binnenkort eerste IVF middelheim, hoe verloopt alles?

IVF Forum
Plaats reactie
Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 5 december 2012, 11:17

Oei Ellen dat klinkt idd als een cyclus die in de war is.. Hopelijk krijg je vrijdag wat meer duidelijkheid... Hebben jullie nog cryo's over? Ik duim mee hoor!

Wij hebben gisteren bericht gekregen dat onze poging mislukt is. Aangezien we geen cryo's hadden, staan we voor een verse poging twee. Nu wachten op de regels en dan vermoedelijk rond de kerstperiode opnieuw starten..

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 5 december 2012, 11:28

maki wat jammer.
wij hadden deze poging een cryo en hebben er nu nog 1 in de diepvriezer.

mja of cyclus is in de war, of er is verkeerd geteld door de utrogestan. en dag 1 was dan een paar dagen eerder, maarja ik had mijn maandstonden nog niet helemaal doorgekregen met de utrogestan.

nu toch maar goed horen welke dag ik als dag 1 moet nemen, niet dat je dit nu al maandstonden kunt noemen, maar ik denk dat het daar toch iets mee te maken heeft allemaal dat het nu zo gek is.

we zien en horen het wel vrijdag.
nu alleen hopen, dat vrijdag het weer toch een beetje meevalt. zo'n eind rijden met sneeuw is ook echt niks...

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 5 december 2012, 12:00

Ja idd met die sneeuwval die voorspeld wordt is ver rijden (en zeker richting Antwerpen) niet zo een leuk vooruitzicht..

Hopelijk ontdooit jullie cryo dan goed en heb je meer succes tijdens de volgende cyclus! Vrijdag idd toch maar eens goed navragen wat nu precies de verklaring kan zijn..

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 6 december 2012, 9:07

vandaag al zo'n ramp op de wegen , terwijl er voor morgen nog zoveel meer sneeuw voorspeld wordt...
wij vertrekken altijd om 6u. om rond 7u. bij het middelheim te zijn. dit zonder fille en met goed weer.
ik weet niet hoe we dit morgen moeten gaan doen....

ik zit eraan te denken om te bellen vanmiddag en te vragen of ik hier in de buurt ergens bloed mag laten prikken. heeft iemand van jullie dit al gedaan?
zouden ze dat laten doen, alhoewel ik me wel kan voorstellen dat ze liever hebben dat je naar daar komt.

ik weet het niet goed...

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 6 december 2012, 10:08

Hey Ellen,

Ik denk dat je dit gerust mag vragen hoor! Ik denk dat ze voor zo'n situatie wel begrip zullen hebben? Het zal morgen idd enorm druk zijn..

Wij vertrekken ook altijd goed op tijd om de files voor te zijn. En dan te bedenken dat we tot voor een dik jaar op vijf minuten van het ziekenhuis woonden. Maar ja toen was er nog geen sprake van een behandeling...

Veel succes en laat maar iets weten he!

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 6 december 2012, 14:44

dat zou inderdaad wel een pak gemakkelijker geweest zijn he.

ik vindt het anders helemaal geen probleem, maar met zo'n weer rijdt ik er liever niet door.
ik mag de bloedname morgen hier laten doen, ik moet dan alleen hier eens horen wanneer ik de uitslag dan heb. want dat wordt dan opgestuurd naar het middelheim.
ik moet een kopie naar de huisdokter laten sturen, daar dan horen en de uitslag doorbellen naar middelheim. (als ik het goed begreep)
we zien wel wanneer we het weten, ik ben toch al bijna zeker dat het negatief is aangezien ik weeral bloedverlies heb.

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 7 december 2012, 12:37

Hey Ellen, fijn dat je het zo hebt kunnen regelen... Laat maar weten wat de uitslag was!

Ik heb hier vandaag mijn regels doorgekregen. Opnieuw weer superpijnlijk (was vorige keer na utrogestan ook zo). Kan dit door de utro komen? Ik heb altijd wel pijnlijke ms maar dit is echt erover. Moet serieuze pijnstilling nemen en die is dan redelijk snel uitgewerkt... Ben op het werk maar ook dat is eigenlijk bijna niet te doen. En ik ben nu toch wel pijnlijke ms gewend..
Ik heb volgende week een afspraak bij de arts, ik ga haar dat toch eens vragen.

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 7 december 2012, 12:45

enige nadeel, ik weet niet goed wanneer ik nu de uitslag zal hebben. eigenlijk weet ik het al wel, maar toch de bevestiging is wel belangrijk he.
de dokter zei maandag, bij de fertiliteit wisten ze het dus niet goed wanneer ze de uitslag dan zouden doorkrijgen. verpleegster vanmorgen zei vandaag, enige nadeel ik weet niet of die dokter waar ik het voorschrift gehaald heb vanavond spreekuur heeft. dus we gaan proberen, maar weet het dus niet zeker wanneer ik de uitslag weet.

ik heb geen idee of dat aan de utrogestan kan liggen, ik zou het inderdaad volgende week bij de arts zeker eens navragen.
lastig is dat he, ik heb ook altijd heel veel pijn en last. al moet ik wel zeggen dat dat sinds ik bezig ben met accupunctuur toch wel wat gebeterd is.
sterkte ermee...

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 7 december 2012, 13:18

Hey Ellen,

Dat is idd wel een nadeel. En ik begrijp heel goed dat je toch die duidelijkheid wilt, ook al weet je het zelf al. Ik had dinsdag zelf 's morgens negatief getest dus ik wist het ook al maar wilde toch nog eff de bevestiging 's middags.
Ik hoop in ieder geval dat je vandaag nog uitsluitsel krijgt en je niet met onzekerheid het weekend in moet!
En ik wens je heel veel moed en sterkte, wat de uitslag ook mag zijn!

Accupunctuur, daar heb ik nog al van gehoord en dat dit wel heilzaam kan zijn. Maar heb precies schrik voor nog meer naalden in m'n lijf
:wink:

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 7 december 2012, 13:39

tja het is niet anders, ik zou gewoon graag zo snel mogelijk met de utrogestan willen stoppen dat mijn maandstonden echt kunnen doorkomen, nu heb ik ook al bloedverlies maar je kunt het ook geen maandstonden noemen. ik heb al pijn, dus ik wil er eigenlijk gewoon vanaf :)
ik denk alleen dat wij deze maand gewoon gaan overslagen, we zouden nog terugplaatsing kunnen doen van cryo, maar ik denk dat er veel kans is dat de terugplaatsing net gaat vallen in de dagen dat ze er geen doen.
het zou zo net niet of net wel in die "vakantie"vallen.
hoe gaan jullie dit allemaal doen? wachten tot het nieuwe jaar of niet?

wat die accupunctuur betreft, voor ik begon met de medische mallemolen had ik echt schrik van naalden. nog wel een beetje, maar het is al pakken beter. ik kan nog altijd niet kijken als ze bloed prikken maar het lukt. de schrik is beter.
zet mijn spuiten zelf al van het begin & ik heb de accupunctuur ook lang uitgesteld.

mijn man kwam met dat idee, en ik heb het heel lang op de lange baan geschoven om dezelfde reden die jij nu geeft. eigenlijk kan je het echt niet vergelijken met echt naalden. het is een heel klein prikje, wat je bij meer dan de helft van die naaldjes die ze steken niet eens voelt dat ze erin geprikt zijn.
het is echt een klein kort prikje, je kan het misschien nog het best met een muggenbeet ofzo vergelijken.

ik ben er in ieder geval veel rustiger door geworden. ik was nooit rustig, altijd zenuwachtig voor de volgende afspraken enzo. nu slaap ik goed, en ben helemaal niet meer zenuwachtig. ik ben nog nooit zo rustig geweest.
als ik naar de accupunctuur moet, is dat echt mijn halfuurtje/3 kwartier genieten.
met de naaldjes en dan onder de warmtelamp, ik vindt het heerlijk en ik heb spijt dat ik er niet eerder mee begonnen ben.

je moet er natuurlijk zelf achterstaan, en het zien zitten. maar ik zou zeggen als je erover denkt gewoon een keertje proberen. je bent niet verplicht om terug te gaan als je het niet ziet zitten he.

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 7 december 2012, 19:57

Kan ik goed begrijpen dat je dan wilt dat ze snel doorkomen. Als ze dan toch moeten komen beter ineens dan eerst nog dagen zo zeurende pijn..

Wij moeten zowiezo even wachten omdat het terug een verse poging is. Op dag 23 starten we opnieuw te puffen (28 dec om precies te zijn) en dan is het de hele rimram opnieuw. Pu zou dan te vroegste voor begin febr zijn. Daarstraks met het crg gebeld en de eerste afspraken liggen vast. Volgende week gaan we op eigen vraag op bespreking omdat we toch wel met enkele vragen zitten. Ik zou vooral doen waar jullie je goed bij voelen! Ik vind die korte rustpauze rond de feestdagen eigenlijk niet zo erg. Even adem happen en is niet met de behandeling bezig moeten zijn!

Ik kijk ook nooit als ze prikke maar verder lukt het wel :0) spuitjes heb ik ook van on het begin zelf gezet zodat we konden gaan en staan waar we wilden. Ik heb me dan getrakteerd op een mooi tasje om de spuitjes overal mee naartoe te kunnen nemen..
Mss toch maar eens overwegen die accupunctuur.. Of osteopathie, dat zegt me ook wel iets! Ik zal er nog eens over denken :0)

Een heel fijn sneeuwwit weekend gewenst!

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 7 december 2012, 21:07

Alvast veel succes voor volgende week en voor het terug opnieuw beginnen met de hele rimram.

Inderdaad als je erover nadenkt om het te doen. goed rondkijken en horen en doen wat je hart zegt.

Ik zou het ook niet erg vinden de rustdagen met de feestdagen, weer wat meer tijd om samen door te brengen zonder alles hè. Wij hadden het daarom ook al beslist.

Maar we weten eigenlijk nog niet goed wat te denken.
Mijn man heeft naar de dokter gebeld daarstraks voor de uitslag ( niet naar de fertiliteit dus,omdat die het nog niet op tijd gehad zouden hebben waarschijnlijk)
Tot onze grote verbazing kreeg hij te horen dat het positief was, dokter zei: positief, wel maar lichtjes. Waardes waren niet heel hoog dit zei ze omdat ze ons geen valse hoop wilde geven.maar zei weet niet wanneer de terugplaatsing geweest is.
De hcg waarde was 99 op dag + 11 is het nu. De progesteron en oestradiol waardes waren nog niet binnen.
Ik ga dus morgen maar even naar de fertiliteit bellen en horen wat zij daarvan vinden.
Wij zijn nu maar even aan het dromen, maar langs de andere kant weten we ook echt niet of we positief mogen zijn. Ik heb geen idee of die waarden goed zijn en ik heb wel bloedverlies. Geen bloedverlies om echt te zeggen dat zijn 'maandstonden maar het is er wel.

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 8 december 2012, 2:10

Hcg vanaf 50 is zwanger... dus ik ga je toch al voorzichtig feliciteren! Idd niet superhoog maar wel hoog genoeg voor dag 11 lijkt me! :D
dus een voorzichtige proficiat!!!

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 8 december 2012, 2:12

(O ja, weet iemand van jullie soms op hoeveel weken ze de echo juist doen als er een zwangerschap is en voor ze je doorverwijzen naar een andere gynaecoloog?
Ik twijfel tussen 7 en 8 weken, maar het zou het verschil kunnen maken tussen het net wél of net niét kunnen zeggen aan de ouders met kerst...)

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 9 december 2012, 17:26

Hey ellen, weet je al iets?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten