binnenkort eerste IVF middelheim, hoe verloopt alles?

IVF Forum
Plaats reactie
Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 31 januari 2013, 11:48

Toope:
ook van mij heel veel succes!
en een gesprek het is toch elke keer weer spannend he.

Maki:
inderdaad we doen ons best om daar nog zo weinig mogelijk aan te denken. eenmaal de eerste echo geweest is met deze poging en de terugplaatsing zal dat misschien wel wat beter gaan dan nu :)

jullie hebben een spannend weekend voor de boeg, ik snap het volledig dat je vantevoren al wilt testen. maar zoals je zegt een klapje krijg je toch eenmaal je de definitieve uitslag krijgt.maar positief zijn he, hopelijk een hele positieve uitslag he!

ik snap ook volledig wat je zegt over de dromen, ik heb dat ook. & als je een pauze nodig hebt zeker doen hoor. wij hebben een pauze gehad na 5 iui's, we dachten paar maanden dit is uiteindelijk een dik jaar geweest. toen zijn we de alternatieve route opgegaan, we zijn er dus wel mee bezig gebleven maar anders. Toen heb ik mijn eerste miskraam eigenlijk pas echt verwerkt.
Mijn duimen staan in ieder geval recht omhoog voor goed nieuws dit weekend!!

Josefien:
Ja het is heel wat he,de overlevingskans van de cryo's. ik vindt het ook elke keer bijzonder om te zien & de uitleg te horen.
toch al een beetje zicht op wanneer de terugplaatsing is. succes zondag, als het donderdag terugplaatsing is, wij moeten dan eerste echo maar dat is al 'smorgensvroeg :)

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 1 februari 2013, 8:26

@Josefien: hopelijk zondag goed nieuws en dan donderdag tp! En dan een plakkertje he!

@Ellen84: ook voor jou heel veel succes! Ik kan me voorstellen dat je 'blij' bent dat er terug wat schot in de zaak komt. Ik duim mee!

@Toope: veel succes bij dr Inion. Ik vind dat echt een leutige :o)

Ik kon me vanmorgen niet meer bedwingen en heb een testje gewaagd.. In eerste instantie dacht ik 'dit wordt niks' maar er verscheen toch een licht streepje. Ik dacht al dat ik het me inbeeldde maar heb er een foto van getrokken en doorgestuurd naar mijn ventje en hij zag toch ook duidelijk een tweede streepje... Ik hoop en hoop en hoop... Nu wacht ik gewoon de bloedname af en hopelijk wordt zondag het tweede streepje bevestigt in een positieve bn.. Twas wel maar een licht streepje maar het is mss ook nog vroeg om het al in urine te zien.. Soit we zullen zien maar ik ben toch voorzichtig hoopvol...

josefien21
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2013, 17:27

Bericht door josefien21 » 2 februari 2013, 18:59

@maki: ik hoop, en hoop en hoop mee voor jou! Wat spannend.
@ellen: jullie ook succes donderdag. Misschien kruisen we elkaar wel... Maar ik denk dat de terugplaatsingen eerder in de namiddag gepland staan, niet.

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 3 februari 2013, 18:26

Hey iedereen,

Wij hebben vandaag een telefoonje gehad dat onze bn positief is..
De waarde is wel laag, 30, maar volgend de verpleegster geen probleem zolang het goed stijgt.. Iemand een idee of dit goed kan komen, ik lees hier overal zo'n hoge waarden..
Heb ook sinds gisteren zo ms krampen en lage rugpijn dus maak me wel zorgen. Ik weet dat je er niks aan kan doen als het misgaat maar het zou toch leuk zijn als het lukt...

Hoe gaat het met jullie?

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 5 februari 2013, 12:13

Maki: wat een goed nieuws !!!!
proficiat!!! ik snap dat je je zorgen maakt,maar geniet zoals de verpleegster zegt, het wilt niet altijd iets zeggen.
Geniet ervan, en hopelijk krijg je komende zondag nog beter nieuws!!

josefien: ik denk inderdaad ook niet dat we elkaar zullen kruisen, terugplaatsingen zijn inderdaad meestal rond de middag of erna.
veel succes !!


wij wachten ook nog geduldig af, ik ben benieuwd hoever we staan in de cyclus. hopelijk is alles goed en kan er deze cyclus teruggeplaatst worden. nadat alles zo raar is gelopen met de zwangerschap en erna, merk ik wel dat ik een beetje schrik heb. maar we zien het wel, hopelijk is mijn gevoel juist en zal alles er goed uitzien.

josefien21
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2013, 17:27

Bericht door josefien21 » 6 februari 2013, 13:24

@maki: proficiat!! Ik duim mee hoor.
Begrijpelijk dat je je nog zorgen maakt. Hopelijk heb je snel meer uitsluitsel. Want dat wachten is niet alles hé. Daar hebben we allemaal al veel ervaring mee hier. Hopelijk kan je toch een klein beetje blij zijn...

@ellen: ik begrijp je schrik heel goed. Is niet gemakkelijk na een minder leuke ervaring. Maar blijven hopen is de boodschap hé.

ondertussen zit ik te wachten op een telefoontje van het middelheim voor de terugplaatsing morgen. De spanning is wat minder dan de eerste keer. Het is natuurlijk ook iets gemakkelijker zo zonder pick-up. alleen jammer dat mijn man morgen niet meekan. Ik zag het echt niet zitten om alleen te gaan, dus gaat mijn zus wel mee. Oef.

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 6 februari 2013, 14:30

@ Ellen: Heel begrijpelijk dat de schrik er wat inzit maar hopelijk krijg je wel goed nieuws he! Maar als het gevoel er al zit dat het in orde is dan zal het wel zo zijn. Ik duim mee dat je snel kan herstarten voor een tp!

@Josefien: spannend he! Ik duim mee voor een goei embryooke en een vlotte tp morgen! Laat maar even iets weten. Het blijft toch altijd wel spannend...

Ik heb hier gisterenmorgen nog eens getest en het streepje was toch donkerder geworden.. Morgen nog eens en hopelijk wordt het alleen maar donkerder he :o) Op zich probeer ik er wel in te berusten. Mocht het misgaan dan haalt je zorgen maken toch niks uit. Daarbij komt dat ik me nog wel zwanger 'voel' (al durf ik dat haast niet typen want het besef is er echt nog niet). Ik word toch elke dag een beetje misselijker en mijn borsten voelen meer gespannen aan.. Kan natuurlijk ook imaginatie zijn maar ik ga gewoon uit van een goed groeiend embryooke :o) Echt gerustgesteld ga ik pas zondag zijn wss maar vermoedelijk is er dan toch weer bezorgdheid tot de eerste echo en dan verder... Soit, we wachten dus rustig af maar ik probeer ook wel gewoon te genieten van ons kleine geheimpje nu :o)

@Toope: hoe gaat het met jou??

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 7 februari 2013, 16:01

Josefien:
ik ben benieuwd of je nu vandaag terugplaatsing hebt gehad. mijn duimen draaien allesinds.
ik vindt het heel begrijpelijk dat je het niet zag zitten om alleen te gaan, het niet niks allemaal he.

maki:
dat is het beste wat je kan doen inderdaad, gewoon genieten. je kan er toch niets aan veranderen moest het anders lopen.
maar zoals ik het hoor, klinkt het toch heel goed he.
en het is inderdaad zo,elke keer schuif je de bezorgdheid verder naar het volgende stapje. ik vindt het allemaal heel goed klinken bij jou hoor, dat komt vast en zeker allemaal goed.

hier was ik vanmorgen heel zenuwachtig, geen idee waarom eigenlijk. eenmaal bij dr. goiris binnen en ik het beeld zag was het helemaal over. zag er allemaal goed uit, follikel van ongeveer 10 mm te zien, baarmoederslijmvlies was bijna in orde. zowiezo weer bloed laten prikken, afspraak maken voor zondag terug te komen voor controle.
krijg ik om half 3 telefoon, dat ik morgen moet terug komen. er zal dus weer wel iets aan mijn bloed te zien geweest zijn,...
zo blijft het hier wel elke keer spannend hoor, het moet precies toch elke keer weer iets anders lopen dan dat normaal is,...
ach, we laten het maar gewoon op ons afkomen en zien wel wanneer het terugplaatsing is.
in ieder geval ik moet dus morgenvroeg terug op controle.

josefien21
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2013, 17:27

Bericht door josefien21 » 7 februari 2013, 20:31

vandaag terugplaatsing gehad. Embryo was zeer goed ontdooid en had niet aan kwaliteit ingeboet. Tot zover alles goed, alleen had ik vanochtend wat bloedverlies en ben heel erg bezorgd. De dokters wisten niet goed van wat dit kon zijn. Misschien van de eisprong. Maar ik heb in mijn gewone natuurlijke cyclus nooit tussentijdse bloedingen. Daarbovenop was mijn baarmoederslijmvlies wat dunner geworden. Maar ze hebben het embryo toch geplaatst. Ze kunnen het immers, niet nog een keer invriezen. Moet wel utrogestan nemen hierdoor. Mijn hoop is voorlopig wat getemperd.
@ellen: succes morgen. Hopelijk is er niets ernstig aan de hand. Laat zeker iets weten.
@maki: hopelijk is zondag er snel! Klinkt voorlopig toch wel positief hé! Probeer ervan te genieten...

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 8 februari 2013, 16:05

Josefien:
het was een goed embryo,dus dat is super goed he.
bloedverlies wilt niet altijd gelijk iets ergs zeggen. maar ik kan het me wel voorstellen dat je je erdoor wat minder voelt,maar probeer positief te blijven het was tenslotte een goed embryo dus kans is er altijd he.
utrogestan kan alleen maar helpen, ik heb het altijd moeten doen. bij iui en bij de ivf.


wij zijn vanmorgen zoals gezegd weer terug geweest en het was weer afwachten om terug te bellen.
Op de echo was te zien dat het follikeltje van 10 mm naar 11,5 mm was gegaan en het baarmoederslijmvlies was iets dikker.mijn bloedwaarde zei dat ik mijn eisprong al gehad heb en mijn baarmoederslijmvlies zegt iets anders.dus ik moest terugbellen vanmiddag voor de bloeduitslag van vanmorgen.
de waarde in het bloed was nog hoog, dus die zegt eisprong gehad, baarmoederslijmvlies toch nog niet dik genoeg dus die zegt dat het nog niet geweest is.
verpleegster zei dat ik een bizarre cyclus had deze keer, nu kwam dat wel omdat ik zei: gek,....
dr. d'haeseleer zag vanmorgen op de linkereierstok ook een cyste of een bloedvaatje, maar door alles is het niet doorgedrongen en is er verder niets over gezegd.
maandag terug komen,als baarmoederslijmvlies dikker is. worden we ingepland om terug te plaatsen.
is dat niet het geval wordt het waarschijnlijk cyclus overslagen en volgende cyclus terug komen maar vroeger dan dag 12.

dus wij wachten weer in spanning af tot maandag.

hoe is het met de andere allemaal?

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 10 februari 2013, 17:41

Gisteren opnieuw bn gehad, vanmorgen telefoon dat HCG te weinig gestegen is.

Het is van 30 naar 161 gegaan, te weinig volgens het CRG en zij zeiden van te stoppen. Volgende week weer bn om te zien wat er gebeurt, mogelijks buitenbaarmoederlijke dus als ik pijn heb moet ik meteen komen.

Nu heb ik geen pijn en heb ik zitten googlen (ik weet dat het niet mag ma soit). Nu las ik dat HCG tussen de twee a drie dagen moet stijgen en daar zit ik wel mooi tussen (binnen de drie dagen...). Ik voel me er dan ook helemaal niet ok bij om nu al te stoppen en heb beslist om morgen terug bloed te laten nemen. Als dit goed stijgt (in dezelfde lijn als nu) bel ik terug... Wat denken jullie? Ik vind dat ze precies zo kort door de bocht gaan 'het is niet verdubbelt in 48 uur dus stop maar'... Terwijl ik lees dat het ook drie dagen kunnen zijn...

@Ellen: hoe is het geweest?

@iedereen: veel succes!

josefien21
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2013, 17:27

Bericht door josefien21 » 10 februari 2013, 20:25

@maki: ai, dat is minder goed nieuws. Heeft er een dokter met jou gebeld of een verpleegster? Als ik jou was zou ik gewoon een afspraak maken met jou persoonlijke dokter om dit verder te bespreken. Ik begrijp dat je niet onmiddellijk alles maar weer overboord wil gooien. Hou de moed erin hé meisje. Als't nu niet lukt dan zal het voor een volgende keer zijn.
@ellen: dat klinkt allemaal wel wat gecompliceerd. Hopelijk maandag toch nog goed nieuws.
ik zit ondertussen weer te wachten, de 19de bloed laten nemen. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Onze verbouwingen zorgen voor voldoende afleiding.

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 11 februari 2013, 17:22

Maki: Pff het is niet altijd simpel hè. Ik snap je ook volledig. Wat heb je nu gedaan? Vanmorgen bloed laten nemen? Weet je al iets meer?
Moed blijven houden hè.

Josefien : spannend hè . Mijn duimen draaien.

Hier zijn we vanmorgen terug geweest. Ik kreeg vanmorgen te horen dat de follikel even groot was gebleven. Dokter inion denkt dat alles nog wat in de war is van de zwangerschap en dat ik dus nu een lange cyclus heb. Er was veel kans dat er deze maand niet werd terug geplaatst omdat alles perfect moet zijn. Ik moest bellen voor de resultaten van het bloed en dan zouden we meer weten.
Vrijdag moet ik terug komen voor controle, dus ik denk dat ze uitgaan van die lange cyclus, ik besef dat er nog geen zekerheid is maar we hopen verder dat er toch een terugplaatsing is deze cyclus.
We zullen moeten afwachten.

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 11 februari 2013, 19:32

Hey,

Josefien: hopelijk binnenkort goed nieuws hè! Ik duim mee

Ellen: ook voor jou de duimen in de lucht. Het ligt precies echt wel allemaal overhoop hè! Ik hoop dat er voor jou snel meer duidelijkheid komt!

Ik heb vanmorgen opnieuw bloed laten nemen. Heg was gestegen naar 228, opnieuw veel te weinig dus maar wel een stijging. Ik heb gebeld naar het CREG en daar wisten ze het toch ook niet goed, ofwel gaat het alsnog mis, ofwel een trage starter ofwel een buitenbaarmoederlijke.... Moest dan toch maar verder utro nemen. Woensdag laat ik opnieuw controleren bij de huisarts en dan zaterdag sowieso terug naar het CREG. Ik weet niet wat ik moet denken, heb al veel tranen gelaten en ben als de dood voor een buitenbaarmoederlijke. Heb je dan altijd pijn? Want ik voel voor de moment niks anders dan anders....

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 11 februari 2013, 22:02

Maki: ja blijkbaar ligt het goed overhoop en ook in mijn geval weten ze bij de fertiliteit niet goed wat doen denk ik. Ik heb al verschillende keren gehoord waarschijnlijk geen terugplaatsing, eisprong al gehad maar er zit een follikeltje. We zien het wel vrijdag we kunnen niet anders dan afwachten en we houden de moed erin dat er toch een terugplaatsing zal zijn en dat het gewone een lange cyclus is.

Wat jammer dat het bij jullie ook niet allemaal loopt zoals het zou moeten lopen. En dat je niet zorgeloos kan genieten, ik kan het echt goed geloven dat je al heel,wat traantjes hebt gelaten, je hoopt natuurlijk te kunnen genieten van deze tijd hè en dat alles goed gaat.
Toch goed dat er een stijging is van het hcg, wel jammer dat het allemaal zo onduidelijk is. Wat betreft de buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan ik je jammer genoeg niet helpen ik zou het echt niet weten.
Mijn duimen gaan dubbel zo hard draaien dat het allemaal toch goed komt en dat het een traag startertje is maar een vechtertje. Hopelijk,krijg je snel duidelijkheid en is het goed nieuws. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten