Baby's en reflux, wat te doen?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Baby's en reflux, wat te doen?

Bericht door Woodstockske » 27 mei 2016, 15:15

Hello ladies,

alweer een tijdje geleden omdat het de laatste tijd ook wel druk was om alles op tijd klaar te krijgen.
Maaaaaar, 2 weken geleden zijn mijn man & ik trotste ouders geworden van een mooie baby boy :D
Ons zoontje hebben we Miran genoemd, woog 3,224 kg & was 50 cm groot :D
Normaal was de keizersnede gepland vorige week donderdag maar ons zoontje had echter andere plannen en had beslist om alsnog 1 weekje vroeger te komen.
Bijna was hij geboren op mijn verjaardag, 10 mei maar omdat hij met een keizersnede geboren zou worden en de OK (operatiezaal) nog bezet was doordater nog een andere opratie plaatsvond, is hij geboren op 11 mei om 1.22u 'snachts.
In het begin doet het raar dat ze je baby uit je buik halen omdat je daar maar ligt en je je baby niet kan vasthouden, maar vanaf ik op de kamer was en mijn kleine man in men armen kon houden, ik kan jullie verzekeren, er is geen mooier moment :D Dat deze kleine man er gekomen is dmv een eicel van iemand anders, daar denk je absoluut niet meer aan. Dit is ons kindje, van mijn man en mezelf, ons klein wondertje en we zijn er zooooooo verliefd op :D
Wel heb ik weëen gehad en die vond ik echter niet zo fijn, die doen verdomme veel pijn, dus ik was heel blij dat ik mijn epidurale kreeg :D
De keizersnede op zich voel je niks van, alleen wanneer ze de epidurale afkoppelen, 1 dag na de keizersnede, ja watte, dat is wel effe kapot gaan van de pijn :( De dagen erna gaan stilletjes aan beter en beter, ik moet alleen geduld hebben zei de dokter :D
Ondertussen is onze kleine man al 2 weken en 3 dagen oud :D
Echt een mooi en braaf ventje, alleen heeft hij wat last van reflux, iets wat een veel voorkomend probleem is bij baby's zeggen ze. Ook al geef ik borstvoeding, hij ziet er toch van af :( Hij geeft soms terug over, stampt met zen beetjes, zwaait met zen armpjes en huilt en jammer genoeg kan je als moeder niets doen :(
Heeft iemand van jullie hier ok mee te maken gehad en zoja wat hebben jullie hier aan gedaan?
Wij hebben bij de apotheek gaviscon voor baby's gaan halen, maar als we het hem in zijn mondje willen geven, wil hij niets slikken en spuwt hij het terug uit. Volgende week gaan we ermee naar de osteopaat want volgens mijn man zouden die dat ook kunnen verhelpen / genezen.
Ook slaapt hij snachts nog niet door, hij vraagt soms om de 2 a 3 uur voor borstvoeding. Volgens de vroedvrouw zou hij nu toch al moeten beginnen doorslapen maar weet gewoon niet hoe ik dit moet doen. Kan hem toch moeilijk 1 of 2 uur liggen laten huilen?
Enige tips?

Groetjes,
Woodstockske
2 x IVF LIFE Leuven: 0 bevruchte eicellen 3 x ECD Gasthuisberg Leuven 3 x negatief 1ste tp IVF Spain 5/3/15 van 1 blasto NEGATIEF!! - 2de TP IVF Spain 2 blasto cryo's 1/9/15 Zwanger van een mirakelbaby!! 11/5/2016 Geboorte van ons zoontje Miran :D :D

Julie80
Berichten: 16
Lid geworden op: 4 september 2012, 13:16

Re: Baby's en reflux, wat te doen?

Bericht door Julie80 » 27 mei 2016, 21:17

Proficiat met Miran!

Ben je al naar de kinderarts geweest? Omeprazole helpt bij veel baby's, maar beter niet zelf experimenteren met geneesmiddelen.
En een borstgevoede baby die na 2 weken doorslaapt, is een zeer grote uitzondering vrees ik. Bij ons gebeurde het na 3 maanden en dat vond ik al een groot succes. De eerste 8 weken vroeg ze om de 2/3 uur borstvoeding. Dat is heftig ja. Maar als je productie goed op gang is, kan je afkolven en je zoontje 's een nachtje uitbesteden aan je man of familie.

Succes!

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Re: Baby's en reflux, wat te doen?

Bericht door Woodstockske » 16 juni 2016, 13:46

Hallo Julie80,

mijn man werkt gedurende de week van 8.30 tot 17u en slaapt in een andere kamer, dus niet bij mij & in het weekend wanneer hij we bij me slaapt, moet ik nog steeds voor Miran opstaan. Toppunt van al is dat ik maar 4 max 5 u per nacht slaap en in de dag niets maar dat hij wel gedurende de dag moe is en in't weekend ligt te slapen. Mannen, hopeloos gewoon!!

We zijn met ons klein ventje al naar de osteopaat geweest en hij zou geen reflux hebben.
Toch weent hij heel veel, elke keer na het eten, wanneer hij kaka moet doen, als hij moe is, wnneer hij stil moet zitten of neer moet liggen of zijn zin niet krijgt. Is dit normaal & gaat dit beteren naarmate ze wat ouder worden?
Gisteren had ik echt een slechte dag, stikkapot van veel te weinig slaap, Miran die veel huilt, mijn man die niets meer in huis doet omdat hij vind dat nu ik thuis ben ik alles maar moet doen. Werd me allemaal wat veel. Heb jij dit ook gehad?

Groetjes,
Woodstockske
2 x IVF LIFE Leuven: 0 bevruchte eicellen 3 x ECD Gasthuisberg Leuven 3 x negatief 1ste tp IVF Spain 5/3/15 van 1 blasto NEGATIEF!! - 2de TP IVF Spain 2 blasto cryo's 1/9/15 Zwanger van een mirakelbaby!! 11/5/2016 Geboorte van ons zoontje Miran :D :D

Julie80
Berichten: 16
Lid geworden op: 4 september 2012, 13:16

Re: Baby's en reflux, wat te doen?

Bericht door Julie80 » 26 juni 2016, 22:50

Kop op Woodstockske! Het gaat voorbij, echt!

Hier deed m'n man z'n best, maar feit bleef natuurlijk dat hij moest werken en ik niet. Ik probeerde hem zo veel mogelijk te ontzien. Maar ik herinner me heel goed dat ik er behoorlijk ellendig van werd, van die onderbroken nachten. (En later van het sociaal isolement, maar da's iets anders ;)) Bij ons was het huilen op z'n ergst rond een week of 6-7. Toen was ze 's avonds vaak urenlang ontroostbaar. Maar daarna ging het dus beter, en kon ik telkens een voeding schrappen, omdat ze bleef slapen.
Verder moet je echt voor jezelf zorgen! Kan je je man tijdens het weekend 's een middagje alleen laten met Miran? Dan begrijpt hij meteen een pak beter hoe zwaar het is ;)

Onze dochter is nu bijna 15 maanden, en we vinden haar zo geweldig! Het is een cliché, maar het wordt echt nog veel leuker als ze ouder worden. Ook de combinatie met werk bevalt me trouwens goed. Ik geniet veel meer van haar nu ik ook m'n eigen leven terug heb. Maar da's voor iedereen anders natuurlijk.

Liefs!
Julie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast