Alleenstaand; > 40 en grote kinderwens

ICSI Forum
Plaats reactie
Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Alleenstaand; > 40 en grote kinderwens

Bericht door Orchidee » 15 november 2008, 15:08

Hallo,

wie herkent zich hierin? en wie kan me positief nieuws melden?
Ik ben een alleenstaande van bijna 43 en ben nu meer dan 2,5 jaar bezig ... in de hoop een eigen kindje te krijgen. Ben in behandeling in Brugge.
Na 9 mislukte KID's (IUI met donorzaad) en 6 mislukte ICSI-pogingen heb ik nu nog 3 rietjes over en wil deze echt niet zomaar wegdoen.
Je hebt maar recht op 6 terugbetaalde ICSI pogingen dus ....
Na mijn laatste mislukte poging (vorige week slechte nieuws gekregen) heb ik beslist (moet wel nog overleggen met de gyn) om nog 1 keer ICSI te doen en alles dan maar zelf te betalen. En indien dan nog niet gelukt is ga ik vragen om die 2 laatste rietjes met KID te geven na stimulatie (omdat er vroeger geen stimulatie gegeven werd bij mijn KID's).
Heeft iemand soms Gonal F over? want dat is eigenlijk het duurste van de behandeling als je niets meer terugkrijgt...
Is iemand van dezelfde leeftijd nog zwanger geraakt? of hoe hebben jullie anders het 'niet-kunnen-zwanger-raken' en het kinderloos blijven verwerkt?

dank voor jullie reacties

orchidee

jolanda
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 oktober 2008, 21:46

Bericht door jolanda » 17 november 2008, 12:47

Hoi Orchidee,

Ik ben dan wel niet van jouw leeftijd en/of in jouw situatie, maar wilde je toch heel veel suc6 wensen en een hart onder de riem steken.
Wat de medicijnen betreft (het mag normaal wel niet, maar weggooien is ook zo een zonde, tis duur genoeg allemaal), je zou ook eens op andere forums kunnen kijken (weet niet of je ook op andere forums eens rondkijkt ?), want medicijnen worden vaak gratis weggedaan en/of geruild;
WWW.zappybaby.be
(hier wilt iemand bijv. gonal-f ruilen)
WWW.Baby.be

Als je niks mocht vinden, laat het me dan weten, dan zoek ik met je mee, want ik heb genoeg topics voorbij zien komen.

suc6!!
groetjes,
jolanda

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 18 november 2008, 21:22

Jolande,

dank je voor je berichtje, 'k zal direct eens gaan zien op die andere sites

tot gauw

orchidee

music
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 januari 2009, 9:42

Bericht door music » 6 januari 2009, 9:53

hey!

ben ook alleenstaand met een grote kinderwens, kan me goed aansluiten bij wat je schrijft, orchidee, al ben ik nog niet zo ver, moet nu algauw naar brugge voor gesprek want de gyn wist niet goed meer hoe het nu verder moet na de onderzoeken, dus gesprek met pysch en zo heb ik nog niet gehad...

hoop voor jouw op goed nieuws!!! niet opgeven he!!
groetjes

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 6 januari 2009, 18:50

Hallo allemaal,

intussen heb ik moeten beslissen om niet meer 'alleen' verder te gaan, ttz, ik moet nu overstappen naar eiceldonatie ... de volgende lijdensweg. Maar ik heb het er voor over hoor, onlangs reageerde ik nog op een berichtje op het forum van een lieve jonge vrouw die zich kandidaat stelde voor eiceldonatie ... mijn hoop was terug want ik heb met die feestdagen emotioneel in een fameuse dip gezeten. Had nooit gedacht dat dit mij zou overkomen ... om zo diep te zitten maar ja ... alleen is maar alleen hé, en de muren zeggen op zo'n moment zo weinig. Gelukkig heb ik hier en daar een schouder gevonden om letterlijk te huilen en lieten ze me 'doen' want meer was er met mij niet aan te vangen :)
dank voor jullie steun en die Gonal F heb ik dus zeker niet meer nodig :(

groetjes

orchidee

stekeltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 januari 2009, 21:41

eiceldonatie

Bericht door stekeltje » 21 januari 2009, 9:08

hallo
ik wilde even reageren op jou berichtje
ook wij zijn gestart met eiceldonatie maar na een miskraam van 7 weken ,konden we het finaceel niet meer op brengen
althans we wilde ook nog wat geld achter de hand houden voor als er evt een kindje mocht komen
nu zijn we gestart met embryodonatie .
een eerlijk gezegd voelt dit voor ons beter
hoef me niet meer schuldig tevoelen als de donor ziek is van de medicatie ,en de embryo`s zijn over en worden anders na verloop van tijd vernietigd !

ik moet wel zeggen dat ik aan de eiceldonatie een hele lieve vriendin heb overgehouden
en dat is voor ons beiden een vriendschap geworden voor het leven
ook al is er uit de eiceldonatie geen kindje geboren
we hebben vaak contact met elkaar

gr stekeltje

engelen bestaan en ik weet het zeker !

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 21 januari 2009, 10:09

Stekeltje,

jammer dat het mislopen is en je een miskraam had, ik vrees daar ook zo voor, dat je eerst euforisch bent dat het gelukt is en dan na een paar weken toch mis afloopt, dat is voor mij een nachtmerrie!!

ik wens je heel veel succes met je embryodonatie, hopelijk moet je niet té lang wachten .... bij mij is het nog efkes wachten op de 'goedkeuring' (amaai wat een vies woord) van mijn lieve donor. brrr iemand is dan zo lief om het te willen doen en ze moet dan nog door al die wettelijke vereisten doorspartelen om het te mogen doen ...
Heb je zicht als je lang zal moeten wachten of is die wachtlijst minder lang dan voor eiceldonatie?
Heb je kruisdonatie gedaan? Waar ben jij in behandeling?

Gelukkig heb je er, met je donor, een nieuwe vriendin bij die je waarschijnlijk meer verstaat dan wie ook - een engel op wie je steeds zal kunnen terugvallen

nog eens, uit het diepst van mijn hart, hopelijk wordt voor jou (en ook voor mij :) ) 2009 een jaar waarin onze droom werkelijkheid wordt

groetjes
orchidee

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten