Prille start van de procedure... wie ook?

Adoptie Forum
DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 16 november 2011, 19:10

hey Joke,

Wij doorspartelden ook een aantal jaren behandeling, we wisten vooraf dat het niet evident zou worden, zelfs met ivf, maar gaven het toch een kans.
Tis begrijpelijk dat je vol vragen zit, je bent net een nieuwe weg ingeslagen, onbekend, terwijl de fertiwereld onderhand al weinig geheimen voor je had...daar was je een ervaringsdeskundige aant worden, hier ben je weer een groentje, daar verloor je stilaan moed, hoop en energie, en dit pad brengt je weer een kans, een toekomst, blijdschap, verwachtingen, spanning...
Wij hebben in aanloop van ons maatschappelijk onderzoek (wij kozen voor interlandelijke) veel gelezen over adoptie, van luchtige dingen tot echt zware lectuur, dit gaf ons echt een gevarieerd beeld van adoptie. Ook gesprekken met adoptieouders en geadopteerden hebben ons veel geholpen. Ik denk dat de infosessies je al veel wijzer zullen maken , maar eerlijk gezegd weet ik niet zoveel van binnenlandse adoptie, maar ik wens je uiteraard veel succes!!

wij hebben ons aangemeld in de lente van 2009, en nu staan we (geduldig :wink: ) te wachten op de wachtlijst voor een kindje uit Zuid-Afrika, en als het lot ons goedgezind is, dan wordt 2012 het jaar waarin we mama en papa worden, na 6 jaar dromen van een kindje...alle wachten, geduld, inspanningen worden uiteindelijk beloond , dat is iets wat je nooit mag vergeten!
groetjes

Anneliesje
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 november 2009, 16:53

Bericht door Anneliesje » 28 november 2011, 11:57

Hey Joke,

wij zijn ook net aangemeld voor binnenlandse adoptie en gaan 24 januari naar de infosessie,
fijn dat we op hetzelfde punt staan.wij zijn nu inmiddels ook al 4 jaar bezig met behandelingen

groetjes Annelies

ingske001
Berichten: 115
Lid geworden op: 6 december 2010, 18:21

Bericht door ingske001 » 28 november 2011, 20:03

Hey Annelies en Joke,

Wij zijn dit jaar januari naar de infosessie geweest. Ben eens benieuwd wat ze op deze infosessie gaan zeggen over de totale wachttijd van aanmelding tot je je kindje hebt. Bij ons begin dit jaar spraken ze nog over een totale wachttijd van 4,5 tot 5 jaar, maar vrees dat het veel langer zal duren spijtig genoeg. :( Laten jullie iets weten hoe de infosessie is meegevallen?

Groetjes
Ingske

~Joke~
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 augustus 2010, 17:16

Bericht door ~Joke~ » 29 november 2011, 10:26

Hey Anneliesje en Ingske,

Ik ga ook met een bang hartje voor de wachttijden naar de infosessie gaan hoor... Heb wat adoptiebureau's afgebeld, en die zeiden mij telkens 3 tot 5 jaar, maar dat is heel positief gedacht denk ik.

Geduld is een mooie deugd, dit spreekwoord is echt wel op ons van toepassing!

Anneliesje
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 november 2009, 16:53

Bericht door Anneliesje » 29 november 2011, 16:36

hoi hoi,

ja idd Joke dat spreekwoord is zeer toepasselijk, ben ook benieuwd hoelang het gaat duren allemaal maar we zullen het maar op ons af laten komen zeker, voor de rest is er niks dat we kunnen doen op dit moment he

groetjes

ingske001
Berichten: 115
Lid geworden op: 6 december 2010, 18:21

Bericht door ingske001 » 29 november 2011, 17:50

Hey Annelies en Joke,

Ik vrees ook een beetje dat het langer zal duren, als je ziet alleen nog maar voor de cursus. Wij hebben ons vorig jaar december aangemeld en staan momenteel op plaats 197 voor de cursus, en er zijn telkens 30 koppels die naar de cursus mogen. Dit jaar organiseren ze geen cursus meer. Momenteel ga ik dan er dan ook vanuit dat het wel eens 5 jaar zou kunnen duren eer we met de cursus kunnen starten :roll:. Inderdaad geduld is een schone deugd en we kunnen alleen maar afwachten.

groetjes
Ingske

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 1 december 2011, 8:55

ingske001 schreef:Hey Annelies en Joke,

Momenteel ga ik dan er dan ook vanuit dat het wel eens 5 jaar zou kunnen duren eer we met de cursus kunnen starten :roll:. Inderdaad geduld is een schone deugd en we kunnen alleen maar afwachten.

groetjes
Ingske
5 jaar wachten op de cursus?? En hoe lang daarna nog bij een adoptiebureau?
Waw, dat is heel erg lang....

C&D
Berichten: 15
Lid geworden op: 3 maart 2009, 19:00

Bericht door C&D » 1 december 2011, 13:19

Mijn man en ik hebben een zoontje uit Kazachstan via buitenlandse adoptie. Voor een tweede hebben we ons aangemeld voor binnenlandse adoptie in november 2010. Op 24 maart 2011 hebben we de infosessie gevolgd en staan nu op nummer 181 op de wachtlijst voor de cursus. Wij hopen hier dat er binnenkort een regering komt. Misschien volgende week al :D . We blijven optimistisch hé :D ! Dan kunnen ze het voorstel voorleggen van "discreet bevallen"! De wachttijden zouden dan eens kunnen halveren...

~Joke~
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 augustus 2010, 17:16

Bericht door ~Joke~ » 1 december 2011, 15:40

Ik denk toch dat het discreet bevallen in belgie nog niet voor direct zal zijn hoor. Voorleggen in het parlement, een wetsvoorstel tot de "wet" zelf, daar kan enkele jaartjes tussen zitten.

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 1 december 2011, 15:49

idem hier: infosessie vorig jaar januari in Gent. wachtnr 212!! maar ze hebben ons beloofd: wie blijft wachten en de procedure helemaal doorloopt, eindigt met een kindje, dus we houden vol!!!

ik ben ook benieuwd naar de opkomst dit jaar en wat ze nu zullen voorspellen aan wachttijden. laat je ons iets weten joke?

veel succes!

ingske001
Berichten: 115
Lid geworden op: 6 december 2010, 18:21

Bericht door ingske001 » 1 december 2011, 18:19

5 jaar wachten op de cursus?? En hoe lang daarna nog bij een adoptiebureau?
Waw, dat is heel erg lang....
Ik vrees dat het dan nog zeker een jaar of 2 zal duren eer je een kindje mag adopteren.

L*** Ik hoop echt dat je gelijk zal krijgen, dat is dus mijn grootste schrik dat als je zolang moet wachten op de cursus en dat je dan daarna niet geschikt bent bevonden door het adoptiebureau en niet mag adopteren, zoals dat artikel van overlaatst, heb ik geplaatst bij actualiteit en kameraden van ons die een chinees meisje geadopteerd hebben vertelden ook dat ze een koppel kenden die onlangs geweigerd zijn voor binnenlandse adoptie. :( Dus ik hoop hier voor ons allemaal dat dit niet zo zal zijn.

Ingske

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 1 december 2011, 19:42

Mijn man en ik zijn op zoek naar een onthaalmoeder/kinderdagverblijf voor de toekomstige spruit (tschijnt dat ge daar rap moet bij zijn...).We zijn bezig met een klein maatschappelijk onderzoekske voor de geselecteerde kandidaten :wink: , maar tis gelijk nie zo eenvoudig als gedacht!
ten eerste is de onzekerheid ivm met aankomst voor velen (wel begrijpelijk) nogal een probleem...
maar wat ik daarnet te horen kreeg slaat me met verstomming, onze voorspelde datum (jan 2013 leek haar bij aanvang wel haalbaar en redelijk, maar toen adoptiekind viel kreeg ik volgende reactie):
'tja madammeke, ik kan u niets beloven hoor, want de zwangere moederkes gaan wel voor hoor' :? :? djezus, nu diene zever!!
nog mensen met tips ?

Trie
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 maart 2010, 18:06

Bericht door Trie » 1 december 2011, 21:25

Pixi,

Wat een vreselijk antwoord is dat nu zeg ! Tenslotte ben je in zekere zin toch ook zwanger hé. Alleen is 't een zwangerschap van héééél lange duur. En of dat het nu een kindje uit een ver land is of uit je eigen buik, wat maakt dat voor hen nu uit ? Een kind is toch een kind ? Als ze zulk een antwoord geven zou ik daar toch ook liever geen contract gaan tekenen hoor.
Wij hebben opvang moeten zoeken voor ons pleegdochtertje. Ik heb toen , denk ik ook wel 14 onthaalmoeders/kinderdagverblijven gecontacteerd maar uiteindelijk toch plek gevonden hoor. Er zijn écht nog wel heel begripvolle mensen die wat moeite willen doen. En als de nood het hoogst is, komt er zeker nog een oplossing uit de bus. Net toen ik een contract had getekend, kreeg ik telefoon van een kinderdagverblijf dat ze toch nog een plekje hadden. Die dame was zelfs wat teleurgesteld dat ons pleegkindje al ergens anders zou gaan want ze vond het gewoon heel tof dat wij een pleegkindje in huis kregen en leefde al helemaal mee :wink:
Blijven volhouden dus ! ik moet er wel bij zeggen dat je niet te kieskeurig mag zijn tegenwoordig. Natuurlijk moet je je er wel goed bij voelen. Zo hebben wij ook een kinderdagverblijf gezien waar er nog eventueel plaats was maar waar we ons kindje niet wilden achterlaten.
Succes ! Het komt vast in orde, maar 't zal je nog de nodige stress bezorgen.

Tamsie
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 februari 2009, 13:37

Bericht door Tamsie » 7 december 2011, 18:19

hoi allemaal,

ik zou me graag willen bijvoegen. Ook wij zijn ondertussen 4.5 jaar aan het proberen. Zonder resultaat.

Onze aanvraag voor binnenlands adoptie is binnen en we mogen in januari naar de info-avond.

Even ivm met opvang. wij hebben sinds een half een jaar een pleegdochter die opvang nodig had overdag. Via kind en gezin zijn we te weten gekomen dat elk kinderdagverblijf verplicht een aantal "crisisopvangplaatsen" moet vrijhouden voor mensen die plots opvang nodig hebben. Wij hebben zo een plaatsje bemachtigd (ze is in juni bij ons komen wonen en ze kon in juli al gaan). Misschien is dit eens iets om na te vragen.

groetjes Tamara
En ik wens jullie allemaal veel geduld :)

~Joke~
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 augustus 2010, 17:16

Bericht door ~Joke~ » 7 december 2011, 19:29

Welkom Tamsie,

We zijn al met een paar mensen die in januari gaan. Hopelijk is het niet zoals vorig jaar dat er zodanig veel mensen waren dat er niet genoeg zitplaatsen waren!
We hebben nog een lange weg voor de boeg, maar hopelijk met een mooi einde!

Groetjes,

Joke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten