kleertjes kort na geboorte

jette
Berichten: 351
Lid geworden op: 23 juli 2009, 9:23

Bericht door jette » 8 mei 2012, 11:11

Nogeenkeer, het zal een beetje afhangen van het weer vrees ik.
Maar voor de baby is mss het handigste een soort van lodger in fijne stof (want je hebt ook zo van die hele dikke)(ik heb er ene van LIEF en kan ook in de maxi-cosi gebruikt worden). Ik heb ook wel een soort van jasje, golfje met kap, is wat stoerder maar voor echt in het begin vind ik lodger of wikkeldeken ofzo het handigste.

Rainbow, idd geen slabjes vergeten en mss krabwandjes.
Ivm de 2-delige pakjes opletten want het tis onhandig als je hem pakt of bezoek is dat het t-shirt vanachter op het ruggetje omhoog komt.
Tis allemaal heel schattig hé maar voor zo'n pasgeboren dutske ni leuk en niet handig.
Hier deed hij in het ziekenhuis maar 1 pyama per dag aan, na dat hij gewassen was een nieuwe.
Maar onze L gaf dan ook nooit terug ofzo.

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 8 mei 2012, 21:39

Ook hier in de zomer van 2011 bevallen. Ik had gewoon een paar vestjes met een kap om overaan te doen als we weg gingen. Ze had dan een body en lonsleeve aan en dan daarover zo'n vestje. En dan idd een wikkeldekentje/voetenzak. Zo'n katoenen vestje gaat makkelijk aan en klemt nergens hé.

*nat*
Berichten: 1172
Lid geworden op: 31 maart 2010, 15:09

Bericht door *nat* » 10 mei 2012, 11:07

Hey dames, een vraagje dat misschien wel bij dit topic past: waar moet ik op letten als ik de babykleertjes was (onze spruit komt in juli als alles goed is)?

Hebben jullie een favoriet wasmiddel of doen jullie alles met jullie 'gewone' middel? Hypo-allergeen of niet? Hoe lang op voorhand hebben jullie dit gedaan?

jette
Berichten: 351
Lid geworden op: 23 juli 2009, 9:23

Bericht door jette » 10 mei 2012, 18:47

@Nat; ik gebruik idd hypo-allergeen, meestal van Le Chat alles de waszeep en wasverzachter soms ook iets anders , ge hebt keuze genoeg hé, er zijn nog andere merken.
Maar ik let er wel op wat ik koop nu, gebruik dit voor ons nu ook mee.
Denk wel dat je de kleertjes mag beginnen wassen zo kan je ook al stilletjes aan je valiesje maken.

veel succes nog!

Mandy
Berichten: 446
Lid geworden op: 3 juni 2010, 23:30

Bericht door Mandy » 10 mei 2012, 20:59

Wij hadden het advies gehad om als wasverzachter de witte robijn te kopen (weet de naam niet meer).Wasmiddel maakte niet uit zeiden ze. Wellicht zijn hier verschillende meningen over.

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 10 mei 2012, 21:29

Ik gebruik geen wasverzachter meer, omdat dit vaak ook invloed heeft op gevoelige huidjes. Voor de rest gaat de was van baby en peuter gewoon mee met onze was in de machine.

dori
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 oktober 2009, 20:55

Bericht door dori » 10 mei 2012, 21:35

ik ben in winer bevallen en mijn zoontje heeft pyamaatjes gedragen die vooraan open en dicht gingen.

Met t shirt en broek ben ik maar begonnen rond 6 weken als zijn nekje wat steviger was. Hij vindt het ook niet leuk en ik ben dan ook blij dat ik vandaag iets met korte mouwen kon aandoen: gaat veel vlotter en zonder worstelen:)

Ik ben ook fan van de kruippakjes: heb nl gemerkt dat in een broek T zich niet goed kan bewegen: hoe groot je die broek ook koopt. Nu in t begin merk je dat niet want dan is beweging beperkt, maar nu met 3 maanden is het echt leuk te zien dat hij goed met zijn beentjes kan schoppen en optrekken zonder dat hij 'vast' komt te zitten wegens niet echt rekbare stof!

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 11 mei 2012, 22:42

Ik ben beginnen was op een week of 34 denk ik. Ik waste in het begin met LeChat. Geen wasverzachter, ik gebruik azijn om de kleuren mooi te houden. Nu gebruik ik voor de kleertjes ons wasmiddel (gewoon wat ik heb staan, het wisselt wat), maar voor de body'tjes gebruik ik nog steeds LeChat. Ik weet niet waarom :-).

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Bericht door Yago » 12 mei 2012, 11:05

ik was zijn kleertjes gewoon samen met ons kleren, ik gebruik het ecologische wasmiddel van de carrefour en geen wasverzachter

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 12 mei 2012, 11:07

hey, bedankt allemaal voor de vele reacties :)

*nat*: Mijn mama is al een maand of twee geleden begonnen met kleertjes wassen (ik kon het nog niet na mijn cva)en ben voor volgende week uitgerekend. De laatste maand doe ik het zelf, meestal met de hand en speciaal wasproduct voor baby's (wel een wit product). felgekleurde zaken gaan eerst in een emmer met azijn en worden daarna met bijna koud water uitgewassen. De dingen die ik meewas met onze kleren, doe ik ook met speciaal wasmiddel vr baby's en zonder wasverzachter. succes met het wassen! :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten