Lotgenoten IVF op 40+ gezocht

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Elsje76
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 september 2021, 0:37

Lotgenoten IVF op 40+ gezocht

Bericht door Elsje76 » 21 november 2021, 22:46

Beste allen,

Sinds ik 30 ben heb ik een sterke kinderwens. Door omstandigheden en het niet ontmoeten van de juiste partner heb ik geen biologische kinderen. Wel ben ik al 13 jaar pleegmama. Op mijn 42 jaar diende ik een aanvraag in bij het UZ Brussel (waar ik zonder uitleg werd geweigerd) en het UZ Gent. Na het succesvol doorlopen van de aanvraagprocedure kreeg ik een goedkeuring. Toen gooide corona roet in het eten en was ik 43+. Hierdoor kwam ik niet meer in aanmerking van terugbetaling.

Na grondig wikken en wegen heb ik dan toch de stap gezet om IVF te doen. Aangezien het UZ Gent mij niet kon helpen met een niet-anonieme donor ben ik momenteel in behandeling in Denemarken. Men waarschuwde mij dat gezien mijn gevorderde leeftijd de kans op succes ongeveer 4% was... Voor de hoop op een mirakel gebruik ik al mijn spaargeld, want niet alleen de behandeling is duur maar de prijzen van de medicatie zijn waanzinnig.

Tijdens de eerste proging (kort protocol) had ik het geluk dat er nog 7 eicellen konden worden geoogst. Uiteindelijk leidde dit na 5 dagen tot 1 blastocyst van acceptabele kwaliteit. Plots stelde men echter een schildklierprobleem vast met danig veel TPO-antistoffen dat terugplaatsing niet zinvol was omdat het zou leiden tot een miskraam. De teleurstelling was erg groot. Vooral aangezien ik het afgelopen jaar strikt mijn bloedwaarden opvolgde en er geen probleem naar boven was gekomen.
Inmiddels ben ik gestart met de tweede poging (lang protocol) omdat mijn schildklierwaarden de goede kant uitgaan. Hopelijk leiden deze tot meer dan 1 bruikbare blastocyst en vanzelfsprekend ook terugplaatsing... Over enkele maanden wordt ik namelijk 46 en dan kan men mij in Denemarken niet meer helpen.

Zoals jullie allemaal weten is IVF sowieso zwaar op mentaal en fysiek vlak. Het traject alleen doorlopen (ook al heb ik steun van familie en enkele vriendinnen) is niet makkelijk. Om die reden ben ik dan ook op zoek naar lotgenoten, die 40+ zijn of het traject in Denemarken doorlopen.

In ieder geval wens ik iedereen die IVF doet veel moed en dat jullie allemaal een gezond kindje mogen krijgen!

Met vriendelijke groeten,
Els

Elsje76
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 september 2021, 0:37

Re: Lotgenoten IVF op 40+ gezocht

Bericht door Elsje76 » 15 november 2022, 18:44

Beste,

Na heel wat heen en weer reizen naar Denemarken, leverde de IVF in Denemarken geen succesverhaal op. Aangezien ik inmiddels 46 ben, betekende dat wettelijk ook einde verhaal. Dat terwijl de dokters aangeven dat ik nog voldoende eicellen "produceer" en dus in theorie op natuurlijke wijze zwanger zou kunnen worden. De kans dat ik nu plots mijn partner voor het leven ontmoet, is echter uiterst klein... dus daar sta je dan.

Wat doe je?
1. Je geeft de droom van een eigen kind op? Voorlopig kan ik dat nog niet.
2. Je overweegt dubbele donatie? Voorlopig vind ik dat te moeilijk.
3. Je zoekt een man die jou met die wens wilt helpen en donor wilt zijn? In mijn vriendenkring ziet jammer genoeg niemand het zitten om mij te helpen als donor bij deze wens. Vanzelfsprekend heb ik daar alle begrip voor! Beeld je ook eens dat iemand jou zoiets vraagt. :D De 3 vrienden aan wie ik het vroeg, zagen het niet zitten. Eerst dachten ze dat ik een grapje maakte, waarna ze gecharmeerd reageerden om vervolgens tal van goedbedoelde suggesties te doen. Amusante ideeën hadden ze absoluut, maar die pen ik liever niet neer.

Dus na lang wikken en wegen overweeg ik dus serieus om een donor te zoeken via gelijk welk medium. Suggesties zijn absoluut welkom. Ter info: ook al had ik graag een gezin gehad met de "man van mijn leven"... ik kan prima voor mezelf, mijn pleegdochter en een zeer gewenst kindje zorgen. Om die reden zoek ik een niet-anonieme donor, zodat een eventueel mirakeltje later wel kan weten wie de donor was.

Voor geïnteresseerden: ik heb nog Ovitrelle, Menopur, Gonapeptyl in gesloten verpakking over. Het betreft ongeopende verpakkingen die steeds in de koelkast zijn bewaard. Een bijdrage zou leuk zijn, aangezien ik mijn vier pogingen volledig zelf bekostigde. Geef gerust een seintje.

Met vriendelijke groeten,
Els

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Lotgenoten IVF op 40+ gezocht

Bericht door mich75 » 15 november 2022, 20:00

Els,

Fijn dat je een update geeft, wel jammer dan er geen beter nieuws is.

Ik begrijp dat je dubbele donatie nog niet ziet zitten, maar hou er rekening mee dat daar ook maximum leeftijden aan verbonden zijn, zo ben je al te oud om in België op te starten.

Kijk eens in de sectie donatie van dit forum, daar kan je zelf een oproep plaatsen, maar er zijn ook mannen die zich aanbieden als donor.

Ik hoop dat het je alsnog lukt om eindelijk dat langverwachte mirakeltje te krijgen.

Succes 🍀
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Lotgenoten IVF op 40+ gezocht

Bericht door Margootje » 16 november 2022, 10:40

Hi Elsje
toen het net uit was met mijn ex had ik een tinder profiel aangemaakt met de vermelding dat ik een kindje wou en open stond voor vanalles, fun, maar ook het krijgen van een kindje met donor, co ouderschap of whatever. Ik weet niet meer zo goed hoe ik het had geformuleerd. Maar er stonden veel mannen voor open, sommigen heel serieus met al een portfolio op dat vlak, zij hadden dus reeds succesvol dames geholpen.
Dus mijn advies: je wens op tinder kenbaar maken.

Ik zou eventueel ook, als ik zover gedreven was, ook akkoord kunnen gaan met anonieme donatie.

Uiteindelijk is dit hele parcours een van loslaten, preconcepties, bepaalde wensen, idealen, ten behoeve van het enige wat telt: een kindje. Een zieltje.
Zou het dan later vragen hebben, ja, maar gaat het ongelukkig zijn: als je het goed aanpakt niet en sowieso komt elke mens moeilijkheden op zijn pad tegen.

Ik hoop voor jou op een vruchtbare tijd 🌸
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Floo
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 november 2022, 21:42

Re: Lotgenoten IVF op 40+ gezocht

Bericht door Floo » 22 november 2022, 22:13

Dag Els,

Wat een herkenbaar verhaal.
Hier ook als alleenstaande op 40+ begonnen, schildklierprobleem dat roet in het eten gooide.
Ondertussen op 45 is mijn enige optie nog dubbele donatie.
Geen potentiële donors, de enige kandidaat bedacht zich uiteindelijk. Ik had het zo graag niet anoniem gewild, heb het er best behoorlijk moeilijk mee. Maar als er niets anders overschiet, wat doe je dan?

De vragen die je stelt, zijn zo herkenbaar!

Ik postte trouwens onlangs een bericht om in contact te komen met andere vrouwen, dus blij om je verhaal te lezen.

Veel moed bij je beslissing!

Elsje76
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 september 2021, 0:37

Re: Lotgenoten IVF op 40+ gezocht

Bericht door Elsje76 » 24 november 2022, 17:05

Dank je wel voor jullie tips en hartverwarmende reacties! Ik geef de moed niet op en ben er mij jammer genoeg van bewust dat de klok razendsnel tikt. Een mirakel is waar ik op hoop... zoals zovelen onder ons.

Groetjes,
Els

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten