binnenkort eerste IVF middelheim, hoe verloopt alles?

IVF Forum
josefien21
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2013, 17:27

Bericht door josefien21 » 15 maart 2013, 12:32

@ellen; super! Hopelijk blijft het zo doorgaan...
@maki; de moed niet opgeven hé. vroeg of laat zal het jou beurt zijn... Ik ken jammer genoeg geen adresjes van osteopaten.
@toope; ik duim mee voor meer follikeltjes, succes!

hier veel misselijkheid, en deze week ook een klein beetje bloedverlies gehad. Ik in paniek. Maar in het ziekenhuis leken ze niet direct ongerust aan de telefoon. En het is bij een klein beetje gebleven. Enfin de misselijkheid stelt mij elke dag een beetje gerust. Nooit gedacht dat ik blij zou zijn met misselijkheid. Zo zie je maar.

josefien21
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2013, 17:27

Bericht door josefien21 » 19 maart 2013, 13:24

Hoi Dames,
ik ben effe helemaal van de kaart. Gisteren onze eerste echo laten nemen. En wat blijkt wij zijn totaal onverwacht in verwachting van een tweeling. Dit terwijl we maar één cryootje hebben laten terugplaatsen. Het is dus een ééneiïge. Inion had dit 7 jaar geleden nog is gezien. Dus iets zeldzaams. Onze gevoelens zitten tussen huilen en lachen tegelijk. Ik weet echt niet wat me overkomt. Zitten we vijf jaar te wachten en dan zijn het er nu ineens twee... De natuur is toch iets vreemds.
Hoe gaat het met jullie?

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Bericht door ying » 19 maart 2013, 17:15

@josefien21:das ook verschieten zeker als ze je dat vertellen,dit moet je idd effe laten bezinken ,en zoals je zegt ,na 5j wachten ineens 2 in ene klap.
k zou zeggen ,geniet ervan ,doe het rustig aan ,en hopelijk 2 gezonde boelekes binnen paar maanden :D

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 21 maart 2013, 11:35

Josefien: gefeliciteerd ! dat zal wel even verschieten zijn geweest maar zo speciaal. zijn jullie nu al wat meer aan het idee gewend?
in ieder geval super om te horen dat alles er goed uitziet.

hoe is het verder met iedereen?


hier is het afwachten tot de eerste echo, de ene dag ben ik heel positief en de andere heb ik het toch moeilijk om positief te blijven en denk ik terug hoe onze eerste echo bij de eerste zwangerschap was. de schrik zit er toch wel wat in, maar we hopen op het beste we kunnen toch niet anders.
echt kwaaltjes nog niet te bespeuren, maar mijn moeder had dat blijkbaar ook nooit. wel een opgeblazen gevoel, meer dorst , wat kleine dingetjes waar je het toch aan merkt.
afwachten, en hopen,...

makersdaughter
Berichten: 164
Lid geworden op: 5 september 2012, 13:02

Bericht door makersdaughter » 21 maart 2013, 11:43

@jozefien21 ik kreeg letterlijk kippenvel jou heugelijke nieuws te lezen! Proficiat, proficiat, proficiat!

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Bericht door ying » 21 maart 2013, 20:40

ik ben vandaag in leuven op gesprek geweest en ik mag starten op 3 mei.
16 april moeten we intakegesprek gaan doen,heb mijn aanvraag binnegedaan voor iedkeuring en wachten nu op de envelop voor medicatie .
joepieeeeee

josefien21
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2013, 17:27

Bericht door josefien21 » 31 maart 2013, 7:09

Bedankt voor alle felicitaties! De eerste grote shock is voorbij. Vrijdag opnieuw naar het ziekenhuis geweest voor een nieuwe echo. Voorlopig ziet alles er goed uit. Alleen ben ik verschrikkelijk misselijk geweest (mijn hormonen werken blijkbaar voor twee) waardoor ik amper iets at of binnenhield. Dat is nu gelukkig opgelost met medicatie.

@maki: hoe gaat het ondertussen met jou? lang geleden dat we iets van jou hoorden...
@ellen: al voor de echo geweest? Hopelijk daar een positieve bevestiging. Dan is dat wachten toch eindelijk voorbij.
@ying: succes met de intake. Spannend hé.

toope
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 november 2012, 9:40

Bericht door toope » 3 april 2013, 20:00

hoihoi

even een update van mijn kant, het is even windstil geweest omdat ik me niet ziek wou maken met tot het oneindige op het internet te surfen over mijn opkomende IVF behandeling

uiteindelijk kan ik meegeven dat ondanks het traag opgang kwam, er >15 follikels klaarzaten waarvan er 11 eitjes geoogst konden worden

uiteindelijk zijn er van de 11 eitjes 7 bevrucht, met één topembryo (11-cellig), de andere 6 waren van beduidend mindere kwaliteit, dus geen eskimos overgehouden

ondertussen bloedtest achter de rug & was positief
moet het wel heel voorzichtig zeggen want HCG was (maar) 31, nu hopen dat deze vlot zal stijgen & dat ik volgende week opnieuw met een positief rapport thuis zal komen

hopelijk steekt dit andere lotgenoten ook een hart onder de riem!

toi toi toi @ iedereen

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 4 april 2013, 13:02

josefien ,wat super om te horen dat alles goed gaat!

toope: ik kan het me voorstellen dat je niet altijd op het internet wilt lezen over alles. het is toch bij iedereen anders, dus het zo doen zoals jij gedaan hebt is zeker niet slecht hoor.
maar wat super om te horen hoe het gelopen is.
toch al een voorzichtige proficiat, en mijn duimen draaien dat alles goed stijgt.

hier hebben we gisteren ondertussen de eerste echo gehad. deze keer is alles goed. we hebben ons klein eskimootje gezien. het hartje klopte! wat super om te zien. nu zelf een afspraak maken bij onze eigen gynaecoloog voor binnen 3 à 4 weken.

maki hoe gaat het ondertussen met jou?

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 4 april 2013, 20:44

@Josefien: tweemaal dikke proficiat! Ik kan me best voorstellen dat het even heel erg slikken is maar wel super fijn dat alles zo goed gaat! Geniet er maar van!

@Ellen: ook voor jou een dikke proficiat! Die goede eerste echo zal wel een hele opluchting zijn geweest! Ik blijf duimen dat alles goed mag blijven gaan...

@Toope: een voorzichtige maar welgemeende proficiat. Ik duim ook voor jou dat het goed stijgt en alles dik in orde komt!

Hier is het een heel verhaal geweest. Vanuit Jette hadden ze om een hysteroscopie gevraagd. Die moet gepland worden binnen de eerste twee weken van je cyclus. Aangezien ik geen cyclus heb, moest ik op bepaald moment bloed laten nemen (om te kijken of ik toch niet zwanger was) en dan duphaston nemen. Zo gezegd zo gedaan. HCG stond nul dus duphaston genomen. Resultaat: geen menstruatie. Hysteroscopie voorlopig uitgesteld. Vorige vrijdag was ik het wachten beu en heb ik er een testje tegenaan gegooid (in de veronderstelling dat dit blanco wit zou uitslagen en mijn regels er dan wel snel zouden zijn). Twee dikke strepen.... Ik wist even niet waar ik het had. Spontaan zwanger?? Dan meteen bloed gaan laten trekken: hcg 1290. Vandaag zijn we in Jette geweest, hcg was mooi doorgestegen naar 8600 en de echo kwam overeen met 5 a 6 weken zwangerschap.... We kunnen het nog niet geloven en blijven heel erg voorzichtig. Aangezien we geen idee hebben van een eisprong weten we dus ook niet hoever we precies zijn. De arts vandaag zei dat 'de echo is perfect voor vijf @ zes weken maar te weinig voor zes @ zeven weken'. Volgende week dus terug om op te volgen...

Dus een vraagje voor jullie die al wat verder staan: hoeveel waren jullie HCG waardes rond 5-6 weken? Hebben/hadden jullie ook zo wat 'ms-klachten' (lage rugpijn, af en toe steekjes,..)? Ik ben als de dood dat het opnieuw zou misgaan, laat dit ajb gewoon goed gaan...

Heel veel liefs voor jullie allemaal en heeeel veel succes!

josefien21
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2013, 17:27

Bericht door josefien21 » 5 april 2013, 7:40

Hallo, wat een fantastisch nieuws hier allemaal. Super. Iedereen een dikke proficiat!
@ellen; suoer hé om te zien dat hartje! Ik kon daar zelf de tweede keer pas van genieten, de eerste keer teveel in shock van onze tweeling...
@maki; wat een verhaal! De natuur kan toch grillig zijn. Ik duim mee voor een positieve afloop. Ik begrijp heel goed dat de angst er goed inzit. Ik hoop heel erg dat het goedloopt deze keer.
Mijn hch waarden weet ik niet echt. Die waren op een bepaald moment doorgestegen naar 16000 (en dit was dan wel voor 2), maar weet niet meer wanneer dit juist was. Als ze in't ziekenhuis zeggen dat het goed is zal het dat ook wel zijn zeker.
Ik had wel zowat dezelfde symptonen. Net alsof ik mijn regels ging krijgen. Lage rugpijn en inderdaad ook steken/krampen. Hou ons zeker op de hoogte!
@toope; ik duim mee voor verder positief verloop. Succes.

Hier nog niet veel nieuws verder. Over twee weken terug naar de gynea voor de nekplooimeting. Toch ook weer spannend.

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 5 april 2013, 12:57

maki: inderdaad de echo was super. we waren totaal niet zenuwachtig, tot we daar in de wachtzaal zaten,... maar wat een opluchtig toen ik al een beeld zag voor de dokter iets zei. super om te zien.

wat een verhaal, maar wat super he!!!
nog een paar spannende dagen voor jullie, maar mij lijkt het toch allemaal goed. ik had ook wat ms klachten. krampjes dat kan je baarmoeder zijn die aan het uitrekken is.
toch zeker al een proficiat, en mijn duimen draaien ook voor jullie dat het goed verder gaat.

josefien,
ja super om dat hartje te zien, ik heb gelijk genoten moet ik zeggen. maar ik kan het me in jullie geval wel voorstellen dat je eerst in shock bent.
de vorige keer was bij ons die eerste echo, de grote domper en toen ik nu het beeld zag, met een vruchtje en een kloppend hartje (al voor de dokter zei dat is dat) ben ik beginnen glunderen en kon niet meer weg kijken van het scherm. super en zo bijzonder.


ik heb gisteren naar mijn eigen gynaecoloog gebeld voor een afspraak. binnen 2 weken mogen we voor bloedname en dan 2 weken daarna (net een paar daagjes voor onze eerste huwelijksverjaardag) mogen we dan komen voor de eerste echo daar (nekplooimeting zei de secretaresse ook) en het bespreken van de bloedname.

toope
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 november 2012, 9:40

Bericht door toope » 9 april 2013, 15:24

wow allemaal goed nieuws hier!

bij mij blijft het spannend,
HCG +12 dagen = 31
HCG +19 dagen = 144

allemaal nog lage waardes & verpleegster zei dat we wel voorzichtig moeten zijn

dus ja... duimen maar :)

dromertje-middelheim
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 september 2012, 22:00

Bericht door dromertje-middelheim » 9 april 2013, 19:36

Ellen84 schreef:josefien ,wat super om te horen dat alles goed gaat!

toope: ik kan het me voorstellen dat je niet altijd op het internet wilt lezen over alles. het is toch bij iedereen anders, dus het zo doen zoals jij gedaan hebt is zeker niet slecht hoor.
maar wat super om te horen hoe het gelopen is.
toch al een voorzichtige proficiat, en mijn duimen draaien dat alles goed stijgt.

hier hebben we gisteren ondertussen de eerste echo gehad. deze keer is alles goed. we hebben ons klein eskimootje gezien. het hartje klopte! wat super om te zien. nu zelf een afspraak maken bij onze eigen gynaecoloog voor binnen 3 à 4 weken.

maki hoe gaat het ondertussen met jou?
Ellen: een heel dikke proficiat!! Ben blij dat het gelukt is bij jullie. Hier intussen 6 maanden zwanger en we weten dat het een meisje wordt :D
Hou je goed en geniet vooral van de zwangerschap!!

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 17 april 2013, 10:28

Hey iedereen,

@dromertje: waw zes maanden al, de tijd vliegt! Geniet er maar van want voor je het weet is je wondertje er al!

@Ellen en Josefien: hoe gaat het met jullie?

@toope: moet het nu verder worden opgevolgd? Ik heb helaas niet zo'n goede ervaringen met lage waarden en trage stijging maar ik hoor ook verhalen die wel positief eindigen dus ik duim volop mee!

Wij hebben vorige week nog eens echo en bloedname gehad. Waarden waren mooi doorgestegen en op de echo was een hartje te zien en te horen! Een hele geruststelling want ik had enkele dagen ervoor wat roze verlies. blijkbaar was er een klein adertje gesprongen door het zetten van extra druk bij toiletbezoek.
Nu worden we gewoon opgevolgd door de eigen gynea en mogen we volgende week dinsdag voor onze eerste echo daar, we zouden dan ong acht weken zijn.
De misselijkheid slaat hier volop toe maar ben er eigenlijk echt blij mee :o)

Aan iedereen heel veel succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten