UZ Edegem

ICSI Forum
Mouche
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 juli 2009, 13:53

UZ Edegem

Bericht door Mouche » 18 juli 2012, 9:08

Hey dames,

Wie heeft in het verleden of is momenteel met een ICSI behandeling bezig in dit ziekenhuis?

Ik heb er mijn 5 icsi achter de rug! 4 negatief, en 1'tje was enkele weken positief!

Wat vinden jullie hiervan? Of kunnen jullie mij een ander ziekenhuis aanraden!? Of mss gewoon info, zodat ik eens contact kan opnemen (als men ventje het nog wilt natuurlijk) zie topic: wat als je partner niet meer wil!

Mouche

mit777
Berichten: 561
Lid geworden op: 13 december 2010, 13:46

Bericht door mit777 » 18 juli 2012, 9:18

Hey Mouche,

UZ edegem ken ik niet, maar wij zijn in de tijd ook veranderd naar Jette. Hier bij ons schoten we niet veel op en na rondvragen kregen we goede reacties van VUB brussel (jette) en UZ gent, omdat dit toch universaire ziekenhuizen zijn.

Wij zijn nu eenmaal niet zo'n eenvoudig geval en Jette staat gekend voor zijn goede behandelingen bij speciale gevallen. Ze kunnen volgens mij net dat ietsje meer! t Is er ook wel een fabriekje, maar onze dokter (dr. verpoest) kent ons echt goed.. ook al komen we er maar enkel voor PU en TP en gesprek. (echos en bloed gebeuren bij ons in de buurt)
Hij werd ons ook door 3 anderen (waaronder 2 dokters) aangeraden. En k moet zeggen, sedert we bij hem zijn maken we echt vooruitgang.

Als je twijfelt, zou ik toch informeren, want je moet je toch 100% goed voelen bij de dokter é. En zeker moet je ze 100% kunnen vertrouwen.

maxari
Berichten: 349
Lid geworden op: 5 juli 2012, 20:14

Bericht door maxari » 18 juli 2012, 9:34

Mouche - als wij verder proberen dan ga ik ook naar een andere ZH/dokter. Van wat ik heb gelezen denk ik dat Dr. Decleer in Gent een heel goede is en heb ook al veel goeds gehoord van Jette?

Mit577 - wat is er anders geweest in de nieuwe ZH, hebben ze andere medicatie gegeven of iets anders geprobeerd?

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 18 juli 2012, 9:39

ja interesseert mij ook enorm. Na 3 mislukte pogingen zou je beginnen twijfelen hee.
in uz gent zijn de eerste twee pogingen identiek gebeurd. De derde was met ander stimulatie maar helaas nog slechter resultaat.
In UZ Gent doen ze bitter weinig onderzoeken op voorhand. Enkel voor het begin werd er eens bloed afgenomen. Bij velen hoor ik dat ze tijdens hun behandelingen bloedcontroles moeten laten doen. Ik heb dit nooit moeten laten doen.
Ook zijn er die eerst de pil moeten nemen of moeten snuiven. Ook dit heb ik nooit moeten doen.
Voor zover ik weet doet decleer ook altijd eerst een kijkoperatie (hysteroscopie ? of is da een laproscopie ?) alvorens ze van start gaan.
Over Jette weet ik eerlijk gezegd zelf niets. Ikzelf ben van west-vlaanderen en op en af naar Jette lijkt mij totaal niet haalbaar. Tenzij ik mijn c4 eerst krijg.

mit777
Berichten: 561
Lid geworden op: 13 december 2010, 13:46

Bericht door mit777 » 18 juli 2012, 9:55

Ze hebben eerst wat extra testen gedaan bij mij om te zien of alles ok was. Zo werd vastgesteld dat een laag eicelreserve heb, dus we weten nu dat we nooit superveel follikels zullen hebben. Daarnaast hebben ze de behandeling aangepast. En ipv een gok te doen, is het beredeneerd.
Zo start ik nu altijd met Elonva 150. (1 spuit voor 7 dagen dat je meteen naar de top brengt op hormonaal vlak).. Ik ben nogal een locomotief en heb dus alle paardemiddelen nodig in t begin, tegen dat mijn lichaam t door heeft dat ik moet reageren op de stimulatie
Daarnaast werd de remming in t begin van een stimulatie stopgezet omdat ik er toch niet op reageer. Mijn progesteron blijft hoog.
En bij de laatste behandeling krijg ik telkens nog, bovenop die Elonva, Menopur 2amp. voor de kwaliteit van de eitjes te verbeteren.
Plus mijn man neemt extra vitaminen.
In jette kijkt men echt hou JIJ reageert en zoeken ze naar een juiste behandeling voor jou. Daarbij kunnen ze in hun labo ook de embryotjes extra boost geven door ze in een bepaald medium te kweken. (weet daar geen details van hoor)

Bij ons hier werd gewoon gegokt met de behandelingen in de hoop dat er 1 ging aanslaan (andere medicatie, eens lange poging, dan korte, of gewoon GonalF600 geven terwijl meer dan 300 geen zin zou hebben). Uitspraken als 'misschien zit je in je prémenopauze' enzo werden dan gegeven als een poging niet succesvol bleek.

Voor mij is dat de beste keuze die wij ooit gemaakt hebben.. veranderen. En idd, Jette is bij ons ook niet bij de deur. (exact 1u rijden), maar ik doe alle bloedafnames en echos hier bij de plaatselijke gyne. Deze worden dan doorgefaxt naar Jette, daar beproken en zij bellen ons dan met de verdere behandeling.
Zo moeten wel enkel voor PU en TP naar Jette. (anders zou ik dat ook niet zien zitten hoor) Administratieve kost hiervoor is 100€. Maar dat geef ik met plezier.

maxari
Berichten: 349
Lid geworden op: 5 juli 2012, 20:14

Bericht door maxari » 18 juli 2012, 10:11

Bedankt voor de uitleg. Ik twijfel ook om naar een andere ZH te gaan en zoek alle info mogelijk. Moest je lang wachten voor een afsprak? Hoe heb je met je file moeten doen - zelf vragen in oud ZH of is dat gebeurd via het nieuwe ZH?
Heel erg spijtig voor deze keer. Je lijkt me iemand heel sterk en dat zal zeker ooit goed komen hé?
Veel sucess verder en hou je goed.

mit777
Berichten: 561
Lid geworden op: 13 december 2010, 13:46

Bericht door mit777 » 18 juli 2012, 10:18

Ik geloof dat het 2maand duurde tegen dat we een afspraak hadden, dus dat was wel eventjes geduld uitoefenen. En ze hadden dan verbouwingen van hun labo waardoor we eens 7maand en eens 4 maand hebben moeten wachten. Maar dat gaf ons tijd om te recupereren. Die verbouwingen zijn nu voorbij dus daar zal je geen last van hebben.

Mijn dossier heb ik hier gewoon opgevraagd. En na een formulier invullen, kreeg ik het thuis toegestuurd na een dag of 14. (wel tegen prijs uiteraard.. was 25euro ofzo) Gewoon doen. Vond t t ook raar om zo mijn dossier op t vragen maar t is je volste recht!

maxari
Berichten: 349
Lid geworden op: 5 juli 2012, 20:14

Bericht door maxari » 18 juli 2012, 10:23

Bedankt mit777!

mit777
Berichten: 561
Lid geworden op: 13 december 2010, 13:46

Bericht door mit777 » 18 juli 2012, 10:31

k Ben blij dat we hier wat steun bij mekaar kunnen vinden!

Imagine
Berichten: 131
Lid geworden op: 2 januari 2012, 15:57

Bericht door Imagine » 18 juli 2012, 12:18

Wij zijn via onze huisarts in Jette beland (prof Tournaye)
Jette was het eerste centrum in ons land dat met zo n behandelingen bezig was en volgens sommige toch net iets beter dan andere centra.

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 18 juli 2012, 12:56

Heb zelf in UZA Edegem gelopen.

ICSI's, en cryo TP's, 3 keer meteen zwanger geworden, maar 2 x miskraam. 3de is blijven zitten en loopt hier inmiddels al als 2.5 jarige rond :)

Ben dan overgegaan naar Hasselt omdat we verhuisd waren en de verbinding nr A'pen een regelrechte ramp is op de E313. In Hasselt had ik veel meer een gevoel van betrokkenheid en persoonlijke aanpak, geen fabriek. TOT ik zwanger werd en ineens volledig aan mn lot werd overgelaten !? Na een bloeding op 5 weken moest k me geen zorgen maken, liet ik op EIGEN initiatief bloed nemen en krijg je da vraag "waarom" ?
En dan na zeuren voor een echo die ik niet kreeg, op een pretechoburo geweest, waar ze niks zagen op 6wk en ook niet op 7.5wk echo... door ongerustheid wéér op EIGEN initiatief bloed laten afnemen, vond t niet voldoende doorgestegen. Nog altijd : "ge moet u ni zo ongerust maken en waarom bloedname??" :roll:

ik kreeg pas op 8wk een echo en daar bleek een lege vruchtzak te zitten.


Na de currettage kreeg ik nog een ontsteking bovenop en nóg wilden ze me niet opvolgen. Dat was destijds in UZA wel anders en daarom heb ik besloten, na mijn cryo's (als ik niet zwanger moest zijn) terug naar UZA te gaan, maar wel met opvolging van eigen (nieuwe) gyn. Wat ik nu ook ga doen, me laten opvolgen door nieuwe gyn, die wekelijks bloed en echo zal maken ongeacht de progressie.

Dus aanvankelijk zo tevreden over Hasselt, en dan zo behandeld worden achteraf, een schande !

dus al bij al blijf ik UZA een kans geven.

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 18 juli 2012, 13:53

Ik ben ook in behandeling bij uza Edegem. Dit is mijn 4poging 2 keer ivf en twee keer icsi. Bij mijn vorige poging hebben ze ivf toegepast omdat de staaltje van mijn man heel goed was maar het probleem volgende dag telefoon geen enkel bevrucht. Ik kreeg er toen van wan ik dacht echt dat ze icsi gingen doen als er voor maar blijkbaar niet. Ik vond het eigenlijk hun fout omdat mijn poging zomaar is weggegaan maar ik heb het eigenlijk nooit aan mijn dokter gezegd. De dokter zei zelf van ik begrijp niet waar ze ivf hebben toegepast. Dus deze keer bij de pick up dan maar voor de zekerheid gevraagd of het icsi word.

Ik ben ook van plan om van ziekenhuis te veranderen als deze poging niet lukt. Ik heb verschillende verschillende schemas geprobeerd en nu nog vinden ze niet de juiste. Ik heb deze keer gonal f gekregen 300 maar ik vond dat wel te weinig omdat ik gewoon als ervoor weinig folliekels had. ze mogen me gerust met een hoge dosis beginnen. Ook werd er aan me gezegd om het met pgs te doen omdat ik 11 miskramen heb gehad maar ik pgs toepassen gebeurt nooit omdat er niet veel embryos over heb voor pgs.

Het is nu dus ook nog voor mijn zien wat ik ga doen . Is zoeken. Ik woon ook in Antwerpen en Ik denk ook jette maar weet niet zeker .

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Re: UZ Edegem

Bericht door women » 18 juli 2012, 13:54

Mouche schreef:Hey dames,

Wie heeft in het verleden of is momenteel met een ICSI behandeling bezig in dit ziekenhuis?

Ik heb er mijn 5 icsi achter de rug! 4 negatief, en 1'tje was enkele weken positief!

Wat vinden jullie hiervan? Of kunnen jullie mij een ander ziekenhuis aanraden!? Of mss gewoon info, zodat ik eens contact kan opnemen (als men ventje het nog wilt natuurlijk) zie topic: wat als je partner niet meer wil!

Mouche
Bij welk dokter ben je in behandeling?

Mouche
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 juli 2009, 13:53

Bericht door Mouche » 18 juli 2012, 14:14

Ik heb steeds Dkt. Clasen Koen!
Vind ik persoonlijk nen hele aangename persoon! Die begrijpt me wel!?

En jij women?

xx

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 18 juli 2012, 14:22

Ik ben bij dokter Stevens.Ik had deze zondag terugplaatsing bij dokter Koen Clasen en inderdaad een zeer goede en vriendelijk dokter.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 25 gasten