binnenkort eerste IVF middelheim, hoe verloopt alles?

IVF Forum
Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 12 oktober 2012, 10:24

Elfie wat spannend, weet je nu al wat meer voor de pick up?

dromertje
inderdaad de spuitjes zelf vallen best mee, alleen heb ik wel gemerkt dat er verschil zit op de naaldjes.
ik heb met de iui toen eens naaldjes bij moeten halen bij de apotheker. (was er vergeten bij te vragen in het middelheim) en die deden wel zeer...
de menopur valt ook wel mee, alleen kan er misschien nog verschil inzitten of je het hard voelt naargelang de hoeveelheid. dat weet ik dus nog niet. dus ik ben benieuwd.

de pregnyl vond ik het ergste, daar had ik een enorm branderig gevoel van & heb 1 keer enorme spierpijn gehad. maar dat zal wel aan de dokter gelegen hebben.
de dokter van wacht heeft hem toen gezet & die was niet zo zachthandig zeg maar...

het puffen vindt ik ook nog meevallen, alleen merk ik nu echt wel dat ik hoelanger we bezig zijn hoe meer bijwerkingen ik krijg.
ik ben enorm moe. ik slaap normaal 6-7u. op een nacht ofzo, nu slaap ik er minstens 9 & ik ben nog stikkapot...
volgens mijn man,ben ik ook best humeurig :) (gelukkig is dat maar met momenten he)
mijn neus jeukt gigantisch veel, en spotting is er ook nogal bijgekomen. ahja en opvliegers ook (dat had ik met de clomid ook heel erg)

ach,we zullen maar denken dat het spul werkt dan he.
ben benieuwd voor maandag

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 14 oktober 2012, 14:11

dag dames!
Sorry voor de late update, het is hier spannend en druk geweest de voorbije week want we zijn véél voor echo naar t ziekenhuis gemoeten!
Maar...
Morgen is het PU, en dan hopelijk donderdag terugplaatsing...
In plaats van de 2 à 3 follikels die Dr Inion aan de start vreesde, zaten er gisteren 10 tot 15 follikels, hopelijk zitten die er morgen nog en zijn ze allemaal rijp!
De spannendste 2 weken komen eraan... :roll: :D
Ellen, hoe laat heb je een afspraak morgen? wij moeten er om 8u45 zijn :wink: , laat weten hoe het gegaan is hé!
groetjes

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 15 oktober 2012, 9:22

Ik moest er om 8 u. Zijn.
Alles was goed, gewoon verder met puffen & beginnen met spuiten.
2 ampullen menopur. Nu heb ik gezegd dat ik vanavond zelf ineens de spuit ging zetten. Dus geen uitleg gehad omdat ik met de iui ook al heb moeten spuiten. Maar toen heb ik dus 1 of een half ampulletje moeten spuiten. Nu ben ik dus vergeten vragen of je gewoon per ampulle een ampulle vocht moet gebruiken en deze samen in 1 spuit moet doen? Ik veronderstel het wel, of moet je voor de 2 ampulle 1 ampulle vocht gebruiken? Hoe doen jullie dat?

Veel succes vandaag elfie

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 15 oktober 2012, 10:06

mij werd verteld dat ik max 2 poederkes in 1 ampule vocht mocht doen.
Ik moest 4 ampules spuiten en gebruikte daar dus 2 ampules oplosstof voor.
Het was belangrijk dat er geen brokjes meer te zien waren. Heb je nog brokjes dan moet je wat oplosvloeistof meer pakken.
Succes.

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 15 oktober 2012, 15:39

Wij deden 3 poedertjes met 1 ampulle,dat is geen probleem en minder spuitjeswerk :wink:
veel kleine folikkels waar niks in zat, wel 5 eicellen. Ik heb er geen flauw idee van of dat weinig of normaal is? Wel een beetje teleurgesteld,hadden er meer verwacht omdat er toch veel folikkels waren... punctie deed wel pijn,eierstok sprong telkens weg... donderdag hopelijk tp!
xxx

anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bericht door anie » 15 oktober 2012, 15:56

Elfie: dat is een gemiddeld resultaat hoor. Je mag tevreden zijn. In het Middelheim willen ze er een stuk op 7. Tegenwoordig mikken ze op niet meer te veel in tegenstelling tot enkele jaren geleden. Blijkbaar haalt het toch niet uit want ze verkrijgen bijna evenveel goede embryo's. Bij mij was het zo:

5 eicellen: 3 topembryo's
14 eicellen: 3 topembryo's
19 eicellen: 5 topembryo's

Volgende keer zullen ze misschien wat hoger mikken bij jou. Maar er zijn er zoveel zwanger van de eerste keer dus heb je het misschien niet nodig :) Ik wens je veel succes!

groetjes

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 16 oktober 2012, 11:49

bedankt allemaal voor de tips.
ik had smorgens toch nog maar even gebeld & inderdaad 2 ampullen met 1 ampulle vocht.
het ging goed, dat hebben we ook weer gehad he. de eerste keer terug spuitje zetten.

elfie wat jammer dat je pijn hebt gehad van de pick up.
nu een paar daagjes rust?

ik heb best wel schrik voor de pick up, maar zoals al de rest geraken we daar ook weer wel door he.
& bij jullie de partner meegeweest of niet?

mijn duimen draaien voor iedereen!!!!

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 16 oktober 2012, 12:07

Hey,

Mag ik me hier ook aansluiten? Wij starten net met onze eerste IVF/ICSI in het Middelheim. Morgen beginnen puffen.. Enerzijds heb ik er best wel schrik voor, anderzijds hoop ik dat dit de oplossing voor ons mag zijn. Het lijkt me wel leuk om hier mee te volgen.

Aan iedereen: heel veel succes en hopelijk lukt het voor iedereen snel!

dromertje-middelheim
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 september 2012, 22:00

Bericht door dromertje-middelheim » 16 oktober 2012, 19:33

Maki schreef:Hey,

Mag ik me hier ook aansluiten? Wij starten net met onze eerste IVF/ICSI in het Middelheim. Morgen beginnen puffen.. Enerzijds heb ik er best wel schrik voor, anderzijds hoop ik dat dit de oplossing voor ons mag zijn. Het lijkt me wel leuk om hier mee te volgen.

Aan iedereen: heel veel succes en hopelijk lukt het voor iedereen snel!

Hallo Maki!
Welkom en alvast een heel goede start gewenst! Dat puffen valt goed mee hoor - buiten een beetje vermoeidheid af en toe en een beetje :oops: voel ik er niets van.
En ook de spuitjes lukken hier goed. Ben blij dat het zo vlotjes gaat, soms lees je dramaverhalen en dan prijs ik me gelukkig

En Ellen, spuitjes zetten al terug gewoon? Ik zet de 3 ampullen soms ook met 1 oplosvloeistof en dat lukt fijn. Heb wel een grotere hekel aan die plastic flacons dan aan het spuitje zelf. Scherven brengen geluk zeker?? :shock:

Elfie, ik duim natuurlijk ook mee voor jullie. Hoeveel "emmiekes" zetten ze terug bij jullie? Wie weet hebben jullie binnen een 2-tal weekjes goed nieuws. Zou mooi zijn he!

Anie, ik vond je overzicht wel hoopgevend. Het is inderdaad de kwaliteit die primeert op kwantiteit - hoewel een combinatie van de twee wel een droom is he. Ik heb morgen een echo om eens te kijken wat het eerste resultaat is na een weekje prikjes.

Groetjes!
dromertjes

anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bericht door anie » 16 oktober 2012, 21:01

Welkom Maki!

Dag dromertje,laat morgen iets weten, ik ben benieuwd :) Niet te hard teleurgesteld zijn als ze er maar 4 ofzo zien, dan spuiten ze wel wat bij ;) 1ste IVF is ook wat uitproberen hoe je lichaam reageert. Komt zeker goed!

groetjes

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 17 oktober 2012, 8:57

maki welkom hier, alhoewel je hier niemand graag welkom heet hé. heel begrijpelijk de angst & de hoop, hier is het net zo. het puffen valt inderdaad wel mee, ik ben er ook alleen maar heel moe van,verder gaat het wel.
veel succes ook voor jullie.

dromertje, ja het spuitje zetten ging gisteren terug vanzelf. ah ben ik het niet alleen met dat flesje ik had het eergisteren ook (was wel de eerste keer dat het gebeurde). tipje (misschien doe je dat al wel) een gaasje of watje ofzoiets gebruiken om het opentebreken.dan gaat het als het goed is vanzelf.

dromertje-middelheim
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 september 2012, 22:00

Bericht door dromertje-middelheim » 17 oktober 2012, 12:59

anie schreef:Welkom Maki!

Dag dromertje,laat morgen iets weten, ik ben benieuwd :) Niet te hard teleurgesteld zijn als ze er maar 4 ofzo zien, dan spuiten ze wel wat bij ;) 1ste IVF is ook wat uitproberen hoe je lichaam reageert. Komt zeker goed!

groetjes

Hallokes allemaal,

Vanmorgen op controle geweest. Na 7 dagen 225 IE Menopur zag ik 3 follikels op het scherm. Niet echt veel natuurlijk. Hoop dat er nog iets bij kan komen de volgende dagen.
De dosis Menopur is niet verhoogd en binnen drie daagjes mag ik opnieuw op controle. Kijken of "moeder de kip" dan al wat meer eikes heeft zitten :wink:
Wel geweldig hoe ze die zwart-wit beelden kunnen interpreteren. Om eerlijk te zijn: ik zie er niet veel in. :?
Fijne dag iedereen en tot een volgende!!

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 17 oktober 2012, 15:17

Hey,

Dromertje: hopelijk zijn er binnen een paar dagen wat meer follikels te zien! Ik denk wel dat ze in het begin willen oppassen om niet te overstimuleren.. Bij mij hadden ze gezegd dat voor mij het grootste risico overstimulatie is en dat ze daarom de eerste keer erg voorzichtig zijn! En die zwart-wit beelden, ik maak daar ook nooit veel uit. vooral als ze het BMS meten, dat is voor mij gewoon een grote grijze waas :wink:

@iedereen: erg bedankt voor het warme welkom! Ik hoop dat we binnenkort allemaal positief nieuws kunnen komen brengen!

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 17 oktober 2012, 18:43

Welkom Maki!

dromertje, wij hadden er in t begin ook maar enkele maar utieindelijk zijn er wel nog wat bijgekomen, dus dat komt ook bij jou he-le-maal goed !
:wink:

Vandaag heeft mijn vrouw wat minder last van de PU (niet bij mij dus voor alle duidelijkheid, al vond ik het erger haar te zien afzien,had het nog liever zelf gedaan!) Daarin ook mijn antwoord op de vraag of partner is meegegaan: ja hoor. Ik ga altijd mee, ook naar echo's, dus ik zou het een ramp gevonden hebben als ik op de PU er dan niet kon zijn voor haar. Voor zo'n dingen beweeg ik hemel en aarde...

Die zwart-wit beelden beginnen hier (helaas) aardig te lukken :)

We hebben vandaag geen telefoontje gehad, dus gaan er van uit dat er toch minstens 1 embryotje is, morgen TP..
Sowieso maar 1tje dat teruggeplaatst wordt hier, t is de eerste keer en mijn vrouw is 28 dus dan is het altijd 1. Ik denk ook niet dat als het mag, we er bij de volgende poging 2 zouden laten terugplaatsen. Mijn vrouw is arts, ik studeer vroedkunde, en al die mogelijke complicaties bij meerlingen doen me toch huiveren...

Zenuwen allom hier,
ik hou jullie op de hoogte!
Veel succes allemaal!

anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bericht door anie » 17 oktober 2012, 19:21

Elfie: goed he :)

Inderdaad poging 1 en 2 plaatsen ze er maximaal 1 terug. Bij de cryopoging mag je er wel 2 laten terugplaatsen. Vanaf poging 3 mag je er 2 laten terugplaatsen. Wij hebben gekozen voor twee omdat het toch meer kansen geeft en een tweelingzwangerschap is maar 5% ofzo.. :)

Veel succes met de tp!

Ohja je krijgt ook een foto van het embryo, altijd leuk als het zou lukken om het in het fotoalbum te kleven, niemand heeft zoiets :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten