binnenkort eerste IVF middelheim, hoe verloopt alles?

IVF Forum
anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bericht door anie » 12 september 2012, 3:33

Dag Elfie, ook nog een late vogel :)

Wij moeten de 20ste terug maar inderdaad misschien passeren we elkaar wel eens. Eigenlijk hoop ik van niet want dat zou betekenen dat we zwanger zijn :wink: Maar kom voor de gezelligheid dan :wink:
Idd de bijwerkingen van suprefact vielen bij mij ook goed mee. Enkel als ik ongi moet worden dan is het naar de boem :)
Succes voor jullie beide! En dat het snel mag lukken.

groetjes

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 12 september 2012, 10:34

mijn man gaat altijd mee, dus hij is er altijd wel bij. ik denk ook niet dat hij iets wilt missen. ik denk dat ik hem gewoon vertel wat jullie verteld hebben & dan laat ik de keuze aan hem.

ik bereid me erop voor dat ik best wel last ga hebben van de medicijnen, dan kan het altijd meevallen he.
bij clomid heb ik heel veel last gehad van allerlei bijwerkingen, bij menopur zo goed als niks. bij de pregnyl een klein beetje. we zullen het moeten afwachten,maar jullie reacties stellen me al wel wat gerust :)

wij moeten nu de eerste keer terug op 15 oktober.

ik heb geen idee of je zwanger kan worden als je suprefact gebruikt. (ik denk altijd te hard na over alles...) maar ik dacht, omdat je je eisprong normaal krijgt rond dag 14 dat het wel kan, aangezien je pas begint te puffen op dag 23.
ik weet er verder ook helemaal niks van, maar omdat er niets gezegd is & jullie dan denk ik er ook geen rekening mee gehouden hebben. gaan we er ook maar niet bij stilstaan denk ik.

ah jullie ook dr. inion als dokter.
en jullie anie, bij wie gaan jullie?
je ziet altijd alle dokters meestal wel, bij de echo's enzo 'smorgens maar onze dr. is ook dr. inion.

anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bericht door anie » 12 september 2012, 15:22

Ellen,

inderdaad verschillende dokters he. Wij gaan bij Goiris, de man. Heb ook dikwijls al Elke D'haezeleere gehad.

Clomid is inderdaad puur vergif... Menopur, puregon is allemaal dik in orde. Suprefact enkel de eerste dagen en dan niets te merken :)

groetjes

dromertje-middelheim
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 september 2012, 22:00

Bericht door dromertje-middelheim » 12 september 2012, 22:13

Hallo Anie, Elfie en Ellen!
Fijn om jullie verhalen te lezen - ook wij beginnen er vogende week aan. Ben eens benieuwd. IUI had voor ons geen resultaat, hopelijk lukt IVF beter. De "slaagkans " is in ieder geval een pak hoger en dat geeft me wel moed. Morgen krijg ik alvast wat meer uitleg - de "counseling" zoals ze het noemen.
Ondanks het feit dat de IUI bij ons niet lukte, ben ik wel tevreden over de aanpak bij Middelheim. Wie weet komen we elkaar wel eens tegen in de wachtzaal :-)
Veel succes in ieder geval!
Groetjes

anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bericht door anie » 12 september 2012, 22:18

welkom dromertje :) In ieder geval veel succes!

Echt bangelijk hoe een hoge resultaten IVF pogingen geven. Ze geven 40 procent kans in het Middelheim en ik weet uit ervaring hier op het forum dat het echt gek was hoeveel er zwanger waren. Ik ben begonnen met ongeveer 20 vrouwen en 18 waren er van zwanger binnen twee pogingen. Helaas ben ik één die er niet bij was :? Hopelijk ben ik bij de volgende twee pogingen er wel bij :)

De eerste IVF heeft de allerhoogste slagingskansen. Maarja een portie geluk hoort er ook bij :)

Veel succes aan jullie allen! Ik ben er zeker van dat jullie aan een succesverhaal gaan beginnen :wink:

dromertje-middelheim
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 september 2012, 22:00

Bericht door dromertje-middelheim » 12 september 2012, 22:50

Dank je, Anie!
Zo te lezen weet jij op 20 september meer. Ik hoop echt mee met jou!
De dag ervoor - 19 september - begin ik normaal gezien te "puffen" :D
Percentage IVF ligt inderdaad best heel hoog, dat stelde ons ook al wat geruster.
Vreemd, ik het begin voelde ik me een beetje "de vreemde eend". Tot je dan uiteindelijk in de "mallemolen" terecht komt en er best wel heel wat volk aanwezig is voor de ochtendraadplegingen.
Al bij al mag ik niet klagen. IUI hebben we zonder medicijnen kunnen doen - enkel dan de Pregnyl. Dat zal nu wel even veranderen, maar heb al meerdere positieve reacties gelezen van mensen die niet al te veel last hebben van eventuele bijwerkingen.
Laat zeker iets weten, 't is fijn om je hart zo even te kunnen luchten met lotgenootjes.
Heb nog niet echt ervaring met deze site, maar zo te zien komen m'n berichtjes wel toe he :-)

Zo, tijd om naar dromenland te vertrekken.
Morgen een nieuwe werkdag - tussendoor nog even alles in orde brengen bij de mutualiteit en in de namiddag naar die "counseling". Spannend, spannend!

Tot een volgende!

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 13 september 2012, 6:03

hey,
@Anie: idd, ik werk halftijds met de nacht, dus je vindt mij op de pc op de meest onmogelijke uren :D
@Dromertje: succes morgen!

Wij zijn ook overgestapt naar ivf met het hoger slaagpercentage in ons achterhoofd. Ik wil niet demotiverend zijn, maar die 40 procent is te relativeren. Je moet rekenen op 30 procent "take-home-baby's", dus zwangerschappen die voortzetten. Dat er nog zoveel misgaan en er meer kans is op BBZ, maakt mij dan weer wat ongerust :roll:
Maaar zoals ik al zei, ik wil niet demotiverend zijn dus ik ga stoppen met het negatieve :wink:
Pff, die suprefact lijkt een eeuwigheid te duren, en we zijn de eerste week nog geeneens uit. Hebben jullie dat ook?
Ik ben idd ook heel tevreden over het verloop in t MH. Van een bevriend koppel die daar ook gaan hoor ik af en toe heel negatieve dingen over dr Goiris, maar ik heb met hem echt nog nooit problemen gehad... Met geeneen van alle 3 trouwens.
K vond het wel jammer dat we met de counseling juist een vroedvrouw hadden die we amper gezien hadden, denk de enigste van wie we de naam niet wisten :)
Achja. Voor de rest geen klagen!
Clomid werkte hier totaal niet, maar daar had mijn vrouw veel bijwerkingen van. Op den duur ook paniekaanvallen als ze aan het autorijden was enz. Menopur ging veel beter, ik hoop dat dat nog zo blijft met de dubbele dosis nu voor IVF!
Pregnyl is hier altijd een venijnig goedje. Ik ben blij als ik de week na de pregnyl veel les heb en moet gaan werken :wink:
Toi toi allemaal! En tot in de wandelgangen! (Anie, jij niet want jij gaat gewoon Kei-zwanger zijn :wink: )
xxx

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 13 september 2012, 8:15

Dromertje: veel succes vandaag.

Wij zijn overgestapt naar IVF op aanraden van dr. Inion. Ik ben zwanger geweest met de 2de iui poging, op de eerste echo bleek dit jammer genoeg een leeg vruchtzakje te zijn. Miskraam niet uit zichzelf gestart, dus na enige tijd is er een curettage geweest.
Wij vinden de slaagkansen bij IVF ook wel geruststellender.

Clomid was hier echt erg, pregnyl was ook venijnig ja.
De rest ging wel.
Ik vind het nu best lAng duren voor we kunnen beginnen met puffen. Nog even geduld hebben en wij weten ook hoe alles loopt...

Veel succes allemaal

dromertje-middelheim
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 september 2012, 22:00

Bericht door dromertje-middelheim » 13 september 2012, 20:27

Zo zo zo, wat een dagje. Met mijn stalen ros zowaar overal in Antwerpen rondgereden. Van het werk naar de CM, dan naar 't ziekenhuis voor de counseling, vervolgens terug naar het werk om toch nog een uurtje klanten tevreden te stellen :shock:
Enfin, de counseling viel heel goed mee. Hoewel het wel ineens heel wat informatie is. Gelukkig hebben ze duidelijke schema's opgesteld zodat het uiteindelijk precies nog wel zal lukken.
Heb ineens ook m'n speelgoed gekregen: drie doosjes sprays om te beginnen de 19e. :D
10 oktober kan ik me beginnen "platspuiten" :wink:
40 % kans, bij 30 % effectief een kleine ukkepuk. Met Euromillions heb je minder kans he. We go for it!!
Tijd om even in de zetel te ploffen bij m'n ventje.
Voor iederen een heel fijne avond!!!

anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bericht door anie » 19 september 2012, 3:49

Dromertje,

veel succes met de start van het puffen vandaag!

Ja ze leggen het wel goed uit he.

En bij poging 1 en 2 zijn er heel veel zwanger... het meerendeel heb ik al gemerkt.

groetjes

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 21 september 2012, 1:28

Anie, Weet je al meer? wij duimen alvast heel hard!

Liefs!

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 21 september 2012, 1:30

Ow, ik lees net je berichtje in het ander toppic, knuffel! Hopelijk kunnen jullie snel verder...!

anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bericht door anie » 21 september 2012, 7:29

Heeykes, inderdaad negatief :? Gisteren begonnen met progynova voor de cryopoging...

Hoe lukt het bij jullie met snuiven dames? Seg, anders maken we hier een minilijstje, zodat we iedereen wat kunnen volgen van het Middelheim? :)



Anie, 24 jaar, IVF 1, ICSI 2 en 3 mislukt, 1/10 echo voor cryopoging

...

dromertje-middelheim
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 september 2012, 22:00

Bericht door dromertje-middelheim » 24 september 2012, 13:19

Goh Annie, spijtig om te lezen dat het niet gelukt is. Maar geef de moed niet op he meid!!!

Hier puffen we intussen vrolijk verder. Buiten het feit dat ik er soms wel enorm moe van ben (begin van de winterslaap? :D ), geen last van bijwerkingen.

Eigenlijk vlot het best goed. Gewoon kwestie van de tijd wat in het oog te houden he.

Op het werk denken ze dat ik last heb van de sinusjes. Laat ze maar in de waan :lol:

Succes meiden!!

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 24 september 2012, 23:40

Anie, 24 jaar, IVF 1, ICSI 2 en 3 mislukt, 1/10 echo voor cryopoging
Elfie,27j (mijn vrouw),1e IVF na 6IUI,26/9 gesprek met dr Inion,dan start menopur

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten