Schoonmoeders en moeders

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 21 mei 2010, 11:31

Dikke knuf Ikke! Onze schoonmama's kunnen allemaal met elkaar mee!
Huil maar eens goed uit, maar ja, daarmee zijn je problemen niet opgelost natuurlijk.
Ik heb ooit wel eens een uitbarsting gedaan tegen mijn schoonmama en ik voelde me rotslecht (nu nog zelfs). 't heeft wel een beetje opgebracht, maar ik erger me nog altijd te pletter. Ik zorg gewoon dat ik ze zo weinig mogelijk zie, en als ik ze zie ben ik heel vriendelijk en hou m'n lippen stijf om geen opmerking te moeten geven, als ze weg is laat ik eens stoom af en 't is van de baan. Gaat voor jou natuurlijk niet als je Arne er elke week naartoe moet doen. Toch zou ik op m'n punt staan. Ten vroegste om dat uur een boterham, en dan pas groentepap. Dat dat heel belangrijk is voor jou en dat je het zou apprecieren om dat schema te volgen. Je kan maar proberen hé. Als je dat vriendelijk uitlegt misschien?

Ik denk ook niet dat hoogbegaafde kinderen een makkelijk leven lijden, maar zou dt er al van baby af aan in zitten?

Bokje, 'k vind het wel grappig van je schoonvader, wat is hij, helderziende of zo? Gewoon eens om lachen, dat is het beste denk ik.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 21 mei 2010, 12:50

Ikke hier is het laddertje dat ik van Bokje gekregen had om uit mijn put te kruipen. Ik heb 't niet meer nodig. Dikke knuff hoor!! Je zou voor minder eens in de put kruipen.

Zou je schoonmoeder er niet gewoon door huppelen door de dag? Zonder zich bewust te zijn van het belang van jou schema? Of ze trekt er zich niks van aan, of ze denkt eens "och". :? Mss toch eens over praten als je wat rustiger bent, om een bomexplosie zoals bij Sterretje te vermijden. Tis dat Arne er toch iedere week een dag naartoe gaat, dan moet 't oké zijn voor jullie hé, anders gaat hij idd beter naar de creche.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 21 mei 2010, 13:03

Dikke dikke knuf Ikke. Hier een cleenexje om je traantjes te drogen.
Ik hoop voor je dat het betert hoor. Echt waar meid.
Misschien moet je idd toch eens het belang vh schema uitleggen aan je schoonmoeder. Maar ik weet het hoor meid. Wij hebben hier allemaal makkelijk praten hé. Jij moet het wel doen. En het is idd niet evident om zoiets te zeggen.

Liefs,

Bokje

Ikke26
Berichten: 301
Lid geworden op: 15 april 2008, 14:50

Bericht door Ikke26 » 21 mei 2010, 13:55

Bedankt allemaal! Met een cleenexje kom ik vandaag niet toe hoor bokje, zelfs niet met een ganse doos... :oops:

Ik kan met da mens gewoon ni praten... Groot probleem ik weet het. En als ik eens iets zeg of iets uitleg dan luistert ze maar met een half oor. Vandaar dat ik indertijd aan mijn schoonpa had uitgelegd ivm de fleswarmer en babycook, hoe die werken... Diene mens luistert tenminste. En ik ben er bijna zeker van dat diene ook zegt dat Arne dat boke nog ni mag hebben om dat uur, maar diene mens heeft spijtig genoeg niks te zeggen... Diene zit hier ook dikwijls, komt eens een palmke drinken, en madam zit daar altijd tegen bezig precies of da's ne zatlap da ni van de drank kan blijven, terwijl hij hélemaal niet teveel drinkt... In die 3 jaar dat ik hem ken (bijna 4 jaar) heb ik hem nog maar 1x zat geweten en da was op Arne zijn doopfeest...

En t beste van al: ze had deze morgen tegen mijn venteke gezegd dat ze hem een boke ging geven, en mijn venteke heeft erop geantwoord dat ze da ni mocht doen want dat hij rond 8u eentje mocht, en toch doet ze het! (heb ik gehoord nu mijn ventje thuis is) Op zich is da niks ergs, maar weeral eens t principe hé. :roll:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 21 mei 2010, 13:58

Ocharme Ikke. Hier een camion cleenexjes meid!
Gelukkig steunt je ventje je. Maar het is niet alleen het principe hé meid. Ze moet weten dat het jullie kindje is hé en niet het hare. Op zich is het allemaal niet erg, maar eigenlijk wel hé. Jullie moeten toch bepalen hoe het gaat en niet zij.
En zou het niet helpen om te dreigen dat Arne niet meer bij haar gaat maar naar de crèche als ze niet doet wat jullie vragen? Misschien stout maar miss helpt het????

Liefs,

Bokje

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 21 mei 2010, 14:15

Ocharme Ikke toch! Zullen we onze schoonmoeders een enkele reis naar de maan cadeau doen? Wat zou dat ons opluchten. Gelukkig kunnen we hier nog stoom aflaten.
Dat van dat eten komt mij enorm bekend voor, zij hield zich ook absoluut niet aan onze structuren, en gaf hem gewoon ieder uur iets te eten. Tuurlijk dat zo'n klein ventje niet weigert, die weten niet beter. Dreigen met dat hij niet meer komt, ik weet niet of het helpt. Ik zit in hetzelfde schuitje: luistert maar met een half oor, en mijn schoonpa een schat van een mens, maar niets te zeggen. En zij maakt er dan achteraf allemaal haar eigen versie van. Ik ben een mama die haar kind niks gunt: geen snoep, geen chocola, geen taart, terwijl dat toch zo belangrijk is dat ze dat ook kennen. Ik zie er het nut niet van in, maar krijg het wel elke keer op mijn neus gehangen...
*zucht*

Ikke26
Berichten: 301
Lid geworden op: 15 april 2008, 14:50

Bericht door Ikke26 » 21 mei 2010, 15:59

mag ik nog eens stoom aflaten? Ikke vertrek hier om 15u naar de bank, wie zien we met Arne wandelen? Juist ja, madam. Op zich geen probleem, buitenlucht is gezond, loopt ze in t midden van de straat!!! Allé wij gestopt, gezegd dat ze op t voetpad moet lopen. Ik kijk naar Arne, met zo'n dikke fleece deken dubbelgevouwen over zich! En een dikke jas aan! k Heb gezegd dat ze die deken er meteen moest afdoen en zijn bodywarmer aandoen ipv die dikke jas. Ze heeft de deken meteen moeten inleveren, die ligt nu in onze auto. Allé ikke met mijn ventje bij mijn ma, naar de bank, ... 5min geleden aan de bank vertrokken, loopt madam daar met Arne, da's keiver stappen, liep ze weer in t midden van t fietspad, terwijl het voetpad ernaast ligt. School was net uit dus keidruk met al die fietsers, en zij daartussen... Allé man waar zit die toch met haar gedachten??? Enne, wij gaan daar iedere vrijdag spaghetti eten, om 17u, maar als die nu daar nog loopt dan hebben wij om 17u geen spaghetti ze. En nog erger: moeten vanavond weg en Arne blijft daar dus slapen... :cry:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 21 mei 2010, 19:00

Onbegrijpelijk Ikke! Pfff zeg veiligheid voor alles hoor. Er zal wel niks ergs gebeuren op dat fietspad maak je geen zorgen maar toch, seeeeeeeeeeg! Tis trouwens ook een slecht voorbeeld voor Arne. :evil:

Khoop dat jullie samen tot een oplossing kunnen komen...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 22 mei 2010, 7:01

Ikke meid, jullie moeten echt eens babbelen met je schoonmoeder. Dat kan toch niet meer. En je baby zo heet aankleden. Ik kijk altijd naar mezelf en hoe warm ik het heb (en ik ben nogal een koukleum :wink: ) en ik probeer Kaan ook even warm aan te kleden (soms hij net een laagje meer maar een licht laagje en that's it). Het ventje moet nogal gezweet hbb!
En ja midden op de weg of op het fietspad, dat is niet te doen hé. Daar moet je echt toch over spreken, als je het mij vraagt. Ik hoop dat de spaghetti toch op tijd klaar was en dat jullie het lekker vonden.
Ik hoop ook dat je knn genieten hebt van jullie avondje weg en dat je hem toch met een gerust hart hebt knn achterlaten.

Liefs,

Bokje

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 22 mei 2010, 10:33

Ik vind het ook een 'slechte schoonmoeder' hoor...daar mag je terecht eens tegen boos worden.

Een kind is geen speelgoed hé. En met dit mooie weer hoeft die dikke jas zeker niet.

Dikke knuf hoor

de mijn is precies de slechtst nog niet ;)

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 22 mei 2010, 11:58

Goh Sterretje, dat ze dat maar niet leest !! Ze zou het er nog hoog van in haar bol krijgen !

Op zich is die van mij ook helemaal niet de slechtste hoor. Maar ik denk dat het er zo een beetje ingebakken zit : bepaalde dingen verdraag ik wel van ons mama maar niet van haar.
Zo was Marie afgelopen weekend bij mijn ouders. Ons mama is ermee gaan wandelen, tot bij een tante van mij. Ik vind dat geen enkel probleem, maar als mijn schoonmoeder dat zou doen, zou ik vinden dat ze met haar gaat 'showen' en dat hoeft van mij niet...

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 23 mei 2010, 20:31

dat is precies hoe ik het ook zou interpreteren van mijn schoonmoeder!

Dit weekend was amber bij m'n eigen mamma. Ze heeft het super gedaan vind ik.
En toch wel een kleine opmerking, dat ik vind dat mensen van haar generatie niet meer gewend zijn om nu terug met kleintjes op te trekken. je merkt dat ze niet zo aandachtig zijn met betrekking tot sommige zaken en met dingen die voor jonge mama's heel gewoon zijn, totaal geen rekening houden.
Maar ja, dat is normaal hé.

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 24 mei 2010, 9:56

Wij hebben Seppe gisterenochtend voor het eerst bij de schoonmama achtergelaten. Wel maar voor een uurtje, terwijl wij een ritje met de moto deden! Ik was er niet helemaal gerust in, die mensen zijn tenslotte al een eind in de 70... en ze bedoelen het wel goed, maar toch. Maar gelukkig heeft hij de hele tijd liggen slapen, buiten in zijn reisbedje, en de oma er mooi naast zitten lezen. Hij was net wakker toen we eraan kwamen, en ze had hem uit zijn bedje gehaald, en hij was ferm aan het wenen... Da's bijna altijd als zij hem vastheeft, ik denk bijna dat ze te nerveus / gespannen is en dat hij dat aanvoelt. Want als hij bij mij op de schoot zit, of in de maxi cosi ligt, is hij wel altijd aan het lachen naar haar...

Véro.
xx

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 24 mei 2010, 12:08

Tiens, heeft Seppe dat alleen bij de schoonmama? Is zij zo nerveus of voelt Seppe dat gewoon goed aan mss?

Ikke26
Berichten: 301
Lid geworden op: 15 april 2008, 14:50

Bericht door Ikke26 » 25 mei 2010, 21:48

Helaba, k ben hier nog eens weer...

Die spaghetti hebben we zelf klaargemaakt hoor, ze is pas om 18u thuisgekomen met Arne, hij heeft zijn fles uitgedronken en ik heb hem daar in bed gelegd en mijn ventje heeft schoonmama onder haar voeten gegeven... Ze wimpelt het gewoon af, zoals anders. k Heb dan ook eens gezegd dat ik het wel enorm spijtig vind dat ik dankzij haar mijn eigen kind niet gezien heb vrijdag (behalve een half uurtje 's morgens en half uurtje 's avonds, om eten te geven...)

Tja, schoonmoeders... Ze zeggen altijd dat je die zelf kan kiezen en je eigen ouders niet, maar ik zou mijn ventje toch ni kunnen laten vallen hoor (ondanks zijn moeder...) :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten