adoptie als alleenstaande

Adoptie Forum
Plaats reactie
Caroline1210
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 september 2010, 15:33

adoptie als alleenstaande

Bericht door Caroline1210 » 28 september 2010, 15:35

Is het mogelijk om als alleenstaande een kindje te adopteren?

pocahontas
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 maart 2010, 19:05

Bericht door pocahontas » 29 september 2010, 12:44

Dag Caroline, in principe is dat mogelijk. Jammer genoeg zijn er MOMENTEEL weinig tot geen landen waar je terecht kan. Maar daar kan wel verandering in komen, als een aantal landen goedkeurd wordt door Kind en Gezin. ALS ze goedgekeurd worden, want K en G werkt niet echt goed 'mee'.
PS Er is ook een yahoo groep voor alleenstaanden, daar kan je de situatie 'op de voet' volgen...

Veel succes!!

dinootje
Berichten: 724
Lid geworden op: 14 december 2009, 14:36

Bericht door dinootje » 29 september 2010, 20:05

Dag Caroline, bij binnenlandse adoptie kan je als alleenstaande terecht, in België maakt men geen onderscheid op basis hiervan. Wel zullen ze blijkbaar iets dieper ingaan op jouw sociale entourage, wat je zal doen bvb. als je kindje ziek is en jij moet werken enz.
Zie topic info binnenlandse adoptie 17 maart voor de uitleg hieromtrent.
Het enige dat hier in je nadeel kan spelen, is dat de buikmama inspraak heeft in de gezinssituatie waarin haar kind terecht zal komen. Als die dus zegt "in een traditioneel gezin" dan wordt het dat. Als het haar gelijk is kan jij een kindje krijgen als je aan de beurt bent. Hierdoor duurt het wachten blijkbaar iets langer voor alleenstaanden dan voor hetero koppels. Het inschrijvingsformulier voor adoptie kan je vinden op de website van K&G, is een apart formulier voor binnenlandse adoptie.

Ive36
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 oktober 2010, 0:07

Bericht door Ive36 » 26 oktober 2010, 6:46

Hallo,
Dit is misschien een vraag die als een donderslag bij heldere hemel komt, maar kan een onvruchtbare aleenstaande man ook in aanmerking komen voor binnenlandse adoptie?
Iemand met langdurig vast werk en een dak boven zijn hoofd, zou volgens mij toch ook die kans moeten krijgen.
Wanneer ik de nieuwsitems hoor over de vondelingenschuif of de te vondeling gelegde kinderen, dan stel ik mij soms de vraag of zo'n kindje dan aan een alleenstaande man toegewezen kan worden.
Mvg, Ive

pocahontas
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 maart 2010, 19:05

Bericht door pocahontas » 26 oktober 2010, 19:46

Dag Ive,
Pleegzorg is in elk geval mogelijk voor alleenstaande mannen.
Bij adoptie heeft de bio-mama inspraak in welk 'soort familie' haar kindje terecht komt. Ik weet niet of er veel bio-mama's zouden kiezen voor een alleenstaande papa en daardoor kan de wachtlijst voor jou heel lang worden. Maar neem eens contact op met een adoptiebureau? Je vindt ze op de site van Kind en Gezin.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten