Pijn bevalling

Plaats reactie
Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Pijn bevalling

Bericht door Evy_ » 8 juni 2012, 23:45

Het is misschien een onnozele vraag maar zijn er hier onder jullie die ook een HSG onderzoek gehad hebben en die intussen ook al eens bevallen zijn ? Ik weet nog dat ik dat een zeer pijnlijk onderzoek vond en daarna had ik zodanige krampen ervan dat ik thuis nog heb moeten overgeven. Is de pijn van weeën en/of een bevalling nog heel veel erger? ? Ik kan mij gewoon niet inbeelden hoeveel pijn het gaat doen, maar dat zal bij de ene ook wel veel erger zijn dan bij de ander waarschijnlijk.Zou gewoon graag ergens kunnen mee vergelijken...

marb
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 augustus 2008, 11:53

Bericht door marb » 9 juni 2012, 7:35

ik ben (maar) een man en dus geen ervaringsdeskundige, maar als bevoorrechte getuige van de geboorte van mijn dochter durf ik te stellen: een bevalling is onvergelijkbaar. Gelukkig is er de epidurale :wink:

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 9 juni 2012, 7:42

Hmm je kan geen enkele bevalling vergelijken volgens mij, ma soit..

Ook hsg onderzoek gehad, deed wel pijn tijdens het onderzoek. Nadien knagende onderbuik, maar van pijn kon ik niet spreken.
Wel zware vorm van endo en jaaaaren veel pijn gehad en ja die was soms erger dan mijn bevalling.

Bevallen zonder epi, weinig pijn gehad. Tot 9 cm geslapen en alleen zeurend gevoel in onderrug, vliezen spontaan gebroken en daarna wel hevige onderrug pijn maar ventje was top om te pijn weg te wrijven. Heel snel en vlot bevallen.

Bevalling zelf voelde ik echt niet, bent in een roes en zoals ze ook zeggen. Je perst echt de pijn weg, is een oerkracht in uzelf denk ik.

Moet ook denken dat elke pijn anders is, pijn tijdens ondzoek en tijdens maandstonden is psychish ook een andere pijn. Bij een bevalling weet je waarom je die pijn doorstaat en aanvaard je dat ook meer denk ik persoonlijk.

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 9 juni 2012, 7:47

dat heb je dan goed opgemerkt marb :wink:

evy, pijn is niet voor iedereen hetzelfde. Doet het meer pijn dan een hsg onderzoek, zeker weten. Is het een andere pijn die op een of andere manier 'dragelijker' is, ook zeker weten. Door te bevallen geraak je in een soort trance (ik spreek dan voor mijn geval natuurlijk), je bent op een andere wereld. Vrouwen zijn gemaakt om te bevallen en al zoveel zijn ons voorgegaan.
Je gaat het zeker kunnen, en je kan altijd een epi vragen hé.

Eén ding heb ik steeds zitten herhalen in mijn hoofd, de raad van mijn mama, begin niet te roepen want dan ben je je zelfcontrole kwijt en dan doet het zeker pijn. Nu dat heeft mij erg geholpen.
Ik ben ook maar tot weeën om de 1.5min geraakt (zonder epi), dan liep het mis en heb ik een spoedkeizersnede ondergaan dus de laatste momenten heb ik niet gevoeld.

Veel succes, komt wel goed! En daarnaast is het alle pijn zo waard.

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 9 juni 2012, 9:20

Ik heb bij het HSG-onderzoek weing pijn ervaren. Het was niet aangenaam, maar pijnlijk kon ik het nu ook niet echt noemen.

Bij de bevalling ben ik binnengekomen met een cm of 4 ontsluiting denk ik met af en toe een krampje, totaal niet pijnlijk. Een half uur later zat ik in een echte weeënstorm die wel heel pijnlijk was. Ben bevallen zonder epidurale omdat het zo snel vorderde en ik ook echt zonder epi wilde bevallen.

Maar zoals ze hiervoor zeggen, over pijn kan je moeilijk iet zeggen omdat dat voor iedereen anders is. Het belangrijkste is dat je probeert rustig te blijven op het moment dat je overvallen wordt door die pijn en een epi nemen als je je daar beter bij voelt, want het bestaat dus waarom zou je het niet gebruiken.

Veel succes in elk geval!

Veeraa
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 september 2011, 12:30

Bericht door Veeraa » 9 juni 2012, 11:16

Ah, hier is de nieuwe vraag van de dag :-))

Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Bericht door Evy_ » 9 juni 2012, 12:00

:) ik denk wel dat ik het hierbij laat want hier valt het nog wel mee maar op zappybaby steekt het mij tegen, zitten daar echt zielige mensen ! Sorry ...

NatSar
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 maart 2010, 17:08

Bericht door NatSar » 9 juni 2012, 19:05

Pijn is subjectief en subjectieve dingen kan je eigenlijk niet vergelijken. Mijn bevalling vond ik het meest pijnlijke wat ik ooit meemaakte, maar uiteindelijk is die pijn beloond met een pracht van een zoon.

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 9 juni 2012, 21:17

Evy_, mag ik je eens 1 raad geven? Laat het los meid.

Niemand zal je kunnen zeggen hoe je bevalling gaat lopen, of je gaat overgeven van de pijn of gezellig een dutje kan doen.

Zoals ook niemand je kan zeggen of je na de bevalling snel zin zal hebben in een tweede (en het proberen maken daarvan) en hoe je borsten en buik er gaan uitzien als je kindje er is.

Laat het gewoon over je komen. Als je de mmm hebt overleeft, lukt dit ook wel. Zeker weten.

en voor de rest al je energie niet meer steken in allerlei bedenkingen, maar gewoon naar je kleintje sturen en genieten van je laatste weken exclusiviteit met je baby!

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 9 juni 2012, 21:47

Ik herinner me dat ik lag te roepen "dat doet zeer dat doet zeer", maar ik kan me niet herinneren dat het pijn deed :D Gewoon 'ontspannen' op je af laten komen, het komt wel goed!

Véro.
xx

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 9 juni 2012, 22:18

fluffie zeer herkenbaar (alleen ik dacht het maar zei het niet) nu kan ik me zelfs niet meer voorstellen hoe pijnlijk het was (voor de epi) :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten