Prille start van de procedure... wie ook?

Adoptie Forum
Jurre
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 oktober 2009, 7:34

Bericht door Jurre » 19 december 2011, 18:50

hoi, tijdens ons MO hebben ze vooral aan de hand van ons eigen geschreven levensverhaal verder uitgediept hoe wij omgaan met het leven, hoe wij als koppel tegenover een kind en elkaar staan, bij ons huisbezoek hebben ze een rondleiding gevraagd en ook gezien dat er een ruimte was die als kamer zou dienen maar nog helemaal niet de "kamer" was. Ik denk ook dat dat niet erg realistisch is in de huidige context van wachttijden.

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 19 december 2011, 21:23

idd zoals Jurre zegt: tijdens een Mo wordt er op basis van je levensverhaal gekeken naar hoe je staat in het leven, hoe je met tegenslagen, voor - en tegenspoed in je leven omgaat, of je een stabiele, liefdevolle relatie hebt, met ruimte voor eerlijkheid en communicatie. Of je goed omringt bent door vrienden en familie en je een realistische kijk hebt op adoptie, opvoeding en kinderen. Klinkt heel simpel, maar kversta dat dit al voor enige slaaploze nachten heeft gezorgd bij jou en je partner :wink: Praat er veel over met elkaar, zodat je elkaars mening weet over de belangrijke dingens des levens en zeker over adoptie en opvoeding algemeen. Wij hebben ook veel gepraat met enkele adoptieouders, geadopteerden die ik persoonlijk ken, en een aantal boeken gelezen over adoptie, van heel luchtige lectuur, tot de zware kost over hechtinsstoornissen en bodemloze kinderen en zo, gewoon om een zo gevarieerd mogelijk beeld te hebben. Khoop dat je iets hebt aan mijn uitleg, alvast veel succes!!

en ons huisbezoek was een goede aanleiding om hier eens ferm goe op te ruimen en te kuisen :) tis nie de bedoeling dat je een spik en span villa showt met 8 kamers en 3 badkamers (wij zaten hier ook volop in verbouwing, nergens nog een likje verf, geen plafond in living en keuken, een oud tapijtje op de chappe vloer, , een halfafgewerkte badkamer, geen deftige keuken,...) tis gewoon de bedoeling je even in je vertrouwde omgeving te spreken, te zien hoe je woont ( gezellig, kil, koud, warm,eenvoudig, chaotisch, ...zegt soms wel iets van een mens) en of er voldoende potentieel is, je voldoende ruimte hebt voor een kind (maw, kindje zal eigen slaapkamer hebben, je deelt je huis niet met 9 katten en 13 honden en nog wa parkieten bij wijze van spreken :wink: )

vicky81
Berichten: 17
Lid geworden op: 8 januari 2011, 14:37

Bericht door vicky81 » 20 december 2011, 0:21

Bedankt voor al de info over het MO! Het stelt me toch wel wat gerust. Ben vooral erg blij dat je huis nog niet helemaal in orde hoeft te zijn, want ook wij zitten nog volop in de verbouwingen... Het is in ieder geval de ideale gelegenheid om even aan een hoger tempo nog enkele zaken aan te pakken.
Ook al weet je in grote lijnen waarover het onderzoek zal gaan, toch zorgt dit voor behoorlijk wat stress. Ach, we weten waarvoor we het doen hé!

merciann
Berichten: 29
Lid geworden op: 7 april 2010, 22:18

Bericht door merciann » 20 december 2011, 9:59

@iedereen : bedankt voor alle info

@joke : je cursus start in januari ? Waar ?

~Joke~
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 augustus 2010, 17:16

Bericht door ~Joke~ » 20 december 2011, 15:53

Het is de infosessie waar ik nog naartoe moet gaan. Wij gaan naar Gent gaan. Dus het MO staat nog heel ver van ons;....

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 20 december 2011, 15:55

joke heeft het waarschijnlijk over binnenlandse adoptieprocedure
en merciann heeft het over buitenlandse adoptieprocedure
niet verwarren met elkaar, volledig andere procedure ;-)

merciann
Berichten: 29
Lid geworden op: 7 april 2010, 22:18

Bericht door merciann » 20 december 2011, 21:19

@bieke01 : inderdaad. Je hebt gelijk. Ik dacht al dat er iets niet klopte. Wij gaan voor interlandelijk. En jij als ik vragen mag?

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 20 december 2011, 23:06

wij staan van in september op de wachtlijst voor een sibling uit ethiopie bij het adoptiebureau ray of hope

Ann S
Berichten: 64
Lid geworden op: 9 januari 2010, 22:39

Bericht door Ann S » 21 december 2011, 10:37

En Bieke, fret jij ook je kas zo op? Wij staan sinds 23 februari 2010 op de wachtlijst voor een sibling uit Ethiopië. Toen nog met de idee om max 1,5 te moeten wachten. Maar dit jaar zijn er (maar) 2 siblings toegewezen. En schuiven we dus bijna niet op. Ik word in februari 50 en had mezelf dat als deadline gesteld. 't Wordt dus heel spannend ...

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 21 december 2011, 14:05

ann s

nu valt het nog mee, we staan nog maar pas op de lijst, dus ik kan het nog relativeren nu
maar ik kan wel geloven dat als je er al zo'n tijd op staat en ingetaked werd toen het 'op rolletjes' liep, dat het wachten doorweegt
we hadden ons voorgenomen bij ons vonnis in maart dit jaar: nog 2 jaar wachten
maar toen kwam die vertraging -mowa-
en we blijven nu constant zeggen: 'nog 2 jaar'
beetje vreemd als de mensen ons vragen hoelang nog, we blijven zeggen "nog 2 jaar" ook al is er ondertussen een half jaar voorbij
ja idd zo weinig siblings dit jaar, ik pas mijn uitspraak nu al een beetje aan "nog 3 jaar" zal realistischer zijn

Tweety
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 maart 2007, 20:02

Bericht door Tweety » 21 december 2011, 14:35

@Bieke en Ann S

Wij staan sinds 11/2010 ook op wachtlijst voor sibling Ethiopie via ROH en het is inderdaad héél stil... 2 siblingtoewijzigen dit jaar is heel weinig... We hopen dat het in 2012 een "fantastisch" jaar zal worden...
Veel geluk beiden!

groetjes

Kathleen

Ann S
Berichten: 64
Lid geworden op: 9 januari 2010, 22:39

Bericht door Ann S » 21 december 2011, 17:04

Ik duim voor ons alle drie ;-)
Dat het nu meer snel gaat ...

merciann
Berichten: 29
Lid geworden op: 7 april 2010, 22:18

Bericht door merciann » 23 december 2011, 16:35

Ik duim ook voor jullie 3. Ik hoop binnen een jaar ook op diezelfde lijst te staan. Dat is onze droom hè. Maar mag ik vragen waarom jullie Ethiopië gekozen hebben ? Waren er daar dan vroeger meer toewijzingen misschien dan elders ?

Ann S
Berichten: 64
Lid geworden op: 9 januari 2010, 22:39

Bericht door Ann S » 23 december 2011, 17:48

Wij kozen om verschillende redenen voor Ethiopië:
- mijn echtgenoot heeft reist veel voor zijn werk: hij is cameraman. En wilde adopteren uit Zuid-Amerika of Afrika.
- gezien onze leeftijd en het feit dat we al biologische kinderen in ons gezin hadden, kwam alleen Ethiopië in aanmerking.

En dus werd het Ethiopië. Toen wij op intake gingen waren er inderdaad nog "veel" toewijzingen. Sinds maart van dit jaar is dat helemaal veranderd.
Moedeloos word ik er soms een beetje van.

merciann
Berichten: 29
Lid geworden op: 7 april 2010, 22:18

Bericht door merciann » 23 december 2011, 18:38

@ann s : Ja dat kan ik begrijpen. Als je zo erg naar Iets verlangt... Wij starten in Jan met de cursus dus hebben nog niets in handen. Ik vind dat heel zwaar. Zeker omdat er al zo lang een kinderwens is. En die wordt steeds groter maar we geraken noot vooruit... Wij hebben nog geen kindjes en ik voel me zo leeg. Net weer geboorte kaartje uit de bus gehaald. Kou zo graag ook eens kerst kunnen vieren On een groter gezin dan met ons 2 ...
Is daar een reden voor waarom er nu minder toewijzingen zijn dan vroeger ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten