Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Algemeen Discussieforum
AnSuzanne
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 april 2022, 17:47

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door AnSuzanne » 30 april 2022, 18:22

Amaai wat heftig!

Gelukkig dat alles in zijn plooi gevallen is!!

Ik hoop het ook maar vrees ervoor.. Is zo een gevoel..

Annelief
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 september 2021, 15:37

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door Annelief » 5 mei 2022, 13:12

Helaas mijn cryo terugplaatsing van 1ste ICSI ook niet gelukt...
We beginnen weer met volle moed voor 2de poging.
En AnSuzanne: ik begrijp je ten volle hoor. Ik hoop voor jullie dat het toch op een of andere manier wel lukt.
Misschien kunnen ze eerst proberen de behandeling aan te passen of zo?

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door Margootje » 9 mei 2022, 13:16

Dag Annelief, het spijt me dat te horen, het is zo fijn om te mogen hopen en het doet pijn als je weer even teleurgesteld wordt.

Mijn tante stuurde me onlangs dit vers van Emily Dickinson:

“Hope” is the thing with feathers -
That perches in the soul -
And sings the tune without the words -
And never stops - at all -

And sweetest - in the Gale - is heard -
And sore must be the storm -
That could abash the little Bird
That kept so many warm -

I’ve heard it in the chillest land -
And on the strangest Sea -
Yet - never - in Extremity,
It asked a crumb - of me.

Want hoop doet ons weer verder gaan hé. Jij hebt nu een eerste ronde achter de rug en wellicht hebben jullie veel geleerd over jouw lichaam en hoe het reageert. Dus jullie staan nu sterk om de tweede ronde aan te vangen met kennis van zaken. Veel fertiliteit gewenst in deze mooie lente!

Hier ook net 40 geworden by the by. Maar ik zit er niet zo mee! Ik voel me fit en rijp :-)
Onlangs was ik in stamboomonderzoek gedoken en wat me opviel: veel van onze voorouders/moeders waren een eind in de 40 toen ze nog een kind kregen. Ik zou hier niet geweest zijn moesten vrouwen stoppen met baren op hun 40.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

V83
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 april 2020, 1:31

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door V83 » 13 augustus 2022, 17:50

Hey ik ben hier nieuw! ik ben nu 39!
11 jaar geleden begonnen met onze zwangerschap wens!
Zwanger opnaturlijkewijze maar twas een buitenbaarmoederlijke.tweede zwangerschap miskraam!3de zwanger miskraam.3de zwangerschap zwanger van onze 🦋kleine meid
Maar werd geboren met een zeer zeldzame ziekte sifd syndroom trnt1 mutatie waarvan in die tijd 15 gevallen over de hele wereld en eentje in België ! Na stamceltransplantatie en zware hemo is ze er door gekomen maar helaas na een jaar hebben we haar moeten afgeven 2014-2016😭ze was ons alles ons meisje. daarna zijn we begonnen met pgt in uz Gent!

Eerste pick up 39 eicellen 27 bevruchtingen 2 embryo over nietzwanger!

Tweede pick up 27 eicellen 25 bevrucht 2 embryo over 1gezond werd ik niet zwanger en 1 drager zwanger maar miskraam!

3de pick up 15 eicellen 14 bevrucht 3 over allemaal ziek!

4depick up in brussel 27 eicellen 25 bevrucht 4 over allemaal ziek.

5depick up 20 eicellen 18 bevrucht andere 4over ander vloeistof alles stuk

Dan terug natuurlijke manier sept zwanger 2021 miskraam
Dec zwanger miskraam trisomie 2022

6 de pick up 15 eicellen 15 bevrucht 3 over waarvan 2 ziek en een gezond! Terugplaatsing 1 augustus zeer licht streepje maar helaas mocht het niet zijn niet zwanger ons laatste embryo! doet pijn we hebben niets meer

V83
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 april 2020, 1:31

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door V83 » 13 augustus 2022, 17:50

Hey ik ben hier nieuw! ik ben nu 39!
11 jaar geleden begonnen met onze zwangerschap wens!
Zwanger opnaturlijkewijze maar twas een buitenbaarmoederlijke.tweede zwangerschap miskraam!3de zwanger miskraam.3de zwangerschap zwanger van onze 🦋kleine meid
Maar werd geboren met een zeer zeldzame ziekte sifd syndroom trnt1 mutatie waarvan in die tijd 15 gevallen over de hele wereld en eentje in België ! Na stamceltransplantatie en zware hemo is ze er door gekomen maar helaas na een jaar hebben we haar moeten afgeven 2014-2016😭ze was ons alles ons meisje. daarna zijn we begonnen met pgt in uz Gent!

Eerste pick up 39 eicellen 27 bevruchtingen 2 embryo over nietzwanger!

Tweede pick up 27 eicellen 25 bevrucht 2 embryo over 1gezond werd ik niet zwanger en 1 drager zwanger maar miskraam!

3de pick up 15 eicellen 14 bevrucht 3 over allemaal ziek!

4depick up in brussel 27 eicellen 25 bevrucht 4 over allemaal ziek.

5depick up 20 eicellen 18 bevrucht andere 4over ander vloeistof alles stuk

Dan terug natuurlijke manier sept zwanger 2021 miskraam
Dec zwanger miskraam trisomie 2022

6 de pick up 15 eicellen 15 bevrucht 3 over waarvan 2 ziek en een gezond! Terugplaatsing 1 augustus zeer licht streepje maar helaas mocht het niet zijn niet zwanger ons laatste embryo! doet pijn we hebben niets meer

V83
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 april 2020, 1:31

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door V83 » 13 augustus 2022, 17:50

Hey ik ben hier nieuw! ik ben nu 39!
11 jaar geleden begonnen met onze zwangerschap wens!
Zwanger opnaturlijkewijze maar twas een buitenbaarmoederlijke.tweede zwangerschap miskraam!3de zwanger miskraam.3de zwangerschap zwanger van onze 🦋kleine meid
Maar werd geboren met een zeer zeldzame ziekte sifd syndroom trnt1 mutatie waarvan in die tijd 15 gevallen over de hele wereld en eentje in België ! Na stamceltransplantatie en zware hemo is ze er door gekomen maar helaas na een jaar hebben we haar moeten afgeven 2014-2016😭ze was ons alles ons meisje. daarna zijn we begonnen met pgt in uz Gent!

Eerste pick up 39 eicellen 27 bevruchtingen 2 embryo over nietzwanger!

Tweede pick up 27 eicellen 25 bevrucht 2 embryo over 1gezond werd ik niet zwanger en 1 drager zwanger maar miskraam!

3de pick up 15 eicellen 14 bevrucht 3 over allemaal ziek!

4depick up in brussel 27 eicellen 25 bevrucht 4 over allemaal ziek.

5depick up 20 eicellen 18 bevrucht andere 4over ander vloeistof alles stuk

Dan terug natuurlijke manier sept zwanger 2021 miskraam
Dec zwanger miskraam trisomie 2022

6 de pick up 15 eicellen 15 bevrucht 3 over waarvan 2 ziek en een gezond! Terugplaatsing 1 augustus zeer licht streepje maar helaas mocht het niet zijn niet zwanger ons laatste embryo! doet pijn we hebben niets meer

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door Margootje » 16 augustus 2022, 12:15

Beste V83
Wat een schrijnend verhaal. Het spijt me zo dat jullie je meisje hebt moeten afgeven en dat ze in haar korte leventje zoveel heeft moeten doorstaan. Wat een dapper dapper flink braaf meisje.
Het spijt me zo, ik heb er geen woorden voor. Ik lees jullie traject en ik heb er geen woorden voor.
Zoveel leed al moeten doorstaan. Kindje met trisomie... al die tegenslagen. Wat zijn jullie (willens nillens) sterk.
Je hebt wel veel eitjes en bevruchtingen telkens.
Hoe staan de zaken nu, gaan jullie nog een 7de poging ondernemen op eigen kosten nu het de laatste poging bijna prijs was?
Ik wens jullie een gezond kindje toe xxx
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Versi
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 april 2023, 19:10

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door Versi » 28 april 2023, 19:49

Beste allen

In plaats van een nieuwe topic te openen, reageer ik graag in deze die bijna 10 jaar bestaat.

Korte schets van mijn situatie:

- Feb 2015 gestopt met anticonceptie => leeftijd 35,5 jaar
- Apr 2016 gestart met fertiliteitsbehandelingen (Clomid + Pregnyl) => leeftijd 36,5 jaar
- Nov 2016 hyfosy, laparascopie en hysteroscopie => leeftijd 37 jaar
- Jan 2017 gestart met andere fertiliteitsbehandelingen (Fostimon + Pregnyl) => leeftijd 37,5 jaar
- sep 2017 gestart met ICSI => leeftijd 38 jaar
- jul 2018 gestopt met alle behandelingen omwille van leeftijd 39 jaar, maar we laten de natuur nog een paar jaar de vrije
loop
- jul 2021 anticonceptie terug willen opstarten, maar na 6 maanden gestopt wegens lichamelijke klachten => 42 jaar

Nu zijn we apr 2023 en we hebben net ontdekt dat we ongepland zwanger zijn. Ik word binnen een paar maanden 44 jaar, mijn man is daartegen 46,5 jaar.
Het is zeker niet ongewenst zwanger, maar totaal onverwacht en daardoor dus ongepland.
Omwille van de leeftijd zijn we niet zeker of we de zwangerschap gaan verderzetten.
Zijn er hier vrouwen die mama geworden zijn op +40 jaar en hun ervaringen willen delen?

Alvast bedankt.
Groetjes Versi

lena1981
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 november 2021, 10:54

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door lena1981 » 1 mei 2023, 16:40

Beste Versi

Ik word dit jaar nog 42 en mijn man is 51 geworden. Ervaringen kan ik je niet geven, want mijn man en ik hebben geen kinderen. We hebben wel nog binnenkort op 09/05 een cryo tp gepland. Hier hebben we ook goed over gebabbeld (want inderdaad de leeftijd).
Je bent onverwacht zwanger geworden, dit zal je waarschijnlijk ook niet gedacht hebben dat het nog mogelijk was :-) aangezien je toch ook een traject hebt doorlopen.
Je hoort van mensen die jonger zijn dat ze het zwaar vinden, maar ook sommige die er geen problemen mee hebben. Steun krijgen van andere mensen, die jullie lief hebben is ook belangrijk en ik denk dat het ook te maken heeft, met hoe dat jullie er zelf bij voelen. Het gevoel van: wil ik dit echt nog, zorgen voor een kindje of niet.

Versi
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 april 2023, 19:10

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door Versi » 2 mei 2023, 21:53

Dag Lena1981

Onze gevoelens worden echt van links naar rechts geslingerd, een ganse dag door. Er gaat vanalles door je hoofd:
- De extra risico's op ... noem maar op.
- We gaan de oma en opa lijken tijdens de oudercontacten.
- Zijn we niet egoïstisch als we hiermee doorzetten, want hoe gaat het kind dit ervaren om ouders op leeftijd te hebben?
- Hoe lang gaat het kind nog een mama en papa hebben?
- Wat als we zeggen 'we zetten door' en het draait dan toch weer uit op een miskraam, die eerste (en enige) heeft al een krak gegeven.
- Wat als we zeggen 'we zetten niet door' gaan we het ons leven lang onszelf kwalijk nemen?
- ...
De lijst is echt eindeloos.

Ondertussen heb ik met een Amerikaanse vriendin/gynaecologe/onvruchtbare/50 jarige gebeld en zij zei me dat de dag van vandaag er veel vrouwen zijn die mama worden na hun 40. Ze maken eerst carrière of vinden hun partner pas op latere leeftijd. Ze vreest er ook voor dat het me mentaal onderuit gaat halen als we het stopzetten. Zo lang op gehoopt, en dan nu wil de natuur plots mee, ga dan ook mee in het verhaal dat de natuur nu gestart is.
Dan nog raad gevraagd aan een 50 jarige collega die zelf een nakomertje is. Haar mama was 38 jaar. Ik wou haar ervaringen weten als kind van een oudere mama en zij zei me 'je maakt er zelf een succes van, want een jonge mama (of beter gezegd ouders) is geen zekerheid op een goede en warme thuis'.

Alleszins, we hebben tot week 12 om te beslissen, maar hoe langer je ermee wacht, hoe meer je er natuurlijk naartoe leeft.
Vanaf week 12 kunnen er allerhande testen gebeuren en moest daaruit blijken dat er een afwijking is, kan je nog altijd beslissen het af te breken (dat kan uiteraard altijd, ongeacht de leeftijd van de toekomstige mama).

Het zijn hier al emotionele dagen geweest. Waarom doet de natuur soms toch zo moeilijk hé!

Seg en jullie hebben binnen enkele dagen een cryo tp gepland, veel succes!

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door mich75 » 3 mei 2023, 1:39

Dag Versi,

Om te beginnen, proficiat!

Ik heb wel wat vriendinnen die begin de 30 mama zijn geworden en gestopt zijn na eentje. Ze vinden het al zwaar genoeg, vaak zwaarder dan gedacht.

Zelf ben ik op mijn 41,5 jaar voor het eerst mama geworden, nu bijna 48 en 4 kindjes, waarvan de jongste 15 maanden is.

Als ik had kunnen kiezen dan had ik er liever wat meer tijd tussen gehad, nu is het soms pittig, maar over het algemeen loopt het wel vlot.

Het grote voordeel vind ik, is dat wij al enorm veel levenservaring en levenswijsheid hebben. Ik weet gewoon dat ik nu een veel betere mama ben dan wanneer ik 20 jaar eerder mama was geworden. Niet dat een 20-jarige geen goede mama kan zijn, maar in mijn geval is het een goede zaak.

Ik heb het voordeel dat ik er jonger uitzie dan dat ik ben, op school voel ik me tegenover sommige andere ouders oud, maar er zijn er wel meerdere die op latere leeftijd (opnieuw) mama zijn geworden.

Ik lees vooral redenen waarom je er niet mee zou verder gaan, misschien kan je ook eens oplijsten waarom je wel mee verder zou gaan.

Het zal misschien nog even duren, maar jullie zullen wel de juiste beslissing nemen, welke het ook moge zijn.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Versi
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 april 2023, 19:10

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door Versi » 3 mei 2023, 9:00

Dag Mich75

Jouw verhaal ben ik hier inderdaad ergens tegengekomen en wauw, wat een verhaal!

Jouw ervaringen zijn diegene waar ik naar op zoek ben. Mama geworden van 4 kindjes tussen je 41 en 47 jaar. Ik kan het me levendig inbeelden dat het soms pittig is, maar is dat niet overal zo, ongeacht de leeftijd.

Mijn mama is moeder geworden op haar 18 en 20 jaar, nadien nog eens op haar 33 en 34 jaar. Zij heeft altijd gezegd dat ze van de 2 laatste kinderen meer heeft genoten. Mijn broer en ik zijn er gekomen toen ze hun leven nog niet op orde hadden, terwijl toen mijn zussen er gekomen zijn, onze thuissituatie stabieler en zekerder was (dan denk ik maar aan huisvesting, job ...). Dat heeft mijn mama wel niet tegen gehouden om tussen haar 35 en 40 jaar nog te gaan studeren om in de zorg te gaan werken als thuishulp.

Voorlopig schat iedereen mij ook jonger dan ik ben, maar als ze mijn situatie dan kennen, dan zeggen er velen 'ach, dat is omdat je geen kinderen hebt'. Oei oei, wat staat er mij dan te wachten :wink:

Er is uiteraard ook een lijst om wel door te zetten hé. De lijst is niet zo lang, maar de redenen die er op staan, lijken zoveel krachtiger dan diegene op de niet-lijst.
We hebben heel graag kinderen gewild en eigenlijk mag dit zelfs in de tegenwoordige tijd staat.
Ik mis het mama-zijn én ik weet dat mijn man (al is hij een zeer gesloten boek) ook héél graag papa wil zijn.
Een mensje dat een mix is van mijn man en mij (niet wetende dat we daar klaar voor zijn :wink: ) moet toch een enorm gevoel zijn.
We hebben beide een goede job, hebben alles wat we moeten hebben om gelukkig te zijn. 3,5 jaar geleden hebben we 2 honden geadopteerd omdat we een leegte wilden opvullen.
Toen we 14 jaar geleden in onze nieuwbouw gingen wonen, hebben we van onze logeerkamer een Toy-Story kamer gemaakt voor de petekindjes. Dan hebben we 10 jaar geleden gehoopt om deze kamer een permanente eigenaar te geven, maar dat is niet gelukt en ondanks dat we de kamer ondertussen opnieuw wat hebben ingericht als logeer/strijk/sportkamer, hebben we toch geen afscheid genomen van de Toy-Story muurschilderingen. Dat is toch ergens een teken aan de wand. Net zoals dat mijn verstand er al een paar jaren vrede mee heeft genomen dat we kinderloos zouden blijven, maar mijn hart totaal niet.
Dus als mijn man en ik ons hart volgen, dan was er zelfs geen twijfel, maar dat verstand hé :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 25 gasten