HH Roeselare

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
manneke
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 januari 2012, 16:38

HH Roeselare

Bericht door manneke » 30 januari 2012, 17:21

Hoi,

ik ben nieuw op het forum.

Heeft er iemand ervaring met Dr. Duyck uit het HH Roeselare? Ik mag binnenkort op eerste consultatie bij die dokter. Is die man begrijpend? Maakt hij tijd om te praten?

Veel vragen spoken door mijn hoofd. Wel blij dat ik de stap gezet heb om afspraak te maken. Weet sinds zaterdag dat er in mijn sperma bijna geen zaadcellen zitten, en de paar die er wel zijn waren levensloos of gebroken.

De huisdokter heeft ons doorgewezen naar die dokter in Roeselare. Naar het schijnt is het centrum van Roeselare zeer goed.

Maar zoals ik al zei, veel vragen... Wat gaat het zijn, is er een kans... etc.

Hoop op een goeie dokter die volledig uitleg kan geven.

manneke
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 januari 2012, 16:38

Bericht door manneke » 31 januari 2012, 9:53

Niemand ervaring met die dokter? Hopelijk kom ik hier nog iemand tegen die ook bij hem geweest is. Zou echt graag weten voor ik ga of dat een vriendelijke goeie dokter is. :?

Tober
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 februari 2011, 14:47

Bericht door Tober » 31 januari 2012, 14:12

manneke, of je hem nu leuk vindt of niet, gaan zul je :D (grapje)

ik ben enkel twee keer langs geweest bij hem om het staaltje van mijn man binnen te brengen. hij stelde me goed op mijn gemak, is duidelijk in communicatie. dus ik had er een goed gevoel bij. zijn 'expertise' kan ik moeilijk inschatten, maar de fertiliteitsdienst zou geen beroep op hem doen moest hij niet aan de eisen voldoen ...

veel succes!

manneke
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 januari 2012, 16:38

Bericht door manneke » 31 januari 2012, 15:51

Tober, bedankt voor je antwoord. Gaan zal ik inderdaad moeten. Is al veel waard als hij duidelijke communicatie hanteerd. Weet je ook waar je voor staat.

manneke
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 januari 2012, 16:38

Bericht door manneke » 27 februari 2012, 17:25

Misschien moet ik ook eens zeggen dat ik heel tevreden ben met de aanpak van Dr. Duyck. Recht voor de raap, maar duidelijk. Vandaag nog gebeld met hem voor uitslagen. Terug een vriendelijke Dr Duyck aan de lijn die me zei waar het op stond en wat hij voorstelt.

Dus aan de mensen die twijfelen aan Dr. Duyck, geloof me, 't is een duidelijke, vriendelijke dokter. Mag ook eens gezegd worden hé :wink:

Tober
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 februari 2011, 14:47

Bericht door Tober » 27 februari 2012, 20:05

:lol: :lol: :lol:

manneke
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 januari 2012, 16:38

Bericht door manneke » 16 maart 2012, 8:18

En hier ben ik nog eens met nieuws, zal me eens moeten veranderen van topic, want we weten weer wat meer.

Ik ben dus op consultatie geweest bij Dr. Duyck en die stelde azoospermie vast bij de eerste snelle controle. Ik kreeg de opdracht nog eens een staal binnen te brengen. En jawel, 14 zaadcellen gevonden, wat uiteraard veel te weinig is, maar dus geen azoospermie. Wel werd er voorgesteld om een operatie te laten doen aan een spatader naast de teelbal. Deze werd ondertussen ook al geopereerd. Nu is het 6 maanden wachten op een nieuw staal om te controleren.

Gisteren dan al naar de gyneacoloog mogen gaan met mijn vrouwtje en ook daar goed nieuws. Aan mijn schat scheelt er niets, dus daar worden geen problemen verwacht bij IVF.

Daarna al direct de papierwinkel kunnen opstarten samen met een IV-consulente. Schitterend werk, veel uitleg, mooi de tijd genomen om ons in te lichten. Dikke merci daarvoor. Ze hopen nu dus met ons mee dat het met 6 maanden iets beter zou zijn, iedere zaadcel zal tellen bij ons aangezien er zo weinig zijn. Ook daardoor zal het ICSI worden. Een TESE is niet uuitgesloten als de kwaliteit en hoeveelheid niet verbeterd na 6 maanden. Maar daar mochten we nog niet teveel aan denken. Zal proberen er niet aan te denken, want dat is wel iets die me schrik aanjaagt.

Dus hopelijk met 6 maanden kan ik hier plaatsen dat het goed nieuws was en dat we meteen mogen opstarten met onze ICSI.

Beetje zonneschijn na al problemen zou wel welkom zijn.

Fleur83
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 april 2012, 15:49

Bericht door Fleur83 » 10 april 2012, 16:12

Hallo,

Wij zijn ook bij dokter Duyck geweest. Hij was heel recht voor de raap, maar wij kregen direct minder goed nieuws. Hij zag na eerste controle van het zaad en onderzoek van mijn partner dat er iets mis was. Hij vermoedt syndroom van Klinefelter. Dit wil zeggen dat hij volledig onvruchtbaar is, en wij niet in aanmerking komen voor ivf, maar enkel zwanger kunnen worden met donor. De diagnose moet nog bevestigd worden via dienst genetica en dit duurt 2 maanden, maar doordat ik emotioneel reageerde kreeg ik een afspraak bij de gynaecologe en fertiliteitsconsulente, en zij waren heel meelevend en gaven duidelijke info, dus dit deed heel veel deugd.

Gr,

Fleur

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Bericht door lieze81 » 19 januari 2014, 20:41

ook wij gaan langs bij Dr Duyck.
Alleen was het nieuws ietsje positiever. Mijn man is meer dan ok bevonden voor inseminatie (al is het resultaat na 6 IUI's nog steeds negatief) , maar niet voor de gewone manier.
Persoonlijk vind ik Dr Duyck maar een 'rare', maar goed, zoals hij zn werk maar goed doet, ben ik content! :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten