Schoonmoeders en moeders

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 26 mei 2010, 19:52

Gelukkig Ikke dat je zijn moeder er desondanks bij wll nemen uit liefde voor je ventje. Dat is toch mooi hé.

Liefs,

Bokje

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 28 mei 2010, 11:30

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
effe stoom aflaten!!!!!
ik zie het even niet meer zitten met mijn schoonmoeder

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 mei 2010, 11:33

Gooi het er maar effe lekker uit meid. 8)

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 28 mei 2010, 11:37

ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik en mijn schoonmoeder dat is iets dat niet samengaat, ik sta echt op instorten.
sorry dat ik niet zoveel meeschrijf op het forum,maar ik volg wel elke dag jullie verhalen.
Maar nu, voel ik me echt depri, gelukkig dat eline vrolijk aan het kraaien is dat brengt me toch een beetje er boven op

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 28 mei 2010, 11:50

Gisteren ging de telefoon van een kameraad met de vraag of we meegaan naar een optreden voor vanavond.
Ik zei enthousiast 'ja' en ik zei wel dat ik nog een oppas moest vinden voor vanavond. Hij zei dat zijn vrouwtje thuis ging blijven en ik zei toen, wil zij ev. op Eline passen? Totaal niet gedacht aan grootouders...
maar enfin, zij wonen niet ver van ons en de grootouders wel. Toevallig belde mijn schoonmoeder naar mijn vriend en vroeg of we vanavond kwamen omdat ze pc problemen heeft. mijn vriend zei dat het niet ging omdat we weg zijn... Toen vroeg ze gaat Eline mee?
En mijn vriend zei, neen ze gaat naar daar.
Schoonmoeder begon te wenen toen ik ze hoorde...
ik vind dat zo een druk zetten mij he, ik had het ten eerste totaal onbewust gedaan, en ik denk dat we ook nog altijd zelf bepalen waar onze baby naartoe gaat...
Ik heb al veel zin om niet meer mee te gaan naar het optreden en thuis te blijven...
ik zie het echt effe niet meer zitten,
Ik ben al zo overgevoelig

xxx

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 mei 2010, 11:55

Niks van aantrekken meid... Laat je schoonmoeder maar even uitwenen en leg het dan gewoon eens uit, dat dat het meest logische leek, dat jullie toch naar daar gingen om met die mensen dan weg te gaan, dat ze dichterbij woonden, ...

Zie je 't zitten om Eline ook eens naar de schoonmoeder te laten gaan? Dan kan je dat aanbieden als "peaceoffer".

Dikke knuff meid! Gewoon lekker Eline laten gaan zoals gepland, en naar 't optreden gaan. Dat is meteen toch ook een signaal naar je schoonmoeder toe dat Eline niet altijd naar haar moet gaan als jullie er eens tussenuit willen. Lijkt nu mss effe moeilijk, maar op termijn ga je daar voordeel mee doen denk ik!

Dikke knuffel! En amuseer je vanavond!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 28 mei 2010, 11:55

Dikke knuf missziggy. Hft je vriend het dan niet uitgelegd aan de telefoon? Gaat ze anders soms nog bij je schoonmoeder?
Ik hoop dat je je avond niet laat verknallen daardoor en dat je alsnog kan genieten.

Liefs,

Bokje

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 28 mei 2010, 12:08

Eline is al eens geweest naar haar en ze heeft ook al eens komen babysitten, en vorige week heeft mijn schoonvader op haar gelet.Terwijl dat mijn eigen mama nog niet op haar heeft gebabysit, maar die maakt er ook geen drama van. Mijn mening is dat ik niet teveel mensen wil lastigvallen om op eline te letten, daarmee dat ze vier dagen naar de opvang gaat en dat ikzelf 1 dag op haar ga letten.
Ik ben nu bijna vier maanden thuis en ik denk dat ze in heel die periode maar een keer of drie op bezoek is geweest. terwijl dat wij elke week eens naar daar gaan.
Maar het is wel een feit dat het meer schone schijn is als ik naar daar ga, ik voel me ook niet echt op mijn gemak bij haar.
toen ik twee jaar geleden geopereerd ben geweest aan endo kwam ze mijn bezoeken en op dat moment was mijn schoonzus zwanger. toen zei mijn schoonma, 'is het nu omdat dingske zwanger is dat je nu opeens moet geopereerd worden?' dat kwetste toen zo he...
het was echt niet voor mijn plezier, dat ik mij de tweede keer liet opereren...
En toen Eline twee weken was kwam ze op bezoek, die dag was het kindje van zijn broer geweest en die was een hele dag ziek bij haar geweest (rode hond had ze toen) alle ja, dat doe je toch niet dan s'avonds op bezoek gaan bij een kleine baby? of ben ik weer verkeerd?
En zo kan ik blijven doorgaan... ik kan er al een hele boek over schrijven..

xxx

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 28 mei 2010, 12:14

Nee hoor missziggy, je bent niet verkeerd!
Ik kan me voorstellen dat dat heel hard moet gekwetst hbb die opmerking toen. Alsof je dat doet om aandacht te krijgen. Wie wil er nu graag geopereerd worden. Wie vraagt nu om endo? En dat iem anders zw is, hft daar niets mee te maken. Dikke knuf meid.
Het feit dat ze op bezoek komt nadat ze een ziek kindje bij haar gehad hft, vind ik ook niet knn. Met een beetje verstand weet je toch dat je zoiets niet doet.
Nu probeer het je niet te veel aan te trekken en laat Eline maar bij die vriendin gaan. Het komt zo uit en het is zo ook het meest praktische. En daarmee basta. Ze mag blij zijn dat ze er al zo vaak op mogen passen hft uiteindelijk. Kaan is nog nooit bij mijn schoonmoeder op logement geweest. Zelfs niet voor een half uur. Dus dan zou ik het iets anders vinden.

Liefs,

Bokje

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 28 mei 2010, 12:27

Ik ben echt blij dat jullie mij begrijpen. En die opmerking toen, ik hoor het haar nog zeggen, dat was zo kwetsend he. Ik mag van geluk spreken dat ik van mijn eerste isci poging zwanger ben en dat ik nu een gezond en vrolijk kindje heb.
Toen ik zwanger was ook en we gingen daar eten, zat er altijd wel alcohol in het eten (niet dat dat zoveel kwaad kan)maar ik heb echt negen maanden heel bewust op alles gelet van eten enz. tot het overdreven toe, moest ik opnieuw zwanger zijn, ik zou terug zo doen.
Als ik of mijn vriend zeiden van geen alcohol... dan was het antwoord, jamaar zeg dat kan geen kwaad die alcohol en in dat recept moet alcohol... er bestaan toch miljoenen recepten zonder alcohol?
En telkens gebeurde het opnieuw terwijl ze goed wist dat ik niet voor alcohol ben.
ik vond dat op dat moment geen respect hebben voor mijn ongeboren kindje toen.
En ik kan zo blijven doorgaan maar ik ga dat jullie echt niet aandoen:)

Ik zeg het, ik kan er echt een boek over schrijven.

xxx

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 28 mei 2010, 13:18

Ik begrijp je ook volkomen !!
En sorry hoor, maar wat kinderachtig van haar dat ze begint te wenen. Ze had toch rustig kunnen zeggen dat ze het fijn gevonden had als jullie je dochtertje naar haar hadden gebracht.

Maar, ze moet dat toch snappen, die vrienden wonen dichterbij, en jullie gaan ook nog eens met die man weg.
Het is trouwens goed voor zo'n kleintje als ze meerdere mensen leert kennen !

Ik merk bijvoorbeeld dat ik te vaak alleen ben met Marie en dat ze 'haar volk' begint te kennen, maar bij iemand vreemd begint ze de laatste dagen te wenen.

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 28 mei 2010, 13:48

Bij ons Eline is dat ook lisa marie, ze begint idd haar volk ook te kennen.
Wat ze wel heel leuk vind is andere kinderen, dus ik denk dat ze wel graag naar de opvang zal gaan.
Maandag gaat ze op wendag, ben eens benieuwd.
En vanaf 8 juni ga ik weer werken. Voordeel is wel dat de opvang maar 2 min van mijn werk is, dus moest er iets zijn ik ben daar direct.
Zie er wel nog niet echt naar uit om te gaan werken en haar daar achter te laten (ook al weet ik dat ze daar graag zal zijn). Maar ja, het zal voor mij erger zijn als voor haar.

xxx

Ikke26
Berichten: 301
Lid geworden op: 15 april 2008, 14:50

Bericht door Ikke26 » 31 mei 2010, 20:26

Hey misziggy, dikke knuffel!!!!!!!!
t Is ni makkelijk hé, schoonmoeders...

k Heb die van mij gisteren ook eens geantwoord... Ze was aan t vertellen over het kindje van een vriendin dat hoge koorts had. Dat de crèche naar de mama gebeld had om het kindje te komen halen, en om te vragen of ze een perdolan-suppo mochten geven aan hun dochtertje. Zegt mijn schoonmoeder ineens: "allé da moeten ze toch ni vragen, als da kind koorts heeft kunnen ze die toch gewoon iets geven? Ik zou da toch doen hoor, of als het hoest kunnen ze toch gewoon hoestsiroop geven. Bij mij zou t gene waar zijn hoor!"

Voor de eerste keer in mijn leven heb ik mijn schoonmoeder eens geantwoord dat ik WEL vind dat de crèche moet bellen vooraleer ze medicijnen geven, en dat ik da van haar ook verwacht. Zegt zij: "jamaar ik zal wel de dokter bellen om langs te komen hoor als hij ziek is". Ikke gezegd dat, als Arne ziek is of koorts heeft, ze MIJ moet bellen en niet de dokter. Dat ik dan eerst van t werk naar huis kom en dan ZELF met Arne naar de dokter zou gaan. Ze zei dan nog maar eens dat zij er toch ook mee naar de dokter kan... En dan heb ik weer opgegeven. t Heeft gewoon geen zin om met da mens te discussiëren... :twisted:

(k Vond het eerlijk gezegd zelfs leuk toen ze vanmiddag aan t wenen was omdat ze haar schoothondje kwijt was... Ze waren achter Arne zijn neefje gegaan na school, en ze was vergeten om hun hondje te laten "instappen" in de auto... Beestje was dus foetsie!!! Allé eigenlijk is da erg, maar k vond het wel grappig. Na 3u kwam beestje weer thuis, schoonmama lekker flink afgezien!!! :D ) :oops:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 31 mei 2010, 22:47

Ikke foei!! :lol: (nee hoor ze verdient 't vast :twisted: )

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 1 juni 2010, 9:00

Goed gedaan Ikke. Jammer genoeg hft ze het niet goed begrepen.

Liefs,

Bokje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten