binnenkort eerste IVF middelheim, hoe verloopt alles?

IVF Forum
Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 19 februari 2013, 15:11

hoe gaat het hier nu met iedereen?
maki is er nu ondertussen al wat meer duidelijkheid bij jullie? mijn duimen draaien nog altijd enorm voor jullie en voor al de andere natuurlijk ook.


hier is het allemaal spannend geweest, annulatie dan weer niet, cyste dan weer niet, kleine follikel, dan ineens weer 2,... raar verhaal maar ik heb dus inderdaad een lange cyclus. en nu is er bij ons duidelijkheid. vrijdag is er terugplaatsing bij ons, als ons cryootje goed ontdooid natuurlijk. hopelijk wel.

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 19 februari 2013, 21:55

Hey ellen, ik duim mee voor de cryo's!! Fijn dat je eindelijk wat duidelijkheid hebt en weer een kans hè!

Hier is het ondertussen ook min of meer duidelijk. Het wordt zowiezo een
Miskraam, heb ook volop bloedverlies dus hopelijk daalt mijn hcg nu ook goed en is een curettage niet nodig. Vanmorgen hebben we nabespreking gehad opt crg. Om verschillende redenen waren we daar eigenlijk niet tevreden over. Er gaan nu op onze vraag enkele extra onderzoeken gebeuren. 7 maart hebben we ook afspraak in Jette voor een second opinion en als dat meevalt gaan we voor onze volgede poging naar daar. Maar zowiezo ligt alles stil tot eind april/begin mei... Even lichaam en geest laten rusten en ondertussen wat onderzoeken en nieuwe paden verkennen.

Josefien hoe gaat het met jou?

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 20 februari 2013, 9:26

Maki: wat ontzettend jammer, ik ben er helemaal stil van,...
ik hoop mee voor jullie dat er geen curretage nodig zal zijn, als ik daaraan terug denk,...verschrikkelijk.
ondanks dat ik weet wat je voelt, weet ik toch niet wat ik moet zeggen, er is toch niets wat ik kan zeggen wat je beter zal doen voelen.

maar toch wil ik zeggen, dat we er zijn als je wat kwijt wilt. een hele dikke knuffel.

over de nabespreking, als je niet tevreden bent heb je groot gelijk dat je die aanvraagt, hopelijk komt er uit die onderzoeken voor jullie meer duidelijkheid.
dat is toch heel wat een second opinion,... veel succes daarmee in ieder geval.

dat alles stil ligt tot begin mei, is inderdaad niet slecht, lichaam en geest wat laten rusten kan al veel goed doen voor jou. wij hebben na de eerste miskraam ook een pauze ingelast & ze heeft uiteindelijk een pak langer geduurd dan we eerst van zin waren. wat ik wil zeggen is : neem je tijd, het is toch heel wat wat er gebeurd is.

ik heb nu echt heel veel aan de accupunctuur om tot rust te komen, en heb spijt dat ik er niet eerder mee begonnen ben. misschien is dat ook nog wel iets?

heel veel sterkte met dit alles,...
dikke knuffel

josefien21
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2013, 17:27

Bericht door josefien21 » 20 februari 2013, 11:49

Hallo Maki en Ellen, hier ondertussen positief nieuws, totaal onverwacht. Ik had er niet zo'n goeie hoop op. Mijn baarmoederslijmvlies was niet optimaal bij de inplanting, en daarbovenop had ik nog bloedverlies op dat moment. Dus ik dacht de hele tijd bij mezelf, het zal wel niets zijn deze keer. Enfin ik ben blij, maar probeer ook nog wat voorzichtig te zijn. Er kan nog vanalles mislopen... Maar we zijn toch al een stapje verder geraakt.

@maki: ik vind het heel erg jammer voor jou dat het zo gelopen is. Het zag er zo positief uit in het begin...
Neem je tijd, en verwen jezelf maar wat. En als het even wat te moelijk wordt, je kan hier terecht hé. Wij zijn hier voor jou. Ondertussen wens ik je veel sterkte en zo weinig mogelijk verdere verwikkelingen.

@ellen: fijn dat jullie wat duidelijkheid hebben, heel veel succes vrijdag!

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 20 februari 2013, 21:05

Bedankt dames voor de lieve woorden. Het gaat hier heel erg op en af, lichaam en geest zijn het voor de moment ook nog niet helemaal eens.... Vrijdag opnieuw bloedname om te kijken of hcg voldoende daalt, het blijft toch een lastige situatie.

@Josefien: een heel dikke proficiat meid! Geniet er maar (voorzichtig) van en ik duim mee dat het gewoon allemaal helemaal goed komt!!

@Ellen: Heel veel succes vrijdag! Ik blijf heel erg duimen, het geluk mag nu ook wel eens jullie kant uitwaaien he!!

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 22 februari 2013, 22:03

Hey ellen, hoe is het vandaag gegaan? Ik duim mee hoor!

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 23 februari 2013, 10:58

Het is redelijk goed gegaan, het klaarmaken voor de terugplaatsing ging wat moeizaam. De baarmoeder lag blijkbaar wat in bochten, maar uiteindelijk is het wel gelukt.
Het embryo was ontdooid als een 10 cellig en het was verder gevorderd naar het volgende stadium. Het aantal cellen was moeilijk te zien nog, maar het was toch zeker een 20 cellig.
Gisterenavond nog naar de accupunctuur geweest, en verder is het nu weer afwachten en hopen hè.

Hoe is het met jou? Mijn duimen blijven draaien.

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 25 februari 2013, 21:34

Hey allemaal,
ik kom hier niet veel meer maar nu ik jouw laatste berichtjes las Maki, wou ik je toch ff een hart onder de riem komen steken. Het haalt niet veel wezenlijks uit, maar toch, ik hoop dat het -hoe dubbel ook- snel over is, en dat jullie na ff rust er weer volledig voor kunnen gaan!

Liefs,
Elfie

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 26 februari 2013, 8:31

@Ellen: Dat klinkt toch al heel veelbelovend he! Hopelijk krijg je binnenkort heel goed nieuws, dat zou wel mogen na zolang wachten en al de miserie van de afgelopen weken! Ik duim mee hoor!!

@Josefien: hoe gaat het daar?

@Elfie: dankjewel voor de steunende woorden. Ik hoop gewoon uit de grond van mijn hart dat het de volgende keer wel gewoon goed gaat. We zitten ondertussen al aan verse poging 3, het gaat snel...

Hier is het HCG ondertussen gezakt tot 10.2. Nog niet helemaal negatief dus moeten we zaterdag nog eens terug. Ondertussen werd er ook bij mij en m'n partner bloed afgenomen voor allerlei testen. Die resultaten krijgen we half april. En volgende donderdag naar Jette, ik hoop dat het daar zal meevallen...

josefien21
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2013, 17:27

Bericht door josefien21 » 27 februari 2013, 13:15

hier nog altijd alles goed. Gisteren voor de tweede keer bloed laten strekken. Hcg is goed gestegen. Over drie weken de eerste echo. Ik hoop zo hard dat alles goed loopt. Voel me wel heel emotioneel. Heb veel zin om te huilen. De hormonen zeker...

@ellen; bij mij was de terugplaatsing iedere keer ook zo moeilijk. Moesten ze een speciaal bochtje gebruiken. Was toch niet zo aangenaam. Hopelijk binnenkort positief nieuw voor jou. Ik duim mee hoor.

@maki; goed dat jullie voor een tweede opinie gaan. Hoplijk voel je je al een beetje beter. Het is toch niet simpel hé om zo tussen hoop en wanhoop te zitten. Ik hoop echt voor jou een snelle goeie afloop.

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 28 februari 2013, 10:35

Maki:
dat zou inderdaad heel leuk zijn, goed nieuws.
we hopen het :)

Veel succes in ieder geval in Jette.
spannend is het toch he,die extra testen en het wachten op de uitslagen duurt dan zo lang. dat vond ik echt verschrikkelijk.
hopelijk is zaterdag het hcg helemaal gezakt, zo maakt het toch allemaal nog net iets moeilijker he?

hoe gaat het met je?

Josefien:
dat is inderdaad niet prettig, wat jammer dat het bij jou altijd zo was.

maar PROFICIAT!
spannend he de eerste echo.
geniet ervan!

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 28 februari 2013, 13:30

Hey iedereen,

Ellen: wanneer heb je bn? ik blijf mee duimen hoor!

Josefien: hopelijk binnenkort een schitterende eerste echo!

Hier gaat het niet zo goed. Fysiek valt het op zich wel mee, alleen ben ik echt doodmoe, de energie lijkt gewoon helemaal op. Dat gecombineerd met een drukke job, begint toch z'n tol te eisen. Mentaal heb ik het bij momenten nog heel moeilijk. We staan nu ook al voor poging drie en de schrik dat we mss wel met lege handen achterblijven is met momenten echt verlammend. Hier op het forum lees je dan zoveel verhalen van mensen die na één of twee pogingen zwanger zijn (al dan niet met cryo's) waardoor de moed me soms helemaal in de schoenen zakt (al gun ik het uiteraard aan iedereen). Normaal zouden we dit weekend onze eerste echo hebben, nu moet ik gaan om te kijken of m'n hcg terug op 0 staat. het voelt gewoon heel oneerlijk... alsof het ons niet gegund is.

Maar goed, meer dan afwachten kunnen we niet doen. Volgende week gesprek en dan weer maar wachten veronderstel ik.
Sorry voor m'n klaagzang dames maar het zit me even heel hoog....

josefien21
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2013, 17:27

Bericht door josefien21 » 28 februari 2013, 14:59

Hoi Maki,
het is zeker geen klaagzang hoor. Ik begrijp jou heel goed. Wij zijn ondertussen ook bijna vijf jaar aan het proberen geweest. En dat is heel zwaar. Ondertussen krijgt iedereen rondom je wel kinderen. En had ik vaak het gevoel alleen achter te blijven. Ik ben toen we met ivf gingen starten (ongeveer twee jaar geleden) in een depressie beland. Omdat ik het heel moeilijk had met mijn onvruchtbaarheid, etc. Ik ben toen een half jaar in ziekenverlof geweest, om terug wat in mijn plooi te vallen enzo. En het heeft toch wel ongeveer twee jaar geduurd voor ik er weer zin in had om eraan te beginnen. Ondertussen werk ik part-time om hier goed mee om te kunnen gaan. Wat ik jou als raad kan geven is, neem de tijd voor jezelf. Misschien even (zieken)verlof nemen. Zodat je jezelf wat rust gunt en alles wat kan verwerken. Forceer jezelf niet voor de volgende poging. Je moet daar toch iedere keer wat van bekomen. En dat is niet evident.
En vergeet niet er is nog kans, ook al lijkt ze voor jou momenteel niet zo groot(wat ik ook wel goed begrijp zo zonder cryo's). Ik was laatst ook zo hopeloos. Ik dacht echt dat het bij ons heel lang ging duren omdat er ook wat complicaties zijn. En dan gebeurt er toch een wondertje...
Ik hoop dat je hier een klein beetje hoop uit kunt putten.
Ondertussen wens ik jou veel liefs en sterkte.

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 28 februari 2013, 15:38

maki:
Het is heel begrijpelijk en normaal dat jij je voelt zoals je je nu voelt. ook ik zeg wat josefien heeft gezegd. neem je tijd om alles een plaatsje te geven.
ik weet heel goed hoe je je voelt, eerst al die dromen en mooie vooruitzichten die je al had gemaakt en nu zijn die allemaal weer weg. ik heb het er ook nog steeds moeilijk mee, ik zou willen zeggen dat het helemaal weggaat alleen al om je een beter gevoel te kunnen geven. maar ik denk dat we allemaal weten,dat het niet helemaal weggaat, maar het krijgt wel een plaatsje.
wat mij vooral heeft geholpen is, dat de dokters ook zeiden onthou vooral dat het wel gelukt is. dus waarom zou het niet nog eens lukken?
het is moeilijk, maar misschien is het voor jou ook een klein lichtpuntje om terug moed en hoop uit te putten.

het gevoel dat het oneerlijk is, heel begrijpelijk. ik kan er ook nog steeds kwaad en verdrietig om worden als ik een mindere dag heb.
hopelijk raak je al wat wijzer uit de bijkomende testen en misschien het gesprek bij Jette.

ook ik wens je heel veel sterte *knuffel*

wij zijn ondertussen meer dan 5 jaar aan het proberen, al de emoties die erbij komen kijken kunnen soms heel zwaar wegen hé. ook al is het moeilijk, probeer hoop en moed te houden dat ooit ook jullie zo'n klein wondertje krijgen.
het is jullie zeker en vast van harte gegund.


we mogen volgende week woensdag voor de bn.

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 6 maart 2013, 7:19

Ellen veel succes met je bloedname vandaag! Laat maar iets weten als je wilt.

Bedankt beiden trouwens voor de lieve berichtjes, daar put je dan toch weer even wat moed uit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten