In / vol verwachting voor begin 2011

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 70, 71, 72  Volgende
Bericht Geplaatst: Vr Jul 30, 2010 12:24 pm Onderwerp:
Engel0405

Eefje schreef:
@Engel: naar' t schijnt helpt chocolade eten en op je linkerzij gaan liggen ook om het te voelen bewegen, maar misschien werkt dit pas later in de zwangerschap?

Chocolade eten kan in ieder geval geen kwaad! Daar wordt je sowieso opgewekt van Wink

Hihi en das goed voor de lijn zeker ook? Heb wel gelezen dat je van donkere chocolade een HAPPY baby zou krijgen Cool
Ik durf hier zelfs niet zeggen hoeveel ik al bijgekomen ben op 4 ma..Niet te doen.
Bericht Geplaatst: Vr Jul 30, 2010 12:53 pm Onderwerp:
Wendel

Hier nog steeds geen zin in chocolade Shocked

Engel, ik duim dat je vandaag terug bubbeltjes mag voelen! Ik begrijp je ongerustheid.. Iedereen hier was blij dat ik me beter voelde, ik doodsbenauwd Rolling Eyes Maar kom, gisteravond en vandaag alweer geknuffeld met het toilet, beterschap was blijkbaar van korte duur Wink
Weet niet zo goed wat ik prefereer, me lichamelijk iets beter voelen met angst, of me miserabel voelen met geruststelling.. Nog een tweetal weken, en dan zal ik me wel beter voelen zonder angst Cool
Ik mag de angelsound van een vriendin gebruiken, maar ik mag er maar om gaan als ik minstens 11 weken ver ben Wink

Al die goeie echo's doen me verwateren! Hier nog bijna 4 weken wachten Rolling Eyes Leve de congé Confused

Tijd voor de utro voor ik weer moet beginnen werken!

Groetjes,
Wendy
Bericht Geplaatst: Vr Jul 30, 2010 1:14 pm Onderwerp:
LittleBean

Eefje proficiat met je goeie echo en Glenys proficiat met de goede uitslag van je test!

Ik weet hoe je je voelt Engel, hoewel ik zo'n 2.5 week bij jou achtersta.

Ik heb die angelsound een paar dagen geleden eens vermeld aan mijn man en hij stond er precies niet negatief tegenover, maar net als jij vraag ik me af of het nu niet te laat is en ook denk ik dat ik zou panikeren als ik ineens niets meer zou horen.

Ik beeld me soms in als mijn hand op mijn buik ligt dat er iets aan het bewegen is vanbinnen, maar dan besef ik dat ik gewoon aan het admenen ben waardoor mijn buik op en neer gaat. Laughing Embarassed

Onze volgend echo is binnen twee weken op vrijdag de 13de Shocked maar gelukkig ben ik geen al te bijgelovige en voor mijn man is 13 een geluksnummer, dus probeer ik me daar aan vast te houden.
Bericht Geplaatst: Vr Jul 30, 2010 1:42 pm Onderwerp:
Eefje

@ Engel & LB: Ik heb in ieder geval ook al gehoord van vrouwen die het pas rond week 20 voelen bewegen, zonder dat er iets mis was... Zelf heb ik geen ervaring met een angelsound, dus ik kan je daar verder niet mee helpen. Bij mij helpen/hielpen de dingen die ik geleerd heb tijdens de cursus zwangerschapsyoga wel enorm om tot rust te komen/ mijn gepieker in toom te houden. Misschien een aanrader?

@Wendel: houd de moed erin! Bij de meeste verdwijnen die kwaaltjes wel... en dan kan je pas echt genieten (vooral als je het kleintje voelt bewegen dan)

@Glenys: fantastisch nieuws!
Bericht Geplaatst: Vr Jul 30, 2010 1:45 pm Onderwerp:
Engel0405

@Wendel: ja het is vreemd hè, iedereen rondom ons is opgelucht als het fysiek beter gaat, maar mentaal worden wij er daarom niet beter van. 't is wel zo dat toen bij mij die allesoverheersende misselijkheid weg was, ik ook meer kon genieten. Maar dat echt alle symptomen minderen ,daar heb ik het moeilijk mee.

4 weken is idd pokkelang, maar ik durf dat hier bijna niet luidop zeggen, want er zijn er die maar 1 om de 8w hebben.. Volgens mij ga ik dan gewoon dood van angst. Shocked

@Eefje: sorry was vergeten je een dikke proficiat te wensen met je superecho. Bij deze!

@LB: 13e is ook geluksgetal hoor.Echt! Volgens mij is het nooit 'te laat' voor een angelsound.
Heb hiernet weer een zaag gespannen met traantjes tegen ventje..Maar neen, hij heeft hier een half uur zitten inpraten op mij en me aan t lachen gekregen, dus ja.. Goh die kan dat zo goed hè, me altijd overtuigen om niet toe te geven aan mijn angsten.
Hij zegt dat ik dat toch ga moeten leren: om te gaan met ongerustheid en leren kalmeren zonder hulpmiddelen. Want dat als kindje er is ik ook ga moeten vertrouwen erop dat alles goed gaat en het leren loslaten. Hate it when he's right. Rolling Eyes

Hij lacht er altijd mee dat het nogal een geluk is dat een echomachine onbetaalbaar is,want dat ik dat anders zou aansluiten op onze TV 24u/24 ..(ook dat is niet overdreven Embarassed )

Toch wel niet fijn hoor om zo paniek te voelen. Maar à la bonheur, ik kan er weer effe tegen tot de volgende dip.

Jullie hulp hier is ook altijd geweldig steunend..THANKS!

Engeltje: uit haar rol gevallen als ancien en trooster voor de andere meisjes Very Happy
Bericht Geplaatst: Vr Jul 30, 2010 2:05 pm Onderwerp:
LittleBean

Volgens de boekskes had Tom Cruise zich een echo machine aangeschaft toen zijn vrouw zwanger was. Shocked

Eigenlijk verbaasd mij dat niks, want 'onzen Tom' is een beetje ne rare kwiet.

Ik wou soms echt dat ik nog in Belgie woonde want mijn Belgische gyn is een vriendin van mijn ouders, ik babysitte op haar oudste kinderen en ik ben meter van haar derde kind dus zou ze mij in principe geen extra echo's mogen weigeren. Twisted Evil

En mijn vader is radioloog dus aan hem zou ik het ook kunnen vragen hoewel hij normaal geen echo's doet van zwangere vrouwen.

Pff, al die verspilde mogelijkheden. Wink
Bericht Geplaatst: Vr Jul 30, 2010 2:09 pm Onderwerp:
Engel0405

LittleBean schreef:
Volgens de boekskes had Tom Cruise zich een echo machine aangeschaft toen zijn vrouw zwanger was. Shocked

Eigenlijk verbaasd mij dat niks, want 'onzen Tom' is een beetje ne rare kwiet.

What a man! Heb altijd een serieus BOONTJE gehad voor hem (heb je'm 'little bean? hihi).Ok hij is wat van zijn pluimen verloren met dat seutje Katie Holmes (veels te jong Hè Tommeke, PICK ME! loool)en zijn sektetoestanden, maar 't blijft toch een lekker diertje, mmmhh. *grin*

LittleBean schreef:
Ik wou soms echt dat ik nog in Belgie woonde want mijn Belgische gyn is een vriendin van mijn ouders, ik babysitte op haar oudste kinderen en ik ben meter van haar derde kind dus zou ze mij in principe geen extra echo's mogen weigeren. Twisted Evil

Zeg, maar ik kan altijd een extra goede vriendin gebruiken, zeker zo'n nuttige. LOL, kun je es geen goed woordje doen ? LOOOOL. Kidding!

LittleBean schreef:
En mijn vader is radioloog dus aan hem zou ik het ook kunnen vragen hoewel hij normaal geen echo's doet van zwangere vrouwen.

Pff, al die verspilde mogelijkheden. Wink

Tja LB'ke , waarom jezelf het makkelijk maken als het moeilijk ook kan Twisted Evil
Bericht Geplaatst: Zo Aug 01, 2010 10:45 am Onderwerp:
Stefi

Dag dames,

Gisteren opnieuw een echo gehad. We zijn nu 9 weken zwanger (en 3 dagen) en het zag er allemaal prima uit. Het kleintje bewoog zelf en ik zweer bij hoog en bij laag dat ik armpjes en beentjes gezien heb Laughing
Ik ben nu weer even volledig gerustgesteld.
Na het bezoek aan de dokter zijn we naar het reisbureau getrokken en hebben we eindelijk een reis durven boeken. Op 11 augustus vertrekken we voor 10 dagen naar Gran Canaria. We gingen voorheen altijd naar de andere kant van de planeet (of toch zo ver mogelijk) in onze vakanties maar gezien het kleine wondertje in mijn buik, blijven we dit keer mooi binnen Europa Wink
Volgende echo (12 weken) op maandag 23/08. Ideale manier om de vakantie af te sluiten en weer aan het werk te gaan.

Een heel contente Stefi

Gelukzakjes
Engel0405, 17w zwanger van Kersje/Sjakie, uitgerekend op 4/1/11 (struct. echo op 11/08 )
Pink, 13w zwanger van een tweeling, uitgerekend voor 18/01/2011 waarschijnlijk vroeger
LittleBean, 14w zwanger van Little One, uitgerekend voor 22 januari.
Else, 7w e 2d zwanger van jip en janneke, uitgerekend 21 januari.
Dinootje, zwanger van twee bubbeltjes, 22 januari 2011 en 1 adoptiekindje, ?
Sahra, 13 weken zwanger van 'sprankeltje', uitgerekend 1/2/11
Eef, zwanger van Oekedoeleke, uitgerekend op 3 februari 2011 (echo 3: 9/7)
Annes, zwanger van ukje, wordt verwacht op 7 febr!
Glenys, 11w zwanger van Knabbel en Babbel, uitgerekend 7/2/11
Qwint, 10w en 1d zwanger van musje,uitgerekend 7/2/11, volgende echo op 22/7
San, 10w zwanger van prutske, uitgerekend 11/2/11,volgende echo 11/08
Beesje, 10w zwanger van 'Dinootje', uitgerekend 12/2/2011, echo2 6/8
Yes, zwanger en uitgerekend voor 15/02, volgende echo: 2/07
Repelsteeltje, 8w zwanger van Goudlokje, uitgerekend 21/2/11, 2e echo (12w) op 9/8
LaBatsa, 1 zoontje, 4 IVF/ICSI en 1 cryo tp, VBD 21/2
Pelkie, 5w zwanger van jip en/of janneke, uitgerekend 23 febr (2e zwangerschap)
Kim, zoontje, 10 weken zwanger, uitgerekend voor 23/02, 3e echo 19/08
carinho, 9 w zwanger, uitgerekend op 25/02/2010, volgende echo 28/7/2010
Wendy, 9w zwanger, uitgerekend 28/02/11, 12wecho op 24/08 pas!
Stefi, 9w zwanger, uitgerekend 04/03/2011, volgende echo op 23/08
Kruimel, 7 weken zwanger, 10 weken echo op 16 augustus
Sarahx, 5 weken zwanger na 2iui en 5icsi, uitgerekend op 21 maart, 1ste echo 2/08
Bbfc, 7 weken zwanger na 3iui en 8icsi, uitgerekend 15 maart, 2de echo 16/8
Bericht Geplaatst: Zo Aug 01, 2010 12:37 pm Onderwerp:
LittleBean

Stefi, Proficiat met de goeie echo! En dan binnen 10 dagen op vakantie en bij je terugkomst weer een echo,je hebt dat goed geregeld! Wink

Wij hadden onze verre reis dit jaar er al op zitten voor we zwanger werden want we zijn naar Thailand gegaan in maart, maar we hadden wel gepland om in october met mijn schoonouders mijn schoonbroer te gaan bezoeken in het Afrikaanse land waar hij werkt, maar dat heb ik nu toch afgezegd.

Zelfs toen ik nog niet zwanger was schrikte het lijstje met ziektes die je daar kon oplopen (vele waar je je niet tegenkon inenten of medicatie tegen kon innemen) me af,maar zwanger zag ik het al helemaal niet zitten.

Het is wel spijtig want het toeval wil dat mijn andere schoonbroer in hetzelfde land begint te werken in september dus dan was de hele schoonfamilie sinds lang weer eens herenigd, maar het zal voor een andere keer zijn.

Ik heb het lijstje ook weer even aangepast:

Gelukzakjes
Engel0405, 17w zwanger van Kersje/Sjakie, uitgerekend op 4/1/11 (struct. echo op 11/08 )
Pink, 13w zwanger van een tweeling, uitgerekend voor 18/01/2011 waarschijnlijk vroeger
LittleBean, 15w zwanger van Little One, uitgerekend voor 22 januari.
Repelsteeltje, 8w zwanger van Goudlokje, uitgerekend 21/2/11, 2e echo (12w) op 9/8
Sarahx, 5 weken zwanger na 2iui en 5icsi, uitgerekend op 21 maart, 1ste echo 2/08
Bericht Geplaatst: Zo Aug 01, 2010 12:46 pm Onderwerp:
pink

Gelukzakjes
Pink, 16w zwanger van een tweeling, uitgerekend voor 18/01/2011 waarschijnlijk vroeger
LittleBean, 15w zwanger van Little One, uitgerekend voor 22 januari.
Bericht Geplaatst: Ma Aug 02, 2010 3:42 pm Onderwerp:
LittleBean

Hallo Iedereen,

Ik ben even van mijn melk want toen ik daarstraks naar de supermarkt reed heb ik met mijn auto een hond aangereden. Sad

Ik reed gelukkig niet snel (bebouwde kom, stuk weg tussen twee verkeersdrempels met zebrapad tussenin en het regende) dus de hond was niet erg gewond, maar ik heb nog nooit een iets of iemand aangereden, dus ik was er echt niet goed van.

De hond was aan de leiband met zijn eigenaar op het voetpad en ik had hen in mijn gezichtsveld en had gezien dat hij nogal speels was, toen hij ineens de weg opschoot. Ik kon nog uitzwenken maar heb hem toch even geraakt met de hoek van mijn auto.

Die doffe slag en het gejank van de hond was afschuwelijk, maar toen ik even verder stopte was de hond al terug op het voetpad met zijn eigenaar en stond recht en kon lopen en was niet meer aan het janken.

Ik mij dus geëxcuseerd bij de eigenaar (met tranen in mijn ogen), maar die zei dat het mijn schuld niet was want dat de hond zich ineens onttrokken had aan zijn leiband en de straat opgerend was.

De hond had een wonde boven zijn oog maar voor de rest leek hij ok (staart rechtop,kon lopen, zag er alert uit), maar ik heb toch aangeboden om mijn contactdetails te geven voor het geval de dierenarts meer moest doen dan de wonde dichtplakken/dichtnaaien.

Ik ben dan maar verdergereden, maar ik was echt wel aangedaan en heb mijn man gebeld toen ik in de supermarkt aangekomen was. Hij zei dat de schock geen kwaad kon voor ons babytje, maar wat denken jullie?

Zit de baby goed geïsoleerd in de baarmoeder en heeft hij/zij er niets van gevoeld?

Groetjes,

LB
Bericht Geplaatst: Ma Aug 02, 2010 4:07 pm Onderwerp:
Stefi

Hey LB,

Dat is inderdaad even heel hard schrikken. Ik zou ook volledig van mijn melk zijn. Maar wees gerust, je baby zal van die schock echt niet veel voelen. Daar hoef je echt niet mee in te zitten. Hij zit in zijn veilige cocon rustig rond te zwemmen. Ik zit regelmatig in erg druk verkeer en verschiet mij soms ook te pletter van sommige stoten die andere chauffeurs uithalen en ik denk ook altijd, oei oei oei, zo hard verschieten, dat is niet gezond maar de dokter heeft mij hierover al gerustgesteld. Ons lichaam kan echt wel tegen een stootje. Enkel wanneer je in een accident betrokken bent waarbij de impact groot is(= harde klap waarbij je tegen de airbag vliegt of hard in je gordel vliegt) kan het eventueel een gevolg hebben voor de baby en moet je je laten checken. Maar als ik je verhaal lees, was er weinig impact dus ik zou me geen zorgen maken. Maar als je twijfelt, moet je anders eens je dokter opbellen? Of de vroedvrouwen?

Liefs,
Stefi
Bericht Geplaatst: Ma Aug 02, 2010 4:14 pm Onderwerp:
Bjorn en Kim

LB meisje dat is verschieten he.

Tijdens mijn eerste zwangerschap hebben wij een ongeluk gehad en ik had niets maar moest naar het ziekenhuis voor bloedafname en monitoring (was 6 maand) om na te gaan of de schok niet te groot was geweest want het bloed van je beebje kan dan terug naar jou stromen of zoiets weet er het fijne niet meer van. Tibo had bloedgroep A en ik O dus die combinatie zou niet zo goed geweest zijn... Alles was gelukkig in orde!

Als je geen stamp gehad hebt moet je niet bang zijn, als je wel een stamp gehad hebt door het bruuske remmen bel je beter even de materniteit om te vragen wat je best doet voor de zekerheid!
Bericht Geplaatst: Ma Aug 02, 2010 4:36 pm Onderwerp:
LittleBean

Hoi Stefi en Kim,

Er was eigenlijk geen impact, allez toch niet voor mij, voor de hond wel natuurlijk. Embarassed

Ik droeg ook zo'n speciaal autogordel systeem voor zwangeren (hoewel ik maar een mini buikje heb) en ik heb eigenlijk niet bruusk geremd want ik was niet zo snel aan het rijden (minder dan 50 km/u) en heb uitgezwenkt want had geen tijd meer om op mijn rem te gaan staan.

Lichamelijk voel ik niets speciaals, behalve de normale dingen die ik elke dag wel voel (soms trekkerig of gespannen gevoel in mijn buik, vlug rugpijn, etc.) dus ik hoop dat het wel in orde zal zijn.

Toen ik in de supermarkt was heb ik me direct wel een tweede autogordel systeem aangeschaft voor in mijn man zijn auto. Ik was van plan het te bestellen op het internet want veel goedkoper, maar van de schrik heb ik het dan maar ineens gekocht dan kan ik het direct gebruiken.

Ik ga het deze namiddag wat rustig aan doen en en er niet aan proberen te denken en dan ben ik hopelijk vlug weer de oude.

Bedankt voor jullie reacties!

LB
Bericht Geplaatst: Ma Aug 02, 2010 6:39 pm Onderwerp:
Bjorn en Kim

Als er voor jou zelf geen impact was geen zorgen maken meisje!
Berichten van afgelopen:
Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 70, 71, 72  Volgende
Pagina 47 van 72