Algemeen Discussieforum
-
JD
Bericht
door JD » 14 augustus 2009, 11:22
Hebben jullie dan allemaal geen problemen met jullie lijn?
Ik heb mij hier een week serieus laten gaan, 't is te zeggen: bij elk gevoel van honger heb ik iets gegeten, heel vaak een koek en 's avonds ging vooral de snoep vlot binnen... En na een maand een stabiel gewicht gehad te hebben (nog nooit meegemaakt!) kwam daar plots 1kg bij
'k Ben deze week dus wat voorzichtiger geweest, wat meer fruit genomen, rijstwafels, geen snoep meer (of toch maar een paar meer) en gelukkig is de weegschaal weer wat minder hard voor mij...
Ik beschouw dat dus maar als een verwittiging van mijn lichaam dat ik niet zot moet doen tijdens mijn zwangerschap of dat ik afgestraft zal worden

-
liezeke
Bericht
door liezeke » 14 augustus 2009, 11:45
oh jawel JD,
sinds de beruchte utrokuur al vier kilo bijgekomen en ze blijven plakken, zunnu

moest ik er nu ook nog zwanger bij zijn (oei, nu moet ik naar de moppertopic verhuizen!)...
maar sinds ik het 'mijn man is op dieet... maar hij weet het niet'-dieet volg samen met mijn ventje heb ik gemerkt dat 'diëten' eigenlijk nog wel plezant is, EN lekker!
nu nog een beetje afvallen,hihi
voor de volgende utro-kuur.
liesje
-
Loeki
Bericht
door Loeki » 14 augustus 2009, 12:14
O jawel, ik moet ook oppassen...

Maar beter kroketten om 11u 's morgens dan om 22u 's avonds, als dat eenmaal in mijn koppeke zit...
Maar kheb ze allemaal flink opgegeten, dus nu niks meer dan hé.
De weegschaal was trouwens iets liever vanmorgen, dus ja...
-
liezeke
Bericht
door liezeke » 14 augustus 2009, 13:54
zjuust loeki,
ik kan niet in bed kruipen zonder een kaasje (van de dag) te eten. ideale afsluiter in de wachten-op-de-wachtweken-weken
zelfs in de 'mijn man is op dieet...maar hij weet het niet'-weken!
liesje
-
Loeki
Bericht
door Loeki » 14 augustus 2009, 15:20
Ventje krijgt dan wortelstaafjes?

-
lyse
Bericht
door lyse » 14 augustus 2009, 15:31
Mijn slanke figuur van vroeger is ook al heel wat jaren zoek, maar met een bmi van 22 houdt niks me voorlopig tegen om Liesjes chocoladetaart toch al eens voor te proeven.
Wij hebben jammer genoeg geen oven of frietketel op ons appartementje dus als ik me eens aan een uitspatting wil wagen moet ik deur uit en daarvoor ben ik dan meestal te lui. Voila mijn tip voor de slanke lijn sie

-
liezeke
Bericht
door liezeke » 14 augustus 2009, 16:07
yep loeki,
wortelstaafjes en als hij braaf is geweest en me gemasseerd heeft krijgt hij er 5 gram philadelphia light bij
oei, 't is al vier uur, kga beginnen mijn whiskeycake te bakken, mijn schoonbroer komt morgen op bezoek en die is whiskeyfanaat! kga mega scoren dus, hehe.
en voor ventje wat worteltjes schrapen
liesje
lyse, mijn bmi is ook nog 20 maar 4 kilo in twee weken voelt aan als een explosie (heb er zelfs striemen van op mijn boobies gekregen!)
-
liezeke
Bericht
door liezeke » 14 augustus 2009, 16:22
ff iets anders dan eten en diëten,
weet je wie mij daarjuist belde? het kinderrevalidatiecentrum die onlangs mijn interim afblies omdat mijn werkuren van in nederland niet compatibel waren met de hunne (ze wouden zelfs dat ik een nederland boembaf liet vallen). met de vraag of ik pleaseplease in september toch wou komen werken want ze vonden niemand anders, natuurlijk met werkuren aangepast aan die in nederland!ik voelde dat ze op hun knietjes zaten, hehe...
yes, i can!
liesj
-
lyse
Bericht
door lyse » 14 augustus 2009, 16:44
joehoe, keigoe, niks zo leuk als je supernodig en supernuttig voelen! het weekend is goed begonnen voor je... En met die drukke agenda binnenkort vliegen die 4 kilo's er hopelijk weer snel af...
ik had trouwens toen ik pas met utrogestan begon ook een opgeblazen gevoel en wat gewichtstoename maar nu ik het al een tijdje gebruik heb ik daar geen last meer van...
-
liezeke
Bericht
door liezeke » 16 augustus 2009, 9:36
dag ladies,
gisteren was 'a perfect day'! 's morgens whiskeycake gebakken (en kotsmisselijk van de stank buiten gaan zitten, sjans dat het zonnetje scheen) en dan gaan joggen in park (zo mooi met de zonnestraaltjes die door de bomen schenen). snel douchke en met ventje,schoonbroer en lief wandelingske gemaakt en terrasje gedaan en mijn tapa'sjes verorberd (whiskeycake was whiskeykoek geworden maar ik heb wel puntjes gescoord, joehoe) en dan met fietske naar jazz middelheim met ventje; als kersje op de taart Toots Thielemans; superschattig grappig ventje dat alle nummers opdroeg aan zijn vrouwke. ontroerend toen hij zei dat het allemaal begon toen hij een jazzplaatje kocht, zo'n 70 jaar geleden... toen wist ik dat ik ook grappig oud wil worden... en blijven genieten van 'perfect days'... en mijn ventje natuurlijk!
jazz we can!
liesje
-
Wendel
Bericht
door Wendel » 19 augustus 2009, 15:52
Heb gister het goede nieuws gekregen dat een kennis van mij spontaan zwanger geworden is van hun tweede boeleke!!
Nu is het zo, het eerste is er via IVF moeten komen, en ze waren van plan om binnenkort te herbeginnen voor hun tweede, dus nu hoeft dit niet meer!
Goed nieuws, geeft hoop! (maar dit doet niet-lotgenoten dan natuurlijk weer denken dat het gewoon in hun hoofd zat en dat wij ons niet zo moeten aanstellen, maar kom)
Ik hoop dat er hier nog wat zo lucky mogen zijn!
Wendel
-
liezeke
Bericht
door liezeke » 19 augustus 2009, 16:08
zeker weten, wendel,
volgend jaar samen zwanger, hé!
liesje
-
liezeke
Bericht
door liezeke » 20 augustus 2009, 16:28
leukje,
gisteren fantastisch bezoekje gehad van een heel goeie vriendin. ze was als één van de eersten op de hoogte van ons vruchtbaarheidsproblemen en reageerde aanvankelijk nogal rationeel, zoals jullie wel meerdere mensen kennen. dus ik was wel een beetje gespannen maar het viel ongelooflijk goe mee.
we hebben gezellig zit tapassen in onzen 'hof', euhum stadstuintje, en gezellig bijgebabbeld over vanalles en nog wa en het was ook vooral heel leuk omdat ze echt naar me luisterde (zonder oplossingen te zoeken en zo). 't helpt natuurlijk ook dat ze dokter is (weeral ene) en zelfs stage gedaan heeft in 't CRG (brussel). en toen het donker werd hebben we de kaarsjes aangestoken en later ben ik zelfs met haar naart station meegefietst...
vanavond komt een andere vriendin op bezoek, weeral een arts, oeioei, en eigenlijk ook mijn 'baas', allee ja, die toeziet op de inhoudelijke delen van mijn werk... ben benieuwd.
liesje
-
Wendel
Bericht
door Wendel » 21 augustus 2009, 9:37
Hihi, Liezeke,
't Zit em allemaal in het uzelf omringen met het juiste volk é

-
liezeke
Bericht
door liezeke » 21 augustus 2009, 9:44
ja jong, wendel,
alle anderen wimpel ik braaf af, waste of energy...
op dat vlak ben ik heel egoïstisch geworden, die behandelingen vergen genoeg energie, ik verlies geen energie meer aan ondoordachte-en-voelde commentaar van sommige mensen.
maar eigenlijk valt dat best mee, tot nu toch...
ben happy dat ik niet omringd ben door ongevoelige varkentjes!
liesje