IVF / ICSI starters januari - februari 2009!

IVF Forum
Plaats reactie
Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 15 april 2009, 16:47

Ja Fempie, ik ben net terug van de TP. We gaan fijn samen kunnen aftellen hé. :D

Succes morgen!!! Hopelijk zijn er veel toppertjes!!!

fempie1
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 oktober 2008, 14:28

Bericht door fempie1 » 15 april 2009, 19:11

Ja loeki, dat kan je wel zeggen dan!

Ik ben sinds maandagavond al utrogestan aan het opsteken. Ergens zie ik alles zo rooskleurig in, maar ben bang dat ik met een harde smak op de grond zal terechtkomen...

Maja, dat mogen we ni denken zeker?

Heb ook ergens gelezen dat IVF minder slaagkansen geeft bij vrouwen met PCO... Weet iemand daar meer over?

Groetjes,
Fem

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 16 april 2009, 11:15

Fempie de duimpjes staan omhoog hoor!!! Succes!

Kzeg altijd droom zoveel je wil / kan. Die smak die krijg je toch als het mislukt, waarom dan niet intussen genieten als dat kan hé.

Sterretje heeft daar ook eens iets over gezegd, over slaagkansen met PCO die minder zouden zijn. Dat was net voor ze zwanger werd denk ik. :D

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 16 april 2009, 12:47

Inderdaad. De slaagkansen zouden minder zijn als je PCO hebt. Geen idee hoeveel dit procentueel is.
Toch moet je goed hoop hebben hoor, want het hangt van zo veel factoren af!

Ik duim voor je goed resultaat en blijven hopen hé
xxx

fempie1
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 oktober 2008, 14:28

Bericht door fempie1 » 16 april 2009, 17:02

Hoi dames!

Goh, bedankt voor de opbeurende woorden! Inderdaad: genieten van elk moment nu!!

In elk geval had ik super-nieuws!
Het teruggeplaatste embryo was al zover gedeeld dat ze het aantal cellen niet meer konden tellen! Was blijkbaar een heel goed teken!
Ook zijn er nog 5 ingevroren! Kan het nog niet goed geloven...

Maar nu dat aftellen... moet tot 4 mei wachten voor bloedname!! Vind dit wel lang... Loeki, wanneer moet jij gaan?

Happy-groetjes,
Fem

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 16 april 2009, 17:06

Fempie!!!! WAAAAW!!! Das meer dan toppie!!

Ik tel mee af zenne. In principe tot 27/4 maar ik tel voorlopig maar tot dit weekend ofzo. 27/4 is nog veeeeeeeeeel te ver!

4 mei, das lang, niet? Moet je pregnyl bijspuiten? Of is dat met het lang weekend...

fempie1
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 oktober 2008, 14:28

Bericht door fempie1 » 16 april 2009, 21:28

Hey Loeki,

dat is door het verlengde weekend. Maar...aangezien jij op 27/04 mag testen, mag ik in principe toch op 28/04 testen? Ik ben wel een beetje teleurgesteld achteraf gezien: heb niks van info: wat als ik regels krijg? ik moest aan een verpleegkundige vragen wanneer ik mocht bloed laten nemen enzo. Dr Pelckmans was er zelf niet geraakt. Op zich niet zo erg, maar nu weet ik ni wat ik moet doen natuurlijk... Zou ik morgen niet eens bellen om te vragen hoe het verder moet? 4 mei is echt wel lang hé...

Ja, nu is het aftellen voor ons alletwee echt goed begonnen hé...Er branden hier 4 kaarsjes, dus ls dat nog niet helpt!! :)

Groetjes,
Fem

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 17 april 2009, 9:22

Maar ja, bel gerust. Je mag idd vanaf 28/04, tenzij je extra pregnyl moet bijspuiten. Ik zou niet weten waarom je moet afzien tot 4/5. In Jette wachten ze tot dag 17 na de PU, maar Dr. Pelkmans komt van GHB (waar ze testen dag 15 na PU), dus ik zou niet weten waarom ze er iets op tegen zou hebben. En zelfs dag 17 is nog lang geen 4/5. Heeft die verpleegkundige zich niet gewoon een week miskeken ofzo?

In principe moet je de utrogestan blijven gebruiken tot je zekerheid hebt over de bloedtest. Nog een reden om die zo snel mogelijk te laten doen. Vorige keer had ik ook mijn regels één dag voor de bloedname, en ben ik ook doorgegaan met utrogestan, maar das echt niet fijn hoor. Maar ja, in principe kan je bloed verliezen en toch zwanger zijn, de kans is klein maar je weet maar nooit.

sacha
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 januari 2009, 11:19

Bericht door sacha » 17 april 2009, 11:49

Hallo meiden !

Wat een leuk nieuws van jullie , Loeki en femkie !!
Ik duim alvast voor jullie mee !!
Stel je voor zeg allemaal zwanger :D :D :D

'K heb zojuist telefoon gehad dat ik straks naar zh moet voor TP , wij superblij natuurlijk !
't is toch altijd afwachten hé , eerst stimulatie : zijn er wel genoeg follikels, dan BA en echo's afwachten, gaat PU wel doorgaan en zijn er dan eicellen te vinden in follikels ?! ... en dan bevruchting en deling afwachten :shock: :shock:
Als wij ivf-vrouwen geen geduld hebben dan heeft er niemand geen hé :lol: :lol:

Tot één van !!

sacha
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 januari 2009, 11:19

Bericht door sacha » 18 april 2009, 10:25

Dag lieve meiden !

Gisteren TP gehad van 2 embietjes, de andere 2 hebben ze niet kunnen gebruiken, dus geen cryootjes :(
maar we waren al blij dat ik TP had :D

Dus nu de verschrikkelijke wachtweken in ... dees vind ik nog 't moeilijkst van al, maar gelukkig zijn jullie er en voelen we ons niet alleen :D
Een mens zou toch alles doen hé om zo'n schattig wezentje van beiden op de wereld te zetten !!

Zoals Loeki het zegt : duimen in de lucht :wink:

fempie1
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 oktober 2008, 14:28

Bericht door fempie1 » 18 april 2009, 12:16

Hey sacha,

super zeg, 2 embietjes! Mijn duimen draaien hier ook overuren hoor! We zitten wel allemaal dicht bij elkaar hé, met de TP!

Groetjes,
Fem

jozefien
Berichten: 89
Lid geworden op: 4 maart 2009, 15:06

Bericht door jozefien » 19 april 2009, 13:54

Hier nog steeds aan het aftellen voor een terugplaatsing van een cryootje(in natuurlijke cyclus zonder stimulatie)! Maar ik maak mij wat ongerust dat het zolang duurt, ik ben ondertussen aan de 15de dag van mijn cyclus.
Ik vroeg aan de telefoon toen ze belde voor mijn bloedwaarde (dat er goed uitzag) wanneer ik ongeveer mijn terugplaatsing zou krijgen en die zij ten laatste vrijdag 24 april. Maar dat is de 20ste dag van mijn cyclus!!! Is dat niet wat laat? :roll: Heeft er hier iemand een idee van of hetzelfde doorgemaakt? Ze zeiden dat ik vandaag mijn ovulatie heb, dus zou het niet binnen 3 dagen moeten gebeuren? :?
Wat is ook de ideale LC waarde?

fempie1
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 oktober 2008, 14:28

Bericht door fempie1 » 20 april 2009, 20:11

Hey Jozefien,

daar kan ik je jammer genoeg niet mee helpen... Heb er totaal geen ervaring mee...

Groetjes,
Fem

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 20 april 2009, 20:23

heey Jozefien, de TP van t cryo was bij mij ook laat hoor, ergens op dag 27 ofzo geloof ik... op dag 21 had ik pas de eisprong en dan ist pas op dag 5 of 6 dat ze ev terugplaatsen, hangt ook van je waardes af en je slijmvlies !

succes nog !

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 20 april 2009, 20:26

Ik ook niet, maar toen ik aan het uitrusten was in GHB van de TP hoorde ik ze bellen met een mevrouw, en die moest die dag haar pregnyl (woensdag) en dan gingen ze zondag het embyke ontdooien en zouden ze haar bellen. Wanneer ze het gingen terugzetten weet ik niet maar als ze woensdag haar pregnyl moet zetten, was haar ei wellicht vrijdag, en zouden ze drie dagen daarna pas ontdooien, en ik denk dat ze minstens één nacht tussenlaten voor de TP, anders kunnen ze niet zien of het embyke er goed doorgekomen is...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten