Jeuk!!

Plaats reactie
Iris7
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 maart 2009, 18:46

Jeuk!!

Bericht door Iris7 » 17 november 2009, 12:01

hallo,

ben ondertussen 29 weken zwanger van een tweeling en lees al sinds onze ISCI ervaringen jullie verhalen mee.
Alles verloopt tot hier toe heel goed, alleen ben ik dringend op zoek naar hét redmiddel voor mijn jeuk.
Heb de voorbije weken zo'n jeuk op m'n buik, dat ik het echt soms niet uithoud. Vooral 's avonds kan ik niet blijven stilliggen, en daar is mijn ventje natuurlijk ook niet heel content mee.
Heeft iemand van jullie hier ook veel last van, en wat heeft al geholpen?
Wrijf m'n buik elke avond trouw in met een goeie hydraterende creme, vooral dan om striemen te voorkomen. Maar echt verzachtend voor die jeuk is het zeker niet!
Alle tips zijn welkom!

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 17 november 2009, 12:11

Ik heb van iemand vernomen dat zinkzalf, te verkrijgen bij apotheker helpt. En verder veel water drinken omdat dat mogelijks een signaal is dat je lever moet overwerken...En goed hydrateren is natuurlijk ook nodig.
Zelf maar af en toe last van, meestal aan mijn schouders, en dan valt dat inderdaad samen met heel vel zoet en vet eten en helpt het water drinken.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 17 november 2009, 12:15

Iris,

Ik had ook geweldige jeuk op mijn buik. Ik wil u nu ook geen schrik aanjagen, maar een paar dagen daarna had ik helaas striemen... Heb me nochtans van dag één tweemaal per dag ('s morgens en 's avonds) ingesmeerd met crème. (9maand crème van mustela).
Dat hielp bij mij ook wel tegen de jeuk.
Maar de jeuk is helemaal verdwenen als de striemen doorkwamen :? :?
Hopelijk vind je gauw een oplossing!!

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 17 november 2009, 12:46

Toevallig, ik wilde net dezelfde vraag stellen! Ik heb ook zo'n jeukende buik. Zinkzalf, is dat niet vies? Maar ja als het helpt natuurlijk...

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 17 november 2009, 12:59

Ik heb gelezen dat talkpoeder zou helpen. Wie weet? Bij mij geen jeuk op mijn buik, maar wel al sinds het begin aan mijn borst, en dan enkel de linker :? Ik kan het gelukkig nog onderdrukken met vette crème.
In mijn zwangerschapsboek staat overigens dat crème of olie eigenlijk niet helpen tegen striemen, maar wel het masseren van een bepaalde onderlaag van de huid. Het insmeren van de buik is een soort van masseren, vandaar dat het wel enigszins helpt, maar er is dus geen direct verband.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 17 november 2009, 13:38

Onderscheid maken tussen jeuk aan de buik en overal jeuk. Jeuk aan de buik is door uitrekkende huid, en kan je idd verhelpen door de juiste creme te smeren. Jeuk overal kan zwangerschapsjeuk zijn, is idd een teken dat de lever hard moet werken, echte zwangerschapsjeuk meldt je best aan de gyne, al kan het best onschuldig zijn, het is wel erg vervelend.

Ik ben enkel geholpen tegen buikjeuk met mijn eczeemzalf. Die is superhydraterend. 80% cetomacrogolcreme + 20% witte vaseline. Laten maken bij de apotheek. Best voorschriftje vragen aan de huisarts anders ist nogal prijzig.

Zinkzalf wordt gebruikt voor luieruitslag. Is daarom niet speciaal hydraterend al zijn de meeste zinkzalven idd vet. Vandaar misschien dat het zou helpen maar ik denk niet dat dat door de zink komt. Bestaat ook van zwitsal ed trouwens denk ik...

Koude is heel verlichtend bij jeuk. Ev. aan je apotheek een "coolgel" vragen (wat ze wel eens gebruikten voor spierblessures)... Wel beebje niet bevriezen. :wink:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 17 november 2009, 13:49

Ik had ook enorm last van jeukende buik en zwangerschapkjeuk ook. Maar weinig hielp. Gewoon "afzien".
De zinkzalf bestaat idd ook van Zwitsal (voor aan de baby billetjes), zat in dat pakket van Zwitsal Family.

Liefs,

Bokje en Kaan

Iris7
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 maart 2009, 18:46

Bericht door Iris7 » 17 november 2009, 14:37

Merci voor de tips!
Wist al van tevoren dat ik meer water moest drinken, en probeer dit ook te doen. Heb trouwens ook constant dorst (beetje zoals nadorst vroeger dus :wink: .
Voor de rest eet ik eigenlijk heel gezond, weinig vet of zoet eten.
Hoop dus dat die buikjeuk enkel komt door rekkende huid... Zal nog eens langsgaan bij m'n apotheek voor een andere, misschien 'koudere' gel...
Kan iemand van de mama's mij zeggen of die jeuk duurt tot aan de bevalling?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 17 november 2009, 17:50

Bij mij duurde dat tot aan de bevalling. Sorry voor de ontgoocheling.

Liefs,

Bokje en Kaan

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten