baby tot kleuter vriendelijke vakantiebestemmingen

Plaats reactie
nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

baby tot kleuter vriendelijke vakantiebestemmingen

Bericht door nathalie v » 28 juni 2012, 9:47

Jammer genoeg heb ik nog geen vakantie kunnen plannen wegens het werk van mijn man. De kans is dan ook groot dat we dit jaar geen vakantie samen in de zomer kunnen nemen. :(

Toch zou ik graag wat tips krijgen ivm uitgeprobeerde kindvriendelijke bestemmingen, dichtbij en ver weg! :D

En voor de mamas' met vakantie voor de deur! Geniet ervan!

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 28 juni 2012, 9:57

Ik volg mee! Ook wij gaan dit jaar (weer) niet op reis :( Zelf geen weekendje is er gepland... Ben een beetje teleurgesteld en langs de andere kant was het te verwachten. We hebben veel kosten gehad aan ons huis, ventje is van werk veranderd dus voorlopig geen 'vast' verlof ingegeven.
Ik ben wel van plan om uitstapjes te doen. We hebben een abonnement van Planckendael dus daar gaan ze mij veel zien :D Voor de rest eens een dagje naar zee en hopelijk doe ik hier ook ideetjes op :D
Heb wel gisteren tegen mijn ventje gezegd dat ik er volgend jaar zeker eens tussenuit wil! Een warme zomervakantie is geleden van onze huwelijksreis :shock:

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Bericht door Yago » 28 juni 2012, 10:48

wij gaan normaal binnen een paar dagen naar deze camping in Luxemburg:
http://www.camping-birkelt.lu/nl/over-ons/filosofie
lijkt mij wel leuk, er is ook een binnenzwembad voorzien. Voor ons is het altijd een hele zoektocht omdat we 4 honden hebben en dan ben je bijna nergens welkom. Ik zal binnen 14 dagen weten te vertellen of het de moeite is :D

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 28 juni 2012, 11:06

Hier ook een bummer gekregen: ventje belde net dat zijn verlof niet doorgaat. we hadden 3 weken gepland, in de middelste week gaan we drie dagen naar Euro disney. Zijn eerste idee was dat ik "gerust alleen met de kids mocht gaan". Ik heb hem gelukkig aan 't verstand kunnen brengen dat die drie dagen niet negociable zijn. dus we gaan drie daagjes samen hebben tenzij ik op 't werk nog kan wijzigen maar dat brengt dus ook 2 weken meer opvangperikelen met zich mee.

Enfin je vraag was naar kindvriendelijke bestemmingen : bokrijk vonden wij heel leuk met kids ( ondanks 't negatieve idee dat we hadden van onze schoolreis destijds), provinciaal domein van wachtebeke, de kust in noordfrankrijk ( veeeel minder volk)

onze middelste gaat een week met schoonzus naar Ponycity in Nederland, ziet er op internet heeeeel leuk uit. en in september gaan wij een weekendje naar houffalize naar Ol Fosse d'O ( of zoiets), is hotel van één of andere mutualiteit; we gaan met 10 gezinnen, allemaal kindjes van 't school van de meisjes, ik denk voor de kinderen ideaal ( 't ventje weet het alleen nog niet want die doet zoiets niet graag)

Verder zal het hier denk ik vooral daguitstapjes naar de Haan ( kunnen ze heerlijk op 't pleintje rondfietsen) en naar de Donk in Berlare worden.

Cinne

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 28 juni 2012, 11:10

Cinne! Hij weet het nog niet van die uitstap in september?! :lol:

Wel jammer van zijn vakantie he, zoek het maar weeral uit :roll:

Iemand ervaring met Roompot-vakantiehuisjes?

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 28 juni 2012, 11:12

Nathalie, 't is vertrekken op mijn verjaardag dus ik kan het zo uitleggen dat 't mijn verrassing is.

'k wou het zoooo graag en ik wist dat hij niet echt ging staan springen en de kinderen waren enthousiast :oops: :oops: :oops:

Geen ervaring met roompot, sorry

cinne

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 28 juni 2012, 11:17

Op je verjaardag mag je altijd kiezen wat je zelf graag doet he, dus dat zit wel snor! :wink:

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 28 juni 2012, 12:11

wij gaan deze vakantie een weekje naar de haan, een app vlak aan de dijk dus ik kan al het speelgoed meesleuren :-) De Haan is echt super voor kinderen.

Mijn zus gaat altijd op vakantie op een roompotdomein en zij is er super content van. ik ben al eens op bezoek geweest en het ziet er idd wel tof uit. Net zoiets als centerparcs maar minder duur en minder druk. Zeker eens proberen :-)

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 28 juni 2012, 12:16

Wij gaan om de zoveel maanden met kabouter eens naar zee. Als baby vond hij het daar maar niets (was niet liever dan thuis) maar sinds hij een goei jaar is, vind hij het daar reuzefijn. Je kan hem geen groter cadeau doen dan hem laten ravotten in het zand, beetje sjotten, eens naar speeltuin, rondrijden in zo'n autootje van de go-cartverhuur, ijsje eten,... Spijtig genoeg gaan we er nu niet meer geraken voor de bevalling. Stiekem hoop ik dat alles goed verloopt en we misschien in oktober of november met z'n vieren op stap kunnen!

Engel0405
Berichten: 852
Lid geworden op: 5 mei 2010, 14:22

Bericht door Engel0405 » 28 juni 2012, 13:02

wij gaan naar limburg een B&b..

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 28 juni 2012, 20:01

ik net naar katjeskelder van roompot geweest. leuk maar een mini zwembad.... voor mij gaat er niets boven center parcs...

Noa
Berichten: 1820
Lid geworden op: 1 september 2008, 10:44

Bericht door Noa » 29 juni 2012, 8:53

Hier wordt het ook Center Parcs met onze dochter en kleine broer.
Weten jullie trouwens of je met zo'n kleintje (hij zal dan 10 weken zijn) al in het water mag? En dan specifiek in zo'n subtropisch zwembad? Ik heb eens gelezen dat je dat beter niet doet (broeihaard van bacteriën), maar elke keer als we er geweest zijn zagen we heel veel kleine baby'tjes... Of laat ik hem best gewoon in zijn maxi-cosi?

sara1980
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 maart 2011, 21:27

Bericht door sara1980 » 29 juni 2012, 10:13

Wij zijn dit voorjaar twee keer naar een landal-park geweest, rabbit hill op de veluwe en port greve in zeeland. het is ons super meegevallen, geen subtropisch zwembad maar dat is toch niet ons ding en veel speelgelegenheid binnen en buiten voor onze peuterzoon. Ons dochtertje (toen 2 en 3 maanden) is niet mee in het water geweest.

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Bericht door Yago » 29 juni 2012, 14:28

center parcs is inderdaad ideaal hé voor de kindjes zeker als ze al iets ouder zijn. Ik zou persoonlijk nooit met een babyke van 10 weken in het water gaan en aangezien het vooral de chloordampen zijn die heel slecht zijn zou ik er ook niet mee in de zwembadruimte gaan zitten

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 29 juni 2012, 14:59

Vraag me ook af waar er leuke vakantieplekken zijn om met babietjes naartoe te gaan. Voorlopig heb ik enkel club med gevonden die 'animatie' voorzien maar die zijn zo ongelooflijk duur... Iemand suggesties?

Anyway, onlangs met familie een paar dagen nr de efteling geweest en blijven slapen in 'bosrijk'. Bosrijk is een soort vn 'center parcs' maar dan met thema de efteling. Heel leuk voor peuters en kleuters. Ook een zwembad bij (niet zo subtropisch) en restaurant etc... 's avonds animatie in vorm vn verhaaltjes verteller Klaas Vaak. Heel leuk! Overdag efteling natuurlijk:)

Ben met ons patéke ook in zwembad geweest (negen weken). Chloordamp is inderdaad niet de zuiverste lucht maar dat is het fijn stof in de grote steden ook niet, hé. Soit, van dat half uurtje heeft ze niet afgezien... Au contraire, ze vond het super!

Liesje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten