Zwanger...maar laag HCG

Algemeen Discussieforum
Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Zwanger...maar laag HCG

Bericht door Marijke 84 » 27 juli 2012, 7:44

Hoi,

Heb mijn verhaal een beetje verder hieronder al gedaan.
Even update:

Mijn vriend en ik besloten om in september toch te starten met IVF... Ga ik toch wel weer over tijd. Heb op dag 40 getest, durfde niet vroeger. Was dus een dikke plus dat er stond.

Gisteren bloedafname.. HCG slechts 107 :cry: . De dokter wenste me proficiat, maar ik weet niet... Dit is toch erg weinig? Niet? Ik zou zéker 5 weken moeten zijn, de laatste keer seks was op dag 19. Heb ook bijna geen symptomen, buiten wat gevoeligere borsten (maar niet zo erg).

Pfft... Mag volgende week vrijdag een nieuwe bloedtest doen (dokter vond het eerst niet nodig, maar aangezien ik volgende week op reis ga en geen miskraam in Slovenië wil krijgen...)
Ik bel straks even naar mijn gynaecoloog. Ik hoop dat ik ergens volgende week mag langsgaan.

Dan is het positief en dan heb je nog zoveel zorgen...

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 27 juli 2012, 9:40

Marijke
ik ken de juiste waardes niet, maar er zijn hier verhalen genoeg van lotgenoten die startten met een laag HCG en nu een prachtig kindje hebben. Dus het kan

het is heel normaal dat je piekert en ongerust bent.
Hopelijk vliegt de tijd voorbij en toont de bloedtest dat je HCG mooi gestegen is! Mag je niet vroeger gaan dan volgende week vrijdag? normaal verdubbelt je HCG om de andere dag, dus maandag zou je al een heel ander resultaat te zien moeten krijgen

alvast een voorzichtige proficiat want het ziet er echt naar uit dat je zwanger bent!

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 27 juli 2012, 9:52

Hey Marijke!

ik heb nu drie zwangerschappen gehad die gestart zijn met een te laag hcg. Twee keer liep het mis, nu ben ik 35 weken zwanger dus kan alle kanten uit! Nu ben ik trouwens gewoon een week minder ver dan ik zelf dacht. Ik kon daar zelf absoluut niet aan uit, want ik wist perfect wanneer ik mijn eisprong gehad had. Vlg de gynaecoloog bestaat hier zelfs een wetenschappelijke verklaring voor van een embryo dat als het ware ff blijft hangen vooraleer het zich innestelt en verder deelt... 't Blijft dus afwachten, maar ik zou zoals Sterretje ook aanhaalt, opnieuw bloed laten trekken bij je huisarts! Hcg moet om de 2 à 3 dagen verdubbelen. Sowieso vertelde de gynae dat de hoeveelheid hcg altijd minder zegt dan de stijging...

Veel succes!!
Nogeenkeer.

Vi
Berichten: 708
Lid geworden op: 5 november 2010, 11:51

Bericht door Vi » 27 juli 2012, 10:18

Marijke,

ik ben destijds gestart met een HCG van 100 en ben ondertussen mama van een flinke tweeling. :wink:

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 27 juli 2012, 13:05

Ik mag maandag naar Dr. Bosteel. Ik ga normaal naar Dr. Pelckmans, maar zij was al volgeboekt. Bij hem was een plaatsje vrijgekomen.

Donderdag heb ik ook een afspraak met nog een andere gynaecoloog (die had ik in het ziekenhuis kunnen vast krijgen nog voor ik die afspraak maandag heb). Ik ga daar ook maar naar toe gaan. Een echo meer is altijd geruststellend. Op een paar dagen verandert zo'n embryo immers hard, niet?

Heb er desondanks een hard hoofd in. Heb welgeteld één dag zonder zorgen kunnen genieten. Sinds die bloeduitslag ben ik ervan overtuigd dat het fout is.

Heb ook erge menstruatiekrampen en daarnet bij het afvegen héél klein beetje bruin slijm (als ik er niet op zou letten, zou ik het niet gemerkt hebben). En steken in mijn vagina/ baarmoeder.

Waarom kan ik nu niet gewoon direct goede waarden hebben? Na al dat slecht nieuws dit jaar heb ik toch recht op wat geluk? En hop... daar zijn de tranen weer :cry:

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 27 juli 2012, 16:27

Hoi Marijke,

Wij kregen bij de poging voor ons dochtertje te horen dat we nooit natuurlijk zouden zwanger geraken. We hadden er ons daarbij neergelegd. Voor ons dochtertje hebben we ICSI moeten doen, het was meteen gelukt. In september 2011 zijn we begonnen voor een brusje. Eerste poging buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarna drie maanden verplichte pauze, tweede poging is uitgedraaid in een miskraam. Hier moesten we opnieuw verplicht een maand pauze nemen. Miskraam was in februari en ik moest in april bij de eerste dag van mijn maandstonden gaan voor een bloedafname. Mijn ferti-arts wist dat ik PCO had en zei dat als mijn maandstonden niet doorkwamen, ik sowieso 15/4 moest gaan voor een bloedafname zodat ze konden zien of ze de cyclus konden doorbreken. Na mijn BBZ heeft het namelijk 92 dagen geduurd voor ik opnieuw ongesteld werd! :roll: 4/4 waren mijn maandstonden er nog steeds niet maar voor mij was dit normaal. Die dag wouden we sushi eten maar ik voelde er mij toch niet op mijn gemak bij. Ik heb dan besloten om een test te doen (zeg maar testen hihi) en deze waren allemaal positief :shock: Ik kon het maar niet geloven. De volgende dag ben ik naar het CRG gegaan voor een bloedafname. Ik dacht dat ik al rond de 500 ging staan van HCG, aangezien het streepje toch neig donker was. We hadden het die maand ook druk en we hebben toen ook niet echt veel gevreeën, de laatste keer was rond de 9e maart. Toen ik mijn bloeduitslag kreeg was het slechts in de 200 en ik dacht dat dit ook veel te weinig was en het weer eens ging uitlopen in een miskraam. Toch ben ik nu 20.5 weken zwanger en verloopt alles prima!

Dat bruinverlies kan wel nog innestelingsbloed zijn, vooral als ja aan het prille begin bent.

Het is idd de stijging die telt en minder de waarde. Ik duim mee voor jou en hoop dat we je binnenkort proficiat mogen wensen!

Johanna78
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 februari 2012, 15:24

Bericht door Johanna78 » 30 juli 2012, 9:35

Beste Marijke,

Heb gewoon geduld, als het echt slecht was, dat had je gynaecoloog dat je wel naar waarheid gezegd, zij zijn er niet om je valse hoop te geven.
Je lichaam, de sterkte van het leven, bepaalt de weg,

Johanna

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 30 juli 2012, 9:39

Straks afspraak. Heb veel zenuwen.

Het is trouwens mijn dokter die de lage HCG heeft verteld, en hij maakte er inderdaad geen problemen van.
De vrouw aan de telefoon (van de praktijk van mijn gyn) vond het echter ook laag. Vandaar dat ik er nog zo snel bij kon.

Ik hoop zo op goed nieuws... Ik verdien toch een beetje geluk, niet?

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 30 juli 2012, 11:24

Iedereen verdient dat, Marijke. En een collega van mij die wist van onze problemen zei toen hij hoorde dat we zwanger waren "ik ben zo blij voor jullie, na de problemen verdienen jullie dit nog meer als een ander!"

Niet dat ik het daar 100% eens mee ben, niemand zou gewoon problemen mogen hebben, maar we leven nog altijd niet in "a perfect world". :wink: Ik vond het alleszins wel lief!

Veel succes, ik duim mee!!

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 30 juli 2012, 13:34

Nog niets te zien uiteraard. Enkel dik baarmoederslijmvlies van 21mm. En hij zag ook dat het eitje langs links is gekomen, waar normaal geen probleem mee is.

Ben nog naar het ziekenhuis gestuurd om mijn bloed nog eens te laten nemen. Straks mag ik bellen.
Als het niet goed is, mag ik ook niet op vakantie uiteraard. Niet dat ik dat nog zou willen dan...

Hij zei ook dat het misschien buitenbaarmoederlijk kon zijn. Dan zou ik dus mijn laatste eileider verliezen. Man man... de tranen zijn er weer in overvloed. Waarom kan het nu niet eens vanzelf gaan? Dan test je positief, is het nog niet goed...

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 30 juli 2012, 14:00

hey marijke

Ik zou nog niet wanhopen.
Ik ben zelf gestart met een laag hcg, verdubbelde maar om de drie dagen en toen zeiden de dokter vanaf je buikpijn heb of bloedverlies direct naar de spoed.
Toen ik vroeg waarom? Vertelden ze dat ik wss een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Om de twee dagen naar uzg om te zien of er een vruchtje groeiden en na een tijdje begon er een opflakkering in mijn baarmoeder die stilletjesaan groter werd.
Dan belden ze van uzg, mijn hcg waarde, en toen ging het ineens een miskraam zijn. 1 week later een kloppend hartje! En ondertussen ben ik 29 weken zwanger en de baby trappelt vrolijk in mijn buik!
Probeer er in te geloven! Ik ben steeds positief blijven denken en altijd tegen mezelf gezegd dit komt goed. Ahoewel dat ik ook heel erg bang was voor hetgeen ging komen.
Alvast veel succes en dikke knuffel xxx

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 30 juli 2012, 17:39

Net gebeld voor de bloedresultaten en mijn HCG was gestegen tot 790! (donderdag 107 - nu maandag dus 790)

Donderdag echo en dan zou zeker het vruchtzakje te zien moeten zijn.
Ik begin er weer in te geloven.

Shari
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 februari 2012, 15:25

Bericht door Shari » 30 juli 2012, 18:00

Hey Marijke,

Ik duim heel erg mee met jou! Wij verdienen dit zeker allemaal!

Ik ben zelf met een HCG van 50 gestart op dag 15 na de inseminatie, ook niet erg veel, maar ondertussen zit ik in mijn 19e week en krijg ik al schopjes. :wink:

Johanna78
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 februari 2012, 15:24

Bericht door Johanna78 » 30 juli 2012, 20:22

Marijke,


Wat goed!!!!!!! Laat je dus maar niet meeslepen door negatieve gedachten! Hoop, geloof en vertrouwen, hou je eraan vast,


Johanna

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 2 augustus 2012, 12:14

Terug van de gynaecoloog.

Er was een mooi klein vruchtzakje te zien. Ik zou iets meer dan vijf weken ver zijn nu.
Ben weer even gerustgesteld, maar de angst dat het misgaat is nog steeds erg groot. Muts die ik ben :oops: . Echt genieten doe ik dus nog niet. Maar het betert stilletjes aan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten