Flinke peuter!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 9 maart 2011, 9:28

ja, dat zal wel eigenlijk! weer een pamper gespaard ;)

hopelijk gaat het echte potjestrainen even vlot, haha :P

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 9 maart 2011, 10:05

Zo leuk! Een toevalstreffer, maar toch eentje die de mama charmeert hé :wink:

Zoonlief begint af en toe een paar pasjes alleen te zetten! Je moet hem wel 'lokken' met iets en 't spelletje mag niet te lang duren, want de volgende keren laat hij hem gewoon op zijn poep zakken. Maar toch hé, 't is kwestie van vertrouwen te krijgen hé.

Alleen staan doet hij trouwens nog niet veel, ook eerder per toeval, als hij zijn tweede handje plots (en onbewust) ook nodig heeft voor hetgeen hij mee bezig is. Van zodra hij beseft dat hij alleen staat, laat hij hem zakken :lol:

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 9 maart 2011, 10:23

zo leuk hé, die eerste aarzelende stapjes en die gezichtjes dat ze erbij trekken :lol:

heel flink trouwens dat hij zo snel na zijn RSV verder evolueert.

en JD, hou je de spanning nog vol?

cinne

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 9 maart 2011, 14:11

Hey dames, ik leef ook nog hoor! :D
Tis gewoon enorm druk en de pc en ik zijn niet meer de beste vriende.

Oh wat gaat het toch snel, allemaal al peutertjes!
Waar is de tijd da we aant wachten waren op onze kleine prutskes en voor sommige de bange tijd dat we onze schatjes in het ziekenhuis moesten laten.
Gelukkig zijn het nu allemaal flinke knappe peuters geworden!

Ebe is nu 19 maanden en ne echt clown! Hij kan commedie spelen als de beste en is een echte durfal! Hetgene waar meneer bang van heeft, dat moet volgens mij nog uitgevonden worden. :D
Hij praat al veel en zen tettertje staat ni stil en commanderen dat hij kan. Als hij aant spelen is, roept hij op zo ne toon, MAMA ZITTEN!!! Hij gaat ook al enkele weken op t potje en sommige dagen gaat dat super. Wel heeft hij vaak last van zen oortjes en vrees dat hij buisjes gaat moeten krijgen.
Hij is ondertussen 12kg en 82cm en stelt het super!
Hoe moet ik dat weer doen om een fototje te zetten.

Dikke knuffel aan al de flinke peuters en de fiere mama's

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 9 maart 2011, 14:22

hey Tammyke, leuk om te horen! :-)

voor het plaatsen van foto's, zie het topic 'onze kindjes' hier niet ver onder!

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 10 maart 2011, 8:01

Zal eens werk maken van de foto's! :D

Pff Ebe zijn rug en buik staat vol met rode vlekjes! Verder merk ik niet (meer) aan hem. Hij heeft wel enkele dagen koorts gehad (net zoals de mama) en blijkbaar had hij een angine en een ooronsteking, hij neemt sinds maandag antibiotica, dus ik denk dat de kans groot is dat dat een oorzaak is. Ofwel had hij toch iets viraals.
Straks toch maar eens naar de kinderarst bellen!
Vandaag ben ik nog thuis, dus kan hem wel in de gaten houden.

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 10 maart 2011, 8:14

Tammyke,

Is dat niet de ene of andere vierde kinderziekte of zo? Enkele dagen koorts en dan roze vlekjes, was hier onlangs ook zo.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 10 maart 2011, 8:20

Tammyke!!! Super om je nog eens te horen/lezen :D :D :D
Ebe is een flinke kerel hé! En zo flink gegroeid!! Ben benieuwd naar fotookes zenne :wink:
Heb je uiteindelijk naar de KA gebeld?? Hoop dat hij niet teveel last heeft...

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 10 maart 2011, 9:26

Nathalie dacht ook zoiets, maar nu is het precies weg aant trekken. De kinderarts werkt pas vanaf 15 uur, bel straks. Verder speelt hij flink en merk je niets aan hem hoor.

Wappie ja denk zovaak alle ik ga iets schrijven, maar fulltime werken, een zoontje, een man die zelfstandig is en een huishouden is soms toch wat veel. Als Ebe in bed ligt 's avonds heb ik eerlijk gezegd vaak gewoon de zin niet om de pc op te zetten en wil ik liefs liggen. :D

Probeer straks fotokes erop te zetten, nu roept er ene me. Nl MAAAAAAAAAAAYYAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! (tamara dus!)

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 10 maart 2011, 9:37

En onze jongen heeft gisteren opnieuw pipi op 't potje gedaan, hieperdepiep hoera :lol:

ik denk dat ik voor deze zomer van die sponsen shortjes ga kopen en proberen hem zonder pamper erin te laten lopen.
alhoewel ik het wel vroeg vind, loslaten hé

cinne

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 13 maart 2011, 13:06

goh cinne
flink van je jongen hé. zijn er nog toevalstreffers geweest?

Hier supertrotse mama!

Amber heeft zich daarnet voor de 1e keer helemaal alleen rechtgezet. voordien durfde ze nog niet te gaan rechtstaan zonder hulp

Mama stond er op te kijken met open mond! twee keer na elkaar, en dan nog een derde keer voor de foto (toen ik het wou filmen, wou ze niet meer)...

en dat terwijl ik gisteren nog me afvroeg wanneer ze dat nu eindelijk eens zou gaan doen.

volgende stap is zelf de eerste stapjes zetten hé ;)

en haar middagmaal heeft ze zelf alleen gegeten, 't is te zeggen: mama deed het vorkje en lepeltje vol en ze heeft ze zelf flink in haar mond gestopt en opgegeten!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 13 maart 2011, 20:44

nog steeds in euforie hier, de papa en ik
ons meisje heeft nog e paar keer haar kunstje getoond door zelf recht te gaan staan, enkele seconden te staan kijken, bravo klappen en terug te gaan zitten, of zich express 'boem' te laten vallen :D
ons meisje heeft dus een echt sprongetje gemaakt

gisteren nog lastig en hangerig, vandaag de vrolijke peuter die verbazingwekkend veel woordjes en zinnen verstaat en heel veel 'commando's kan opvolgen.
we hebben werkelijk een peuter nu!

en nu KAN het echt niet lang meer duren of ze gaat stappen hé ;)

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 14 maart 2011, 8:02

Wauw Cinne!!! Dat is echt wel snel hé! Ik ga daar deze zomer mee beginnen met potjestraining, ben eens benieuwd...

Sterretje, super van Amber!! Alleen rechtstaan is een heel grote stap! Ze zal nu wel snel stappen en eenmaal ze dat beet heeft is er geen stoppen meer aan :D :D

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 14 maart 2011, 9:49

Amai Cinne! da's supersnel zeg!

Sterretje, plezant hé, als ze zo bravo doen voor zichzelf :lol:

Véro.
xx

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 14 maart 2011, 10:41

Heerlijk hé Sterretje,

de eerste stapjes zullen wel snel komen nu, maar alles op zijn tijd hé.
Hier gaat het al een versnelling hoger. Soms moet ik echt crossen, hij doet niets liever als rondjes lopen ( keuken-living-hall-bijkeuken-keuken) en gieren als er dan iemand achter hem zit :wink:

'k vind het wel ergens jammer dat het zo snel gaat, 't is mijn laatste babietje en ergens wil ik er super van genieten. Aan de andere kant, moest het echt supertraag gaan, zou'k me ook zorgen maken :roll:

cinne

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten