binnenkort eerste IVF middelheim, hoe verloopt alles?

IVF Forum
Plaats reactie
Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

binnenkort eerste IVF middelheim, hoe verloopt alles?

Bericht door Ellen84 » 10 augustus 2012, 15:29

hey allemaal,
even korte voorstelling, ik ben Ellen 27 jaar en ondertussen zijn wij bijna 5 jaar aan het proberen om zwanger te worden.

Eerst natuurlijke cyclussen met clomid,
daarna hsg gehad, en doorgestuurd naar fertiliteit middelheim. begonnen met iui. 5 pogingen gehad.
2 de poging was gelukt, helaas eerste echo bleek het een leeg vruchtzakje te zijn, curretage 2 weken later.
paar weken geleden eerste gesprek gehad bij dr. inion om terug te beginnen na een rustpauze, en hoe we nu verder kunnen gaan.

toen hebben we besloten om te beginnen met ivf.
binnen een paar weken eerste gesprek met verpleegster, een week later terug bij dr. inion.

zijn er hier nog meer die bij dr. inion in Middelheim gaan?
wanneer moet je beginnen met medicijnen?
is het zo dat je in het Middelheim ook ivf kan hebben met een natuurlijke cyclus of niet?

Ik was weer terug regelmatig, maar na een tijdje verandert dit bij mij. ondertussen dus weer niet helemaal regelmatig sinds het laatste gesprek bij dr. inion.

waaraan moet ik me verwachten met het gespek met de verpleegster?
alvast bedankt

maxari
Berichten: 349
Lid geworden op: 5 juli 2012, 20:14

Bericht door maxari » 10 augustus 2012, 18:45

Hallo Ellen84!
Ik ben lang geweest bij dokter Inion en heb nu beslist om naar een andere ZH te gaan. Niet dat ze slecht is, andersom, ik heb me altijd heel goed gevoeld bij haar.
Maar nu ben ik op het punt dat mijn 6 pogingen op zijn en ik wil wel een andere opinie (andere medicatie of onderzoeken - ik denk dat het wel nodig is na 6 mislukt pogingen).
Het gesprek met de verpleegster gaat heel vlot - het is een uitleg over wat gaat gebeuren en wat je moet doen.
Ik heb altijd 3 weken moeten puffen met suprefact, menopur (+- 2 weken), pregnyl en na de PU utrogestan en extra pregnyl. Voor mij is het niet gelukt, maar ik heb een vriendin dat door Inion 2 kindjes heb, dus alles is mogelijk en hopelijk voor jou zou het wel goed zijn.
Veel succes.

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 11 augustus 2012, 0:26

Hey,
ik volg graag mee!
Ook wij starten eind deze maand met ivf in het middelheim.
we zijn er na een jaartje ochtendraadplegingen en 6 iui's ondertussen al gekend,maar ivf is toch weer een stap verder,dus ben benieuwd naar ervaringen van ivf daar. Wij zijn ook bij dr Inion,maar zijn van heel het team daar echt content!
zijn er mensen die van iui met menopur overstappen? Want de dr waarschuwde ons omdat we nu 1.5 ampul menopur per dag nodig hebben om 1 folikkel te laten groeien en dat menopur met 2amp. ook kan bij ivf maar we dan toch naar 8folikkels zouden moeten...
dus nu zijn we bang dat er te weinig gaat groeien met maar 0.5amp. Menopur extra...
groetjes,
Elfie

anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bericht door anie » 11 augustus 2012, 3:46

Hoi, ik start ook in het Middelheim. Heb reeds vijf IUIs mislukt en één IVf en één ICSI mislukt. Nog nooit zwanger geweest dus in drie jaar.

Leuk om elkaar wat te volgen :) misschien ontmoeten we elkaar wel is in de wachtzaal :wink:

Elfie: ze passen je medicatie indien nodig wel aan :) je kan er ook om vragen... heb dat ook gedaan!

groetjes

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 14 augustus 2012, 10:16

Bedankt voor de reacties al

wij zijn inmiddels ook al wel gekend in het middelheim & zijn ook zeer tevreden van het personeel.
Het is zoals hier al gezegd, weer wel een stap verder van iui naar ivf.

We zullen waarschijnlijk toch moeten afwachten wat de verpleegster allemaal zal vertellen. zoals ik het hier allemaal lees, is het bij iedereen anders.

Wanneer wordt het medicijnplan opgesteld?
dit zal waarschijnlijk uitgelegd worden met het 2de gesprek denk ik dan.

Wij zijn heel tevreden van Dr. inion, maar eigenlijk wel van alle dokters, je ziet toch iedereen wel eens bij de ochtendraadplegingen.

Wij zijn benieuwd. binnenkort zullen we het weten, nog even geduld hebben

anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bericht door anie » 7 september 2012, 15:12

heey iedereen,

waar staan jullie in het middelheim?

ik heb eergisteren pick up gehad.

groetjes

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 7 september 2012, 15:45

wij zijn maandag voor het gesprek bij dr. inion terug geweest & het begin van de ivf staat nu vast.
22 september moet ik beginnen met puffen van suprefact.
dag 1 staat ingepland voor 15 oktober & dan zullen we het dag per dag moeten zien he.

dat zijn voor jullie spannende dagen nu dan.
veel succes alvast bij de tp.
is de pick up meegevallen?

anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bericht door anie » 7 september 2012, 18:43

Dag Ellen, oh eind oktober, begin november heb je dan misschien al een tp, dat zou goed zijn he :) Tgaat er snel aankomen, geloof me :wink:

Ik weet helaas nog niet zeker of ik een tp heb wegens te veel vocht in buik :? Morgen weet ik meer.

Ja, de pick up is zeker meegevallen. Niet dat het voor elke dag is... Ze brengen eerst een eendenbek in en dan geven ze twee minispuitjes in je vagina. Eigenlijk viel dat heel goed mee. Ik kreeg oook op voorhand (op aanvraag) een spuit in de bil om te kalmeren en dat deed meer pijn :wink: En dan werkt de verdoving onmiddellijk. En dan beginnen ze :) Mijn man was erbij ik neep constant in zijn hand en dat hielp enormm. Uiteindelijk viel het mee. Geen horrorverhalen. Het is zwaar, het vraagt veel van je lichaam maar eigenlijk echt veel pijn doet het niet. Je bent er gewoon heel moe van :) Maar geen zorgen over maken! Dat komt goed.

groetjes

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 8 september 2012, 22:45

Hey Anie,fijn dat het wat is meegevallen!
wij zijn donderdag gestart met suprefact, Pu zou voor half oktober zijn, ook in t Middelheim.
best wel spannend allemaal wat het gaat geven.
is het trouwens normaal dat je regels er veel vroeger doorkomen door suprefact?
Groetjes en succes allemaal!
x Elfie

anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bericht door anie » 9 september 2012, 15:31

Elfie, dat is normaal. Je moet het enkel melden als ze niet doorkomen :) Dus je kan al op je twee oren slapen ;) Door de hormonen neemt je lichaam allerlei veranderingen aan dus ook je cyclus. Bij mij kwamen ze ook door alhoewel ik geen cyclus heb.
Laat af en toe maar iets weten :) Ik duim voor je!
Ik heb 20sept terug een afspraak voor uitslag.

groetjes

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 11 september 2012, 11:32

@ annie: wat goed om te horen dat het is meegevallen de pick up.
mijn duimen draaien mee dat de tp toch kan doorgaan, ah dat weet je dan normaal gezien al nu.
mijn man gaat er denk ik niet bij zijn bij de pick up, hij kan niet overal goed tegen & omdat ze hij dan helemaal ingepakt moet zijn en alles. ik heb het gevraagd of het mocht omdat ik het eng vindt, maar mijn man kan er niet goed tegen denk ik. dus ik zal alleen zijn met de pick up denk ik.

ah door suprefact je maandstonden eerder doorkrijgen. ik zou denken eerder later. goed dat jullie het zeggen.
wat noemen jullie dan vroeger? ik moet pas beginnen puffen op dag 23. (in onze vakantie)

is er eigenlijk bij jullie iets gezegd of je nu veilig moet vrijen of niet? (domme vraag misschien, maar stel ze toch :) )

anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bericht door anie » 11 september 2012, 16:52

Ellen: nee er is niet gezegd om veilig te vrijen, als je zwanger geraakt zou het toch ineens welkom zijn ;) Nee nee ik denk zelfs niet dat dat mogelijk is...

Ofwel komen je regels vroeger ofwel later dus ik zou je voor op voorzien. Als ik weet dat ik ongi moet worden doe ik zeker s nachts een onderbroek aan en was het nu ook vergeten, kwerd wakker in een plaske :? met een gil aaah wat is da??

Ivm de pick up: je man staat links van je, rechts zit de dokter dus eigenlijk ziet je man niet veel. Hij krijgt een schortje rond hem en overtrekken rond zijn schoenen. En van de "naalden" zie je zelf niets, ook niet op de echo. Je man ziet ook normaal gezien geen bloed omdat er eigenlijk amper bloed te pas komt :)
Ik ga je wel waarschuwen voor de suprefact want de eerste twee dagen voelde ik me er slecht door dus voorzie een dafalganneke ofzo :wink:

Ik heb zaterdag tp gehad van twee 8 cellige embryo's. Ben benieuwd... Alhoewel het ongi gevoel al is komen bovenwaaien. Nog effe afwachten :wink:

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 11 september 2012, 17:07

Veel succes, mijn duimen draaien.
Nee zo is het, als je zwanger wordt is het zeker welkom. Maar omdat ik dan nu op dag 23 moet starten met suprefact vroeg ik het me af. Eerder omdat het misschien niet goed is om zwanger te worden en dan suprefact te gebruiken. En omdat je met dag 23 toch nog niet kan testen.
Daarom vroeg ik het me af, maar dan zouden ze wel iets gezegd hebben zeker als je niet zwanger mag worden nu!? ( zou wel heel straf zijn moest dat het geval zijn, geloof het ook niet. Maar zeg nooit nooit zeker.)
Bedankt voor de info, ga er zeker rekening mee houden, dat we daarvan mee op reis nemen. De 2 laatste dagen van onze vakantie moet ik beginnen. Dan nog een weekje thuis hopelijk valt het allemaal mee.

De verpleegster bij ons zei met het gesprek, dat de man er alleen maar bij mag zijn als je dat echt heel belangrijk vindt en dat hij dan helemaal opgeschort en alles moet. En dat hij wel wat moest kunnen verdragen. Maar dat het normaal gezien zonder partner is.
Als ik het hier zo lees, zijn er dus wel meer mannen die bij hun partner zijn als ze pick up hebben in het Middelheim. Goed om te weten. Toch maar eens zeggen tegen mijn man, merci voor de uitleg, weet ik toch al een beetje wat me te wachten staat

anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bericht door anie » 11 september 2012, 21:40

Ellen: goed dat je dan toch nog kunt genieten van je vakantie :)

Bij dat opschorten mag hij ook zijn gewone kleren aanhouden hoor. Wel beetje grappig zicht maareuh hij mag er ook iets voor over hebben he 8)

Mijn man vond het leuk om mee te tellen enzo :)

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 12 september 2012, 3:13

Hey,
Anie, veel succes!

Hier waren de regels er 3-4 dagen te vroeg, maar ook maar licht, eerder spotting.
Van dat veilig vrijen kan ik je helaas niks vertellen, maar ik denk niet dat er met suprefact toch nog kans op zwangerschap is...
Ik heb ook gevraagd of ik erbij mag zijn bij de PU, ik ga mee naar (bijna) elke bloedname en fm, dan ga ik de PU echt niet missen hoor :)
Vermits ik vroedkunde studeer denk ik nu niet dat ze met mij veel problemen gaan hebben qua flauwvallen enz, maar zeg nooit nooit :wink:
Ik vind t wel jammer eigenlijk dat je dan niet veel ziet! En dat pakje om steriel te zijn, nu ja dat heb ik er graag voor over hoor.
Nu een halve week aan het snuiven en mijn vrouw heeft nog geen last van de suprefact, dat valt mee! Meestal heeft ze behoorlijk snel en véél bijwerkingen (vooral humeur dan :roll: :wink: )
Veel succes, en misschien tot in de wandelgangen! Wij moeten de 26ste terug naar dr Inion, en de 27ste terug op raadpleging...
Groetjes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten