Sint Augustinus Wilrijk

IVF Forum
Plaats reactie
Oona
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 februari 2009, 15:56

Sint Augustinus Wilrijk

Bericht door Oona » 2 december 2009, 16:11

Ik ben nu net een week gestopt met de pil en bezig met Suprefact neusspray, over weekje Gonal F spuiten, dus mijn eerste IVF ( na 7 mislukte inseminaties ) .... en dit allemaal bij Dokter Segal in Sint Augustinus Wilrijk .. ik zou graag lotgenoten leren kennen om af en toe wat te e-mailen en elkaar een hart onder de riem te steken ... niet perse hetzelfde ziekenhuis ( maar dit mag natuurlijk ) mijn mail is: akeekemeke (at) gmail.com

gezochte ooievaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 6 december 2009, 23:59

Bericht door gezochte ooievaar » 7 december 2009, 0:29

hallo akemeeke,
Wij gaan ook bij Dokter Segal. Wij hebben net 5 pogingen inseminatie achter de rug, en gaan volgende week de uitleg krijgen over IVF. Spannend, en ik heb eerlijk gezegd al wat schrik. Dan is iu toch wel een pak simpeler....Misschien moet ik gewoon maar de uitleg aanhoren (als Dokter Segal die wil geven... :wink: je kent hem he...
ja we kunnen elkaar misschien hier op deze site wat op de hoogte houden he
grtjs

moeskops
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 december 2009, 21:01

akemeeke

Bericht door moeskops » 17 december 2009, 21:20

hallo akemeeke
Ik heb ook 5 pogingen (kid) via dr segal gehad maar ook spijtig genoeg zonder succes.Ondertussen ben ik overgeschakeld naar dr de loecker ook van sint augustinus en deze geeft super veel uitleg, mag altijd bellen voor evetuele vragen enz .Altijd heel handig!Normaal zou ik begin januari mogen beginnen met een pil te nemen en dan mijn eerste IVF poging ik hoop dat alles ondertussen goed gaat met u en heel veel succes.

gezochte ooievaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 6 december 2009, 23:59

ivf Sint Augustinus

Bericht door gezochte ooievaar » 21 december 2009, 23:35

hallo moeskops en akemee
ik zal ook ofwel eind dec of begin jan mogen starten met de pil afhanklelijk wanneer mijn regels doorkomen...
@moeskops heb je zelf gevraagd om bij DR De Loecker te mogen gaan? Wij zijn ook al eens bij hem geweest voor iui. En het is inderdaad wel een zeer vriendelijke dokter.

inoe
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2010, 21:32

Bericht door inoe » 31 mei 2010, 23:12

ik ben ook bij segal. heb enkele iui pogingen achter de rug. en eerste ivf die spijtig bij een pickup is gestopt wegens geen bevruchte eicel (eicel kwaliteit is slecht) iedereen raadt me aan om voor een 2e opinie te gaan, maar weet het niet goed. mag je zomaar overschakelen nr de loecker? is die dan beter in behandeling of gewoon in de omgang? ben alles beu, kzit er door :cry:

gezochte ooievaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 6 december 2009, 23:59

Bericht door gezochte ooievaar » 31 mei 2010, 23:37

hey inoe

Dat weet ik eigenlijk niet of je zomaar kan overschaklen... Wij zijn uiteindelijk bij Segal gebleven. En we hebben effe een rustpauze genomen want het werdt ons ook teveel
Toch heel veel moed en succes nog,

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 2 juni 2010, 11:44

Ik ben ook in behandeling geweest bij Dr. Segal. Na 1,5 jaar en ettelijke behandelingen, zijn we daar weggegaan. Terecht, blijkt achteraf, nadat ik mijn dossier heb kunnen inzien. Ik ben heel teleurgesteld in die man. Over Dr. De Loecker ben ik echter wel zeer te spreken (heeft een keer IUI gedaan, Segal was toen voor de zoveelste keer afwezig), ook Dr. Meeuwis (die deed de PU), heeft ons heel goed geholpen. Beide heel vriendelijke heren, die steeds de tijd maakten voor een babbeltje en goede info gaven. Ik ben ervan overtuigd dat St. Augustinus een goed en professioneel ziekenhuis is, maar Segal was voor mij een heel grote stressfactor. Het was een heel moeilijke stap voor mij om van ziekenhuis te veranderen maar ik heb er geen spijt van.

Wij zijn nu naar LIFE Leuven gegaan naar Dr. Valkenburg. Zij heeft een privé-praktijk in Hove. Geen enkel onderwerp ging ze uit de weg. Ik heb wel een paar keer "onder mijn voeten gehad" omdat ik teveel op internet rondsurf :wink: . Ik ben nog nooit zo ontspannen op consultatie geweest als bij haar. Ze heeft een heel open aanpak en neemt de tijd om naar je te luisteren. Ze is wel niet op haar mondje gevallen, daar moet je tegen kunnen. Ben nu pril zwanger en dolgelukkig.

*nat*
Berichten: 1172
Lid geworden op: 31 maart 2010, 15:09

Bericht door *nat* » 2 juni 2010, 14:40

Hoi, mijn gyn is Dr Meeuwis, ik ga voor BN en echo's bij hem in Deurne, PU is in Sint-Augustinus en dan TP in GHB Leuven.
Dr Meeuwis lijkt soms een beetje nors 's morgens bij controles, maar naargelang je hem langer kent komt hij een beetje los. Je moet wel zelf met vragen afkomen, soms gaat hij er nogal snel over.
Dr De Loecker is heel vriendelijk en legt alles goed uit (al 2X PU bij hem gehad), ook de vroedvrouwen, de verpleegsters en de laborante in Sint-Augustinus zijn supervriendelijk vind ik.
Ben over allebei heel content. Dr Segal ken ik niet, maar als je je niet goed bij 'm voelt, zou ik toch overwegen om te veranderen. Je moet al stress genoeg doorstaan zonder je nog eens zorgen te maken over je gyn.

inoe
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2010, 21:32

Bericht door inoe » 3 juni 2010, 23:12

bedankt lieve lotgenote, ik denk dak toch een pauze ga nemen.

Glenys: ben je met ivf zwanger geraakt? zoja na hoeveel cyclussen?

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 6 juni 2010, 23:03

Hoi Inoe,

Ik heb 8 IUI's gehad bij Segal , 1IVF en 1 cryo.
Daarna heb ik 1 IUI gedaan bij Valkenburg en 1 IVF/ICSI en was ik zwanger van een ICSI-embryootje.

Heel veel succes!

inoe
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2010, 21:32

Bericht door inoe » 12 juni 2010, 0:28

ik hoop voor iedereen echt dat je hier snel goei nieuws kan plaatsen. ik zit er voor het moment zwaar onder. iedereen wordt zwanger rondom mij en ik gun het iedereen van harte. maar het is emotioneel voor mij, ik huil om het minste en ben snel geirriteerd. pffffff

hoping
Berichten: 1
Lid geworden op: 3 juni 2015, 12:37

Re: Sint Augustinus Wilrijk

Bericht door hoping » 3 juni 2015, 12:53

Hallo iedereen,

Ik heb wat hulp nodig en advies.
We zijn nu momenteel al 1 jaar bij Dr deloeker in behandeling. Eerst moest ik pilletjes nemen, ik reageerde erop en er was wel een eicel die groeide maar tevergeefs gebeurde er niks. Daarna begon ik met spuitjes,Gonal F ik reageerde erop maar elke maand dat ik het deed moest ik de dosis verhogen want dan reageerde mijn eierstokken niet op dezelfde dosis van vorige maand.
Nu na 5 keer van Gonal F en daarna gewoon betreking hebben, gaan we naar de volgende stap die Ivf is. want bij Gonal f Inspuiten en daarna gewoon betrekking hebben, heb ik of te veel eicellen(vorige keer 8-9 eicellen) of geen reactie...
Bij Mij is het all or nothing dus.
Ik ging eerst altijd naar dr deloeker maar ik had ook hier en daar afspraken bij dr grijzenberg en met hem had ik meer conectie dan dr deloeker. nu ga ik bijna atijd naar dr grjzenberg en ben tevreden van zijn aanpak.
bij hem voelen we dat hij tijd heeft voor ons en alles uitlegt en een goed gevoel geeft.
kan iemand me zijn ervaring geven over ivf en als het wel degelijk goed is om bij dr grijzenberg te blijven of beter bij iemand anders.
P.s : ik hoorde dat het beter is om op de 5 dag na het plukken van de eicellen en de bevruchtiging het eicel in te plaatsen maar bij mij willen ze het op de 3 dag in moet.wat denken jullie?
Sorry voor de lange bericht, wil gewoon weten wat het beste mogelijkheid is .
dank u bij voorbaat

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: Sint Augustinus Wilrijk

Bericht door Valaki » 4 juni 2015, 13:28

hoping schreef: P.s : ik hoorde dat het beter is om op de 5 dag na het plukken van de eicellen en de bevruchtiging het eicel in te plaatsen maar bij mij willen ze het op de 3 dag in moet.wat denken jullie?
Sorry voor de lange bericht, wil gewoon weten wat het beste mogelijkheid is .
dank u bij voorbaat
Ik heb altijd op dag 3 terugplaatsing gehad. Zowel in het Jan Palfijn, als in Jette.
Ik denk dat de redenering is dat als je veel bevruchte eicellen hebt, ze 5 dagen wachten om te zien welke het beste blijft delen. Dan weten ze beter welke de sterke embryo's zijn. Anderzijds denk ik wel dat het beter is voor embryo's om in je buik te groeien, dan in het labo. :)
Maar misschien heeft iemand anders hier meer zicht op?
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten