Flinke peuter!

Plaats reactie
fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 26 maart 2011, 9:57

Voor een zandbak of glijbaan moet je toch niet kunnen stappen sterretje?

De glijbaan was hier al groot plezier voor Seppe kon stappen hoor!

Sinds gisteren kan hij nu echt helemaal alleen stappen. :D Zalig om dat snoetje te zien, hij glundert helemaal! En wij ook natuurlijk! Al vind ik dat allemaal wat relatief, hij was al superlang aan het "oefenen", en deed af en toe een paar stapjes alleen, dit is gewoon de volgende "stap". Wat meer vertrouwen en hup, weg is hij :D

Véro.
xx

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 26 maart 2011, 10:24

amai Vero! zo tof. Hier nog (lang) niet.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 26 maart 2011, 12:40

Flinke Seppe. Zo trots zijn op zichzelf zeg!

Hier heeft de papa een grasmachine gekocht. 't is al een begin ;)

Amber niet zo flink vandaag
pertinent weigeren groentepap te eten en heel hangerig, wil niet alleen spelen vandaag :roll:
en van stapjes zetten komt hier ook nog lang niets

zelfs het alleen rechtstaan wil ze niet meer

ze begint zo eigenwijs te worden, pffff

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 26 maart 2011, 20:47

Ja dat eigenwijze is hier ook wel, kword er soms horendol van! Als je hem in zijn autostoel wil zetten, maakt hij zich stokstijf, vreselijk gewoon! Of als we van buiten naar binnen gaan, amai kwaad dat ie kan zijn. Dan leg ik hem gewoon neer en ga ik weg, dan komt ie wel snel afgekropen om mij een knuffel te geven :D

Véro.
xx

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 26 maart 2011, 21:32

oh vreselijk
amber wil ook nooit terug naar binnen...
zelfs zo erg dat als we vd creche thuiskomen ze huilt als we onmiddellijk naar binnen gaan i pl v op de schommel.

hier heeft ze weer de show gestolen deze middag op visite. ze begint zo een 'streken' te hebben. aanstelleritis en aandachttrekkerij.
man man man wij gaan er nog mee afzien ;)

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 30 maart 2011, 13:16

'k Wil hier toch ook efkes komen stoefen over zoonlief: hij loopt sinds gisteren écht alleen... en 'k heb dat natuurlijk moeten missen :x ('k heb lang moeten werken).

Hij zet al sinds een maand af en toe een paar pasjes alleen, toch als hij zin had en als ik iets zeer interessants had om hem mee te lokken.
Gisteren heeft hij dus gans de dag alleen rondgelopen in de crèche en 's avonds thuis ook. Niet van de zetel naar de salontafel en van de tafel naar de keukenkasten, neen, ganse ruimtes door!

Deze morgen wilde hij niet meer doen dan enkele passen van zijn park tot de keukenkast, maar 't was zo schattig: waggelwaggel met z'n twee handjes in de lucht! 'k Hoop dat hij deze avond wel een staaltje van zijn kunsten zal laten zien!

Een trotse mama!!!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 30 maart 2011, 13:21

oooooooh super! moet echt raar geweest zijn. Zo ineens een wandelende peuter in huis.

Geniet ervan hoor! En laat zoonlief nog maar eens extra veel moeite doen vandaag, je hebt dat verdiend ;)

ik kijk daar ook zo naar uit, dat ze eindelijk eens zelf gaat stappen.

maar als ik zie hoe mobiel ze nu is: ze rijdt met haar loopwagentje tot aan haar tafeltje/stoeltje
ze 'parkeert', stapt af en gaat netjes op haar stoeltje zitten. daarna stapt ze terug op haar autootje en sjeest naar de volgende bestemming :lol:
we gaan haar autootje echt moeten afpakken als we haar ooit willen doen lopen vrees ik :?

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 30 maart 2011, 14:17

Amai sterretje wat een slimme meid! Zo geraakt ze overal en heeft ze de "nood" niet om te stappen. Ik zie Seppe dat nog niet doen hoor met zijn autootje. Goed bekeken van Amber :D

Véro.
xx

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 30 maart 2011, 14:51

Inderdaad, goed gezien van Amber! Zo zie je maar dat kindjes niet persé moeten kunnen stappen om verder te kunnen ontwikkelen hé.

Elk kind volgt zijn eigen tempo en kiest welke dingen hij/zij het eerste en het beste ontwikkelt...

Amber zal jullie vroeg of laat ook wel weten te verbazen met haar eerste stapjes!

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 30 maart 2011, 15:35

Proficiat stapperkes! En natuurlijk ook aan de peuterkes die op een andere manier geraken waar ze willen! :)

Hier is stappen nog laaaaang niet aan de orde, kruipt ook nog altijd niet :roll: , hij stapt wel als je zijn handjes vasthoudt, das al een vooruitgang, want twee weken geleden moest je hem nog onder zijn oksels vasthouden.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 3 april 2011, 19:17

ons meisje is van't weekend voor 't eerst helemaal alleen (met mama veilig id buurt) de trap opgekropen!

mama met e bang hartje, maar ze doet het goed en geraakt perfect tot boven.

ze heeft trouwens ook het toiletpapier ontdekt dit weekend :P vanaf nu dus altijd toiletdeur goed toe doen...

trouwens de haldeur ook want net was ze me achterna gegaan en ik 'hoorde' haar nog binnen veilige afstand maar toen ze niet snel kwam ging ik kijken en ze zat al op trap 4 :shock:
mama moet dus ook nog veel leren.

vandaag trouwens heel leuk gezinsdagje gehad.
we zijn ook nog eens naar de kermis geweest...
papa wou weer stoer doen en amber 'mocht' in een attractie met e alleenrijdend treintje.
we zetten amber vooraan in een afgesloten wagentje, en fier dat ze was. Ineens zien we haar toch wel van de stoel/bank afglijden zeker!! en natuurlijk kan ze niet zelf terug rechtstaan en op'tbankje zitten.
de meneer vd attractie ging haar wel effe helpen, maar het rondje erna zat ze al terug op de grond
man man man, wat een schrik heb ik gehad.
toen hebben ze de attractie gestopt en mocht ik mijn 'peuter' in de armen sluiten.
een mooie rode plek op haar voorhoofd en e beetje schrik maar verder had ze niks
de draaimolen was veel beter, en toen kon mama mee.
en amber huilen toen ze er af moest :roll:

oh ja, ze heeft superflink gegeten van't weekend, dus mama is reuzeblij en supertrots!
ze gaat echt een flinke grote zus worden ;)

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 5 april 2011, 20:07

Amber op de kermis.... nog voor ze van het voorbankje viel

Afbeelding

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 6 april 2011, 8:58

oh Amber! Zo'n grote meid al!!! :D :D :D Toffe foto Sterretje, het plezier is in haar oogjes te lezen!

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 6 april 2011, 9:12

Ik zal het maar hier zetten, want een baby is ze nu duidelijk niet meer... Amelie heeft gisteren voor het eerst aan één handje gestapt! Beetje twijfelend nog, maar het ging best goed :)

Ze wordt zo snel groot... :?

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 6 april 2011, 9:48

Zo'n mooie foto Sterretje!

Ja Vereltje, plezant hé :-)

Véro.
xx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten