eiceldonor gezocht

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
chiara
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 februari 2008, 22:13

eiceldonor gezocht

Bericht door chiara » 12 februari 2008, 22:13

Lieve dames,


We zoeken een lieve vrouw die voor ons eicellen zou willen doneren in het UZ Leuven.

Wij hebben reeds een kindje via eicelreceptie en willen dolgraag nog een tweede wonder.

Maar... wij moeten hierin de natuur een handje helpen

Ik ben namelijk als kind geopereerd en tijdens deze operaties zijn mijn beide eierstokken en eileiders verwijderd... gelukkig heb ik mijn baarmoeder nog zodat ik zelf een kind kan dragen...


Wij werken via wisseldonatie...dit houdt in dat de eicellen van de eiceldonor die wij meebrengen gebruikt worden voor een ander koppel en dat de eicellen van hun eiceldonor worden gebruikt voor ons. Hierdoor weet geen enkele van de partijen (noch donors, noch ontvangers) naar wie of van wie de eicellen gaan/komen. Wij vinden dit de beste manier.

Als er iemand is die graag meer wil weten...mail me op eiceldonatie@hotmail.com of voeg me gerust toe via msn!

We zijn ondertussen al meer dan een half jaar op zoek naar een donor. En ik word hier door hoe langer hoe verdrietiger... ik hoop dan ook langs deze weg iemand tegen te komen...

Hopende op een positieve reactie

Chiara , 27 jaar
Laatst gewijzigd door chiara op 29 mei 2008, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 12 februari 2008, 22:42

Chiara,

Ik hoop dat je snel een donor mag vinden, misschien is de kans wat groter nu eiceldonatie wat in de belangstelling staat.

Ik vind het echter wel verwonderlijk dat deze vraag (ook in het verleden reeds) op dit forum gesteld wordt aangezien de meesten onder ons in een gelijkaardige situatie zitten... wij hebben dan misschien (nog) geen eiceldonor nodig, maar de meesten onder ons zijn wel even erg aan het hopen op een wondertje, ik vrees dan ook dat eiceldonatie er voor de meesten er van ons niet inzit...

Ikzelf zou vroeger ook niet direct te vinden geweest zijn voor eiceldonatie, ook niet voor zaadceldonatie door mijn echtgenoot. Tenzij er misschien iemand in mijn directe omgeving zou geweest zijn die nood had aan eicellen of zaadcellen. Maar nu we zelf in het IVF-straatje terechtgekomen zijn en moeten nadenken over wat er moet gebeuren met overgebleven embryo's denk ik er wel wat anders over en wij overwegen embryo-donatie als wijzelf het geluk zouden hebben om onze kinderwens te vervullen.
Spijtig genoeg is er nu wel het inzicht en het inlevingsvermogen om tot donatie te willen overgaan, maar komen we niet echt meer in aanmerking!

Ik hoop dus van harte voor jou dat er mensen zijn die dit inzicht en het inlevingsvermogen hebben zonder zelf eerst te moeten ervaren wat het betekent om niet zonder de tussenkomst van de medische wereld zwanger te kunnen worden.

Geniet alvast van jullie eerste wondertje!

chiara
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 februari 2008, 22:13

Bericht door chiara » 12 februari 2008, 22:54

[quote="JD"]Chiara,

Ik hoop dat je snel een donor mag vinden, misschien is de kans wat groter nu eiceldonatie wat in de belangstelling staat.

]

Bedankt voor je reactie
Ik ben volop in de weer het vandaag nog op zo veel mogelijk fora te vermelden, daar het nu momenteel misschien zou kunnen lukken een donor te vinden met de huidige media er rond.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten