Flinke peuter!

Plaats reactie
pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 20 maart 2011, 13:23

Eindelijk! M heeft eindelijk door dat ze geen 2 papa's heeft, maar dat die "mama" waar we't altijd over hebben ook deel uitmaakt van't gezin.

Nadeel... ze wou haar middagdutje niet doen en heeft dan een half uur luidkeels "mamaaaaaaa" liggen roepen (af en toe afgewisseld met gewoon gebabbel tegen haar knuffelbeestjes).

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 20 maart 2011, 14:24

:lol:
En je bent niet 100 keer meteen naar boven gespurt om te laten zien dat je haar "mamaaaa" apprecieert? :wink:

Hier woef bij de hond en graaaaaaaaaaaaawl bij de leeuw, schitterend! En vanmorgen kwam hij aandraven met zijn tandenborsten én de tandpasta! :shock: (meestal moet ik zelf in de doos zoeken naar de juiste tube...)

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 20 maart 2011, 18:40

Super van M! en de mama heeeeel trots?

amai Yveske, zo flink tandenpoetsen. Beter dan mama precies ;)

Hier heeft Amber haar eerste ritje op de draaimolen achter de rug.

mama had de eer mee op de draaimolen de boel in't oog te houden, maar ze vond het heeeeeeeeeerlijk en maakte geen aanstalten tot rondkruipen of opstaan!

daarna mocht ze vd papa op een treintjesbaan maar daar mochten de volwassenen niet mee als begeleiding
dan maar alleen achter gelatne in zo e auto. man man man wat heeft ze genoten! en wat heeft de mama hier moeten loslaten vandaag.

Verder hebben wij e uitzonderlijk leuk weekend gehad en Amber heeft bijna twee dagen volop buiten geleefd.
heerlijk!

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 20 maart 2011, 20:27

ooo super sterretje!

Seppe heeft ook de tijd van zijn leven gehad buiten dit weekend! Die kruipt al zelf op de trap van de glijbaan, en dan op zijn buikje eraf :shock: En dan naar de trampoline, en dan voetballen, en maar rondcrossen :lol:

O ja, foto's van het buitenplezier:
http://mijnkleineprins.blogspot.com

Véro.
xx

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 21 maart 2011, 8:38

Toch zaaalig die eerste lente-zonnestraaltjes hé :D
Hier ook veel buiten gezeten. Onze jongens gaan ondertussen ook alleen van de glijbaan, ook op hun buikje :D
Ambertje naar de kermis!! Super!! Lijkt me geweldig om te zien al kan ik me voorstellen dat je veel loslaat-momenten hebt gehad.
Bravo M.!!
En Yveske, zo flink tandjes poetsen :D
Mooie fotookes van Seppeke. Hij had precies de tijd van zijn leven!

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 21 maart 2011, 10:06

Oh zo leuk allemaal!!
Ik vind het heel moeilijk om dingen buiten te doen met Fien, omdat ze nog niet kan stappen en ze bovendien (dus) nog geen schoentjes heeft. Iemand tips? Mssn ga ik straks wel een schommel voor buiten kopen.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 21 maart 2011, 10:55

mooie foto's van Seppe! Heerlijk toch

Liefje, Amber kan nog niet stappen maar doet regelmatig wel echte schoentjes aan hoor. zo kan ze er aan wennen en heeft ze wel bescherming ad voetjes

zaterdag hebben wij vooral veel op het gras gezeten.
en haar af en toe eens laten kruipen.

papa is nog niet toegekomen om het gras af te rijden en er liggen nog te veel hondendrollen :oops:

Wij hebben wel e buitenschommel en dat vindt ze heerlijk.
verder laten we haar met het loopautootje op het terras / oprit, maar ze wil altijd naar de straat toe

bij oma rijdt ze ook op de oprit met haar loopautootje, met gewone slofjes aan.

zondag zijn we dan weer e hele dag op pad geweest met de wandelwagen/draagzak en ze vindt het dan heerlijk om naar alle mensen te kijken en vh zonnetje te genieten.

dus echt actief dingen doen is er niet meteen bij, maar al de tijd die ze in het zonnetje kan doorbrengen vind ik heerlijk.

oh ja, eventueel deken op het gras en de blokken of zo mee naar buiten?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 21 maart 2011, 12:12

Ik legde ook wel eens groot speelkleed buiten in het gras, speeltjes daarop en laten doen... Het gras was wel altijd veel interessanter. :roll:

Maar intussen ben je zelf toch ook lekker buiten hé.

Flinke Seppe zeg en Amber helemaal alleen in een autootje!!! :shock: :D

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 25 maart 2011, 8:12

Gewoon effe stoeffen dat ik heel flinke peuters heb :D
Ze genieten enorm van buiten te spelen, slapen nog amper overdag maar zijn ook helemaal niet lastig. Dus mama heeft meer als haar handen vol, maar geniet van elke seconde :D (eigenlijk hoort dit ook bij 'mama en blij' :wink: )

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 25 maart 2011, 8:33

haha, Loeki, Yveskes doet graaawl voor de leeuw.
Ik doe dat ook en dan doet M dat na en komt er zo met een hoog fijn stemmeke "wauw" uit. HIlarisch, een mietjesleeuw!

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 25 maart 2011, 10:38

Aline is ook een mietjesleeuw :lol: :lol: :lol:

We hebben Aline nog niet veel buiten laten spelen, onze vijver is nog niet afgemaakt... :? Maar men is er mee bezig...

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 25 maart 2011, 11:17

Ik heb intussen mijn onzekerheden overwonnen en besloten dat Fien vanaf nu dus echt een peuter is en dat peutertjes nu eenmaal vuil worden als ze buitenspelen. Ik ben normaal gezien helemaal niet zo'n propere, maar dit was blijkbaar eventjes lastig ;-)
Bij de Hema een buitenkleed gekocht, met plastieken onderkant en daarop kan Fien lekker spelen. En we hebben een schommel in de appelboom gehangen en we zijn al gaan stappen achter de blokkenkar in de nieuwbouwwijk achter ons huis (een hele lange rechte straat, perfect voor Fien die nog geen bochten kan maken :lol: ). Dit alles op de bobuxjes :? Loslaten mama, loslaten :-) Oja en fietsen blijft favoriet. Fien zwaait naar iedereen die ze ziet, succes verzekerd :-)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 25 maart 2011, 12:09

Loslaten idd... Yveske's favoriete hobby in de tuin tegenwoordig is woelen met zijn handjes in de molshopen (die er helaas te veel zijn). :wink:

Hihi, mietjesleeuwen...

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 25 maart 2011, 12:20

als hij nu het beestje dat voor de hopen zorgt ook nog zou kunnen vangen, dan is het minder erg hé :lol: :lol: :lol:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 25 maart 2011, 13:36

ooh wat leuk voor jullie kindjes, zo mooi buitenspelen

de papa wil nog geen zandbak en glijbaan kopen zolang ze nog niet kan stappen :evil:
't wordt dus tevreden zijn met de schommel

papa heeft ook het gras nog niet afgereden en nog steeds te veel hondedrollen :(
(grasmachine is eigenlijk kapot :roll: )
voorlopig is het dus rondrijden op de oprit met mama in de buurt (want geen hek aan de straat) en verder spelen in de veranda, met haar keukentje/winkeltje!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 57 gasten