9 follikels op dag 6 Gonal F veel of weinig?

IVF Forum
Plaats reactie
sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

9 follikels op dag 6 Gonal F veel of weinig?

Bericht door sunshine » 30 september 2009, 20:04

Hey,

Ben vanochtend voor eerste echo geweest. Iks puit 187 eenheden Gonal F, al 6 dagen. Ik heb nu 9 follikeltjes. 2 links en 7 rechts. De linkerkant wil niet goed mee. Ik denk omdat die eierstok veel feller was aangetast door de endo. Ze hebben daar ferm aan gepruld. 1 follikel van 8 mm, 2 van 9 mm, 5 van 10 mm en 1 van 12 mm. Er konden er nog bijkomen, maar er kunnen er evenzeer ook nog afvallen. Vrijdag opnieuw echo en bloed. Hopelijk zitten er ook (goede) eicellen in!

Zijn 9 follikels eerder normaal, veel of weinig? Aangezien het mijn eerste IVF is, heb ik er geen idee van.

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 1 oktober 2009, 9:50

Hoi Sunshine,

Ik ga binenkort ook beginnen aan IVF. Mijn gyn vertelde me dat ze streven naar ongeveer 10 follikels. Je resultaat is dus perfect!

Ondertussen heb ik al wel veel verhalen gehoord over mensen met minder follikels die zwanger zijn en mensen met bijv. 20 follikels waarbij er geen resultaat werd behaald. Ik denk dus dat je je niet te veel mag vastpinnen op het aantal.

Ikzelf zou superblij zijn met 9!

Dikke knuffel

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 1 oktober 2009, 9:59

Hey Sunshine,

Das een prima resultaat al hoor. Na zes dagen spuiten kan er nog veel veranderen. Ik denk dat ik er bij m'n tweede poging vier follikels had na een week, en na tien dagen had ik er "ineens" tien.

Dus 't kan idd nog alle kanten op, maar 't ziet er goed uit! Ze liggen ook qua grootte dicht bij elkaar, das ook belangrijk.

Het hangt mms ook wel wat van centrum tot centrum af, maar in GHB streven ze naar 8 à 10 follikels.

En idd, of er rijpe eitjes inzitten, das altijd een beetje spannend afwachten, dat weet je pas de dag na de PU. Maar tijdens de PU weet je wel al of er eicellen gevonden worden. En gemiddeld is dan 80% rijp.

En ja, meer follikels is niet persé beter. De kwaliteit van de eitjes bepaalt mede de verdere kansen op embryokes en babietjes. 8)

bordeaux
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 september 2009, 19:58

Bericht door bordeaux » 1 oktober 2009, 19:10

Hallo,

9 follikels is zeker niet slecht hoor. En ze zijn allemaal ongeveer even groot, wat dus heel goed is. En er kunnen er inderdaad nog bijkomen.

JE moet maar denken dat je het allemaal doet voor 1 goed. Ikzelf had er de eerste keer 7 en er waren er 3 van bevrucht en uiteindelijk 1 heeeel goed. Maar het heeft niet mogen zijn. Het resultaat was negatief.

Ikzelf ben nu voor de tweede keer bezig en heb woensdag ook eerste meting gehad. Had er nu 13. Morgen moet ik ook terug. Ben benieuwd. Hou met op de hoogte.

Dus hou de moed erin en je zal zien dat het wel in orde komt. Je moet in jezelf en in je partner geloven.

Ik duim alleszins erg mee voor je.

groetjes Bordeaux

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 2 oktober 2009, 10:30

Hey,

Ben net terug van ziekenhuis. Ik ben precies niet zo happy. Ik heb nu wel 12 eicellen ipv 9.
5 kleiner dan 9 mm
1 van 11 mm
3 van 12 mm
1 van 13 mm
1 van 17 mm
1 van 18 mm

baarmoederslijmvlies 7,5 mm

Er zitten dus 2 grotere bij maar de rest wil precies niet mee. Nu zei de gyn juist dat ze mss die 2 grote zo laten springen (en dan kan je op natuurlijke manier zwanger worden). En dat ze de andere verder laten groeien voor pick up. Is dat zo?? Kan dat wel?? Ik dacht dat er geen eicellen zo mochten springen want dat dan de luteale fase begint en de rest van de follikels verloren is. Heeft iemand hier ervaring mee?


Ik heb dus weer vééél vragen. En ik vind het heel moeilijk dat ik hier zelf geen controle over heb en er weinig over ken. Ik heb alvast wat vragen klaar tegen dat Leuven me gaat bellen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast