Borstvoeding

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 15 januari 2013, 13:29

Ik geef ook nog heel veel voedingen op een dag hoor... Gisteren zat ik aan 10. Maar meestal is het een keer of 8, dus dat varieert hier van dag tot dag. Eergisteren vroeg ik mij ook af of hij wel genoeg had, want dan had hij zeer uitzonderlijk maar eens 5 of 6 voedingen. Maar zolang ze er gelukkig uitzien zal het wel oké zijn hé.
Wij hebben een weegschaal van de cm, dus nu wegen we hem nog elke dag, en hij komt niet elke dag bij. Soms is het eens 10 gram minder, maar soms ook 60 gram meer. Zaterdag gaan we de weegschaal terug geven, en dat is eigenlijk maar goed ook, want elke dag wegen is voor niks nodig. Net zoals bij ons zal het ook wel afhangen van wanneer ze het laatst gegeten hebben enz. Het is eigenlijk vooral mijn ventje die de super controle freak is en elke dag weegt. Hij heeft gisteren zelfs gebeld om te vragen of we die weegschaal niet langer mogen houden, mag niet dus :D

Ster_, toen ik een hele tijd geleden met K&G praatte over bv en werken (ik gaf om de 2u voeding en dus zag ik dat toen niet echt zitten) stelde ze mij gerust, "Tegen hun 3 maanden hebben ze maar 4 of 5 voedingen meer hoor". Dus abnormaal zal dat niet zijn. Nu zit ik overdag nog altijd om de 2u te voeden, en over 2 dagen is hij 3 maanden. Hij drinkt wel altijd maar 1 kant, hij wilt geen 2e. Ik bied meestal de 2e zelfs al niet meer aan, want dat is zoals LB zegt ook een reden van kwaad worden. Ik hoop dus op het werk (binnen 2 weken terug beginnen) dat ik dan met 2 keer dubbel kolven toch 3 of mss 4 voedingen voor hem spaar. En misschien kan ik vlak voor mijn werk ook nog wel eens kolven.

Kolven vind ik ook maar een gedoe, maar ik doe het wel. Ik heb er een gewoonte van gemaakt om iedere ochtend 1 borst te kolven. Dan heb ik 1 voeding voor de diepvriezer. 's Ochtends is wel het enige moment dat het goed lukt (borsten zitten dan duidelijk nog vol van 's nachts), als ik 's morgens eens geen tijd heb gehad, dan kolf ik die dag niet. Want later op de dag lukt het niet, en dan begin ik mij toch maar te frustreren. Het vraagt in principe maar 10 minuten (ttz links ongeveer 7 en rechts 12, ik ben nogal asymmetrisch :) ), maar uiteraard nog afwas en dan iedere dag weer dat ding steriliseren, dus ben er ook wel lang mee bezig. Maar door mijn voorraad voel ik mij wel zekerder voor als ik weer ga werken. Moest het daar eens niet lukken dan moet ik niet direct kv gaan geven.

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 15 januari 2013, 13:40

Ster_, zoontje gaat ook maar slapen met ons rond 23u. Hij slaapt dan met 1 nachtvoeding tot ongeveer 8, maar na zijn voeding rond 8 dan meestal nog eens tot 10 of soms 11. Dus ik heb ook wel eens gedacht hem vroeger te slapen te leggen maar durf niet om zelfde reden als jij zegt. Misschien hou ik van zijn 5u slaap er dan zelf maar 3 meer over, en dat wil ik niet. Dus ik hou het voorlopig maar zo... Maar ik weet ook niet wat het beste is hoor. Eens ik ga werken probeer ik een uur te vinden zodat hij (allicht met 1 nachtvoeding) slaapt tot 7, en desnoods slaapt hij zoals hier daarna nog maar wat door in de crèche zeker...

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Bericht door Ster_ » 15 januari 2013, 14:07

Kusje, ja dat doet hij hier ook? Ik wek hem rond 8u en vlak na de voeding valt hij al terug in slaap. Er zit overdag wel nog totaal geen ritme in qua slapen. Er zijn dagen dat hij precies de hele dag slaapt (en dan s nachts ook nog even goed als anders) en er zijn dagen dat hij quasi niet slaapt. Die dagen gaat die laatste voeding uiteraard het slechtste. Ik verheug me dan altijd op een rustig avondje met het ventje, maar dat is er nog bijna nooit van gekomen de laatste weken. Ik merk ook wel dat zoontje s avonds veel last heeft van protjes laten en geen kaka kunnen doen en dan wil hij ook niet eten :roll: Ik heb ook al een hele lade in de diepvriezer melk hoor. Ik heb gekolfd toen hij ziek was (reflux en rsv) en op momenten dat hij écht niet wou eten. Ik kolfde dan soms 300ml s morgens. Maar ja, je mag het maar drie maand bijhouden, dus ik ga moeten wegkappen :? Ik heb een dubbele elctrische kolf van medela en idd, dat gaat snel, tien minuutjes en ik heb altijd wel melk (alleen s avonds maar 80 ml ofzo). Maar het is die afwas, dat steriliseren en het mechanische ervan dat me zo tegensteekt, bah.Dus ik beperk het tot een minimum. Ik moet ook pas in april terug gaan werken en tegen dan zou hij toch al patatjes moeten eten en mss nog een melkvoeding in de dag. Dan ga ik ook kolven op het werk.

Mijn vroedvrouw haar derde kindje, die wou trouwens geen afgekolfde moedermelk drinken. Niks uit een flesje. Dus die at heel de dag in de creche niks en haalde dan s avonds en s nachts in bij de mama...

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Bericht door Ster_ » 15 januari 2013, 14:10

PS: Kusje amai nog om de twee uur, chapeau hoor!! En 1 borst drinken kan geen kwaad, veel babies zouden dat doen! Je productie past zich daaraan aan. Die van mij heeft na een borst niet genooeg. Kan ook heel boos worden als die kant 'op' is. En wat hem ook enorm agressief maakt: als ik hem de borst aanbied als hij zelf nog niet vraagt. Ik probeer dat niet te doen, maar soms kan het niet anders, als we bvb de grote broer van school moeten halen en erna nog naar de winkel ofzo, dan wil ik hem al voeden voor we vertrekken. Boos dat hij dan soms wordt. En natuurlijk (bijna) niks eten dan. Van een willetje gesproken...

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 15 januari 2013, 17:28

Ster, als hij genoeg bijkomt dan zal hij met 5 voedingen per dag wel genoeg hebben!

Ons meisje gaat idd na haar voeding van 18.30-19.00 slapen en dan maak ik haar wakker om 22 u voor een droomvoeding als wij naar bed gaan.

De eerste weken hielden we haar ook bij ons beneden maar na een tijdje wilden we dat ze ongeveer in dezelfde routine komt als haar broer en die gaat om 19.30 slapen.

Zo wordt ze al gewoon aan een vast avondritueel en zo hebben mijn man en ik ook een beetje tijd samen voor elkaar. :wink:

TineVR
Berichten: 249
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:48

Bericht door TineVR » 15 januari 2013, 18:47

Wauauauaw.. jullie bespreken nét wat ik mij al dagen loop af te vragen... ons 2e kindje is donderdag 3 maand en krijgt nog steeds bv. Ze slaapt sinds anderhalve week zalig door: van 22 a 23 tot 6 en daarna verder tot 9u. Ze eet overdag wel nog om de 3u. Ik krijg het niet uitgesteld. Dus ongeveer zo: 6u - 9u - 12u - 15u - 18u- 21u.

Na 18u heeft ons kleintje het ééécht heel lastig: écht hysterisch wenen, enkel getroost worden met aan de borst drinken. Ze drinkt op die moment ook HEEL onrustig. Wenen, aanhappen, loslaten, brullen, opnieuw -verkeerd- aanhappen... pijnlijk and it drives me crazy! Een tutje helpt niet, wil ze niet. Ik krijg ze overdag heel erg moeilijk in slaap en ook niet aangeleerd om zelf in slaap te vallen. Nochtans is ze s avonds rustiger als ze overdag meer geslapen heeft. Dus ik zit savonds echt met een hysterisch kind. Overdag heeft ze ook huilbaby allures. Ze kan zich moeilijk bezig houden. Mijn man spreekt over 'ofwel slaapt ze ofwel weent ze'. We kunnen ze zelfs niet eventjes in het park laten of in de wipstoel, ze weent quasi onmiddellijk. Vermoeiend wel...

Zot word ik er soms van -en ik hou me recht dat het zo moeilijk was om onze kindjes te krijgen-. Ik voel mij soms echt zo alleen.. ben blij dat jullie hetzelfde aanhalen.

@LB: wat zou ik er veel voor over hebben om ons meisje mee te laten gaan slapen met de grote broer (die van jou is ook van maart 2011, he? Onze jongen ook)

@Kusje: nog steeds zo vaak eten vragen... ik vind jou een straffe madam hoor!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Bericht door Ster_ » 15 januari 2013, 18:58

Little Bean, ik begrijp je standpunt, maar ik vind het stiekem ook wel fijn als ik zo met mijn babietje in de zetel kan tv kijken. Behalve als ie natuurlijk zo een off-avondjes heeft. Nu is hij al aan het slapen van 16u, dus al drie uur aan een stuk. Dus ik hoop vanavond weer op een gezellig avondje :)

Hij komt idd wel genoeg bij. Maar bvb in het weekend durft hij al eens slapen tot 10u en dan kom ik dus niet aan vijf voedingen, dat lukt gewoon niet op die korte dag dan. En dan ben ik vooral bang dat mijn productie eronder zou lijden. Al is dat nu al enkele keren voorgevallen dat hij eigenlijk om 18u pas derde voeding neemt en toch heb ik steeds voldoende melk om hem te bevredigen. Maar als hij dan zo agressief doet 's avonds denk ik nogal rap: ai de melk is op :) Maar als ik dan zelf eens duw, spuit het er vaak uit.

Weet je wat hij ook vaak heeft? Ook overdag dan. Dat hij dan bvb twee of drie minuten maar drinkt en dan is het genoeg. Dan wordt hij ook zooo boos als ik blijf aandringen. Ik kan dat dan niet geloven dat hij op drie minuten zijn voeding al binnen heeft.

Tine, heel herkenbaar allemaal! Gelukkig beperkt zich het hier tot de avonden. Overdag en s nachts is het een droom van een baby. Ik word ook echt zot als hij zo constant lost en brult aan de borst. Word soms zo kwaad dan... :oops:

TineVR
Berichten: 249
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:48

Bericht door TineVR » 15 januari 2013, 19:23

Ja.... Ik schaam mij dood, maar ik moet mij soms echt inhouden en op mijn tanden bijten. Zó vervelend vind ik het. Ben blij dat ik niet alleen ben..!

Ons kindje drinkt ook soms maar heel kort. Soms nog geen 10min of nóg minder, de beide kanten opgeteld. Dan denk ik dat het daardoor komt dat ze nauwelijks 3u toekomt, maar ze wordt ook ambetant als ik haar probeer te forceren. Ik denk soms ook dat mijn productie gaat tekort schieten, maar ik heb zoveel melk dat ze zich dikwijls verslikt. Nochtans zijn mijn borsten maar slapjes. De toeschietende melk is voorlopig voldoende, denk ik zo.

Kruimel
Berichten: 500
Lid geworden op: 14 mei 2010, 22:53

Bericht door Kruimel » 15 januari 2013, 19:25

Dames, heel snel, want kindje dat naar bed moet:
* Rond de drie maanden is een befaamde klip die genomen moet (kan) worden, de wereld wordt interessanter, dus eerder afgeleid. Rond je de klip, dan wordt het daarna steeds makkelijker. Zo was het bij mij in elk geval, hoor ik ook van de 'langvoedsters' om me heen.
* Wegen heeft echt, echt, echt geen zin, om het simpele feit dat vocht en vet en voedingsstoffen zich niet laten aflezen op een weegschaal. Belangrijk zijn de plasluiers. Zijn dat er voldoende? Zijn ze 'mooi helder?' Dus geen ureaten (dacht dat dat de term was, van die heel donkere urine die ook stinkt, evt met bijna kristallen erin), geen stinkende plasluiers.
* Is je kind gedurende de dag voldoende alert?
* Verder is doorslapen in het begin zalig voor de mama (('s )en/of papa), maar minder goed voor de opbouw van je productie. Juist 's nachts komt er veel prolactine vrij, waardoor de productie wordt opgedreven. Kindjes die 's nachts onbeperkt mogen drinken, regelen dan ook vaak hun 'regeldagen.' Tja, zit je dan, met je doorslapertje... Je kunt dan kiezen om ervan te genieten en te kijken hoe het loopt (er zijn genoeg succesverhalen van vrouwen die prima genoeg hadden om zo lang te voeden als zij en/ of hun kindje wilde, terwijl er wel werd doorgeslapen), of 's nachts een wekkertje zetten en aanleggen.
Mijn zoontje kwam in die tijd VAAK (begon met elke drie kwartier, toen vaak elke anderhalf uur, bij mazzel 's nachts weleens 3 uur ertussen), kwam door een verkeerde drinktechniek. Liefje, neemt J een groot genoege hap? Zodat hij de melk niet afknijpt? Door vermoeidheid 's avonds kan er minder netjes gedronken worden?
* In plaats van je af te zonderen, kun je ook een bv-ketting overwegen, veel kleurtjes en vormpjes waar mee gespeeld kan worden terwijl de focus bij jou blijft.

In elk geval sterkte voor de clustermomenten. Als je besluit ze te accepteren, voeten omhoog, kan thee ernaast, afstandsbediening en laptop bij de hand, kunnen het ook fijne momenten zijn. Als je kindje niet huilt in elk geval, want dat lijkt me zwaar frustrerend!

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 15 januari 2013, 19:55

Kruimel,

Ik heb ook nooit gewogen (tenzij als vv kwam en op cb) maar had ook een roomsoesje vn een kindje. Ik voelde me ook zo moe en had geen zin om me nog eens zorgen te maken over het gewicht voor en na de voeding. Ik vind dat dat wegen er een beetje ingepeperd wordt ih zh maar had een goeie vv/ped vpk die me ook de regel vn de plasluiers en/of suf zijn aanraadde. Nochtans zijn er veel, heel veel moeders die hun kindje (ook thuis) veel wegen. Kan ik goed inkomen, 't is een vorm vn controle en voeding is zooooooo belangrijk voor een mama en ze wil zo goed mogelijk weten hoeveel er binnen is en/of dit voldoende is etc. 't Vergt enorm veel om dat los te laten maar eens losgelaten is het een pak makkelijker en ontspannender.
Net voor de drie maanden hbbn we ook een episode met 'doorslapen' gehad (ttz. vn 11 tot 5/6) en dat doet deugd! Mijn productie schoot ook in de hoogte door te slapen dus dat was bij mij wel goed. Maar productie is ook vraag en aanbod dus tijdens regeldagen was het terug naar af. Na de drie maanden is het wel 'gedaan' met de extra regeldagen, dus da's heel goed nieuws. Ik ben ook pas echt beginnen genieten vn bv nadien, vooral omdat mijn rust en dag-nachtritme weer 'normaal' waren, doet zo ontzettend veel voor energie en motivatie vn mama.
Ivm. extra's geven ben ik een beetje een valsspeler, ik gaf wel afgekolfde melk met johannesbroodpitmeel extra 's avonds maar dat was niet nefast voor mijn productie. Dus ik kon doorslapen (niet tijdens regeldagen en ziek en zo) én mijn productie bleef goed. In die zin ben ik de uitzondering op de LLL regel die toch gelukt is...
Liefje, misschien kan je het gewoon proberen, een fv geven en zien of je productie daadwerkelijk achteruit gaat. Zou zelf wel de fv geven als laatste voeding omdat die wel 'zwaarder' is dan je eigen melk en kans bestaat dat hij lang slaapt. Begin misschien met een 30ml en evalueer.
Het onrustig drinken (heel veel slikken, loslaten,hyperextensie, bewegingsonrust) was bij ons ook een teken vn verborgen reflux, vooral 's avonds was lastiger omdat er al een hele dag slokdarmbrand was.
Tijdens regeldagen (en daarvoor ook) legde ik me ook neer bij de clustermomenten. In de zetel, fles water bij de hand, boek bij de hand, en kind aan de borst. Is weer lastig om los te laten wnt 's avonds is meestal spitsuur, hé. En je wil vaak nog veel doen om alles aan de kant te krijgen...
tine: overdag slapen was hier ook niet aan de orde. mevrouwtje was vaak wakker, soms bakerde ik in zodat ze toch wat sliep (ook maxicosi hielp) maar meestal wou ze geëntertaind worden. Ook was ze vaak gefrustreerd omdat ze veel wou zien/doen maar het nog niet kon. Nu ze kan kruipen en overal opklimmen is dat heel veel minder.
En dames, jullie doen het supergoed! BV vergt enorm veel energie en kan soms zo vermoeiend zijn dat je echt geen goesting meer hebt. Is normaal. Die rozegeur en maneschijn is het zeker niet (altijd)...

Liesje

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 15 januari 2013, 20:16

Tine, jouw dochtertje klinkt heel erg als mijn zoontje! (Die wordt deze week al 2 jaar! :shock: )

De eerste weken en maanden deed die precies ook niets anders dan slapen en wenen en drinken. Overdag waren zijn dutjes een echte ramp en viel hij enkel in slaap op mijn borstkas of in mijn armen en als hij wakker was kon hij geen 5 minuten op zijn speelmat liggen of in zijn relax zitten.

In de auto en in de supermarkt begon hij ook steevast te wenen en kleren aan en uit doen en een badje geven was ook een ramp. En hij begon altijd direct hard te wenen ipv eerst even te grommelen dus je kreeg geen waarschuwing dat er iets mis was.

Dat is na drie maanden wel heel fel verbeterd dus wanhoop niet! :wink:

Nee, dan is ons meisje veel gemakkelijker in vergelijking. Ik denk dat zij veel minder gevoelig is dan onze jongen.

Ze eet overdag ook nog om de drie uur wat ik eigenlijk geen probleem vind want behalve een droomvoeding om 22 uur vraagt ze maar 1 nachtvoeding.

De dag begint bij ons wel ten laatste om 7 uur en meestal al om 6 uur als mijn zoontje de vroege vogel wakker wordt. Ze heeft zich dus eigenlijk moeten aanpassen aan onze routine, bv als ik douche dan let mijn man op de twee kindjes voor hij naar zijn werk gaat.

Na haar ochtendvoeding in bed neem ik haar naar beneden en blijft ze ongeveer een anderhalf uur wakker totdat het tijd is voor een dutje. Dan een dutje van omgeveer een uurtje en dan is het tijd voor de volgende voeding.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik nog steeds geen natuurlijke bv mama ben, ondanks het feit dat deze keer de bv van in het begin redelijk vlot verlopen is itt bij mijn zoontje.

Bv geven doe ik enkel owv de voordelen van moedermelk maar ik kijk er nu al naar uit om op flesjes over te schakelen want fysiek en mentaal vraagt bv echt veel van me.

En toch stel ik dat maar steeds uit omdat ik me dan schuldig zou voelen want het bv geven verloopt redelijk vlot, ik moet niet terug gaan werken, mijn zoontje heb ik 7.5 maanden lang bv gegeven (was een notoir flesweigeraartje) etc.

Toch raar hoe ik zo een tegenstrijdige gevoelens heb bij het bv geven! :roll:

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Bericht door Ster_ » 15 januari 2013, 20:19

Oh Liesje das lief hoor van dat supergoed doen! Dat heeft een mama soms nodig om te horen :) Mijn zoontje heeft erge reflux, maar overdag heeft hij daar zo geen last van. Zou het dat dan 's avonds zijn? Clusteren vind ik niet erg, ik vind dat wel gezellig. Ik installeer mij als huishouden aan kant is met hem op de zetel. Maar hij doet dat ook niet altijd hoor.

Kruimel, wil je dan zeggen dat ik hem s nachts nog moet wakker maken? Iedereen (pediater, vv, gyne, kind en gezin) zei juist van daarmee te stoppen toen ik dat op zes weken nog steeds deed. Hij dronk toen ook weinig tot niets 's nachts, maar was dan wel twee uur wakker omdat ik hem uit zijn slaap had gehaald tegen zijn zin. Was dit dan verkeerd ermee te stoppen? Ga ik daardoor dan minder lang bv kunnen geven? Want ik wou het wel tot minstens een jaar doen eigenlijk... Die regel van de plaspampers is mij bekend maar ook daar focus ik mij soms te hard op. Vaak heeft zoontje van die dikke volle plaspampers. Dan ben ik blij. En is het eens een minder volle pamper, vooral na een voeding dat ik dan dacht dat hij veel binnen had, dan maak ik me direct wat zorgen...

Tine, ook hier hetzelfde. Mijn zoontje verslikt zich ook ongelooflijk en kan in het begin bij de toeschietreflex niet volgen met slikken. Die eerste minuten moet hij ook amper zuigen.

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 15 januari 2013, 20:34

ster, ik denk dat kruimel dat bedoelt tijdens de regeldagen. dan vraagt een kindje nlgezien meer... en moet je dus meer aanleggen.
Ik heb nooit 's nachts zelf wakker gemaakt en toch zeven maand bv gegeven waarvan zes ft (en gestopt om terug in mmm te gaan). nlgezien weet een kindje wat hij nodig heeft en vraagt daar ook om. enkel in het begin (als kindje dat niet doet) moet je hem wakker maken.

die plasluiers is ook op een tijdspanne vn één dag te evalueren , t is niet omdat je een goeie voeding hebt gegeven de volgende luier meteen een goeie plasluier is...

Liesje

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 15 januari 2013, 22:19

Het wegen wordt er idd in de ziekenhuizen ook nogal ingepompt hé. Ons zoontje begon na dag 2 al bij te komen en na dag 3 woog hij al meer dan bij de geboorte. En toch nog wilden ze hem ook wegen voor en na een voeding.
En ook nu ben ik ervan overtuigd dat hij genoeg krijgt. Hij ziet er niet mager uit, is meestal vrolijk (hangt ook wel veel af van het slapen) en alert.

Daarnet was het weer zo ver, loslaten en kwaad... Maar als het aan de leeftijd ligt zal het wel over gaan hé. Kwaad worden is ook soms omdat hij moet boeren, maar dat komt volgens mij dan weer door het loslaten en daardoor lucht happen. Overdag moet hij nl bijna nooit boeren. Nu geeft de papa hem een badje, ik ga dan straks eens de laatste voeding op zijn kamef proberen geven. Hopelijk succes :)

Hij drinkt hier trouwens bijna altijd maar 10 minuten hoor. En voor zoverre je het kan weten (ttz "ontdekt" toen hij een dagje op logie was) drinkt hij dan zo'n 100ml. Maar ach ja, wat maakt het uit... Enkel voor de crèche of oma's moet je natuurlijk min of meer weten hoeveel mee te geven. En na enkele dagen zal dat ook al beter in te schatten zijn. En verder thuis neemt hij wel wat hij nodig heeft!

Kruimel
Berichten: 500
Lid geworden op: 14 mei 2010, 22:53

Bericht door Kruimel » 16 januari 2013, 19:30

Kusje, 't was niet bedoeld om je extra onzeker te maken!

Wat naar, dat de ziekenhuizen er zo op hameren, op dat wegen :cry:

Over het 's nachts voeden, als je met wakker maken daarna 2 uur met een wakker kind zit, lijkt het me dat je je doel voorbij schiet. De meeste kindjes kun je, als ze in het lichte deel van hun slaapcyclus zitten, slapend aanleggen en dan drinken ze slapend. Maar... om dat moment goed te timen, heb je je kindje in de buurt nodig.

Over de nachtvoedingen, K&G, alsmede de NLse tegenhanger CB, hameren er nogal op dat die er vrij snel uit gaan. Ik heb daar een andere visie op, en kijk dus ook anders tegen doorslapen aan. Daar komt mijn reactie ook uit voort.

LB, rot dat je je er schuldig over voelt, wat is dat toch, dat we het als mama's nooit goed genoeg kunnen doen, terwijl we het eigenlijk zo goed doen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten