Ik heb die kraambezoekjes zo hard vermeden, zo hard gehaat, ik ben zoooo jaloers geweest, zo vaak excuses gezocht... ik heb de domme praat van sommige mensen die ik heb aanhoord zo verwenst...
Ik ben net als grootgevaarke nu 7 maand zwanger, en ik vrees nu eigenlijk ook voor de kraambezoeken die men bij mij zal komen afleggen. Ik weet niet hoe ik zal reageren als mensen die wat verder af staan beginnen te polsen naar hoe lang wij bezig waren, naar de zwangerschap en bevalling (waarbij ik alle ongemakken en zogezegd stoere bevallingsverhalen nog steeds totaal ondergeschikt vind aan het feit dat je eindelijk een KINDJE hebt!!), laat staan als ze beginnen vragen naar of we nog een tweede willen en zo ja wanneer we dat ongeveer "plannen"!!
Diezelfde onnozele praat gaat uit diezelfde mensen hun mond komen vrees ik, en juist op kraambezoek denken ze dat al die onderwerpen geoorloofd zijn om aan te snijden! En ik kan ze dan moeilijk buitensmijten he, zoals ik vroeger op één of andere manier kon maken dat ik zo snel mogelijk van het kraambezoek weg kon gaan... Het blijft nog altijd pijnlijk, en zal het vermoedelijk nog lang blijven... Misschien dat ik dan subtiel zal overschakelen op andere onderwerpen, zoals politiek of milieuvervuiling ofzo

Ik weet het, waarschijnlijk nogal pijnlijk voor jullie om dat nu te lezen, maar ik hoop dat jullie binnen enkele maandjes ook allemaal in deze omgekeerde situatie zullen komen te staan!!