Overstappen naar Jette?

ICSI Forum
Moby
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 mei 2011, 13:31

Overstappen naar Jette?

Bericht door Moby » 26 december 2012, 12:20

De vijfde poging ICSI is bij ons opnieuw mislukt.
Wij zijn steeds in behandeling geweest bij Dr Decleer.
We hebben dus nu nog 1 poging. (ik heb nooit cryo's)

Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar een ander fertiliteitscentrum. Ik ben best wel tevreden over Dr Decleer maar we halen geen resultaat.
Jette is gekend, dus dacht ik om daar eens te informeren. Hebben hier mensen ervaring in Jette? Voor ons is het nogal ver en ik heb ook gehoord dat er lange wachttijden zijn (bijv tussen eerste gesprek en effectieve behandeling) dus dat houdt mij wat tegen.
Kan iemand wat uitleg geven over Jette?

delsael
Berichten: 57
Lid geworden op: 7 februari 2012, 14:29

Bericht door delsael » 26 december 2012, 12:54

Moby,

zo jammer dat het mislukt is. :(
Wat zei dr Decleer hiervan?
Weet niet goed wat te zeggen om je op te beuren, alleen dat je al verder denkt over een nieuwe poging is natuurlijk wel wat positief.

Ik ga hier ook meelezen want ben ook benieuwd naar ervaringen in Jette.

In iederd geval een dikke knuf en veel succes in de toekomst.

groetjes Delsael

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Bericht door snoopy86 » 26 december 2012, 13:00

Ik heb 4 icsi's gedaan in het olv in samenwerking met jan palfijn. 3x neg en de maal buitenbaarmoedelijk. Ook nooit cryo's, ik mocht blij zijn dat we 1tje van goede kwaliteit hadden.
Dan een jaartje pauze genomen.
En in april of mei afspraak gemaakt in jette. We mochten eind juni gaan. Dan hebben ik en mn man een bloedafname moeten laten doen en bij mij een echo op dag3 van de menstruatie.
Eind sept terug bij dr en ook bij counselor (vpk die uitleg geeft over bn's, echo's, med)
En ik mocht feitelijk de week nadien al starten. Wel met het lange schema, dus ik had pick up en tp begin nov. Ik had er 3 van goede kwaliteit, dus 1 tje in vriezer. Deze poging was ook neg.
Eind nov op gespek geweest en ben nu aan het voorbereiden voor icsi nr 6 (ze gaan mn cryo en 1 vers tp). En begin jan wss pu en tp.
Dit is mn verhaal in het kort.
Veel succes met het beslissen.
groetjes

Dromertje_Elke
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 augustus 2012, 12:52

Bericht door Dromertje_Elke » 26 december 2012, 13:24

Ik heb net men 1e ICSI gehad in Jette. Daarvoor 3 IUI's ook ondergaan daar. Daarvoor was i in het ASZ in aalstpronostiek de 3 1e.
Mijn 1e afspraak die ik kon krijg (wel voor inseminatie) was al na een maandje. Wel een eerste gesprek weliswaar (bij prof. De Vos). Ons verhaal verteld en hij raadde 1st aan de HSGtest te doen. Door dat mijn regels een week te vroeg waren, kon ik die test niet meer plannen, en hebben we een maand moeten wachten. De maand erna kon die doorgaan. Intussentijd hebben we de counseling gedaan en konden we de maand erna starten. De overgang van IUI naar IVF/ICSI is ook (mits aandrang van mijn kant om dat nieuwe gesprek en de counseling al te plannen in de wachtweken vd laatste IUI) kunnen starten de 1e cyclus direct erna... Dus eens binnen, gaat het wel behoorlijk snel hoor. De eerste keer moet je alleen wachten op het 1e gesprek en dan de counseling (die kan je wss als 'nieuwe' patiënt niet meteen samen plannen).
Voor de rest ben ik zeer tevreden over Jette. Je wordt goed geïnformeerd, alles op papier, en een duidelijke dvd. De mensen zijn allemaal superlief, behalve dat je je behandelende arts (prof) nooit ziet, behalve bij zo'n gesprek.
Veel succes!

Beatriz
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 november 2012, 21:26

Bericht door Beatriz » 26 december 2012, 14:20

Hey Moby,

Heb je al BN gehad? Wat zegt dr. Decleer er zelf van? Probeer er toch een beetje de moed in te houden!

Groetjes,
Beatriz

NJS
Berichten: 657
Lid geworden op: 7 december 2012, 21:42

Bericht door NJS » 26 december 2012, 14:46

Hallo

Ik heb in juni een eerste mislukte ivf gehad in Sint-Lucas in Gent. Deze werken samen met UZ. Alles is slecht verlopen, slechte stimulatie, enorm pijnlijke punctie, slechte bevruchting, slechte tp. Op aanraden van mijn gyn ben ik overgestapt naar Jette. Intussen heb ik de tweede poging al achter de rug en helaas is deze mislukt. Jette ging volledig voor icsi. Ik moet wel zeggen dat ik heel tevreden ben van Jette. Ik had 15 eitjes, ze hebben ze laten doorgroeien tot dag 5. Ik kreeg er 2 teruggeplaatst en heb nu nog 3 cryo's. De punctie was ook onder volledige narcose. Ik heb de indruk dat ze meer naar je persoonlijke situatie kijken en dat je geen nummer bent. Ik had een eerste kennismakingsgesprek eind september. Daarna kreeg ik de volgende afspraak met counseling midden oktober. Direct de cyclus die daarop volgde mocht ik starten. 14 dagen na mislukte poging had ik een evaluatiegesprek en de volgende cyclus mag ik starten voor de cryotp. Die zouden normaalgezien elkaar maandelijks opvolgen en daarna aansluitend zou direct de volgende icsipoging doorgaan. Hopelijk komt het niet zo ver.

Paula
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 april 2012, 17:55

Bericht door Paula » 26 december 2012, 18:23

hallo allen,
wij hebben goede ervaringen in jette. het heeft wat geduurd voor we op eerste consultatie konden gaan (2 maanden), en daarna dan ook voor de counseling (1 maand), maar eens gestart, volgt alles elkaar mooi op. ze zorgen er echt goed voor je en indien mogelijk verlies je tussenin zo weinig mogelijk tijd. je ziet inderdaad zelden een arts, en kunt moeilijk een afspraak bij een arts vastleggen, maar eens er een en ander vastgelegd is, loopt het toch verbazend vlot voor een centrum waar gemiddeld 13 pickups per dag gebeuren (het hele jaar door want daar nooit sluiting!). bij deze een grote en warme dankuwel aan alle medewerkers van uz brussel die op dit forum meelezen (zouden ze dit niet doen denken jullie?): jullie inzet is formidabel!

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Bericht door snoopy86 » 26 december 2012, 19:00

en je labo's en echo's kun je ergens anders laten plaatsvinden, wel mits betaling van 100 euro in jette.
Je moet juist in Jette zijn voor pu en tp.
Ik vind ook dat alles elkaar goed opvolgt

Nancy1979
Berichten: 83
Lid geworden op: 9 augustus 2012, 10:43

Bericht door Nancy1979 » 26 december 2012, 20:04

ik ben na 5IUI's in Brugge,naar Jette overgestapt,daar icsi en ivf elk voor de helft.Het duurde idd effe tegen we onze eerste poging hadden,maar ik had 41 eitjes waarvan 14 bevrucht.En ik ben bij de gelukkige,heb geen tweede poging nodig :)tweede TP van cryo's was het al prijs :)
veel succes!!!

Moby
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 mei 2011, 13:31

Bericht door Moby » 27 december 2012, 10:49

Dank u voor de reacties.

Ik heb pas morgen bloedafname, dus ik weet het nog niet "officieel" dat het mislukt is.
Maar ik heb de afgelopen dagen elke dag getest (met verschillende merken) en elke dag even negatief. Bovendien geen pijnlijke borsten of andere zwangerschapstekenen. Toen ik zwanger was van mijn dochtertje en van mijn miskraam, hoefde ik zelfs geen test te doen. Ik voelde het zo al. Vandaar dat ik nu ook weet dat het niets is.
Mijn maandstonden zijn nog niet doorgekomen maar dat komt volgens mij door de extra pregnyl die ik gekregen heb na de terugplaatsing. Bij mijn tweede poging was dat ook zo. Normaal gezien steeds mijn regels op dag 13 of 14. Bij extra pregnyl pas op dag 17. Vandaag dag 14.
Ik HAAT dit! Ik voel me zo leeg... :cry:
Langs de ene kant wil ik opnieuw beginnen, langs de andere kant is dit zo emotioneel vermoeiend.
ALS ik opnieuw begin wil ik ook niet te lang wachten want ik word binnen 7 maanden 38. Dat is niet meer jong en houdt dus sowieso al extra risico's in voor een ev. zwangerschap.
Pfft, waarom is dit allemaal zo moeilijk??? :(

Eliza
Berichten: 252
Lid geworden op: 4 mei 2012, 18:04

Bericht door Eliza » 27 december 2012, 11:07

Hey Moby,

Ik weet bij god niet wat te zeggen. Ik ben net terug gestart met een verse poging en wil niet meer hopen want dan volgt die teleurstelling en de wanhoop weer. Wat moet je zeggen: duimpjes omhoog? Of stel je grenzen en als het niet lukt binnen die grenzen ga verder met je leven? Ik ben echt niet de goede persoon om je op te beuren...

PS: ik wordt ook over 8 tal maanden 38. Ik ben wel nog nooit echt zwanger geweest...na 5 jaar proberen. :cry:

Beatriz
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 november 2012, 21:26

Bericht door Beatriz » 28 december 2012, 22:27

En Moby, hoe gaat het? Heb je intussen al uitslag BN gehad?

Groetjes,
Beatriz

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 29 december 2012, 20:19

Hier ook zeer positief over Jette! Na 3 verse IVF pogingen met Tp zijn we naar Jette getrokken. Eerste poging werd rescue IUI (ze smodderen daar geen IVF poging op voor 1 eicel). Tweede poging zwanger van cryos en bevallen van zoon en intussen ook al bevallen van dochtertje!! En dat allemaal op nog geen 2,5 jaar tijd tussen eerste consultatie in Jette en bevalling van tweede kindje! Mijn kindjes schelen precies 1 jaar en 3 dagen. Als ik het opnieuw moest doen keek ik niet meer naar de afstand en ging ik meteen naar Jette!

inaatje13
Berichten: 890
Lid geworden op: 14 juli 2009, 11:22

Bericht door inaatje13 » 2 januari 2013, 12:37

Wij zijn begonnen in UZ Gent, eerste ICSI,verse tp negatief. 3 cryo's waarvan geen enkele de dooi overleefde. Wij zijn dan nood gedwongen naar Jette gegaan (eiceldonatie binnen lesbisch koppel mocht niet meer in GEnt) en ben dan van de derde ICSI zwanger geweest van verse TP. JE ziet wel elke keer andere arts en andere verpleegsters, maar wel allemaal super vriendelijk! Het gaat ook vlot, na mislukte poging, mag je gelijk verder. Er is bij mij in al die tijd (zijn nu bezig voor brusje) nog maar één cryo die de dooi niet heeft overleefd!! Ze hebben er echt de beste invriesmethode van het land en omstreken!!

Succes!!!

.Fee
Berichten: 187
Lid geworden op: 19 juni 2010, 21:42

Bericht door .Fee » 18 januari 2013, 20:33

Wij twijfelen erover om een afspraak vast te leggen in Jette voor als onze volgende poging niet zou lukken. We moeten vanaf dan alles zelf betalen dus willen we wel alles op alles zetten en is een 2nd opinion misschien goed. Ik vroeg me wel een paar dingen af:
- als je via je eigen gyn de controles laat doen en enkel pu en tp in Jette, hoe gaat het dan met de medicatie? Krijg je die vooraf mee of moet je toch nog heen en weer rijden?
- kan je de prof kiezen die je dossier behandelt?
- welke uren gaat de pu door? Het is maar omdat we er een hele eind vandaan wonen...
- kan de pu onder volledige verdoving?

Kan er mij iemand helpen? Alvast bedankt!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten