat echt moeilijk inschatten...

Zitav
Berichten: 666
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Zitav » 15 mei 2024, 7:34

Zwikkie, ik hoop voor jullie dat het heeft uit gedaan! Kan mij voorstellen dat dit eeecht niet simpel is!
Hier ligt de naam ook vast, bij ons eerste was dit ook al veel sneller (nog voor we wisten wat het werd :p)

Hier gisteren op controle geweest naar de gynaecoloog. Alles was goed. Baby net geen kilo en 35 cm. Zat bijna opt gemiddelde, er net iets onder. Maar daar maken we ons geen zorgen in want ons eerste was ook een mini.
Heb omeprazole gevraagd voor het zuur en telkens het hele volle gevoel na mijn maaltijden. Vandaag de eerste in genomen, hopelijk helpt het zo goed als de eerste keer.

We zijn ook de eerste dingetjes gaan halen voor de doopsuiker :D.
Vandaag achter meubelen voor onze eerste dochter, want haar kleerkast is eigenlijk totaal niet praktisch voor grotere kledij dus schuiven we haar meubelen door naar de baby.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Minosh
Berichten: 1390
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Minosh » 15 mei 2024, 8:55

@zwikkie: ik hoop dat het effect heeft gehad!

@zitav: Mooi dat de echo goed was😊! en dat de medicatie werkt voor het zuurπŸ’ͺ!

Hier ook gisteren geweest, hij ligt met zijn hoofdje naar beneden wat al goed is en zit op p50 2kg en 42 cm, hij zou zoals mijn dochter geschat worden, exact dezelfde waarde.
Hier ligt de naam nog niet vast, omdat we gewoon niet makkelijk vinden om er eentje te kiezen voor een jongen, maar daar maak me geen zorgen πŸ˜‰ over, doopsuiker en proefdruk zijn klaar

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 5 gasten