Adoptie uit POlen

Adoptie Forum
kaat33
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 september 2009, 17:10

Adoptie uit POlen

Bericht door kaat33 » 10 september 2009, 17:13

Hallo iedereen

Zijn er nog mensen die voor adoptie uit Polen hebben gekozen, of die willen gaan voor een adoptie uit dit land. Of mss mensen die het reeds achter de rug hebben en die me wat meer over hun ervaringen kunnen praten.
dat zou ik heel erg fijn vinden.

mss tot gauw

vriendelijke groetjes

kaat :D

verena
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 juni 2008, 20:56

Bericht door verena » 10 september 2009, 21:47

Hallo

Wij zijn bezig met adoptie vanuit Polen.
We staan nu aan onze laatste mijlpaal.. Binnen een 12 dagen vertrekken we om ons kindje dan mee naar huis te brengen. Wij hadden beslist om de procedure daar te blijven en we hebben het geluk dat de rechter daar ons de korte procedure toekende. Dwz dat we daar "maar" 5 weken ter plaatse moeten blijven. Als alles verloopt zoals het moet komen we op 4 nov. Thuis met ons kleine ventje

groetjes
Verena

kaat33
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 september 2009, 17:10

Bericht door kaat33 » 11 september 2009, 12:37

hallo Verena,

waauw proficiat, jullie staan dus echt al héél ver.
hoe oud is het kindje dat jullie gaan ophalen? Hoe lang heeft het geduurd de wachttijd tot aan het afreizen?
Ik zou je zoveel willen vragen. Met welke dienst hebben jullie samengewerkt?

Laat je me nog iets weten aub??

groetjes kaat

kaat33
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 september 2009, 17:10

Bericht door kaat33 » 11 september 2009, 12:38

Hallo Verena,

Trouwens ik ben van limburg. Vanwaar ben jij als ik vragen mag?


groetjes kaat

verena
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 juni 2008, 20:56

Bericht door verena » 11 september 2009, 21:48

Hallo,

Ons zoontje zal op 2 november 2 jaar worden. En ik zal eens proberen om de datums van onze procedure neer te zetten.
12 oktober 2007 dienden we onze aanvraag in bij kind en gezin.
Tegen januari 2008 hadden we onze goedkeuring op zak.

We gingen op intake 16 februari bij het kleine mirakel. Toen we info aan het inwinnen waren en onze intake aan het voorbereiden waren werd het kanaal Polen goedgekeurd. Wij waren dus bij de eersten die op "de" lijst kwamen te staan.

Na onze inake begonnen we met het verzamelen van de nodige documenten. Een hele rompslomp die redelijk wat tijd en energie vroeg...

6 april konden we ons dossier volledig indien (een 2 weken werk aan gehad)
en dan begon het grote wachten....

24 april kregen we een mail van het kleine mirakel dat ons dossier nog naar Brussel moest en vertaald moest worden MAAR ze hadden ook al een kindvoorstel. Indien we konden mochten we op 7mei langsgaan voor het voorstel.In de namiddag kregen we opnieuw een mail dat het voorstel vroeger ging plaatsvinden en dat al op 30 april.

Bij het voorstel was onze kleine kerel 18 maand oud. We kregen Foto's en filmpjes te zien.

10 juni kregen we het nieuws dat ins dossier vertaald was en naar het adoptie centrum in Polen vertrokken was.
17 juni krgen we het verlossende mailtje. We werden Verwacht in Polen 1 juli, we konden hem bezoeken van 2 tot en met 5 juni.

N onze thuiskomst was het opnieuw wachten op de 2de afreisdatum die héél lang op zich liet wachten. (normaal duurd dat echt niet zo lang)

Wij wisten pas 16 augustus wanneer de 2 de afreis zou plaatsvinden .
25 sept. start de bindingsperiode, we vertrekken dus 23 september om 24 september in ons appartement toe te komen en dan op 25 september het terugzien van onze kleine spruit..

We telle af hoor nu :D

Trouwens, wij zijn van west vlaanderen en hadden toen wachtlijstnummer 5, aan hoeveel zitten ze nu al ?

Groetjes
Verena

en als er nog vragen zijn...vuur maar af :wink:

koekie
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 juli 2009, 11:30

Bericht door koekie » 12 september 2009, 21:01

Verena, jullie vertrekken nu bijna naar Polen ! Spannend ! Bedankt dat ik jullie blog mag volgen, ik vind dat fantastisch. We leven met jullie mee en wensen jullie een prachtig reis toe naar het land van jullie zoontje en natuurlijk héél véél geluk. Groetjes, Koekie !

kaat33
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 september 2009, 17:10

Bericht door kaat33 » 13 september 2009, 11:03

hallo verena,

bedankt voor je reactie. Ik woon in Limburg, maar ben geboren en getogen in West-Vlaanderen. Ben verhuisd naar limburg 7jaar geleden.

Verena, zou ik je mijn msn adres mogen doorsturen naar jou via persoonlijk bericht??
Zou je het erg vinden zo eens met elkaar te chatten, want ik zou wel eens met je willen praten. Er is zoveel dat ik wel wil vragen en zo.

Laat je iets weten aub

groetjes kaat

Cynth
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 november 2008, 19:41

Re: Adoptie Polen

Bericht door Cynth » 2 november 2009, 20:23

Hallo Ruth en kaat en andere,

Ik ben ook bezig met adoptie uit polen via hkm. Ik zit ook nog met veel vragen en zou ook graag met andere die ook voor polen gaan in contact komen. Je kan mij altijd een pbtje of een reply hier sturen.

Groetjes,

cynthia


RuthBJ schreef:Hallo Kaat33 en andere mensen die bezig zijn met een adoptie uit Polen,

Ik verstuurde mijn dossier richting Polen in mei 2009, inderdaad voor vertaling en dan naar de centrale adoptiedienst Polen.
Ook ik zit met heel wat vraagjes en er is zeer weinig communicatie vanuit het adoptiebureau HKM.
Ik zou graag eens met wat mensen praten die reeds adopteerden uit Polen of, zoals ik, wachtende zijn.

Vriendelijke groeten,
'toekomstige first-time-mam'-Ruth :-)

verena
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 juni 2008, 20:56

Bericht door verena » 2 november 2009, 21:24

Hallo

Wij zijn ook bezig met adoptie uit Polen. Tis te zeggen.. We zijn bijna rond.

Onze kleine Adas is al officieel van ons, bindingsperiode, beroepstermijn zijn al versteken... Nu is het enkel wachten tot Adas zijn paspoort klaar is en dan komen we na lange lange weken eindelijk naar huis.

Als er vragen zijn, stel ze gerust

Groetjes uit Warschau

verena
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 juni 2008, 20:56

Bericht door verena » 3 november 2009, 18:04

Hallo,

Weet je welk nummer op de lijst jullie hebben? Wij houden al sinds het begin een blog bij dus als je wil stuur me een pb met uw email adres :wink:

Welke "voorkeur" hebben jullie opgegeven? Over welke wachttijd spreken ze nu? Wij hadden echt het geluk dat het kanaal juist open was en er waren al 4 dossiers afgewerkt. We wisten dus dat het snel kon gaan maar toch woog het wachten soms zwaar. Tussen toewijzing en thuiskomst zal ongeveer 7 maand zitten.

We zitten hier nu al 41 nachten in ons appartement en het begint ook door te wegen. Wat gaan jullie doen? De procedure hier blijven of ze in 3 keer afwerken?

Groetjes
Verena

ps van waar ben je? Wij zijn van west vlaanderen

Ciska
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 januari 2008, 22:00

Bericht door Ciska » 3 november 2009, 21:41

Hoi Verena,

Adas is een prachtige naam !!
Veel geluk met jullie spruit !

ciska
mama van 3 maffe Afrika kids en 1 biootje

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 4 november 2009, 8:23

Inderdaad, Adas is een hele mooie naam!

Dan kan ik geloven dat 41 nachten beginnen door te wegen. Hebben jullie een idee wanneer Adas zijn paspoort klaar is en jullie kunnen vertrekken?

Succes daar nog!!!

verena
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 juni 2008, 20:56

Bericht door verena » 4 november 2009, 13:18

Nee nog steeds geen nieuws. We zitten hier echt te wachten en wachten ....

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 4 november 2009, 20:37

Veeeel moed met het wachten, en geniet van jullie Adas!!!

verena
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 juni 2008, 20:56

Bericht door verena » 4 november 2009, 22:22

hallo Cynth en RuthBJ
Ik zond jullie beiden een uitnodiging.
Ik heb een grote tip voor jullie, neem contact op met elkaar, je zal wel snappen waarom ;)

ps help we worden hier zot van te wachten...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten