Wanneer weet je of je zwanger bent na IUI?

IUI Forum
Plaats reactie
AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Wanneer weet je of je zwanger bent na IUI?

Bericht door AnTan » 21 juni 2013, 15:29

Hallo allemaal,
Onze 1e ronde IUI gehad, op dag 17 inseminatie na clomid en pregnyl. En nu utrogestan tot maandag (bloedtest), dat is dan dag 32.
Ik las dat pregnyl een vroege positieve test zou kunnen geven.
Ik dacht toch even te testen vanmiddag, is toch dag 29.
Maar die is negatief, wat ik trouwens al had verwacht (niet zwanger te zijn...)
Is het dan ZEKER van niet? Of zou het tòch nog kunnen volgens jullie?

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 21 juni 2013, 15:54

je moet dag van insemniatie + 14 dagen doen
dus NOD is op dag 31.

De tekst kan nu nog negatief zijn omdat het niet met ochtendurine is en je nog niet op je uitgerekende eeste dag van ongesteldheid zit.

Als ik van jou was zou ik zondagochtend opnieuw proberen.

succes!

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 21 juni 2013, 17:13

Oke bedankt. Dacht dat het sowieso negatief betekende...aangezien het toch al dag 29 is...
Ga zondag ng ns doen.
Vraagje bloedtest bij arts maandag. Wanneer weet je dan het resultaat?

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Bericht door Michelle » 21 juni 2013, 23:30

Héhé, dat weet je nooit. Tot je een positieve test hebt :D

Welkom in de wonderbaarlijk vervelende wereld van het ... WACHTEN :)

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 22 juni 2013, 11:41

Michelle schreef:Héhé, dat weet je nooit. Tot je een positieve test hebt :D

Welkom in de wonderbaarlijk vervelende wereld van het ... WACHTEN :)
Eén van de eerste keren dat we ervoor gingen heb ik 4 tests in 1 maand verspild omdat ik veel te vroeg en telkens opnieuw bleef testen... :P
Ik maakte mezelf helemaal gek!
Nu probeer ik gewoon op mijn nod te wachten en met alle testjes die ik nu al heb uitgespaard (19 maanden) koop ik iets voor mezelf
8)

Fingers crossed dat het positief is!

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Bericht door Michelle » 22 juni 2013, 11:49

waitykaty schreef:
Michelle schreef:Héhé, dat weet je nooit. Tot je een positieve test hebt :D

Welkom in de wonderbaarlijk vervelende wereld van het ... WACHTEN :)
Eén van de eerste keren dat we ervoor gingen heb ik 4 tests in 1 maand verspild omdat ik veel te vroeg en telkens opnieuw bleef testen... :P
Ik maakte mezelf helemaal gek!
Nu probeer ik gewoon op mijn nod te wachten en met alle testjes die ik nu al heb uitgespaard (19 maanden) koop ik iets voor mezelf
8)


Fingers crossed dat het positief is!

Héhé dat is gelijk stoppen met een verslaving. Normaal wachten wij ook tot NOD, maar nu hebben we 2 dagen voor NOD getest en er is een héél licht streepje te zien. Een streep is een streep zeggen ze, dus misschien is het gelukt. Morgen opnieuw testen :P

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 22 juni 2013, 13:00

Ahja, als ik de testen zou optellen van afgelopen jaren... Nu die van Kruidvat (2 voor 5 euro)maar vroeger de duurdere...
En nu dacht ik, dag 29, dat is mijn NOD. Dus ik dacht, ik moet dat toch al kunnen zien. Daarom.
En ik weet ook dat die kruidvattesten vroeg testen (4 dagen vroeger) en dus weet ik nu bijna zeker dat ik niet zwanger ben, want je zou dat nu toch al moeten zien? Het is mijn NOD vandaag of gisteren... of ja, morgen. Maar goed. Ik ga dan niet meer testen :)en gewoon wachten maandag.
Maar eigenlijk weet ik het wel al. Ik voel ook niks speciaals. Heel veel rage rugpijn, borsten doen pijn, maar is altijd zo week voor MS... En zeer moe, maar dat zal die Utrogestan zijn en het is ook heel druk op werk.

Goed :). Bedankt. En aan iedereen veel succes!

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 23 juni 2013, 11:37

Opnieuw getest, negatief... Dus zal ik niet zwanger zijn he. Morgen bloedtest...
Had dus al zo'n vermoeden.
Dus morgen mag ik dan met Utrogestan stoppen wellicht?
En wachten op MS en nieuwe poging?

Heb al het gevoel dat het niet zal lukken tijdens onze 4 IUI pogingen... Daarna moet kijkoperatie... alvorens andere dingen te proberen...

Zucht...

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 24 juni 2013, 8:55

AnTan komaan he beetje positief blijven!! Komt zeker allemaal goed! gewoon in blijven geloven!!
knuffie

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 26 juni 2013, 9:54

AnTan schreef:Opnieuw getest, negatief... Dus zal ik niet zwanger zijn he. Morgen bloedtest...
Had dus al zo'n vermoeden.
Dus morgen mag ik dan met Utrogestan stoppen wellicht?
En wachten op MS en nieuwe poging?

Heb al het gevoel dat het niet zal lukken tijdens onze 4 IUI pogingen... Daarna moet kijkoperatie... alvorens andere dingen te proberen...

Zucht...
Moed niet laten zakken!
Een kijkoperatie is niet leuk maar dan weet je meteen of er iets aan de hand is. Je hoort wel eens verhalen van mensen bij wie ze niets vonden en die de poging erna zwanger waren omdat het extra doorgankelijk is.

Ik moet nog 7 dagen wachten op mijn NOD maar voel de bui al hangen. Heb het typische zeurderige PMS gevoel dat ik altijd heb. In juli nog 1 IUI en dan ook kijkoperatie.
Ik heb PCOS en elke arts verzekert mij dat het allemaal gemakkelijk op te lossen is. Tot nu toe is er wel nog geen resultaat...
Ik denk dat er nog wat meer aan de hand gaat zijn.

Alleszins, kop op!

groetjes,

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 26 juni 2013, 10:24

Maandag bloed laten afnemen en 's avonds resultaat: negatief, zoals verwacht.
's Avonds geen Utrogestan meer genomen. Ik lees overal dat je 4 dagen later je MS krijgt, maar ik had sinds gisterenavond al bruinverlies, dwz normaal vandaag of morgen al MS. Is dat normaal? Kan dat betekenen dat die Utrogestan niet zo goed werkt voor mij?

Goed. De volgende IUI zal met een vervanger zijn, jammer. En in augustus moeten we overslaan want verbouwingen in Jan Palfijn.

Hopelijk evenveel kans met een vervanger... en gebeurt alles op dezelfde manier?!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 26 juni 2013, 11:06

wat jammer Antan!

Met vervanger loopt alles hetzelfde..
en de ene heeft na 1 dag dan zijn maandstonden de andere na 4 dagen en nog andere na een week.
Het wilt daarom niet zeggen dat dat niet werkt.

succes

lichtje_in_de_duisternis

Bericht door lichtje_in_de_duisternis » 29 juni 2013, 9:06

Vanaf wanneer kan je beginnen voelen dat je zwanger bent? Ik weet dat dit heel verschillend is maar zit daar niet toch een regel in?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten