binnenkort eerste IVF middelheim, hoe verloopt alles?

IVF Forum
Plaats reactie
Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 28 november 2012, 21:11

Dromertje: klinkt idd alleen maar 'goed' :o) Op naar die eerste echo, toch ook een spannend moment!!

Elfie: ik snap je gevoel compleet!! Ook wij hier zonder cryo's en dan nog geen 'topembryo' dat werd teruggeplaatst. De spanning loopt hier met momenten ook op maar ik probeer gewoon te berusten (al gaat dat natuurlijk niet altijd zo eenvoudig). Ik probeer ook met beide scenario's rekening te houden. Langs de ene kant denk ik dus soms na over hoe we het de familie zouden vertellen en op andere momenten ben ik aan het uitrekenen wanneer we dan opnieuw zouden kunnen starten voor een tweede poging... Best verwarrend allemaal en ik zou graag de 'stopknop' willen vinden maar dat is niet eenvoudig he! Ik duim echt mee voor jullie en hopelijk kunnen we dit topicje snel ruilen voor een 'met zen allen samen aftellen naar..' topic.

Wat het testen betreft: ik test pas de morgen van de bloedname... Anders maak ik mezelf helemaal gek. Stel dat het negatief is, dan krijg ik het slechte nieuws niet totaal onvoorbereid op het werk te horen. Is het positief dan heb je meteen een bevestiging door een bloedname. Stel dat ik sneller test en het is negatief dan zou ik mezelf nog meer pijnigen met 'mss te vroeg getest' vs 'nee het is niks' Maar dat is persoonlijk he, ik zou vooral doen waar jullie je goed bij voelen. Alleen opletten om niet te snel te testen na de pregnyl zodat je niet vals positief test maar dat moet ik jullie natuurlijk niet vertellen.

Ik duim voor iedereen heel hard mee!! Dikke knuffel!

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 28 november 2012, 21:37

Wij kunnen dan weer niet wachten tot de dag van bloedname omdat we op dag 11 al positief getest hebben dus al gezien hebben dat het dan al positief kan zijn...
Maar ieder zijn ding hé :wink:
Die beide scenario's, dat is echt zooo herkenbaar!
Weet jij welk % ze de cryo's nu geven in t middelheim?
Pff nog veel te lang wachten naar mijn gevoel!

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 29 november 2012, 7:56

Van cryo's heb ik zo geen verstand maar ik veronderstel dat de kansen net zoals bij een vers embryo erg afhankelijk zijn van de kwaliteit. En jullie hadden een goed verderdelend cryo hè? Het zijn idd maar percentages maar je zoekt ergens houvast hè! Wij hebben dat ook nagevraagd bij de tp...
Uiteindelijk blijft het toch een lotje uit de loterij denk ik..

Dikke knuffel!

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 29 november 2012, 9:20

wat betreft de cryo's weet ik het ook niet. maar ergens weet ik het ook liever niet, dan ga ik van te voren al denken zo weinig kans?
en zoals maki zegt, het blijft toch een lotje uit de loterij. we kunnen toch niet anders dan afwachten he.

wat betreft het testen, wij doen dat niet.
de laatste keer was ik voorbereid op slecht nieuws omdat ik mijn maandstonden al begon door te krijgen.
ik vindt het elke keer wel moeilijk hoor om niet te testen, maar wij doen het toch maar niet omdat ik altijd twijfel of het wel of niet betrouwbaar zou zijn. als het negatief is denk ik dat ik ook zou denken misschien te vroeg getest? wij wachten dus altijd maar op de uitslag. de ene keer dat ik zwanger was had ik ook een voorgevoel dat het zo was, de andere keren hield ik toch altijd in mijn achterhoofd dat het ook negatief kon zijn.

dromertje, ik vindt het ook alleen maar positief dat je misselijk wordt van bepaalde geuren. het is inderdaad altijd ergens wachten op he. het begint op te korten dat je voor die eerste echo mag gaan. spannend!

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 30 november 2012, 7:12

Hey Elfie: gingen jullie vandaag testen? Veel succes, mijn duimen gaan mee!!

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 30 november 2012, 17:54

2 dikke vette strepen! :D :D :D
Sneller en veel duidelijker dan vorige keer,hopelijk blijft het nu goed lopen! F schrik zit er toch wat in!

Whieee! *vreugdedansje*

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 30 november 2012, 18:31

Wauw Elfie super nieuws!!! Een hele dikke proficiat! Wanneer mogen jullie voor bn gaan? Ik duim mee dat alles vlot blijft gaan hoor! Had jouw vriendin 'symptomene'?
Geniet er maar van!

Dat is al een succesverhaal, nu de rest nog!!

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 30 november 2012, 19:05

3/12,maandag dus,is t bloedname. Hopelijk alleen maar met bevestigend nieuws!
Moe,en haar eten bleef wat op haar maag liggen,maar verder niks tot vannacht,dan moest ze overgeven maar dat kan ook aan iets anders liggen natuurlijk :D
amaai,k moet vannacht werken,dat wordt een hele nacht een grote grijns op mijn gezicht!

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 1 december 2012, 16:58

Hey Elfie: dat kan ik geloven dat het met een grote lach op je gezicht was!! Wij moeten een dag na jullie voor bloed! Hopelijk bevestigt de bn bij jullie idd het goede nieuws!

Ik ben hier vandaag plots echt bang dat het niet gelukt is. Heb sinds vandaag ook zo typische zeurderige hoofdpijn waardoor ik nu natuurlijk weer denk dat het niets zal zijn... Ben echt zo bang dat ik wel zou kunnen janken... Ik durf precies niet meer zo goed hopen en denk dat de utro nu gewoon alles nog even tegenhoudt... Dat het maar snel dinsdag is (of net niet mss..)

Ellen84: hoe gaat het met jou?

dromertje-middelheim
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 september 2012, 22:00

Bericht door dromertje-middelheim » 3 december 2012, 13:17

Proficiat Elfie!!!! Hoop dat de bloedname inderdaad jullie een duidelijk positief resultaat mag geven.

Maki: veel succes!!

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 3 december 2012, 16:39

En dan ein-de-lijk dat telefoontje met het bevestigende nieuws!!!
Dit zijn de dolgelukkigste dagen!!!! :D
Volgende maandag (10/12) terug voor 2e bloedname, als HCG dan goed gestegen is krijgen we een afspraak voor een echo.
Hopelijk is die dan nog nét voor kerst zodat we het met kerst aan de grootouders kunnen vertellen...
Weet iemand of die echo op 7 of 8 weken is?

Dames, ik hoop dat jullie dit gevoel ook snel krijgen!!!

Liefs

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 4 december 2012, 12:38

Elfie: een hele dikke proficiat!!!!


hier is het nog afwachten, het gaat goed met mij. maar merk nog helemaal niets. we zullen dus nog moeten afwachten he.
zaterdag mogen wij voor de bloedname.

dromertje-middelheim
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 september 2012, 22:00

Bericht door dromertje-middelheim » 4 december 2012, 13:39

Elfie schreef:En dan ein-de-lijk dat telefoontje met het bevestigende nieuws!!!
Dit zijn de dolgelukkigste dagen!!!! :D
Volgende maandag (10/12) terug voor 2e bloedname, als HCG dan goed gestegen is krijgen we een afspraak voor een echo.
Hopelijk is die dan nog nét voor kerst zodat we het met kerst aan de grootouders kunnen vertellen...
Weet iemand of die echo op 7 of 8 weken is?

Dames, ik hoop dat jullie dit gevoel ook snel krijgen!!!

Liefs

Geweldig nieuws!!!! Blij voor jullie!!!

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 5 december 2012, 10:13

hier ziet het er toch iets minder positief uit.
vanmorgen al bloedverlies ondanks de utrogestan.
dag +9 na terugplaatsing.
ik heb gebeld naar middelheim om te vragen wat ik nu moest doen & ik mag vrijdag komen voor bloedname i.p.v. zaterdag.

ik had al het idee voor de terugplaatsing dat mijn cyclus een beetje in de war was omdat ik op dag 12 mijn eisprong al gehad had, en ik denk dat dat nu bevestigd wordt. op dag 25,begin van...

vrijdag toch ook maar goed vragen wat ik nu dan als dag 1 moet aanzien? het is niet zo dat ze echt helemaal goed doorkomen,maarja utrogestan he.
zo is het wel verwarrend

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 5 december 2012, 10:18

O Ellen dat is jammer! Hopelijk volgende maand een normale en laatste cyclus!
knuffel!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten