Endometriose

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Shadow

Endometriose

Bericht door Shadow » 3 november 2010, 17:23

Na meer dan 2 jaar onwetendheid is er bij ons eindelijk een oorzaak gevonden van het feit dat we al zo lang moeten wachten op ons wondertje. Endometriose...

Zijn er hier mensen waarbij deze aandoening ook het enige is waarmee ze te kampen hebben op hun weg naar geluk? Ik heb slechts een paar woorden kunnen onthouden van wat de dokter me na de laparoscopie vertelde in verband met endometriose en moet nog tot de 16de november wachten op meer uitleg. Omdat ik een beetje bang ben van de hele wirwar van informatie op het net, dacht ik dat het misschien veiliger zou zijn om hier lotgenoten te vinden die me meer uitleg konden geven hoe het bij hen allemaal verder is gegaan.

Wat ga ik te horen krijgen op het evaluatiegesprek? Wat zijn de volgende stappen? Hoe snel kan het allemaal gaan? Ik zit met behoorlijk wat vragen...

Yago

Bericht door Yago » 5 november 2010, 19:17

hey shadow

ook ik heb endo...
bij ons is het ook het enigste probleem, bij mijn man is alles in orde
ik had gekozen om geen operatie te doen maar eerst alleen te proberen met IUI. Bij de derde poging was het raak...helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap met alle ellende vandien....

ik ben nu drie maanden na de operatie van mijn BBZ en volgend jaar starten we met nieuwe moed. Heb er nu wel voor gekozen om verder te gaan via IVF omdat dit de kans verkleint dat ik weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zal hebben

als je nog vragen hebt....vuur maar af!

bieke01

forumtopic

Bericht door bieke01 » 5 november 2010, 19:24

hey yago en shadow

ik heb ook endo
onderaan dit forum staat een topic speciaal over endometiose, daar zal je alvast veel kunnen lezen erover

veel goeie moed !

Winterroosje

Bericht door Winterroosje » 14 november 2010, 16:57

Hey,

Ook ik heb vorig jaar te horen gekregen dat ik endometriose heb. Ben daar in juli vorig jaar aan geopereerd en in oktober ben ik echt in de medische mallemolen terechtgekomen.
We zijn gestart met IUI en hebben deze behandeling 4x gedaan, zonder enig succes.
In januari dit jaar ben ik begonnen met hormonen in te spuiten voor de 1e ICSCI behandeling. Ondertussen heb ik in september al mijn 2e ISCSI behandeling gehad zonder enig succes. Vorige week heb ik nu een transfer gekregen van een cryo-embryo en zit dus volop in mijn wachtweken, maar heb er absoluut geen goed oog op voor de moment. Heb lage rugpijn, barsende koppijn, en buikpijn, pfff.

Wat kan het leven toch oneerlijk zijn éé :(

Groetjes en succes aan allen !!!
Angel

missziggy

Bericht door missziggy » 14 november 2010, 22:15

Hey iedereen

als ik jullie wat hoop kan geven.
Ik heb zware endometriose graad 4, heb zo'n tien jaar mijn pil moeten doornemen om de endo tegen de houden.
Ik heb al twee operaties ondergaan, de eerste op mijn 17 en de tweede op mijn 27. ( ik was toen een jaar gestopt met mijn pil en ik had terug een cyste van 10 cm).
vorig jaar in 2009, eerste keer isci gedaan, en ik was zwanger! mijn dochtertje ligt nu te dromen in haar bedje:)
Ik heb ook heel veel pijn gekend van de endometriose (altijd veel buikpijn, darmproblemen, moe zijn,...)
Ik had nooit durven denken dat het ging lukken om zwanger te worden!

ik wens jullie allemaal veel succes!!

Shadow

Bericht door Shadow » 19 november 2010, 10:15

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben ondertussen al op evaluatie geweest en het te volgen beleid start met IUI van zodra mijn cyclus het toelaat. 1 of 2 pogingen, om dan eind februari te starten met IVF. Het worden drukke maanden... Hopelijk kunnen we allemaal Missziggy snel opvolgen!!

Plaats reactie