L.I.F.E Leuven

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Noa09

Bericht door Noa09 » 9 mei 2010, 22:50

Hoi dames,

Kelly, hoop dat je geen bloedverlies meer hebt gehad en je goed voelt? Succes met het hernemen van het werk maandag he!

Beurtflight, mijn regels zijn woensdag doorgekomen en ik ben donderdag gestart met de medicatie voor de cryopoging. Ik voel me er niet zo goed bij, in die zin dat ik supergestressed rondloop omdat ik nu al bang ben voor een niet-geslaagde ontdooiing en alweer vooruitdenk aan een nieuwe verse poging pft...
Zeg dat wel, dat het vreselijk lang duurt voordat we terug mogen (mochten) starten! Bijna twee maanden bij mij...
Altijd maar dat (bange) afwachten he, ik ben het bij momenten zo beu, voel me nog vaak heel triest en leeg vanbinnen...
Voel me met andere woorden nog veel kwetsbaarder dan anders.
Ik sluit me tamelijk vaak op in mijn veilige coconnetje maar gelukkig heb ik toch al veel genoten van het zonnetje, dat laadt de batterijtjes weer goed op he.
Blij dat je terug 'online' bent :)

Noa09

beurtflight

Bericht door beurtflight » 12 mei 2010, 21:28

Hey Noa

Tof dat je terug mag beginnen. Ik moest normaal gezien vandaag naar Life, maar mijn MS is erdoor gekomen zondag, dus ze kunnen geen echo maken om te zien hoe het zit met de bloedcyste op mijn eierstok. Terug een week uitgesteld. Om zot van te worden. Ik hoop echt dat ze die er deze maand uit gaan halen zodat ik volgende maand verder kan met de cryo poging. Dan ben ik ondertussen sinds februari aan het wachten. Niet te doen...

groetjes eefje

moppie 1974

Bericht door moppie 1974 » 12 mei 2010, 23:21

he meiden,

he rhune hopelijk gaat alles goed met je en je kleintje.. duimpjes staan op hoor..xxx

he kelly even een vraagje.. heb jij lang tussen je mk en je ms gehad? ben nu ook aan het wachten op mijn ms maar komen niet door.. heb nu ondertussen al bijna 5 weken geleden mijn curretage gehad.. heb nu elke week bij ha mijn bn voor hcg moeten laten nemen..was 57 toen 22 en vandaag 15.. is heel langzaam aan het zakken maar duurt toch wel lang (ook vlgs ha).. oooh ik wil gewoon dat ze nu dan ook maar komen hoor.. dan kan ik verder stappen ondernemen.. veel sterkte nog meid xxx

he die lieve noa,
dag meid.. hoe gaat het met je? hierbij nog een dikke virtuele knuffel he en kop he.. positieve vibes.. xxx

moppie x

Noa09

Bericht door Noa09 » 13 mei 2010, 10:10

Hoi,

Eefje, wat vervelend dat je echo nu weer uitgesteld is, zo sleept het wel behoorlijk lang aan he.
k Duim met je mee dat ze hem snel weghalen zodat je verder kan!

Kelly, hoe gaat het met jou en beebje? Heb je veel last van kwaaltjes of valt het goed mee?

Moppie, hier is de positieve spirit terug, ben er heel blij mee!! Heb weer een beetje rust gevonden, werd de hoogste tijd! Was gisteren beetje in paniek omdat ik last had van bloedverlies, maar dat zou geen kwaad kunnen - oef... k Heb gezegd tegen de Russen dat ze jou ASAP moeten overvallen en ik ben nogal assertief voor 't moment dus zet je maar alvast schrap :wink:

Liefs,

Noa09

Rhune

Bericht door Rhune » 20 mei 2010, 18:41

Hallo

Hoe is het met jullie ? intussen al opnieuw gestart?

sorry dat ik al zo lang nks meer heb laten horen maar na het werk leg ik mij in de zetel en val in slaap hahah
alles gaat hier prima vandaag echo gehad en mijn bloedklontertje is weg, ons beebje was echt al ene minimensje met kleine armpjes en beentjes, we hebben zelf al de ruggeggraat gezien , hij draaide zich juist zo klein zeg net geen 3 cm.
intussen heel ongerust geweest omdat ik echt wel veel pijn heb in mijn buik mara dat zou al bandenpijn zijn

groetjes
Kelly :D

Noa09

Bericht door Noa09 » 20 mei 2010, 20:09

Hoi kelly,

Zeg, ik was doodongerust dat het alsnog misgelopen was bij jou, foei!! Ik heb al zoveel stress :?
Oohh, amper 3cm groot en zich al aan het omdraaien... magisch!!
En geen bloedklontertje meer te bespeuren, eindelijk staat het geluk aan jullie kant.
Hier volop stress, al vanaf de start van de medicatie voor de cryopoging.
Als de ontdooiing volgende week maandag goed verloopt vindt dinsdag terugplaatsing van 1 (of 2?) cryootjes plaats.
Zit nu al te nagelbijten want heb er maar twee over deze keer... volgens LIFE is de kans dat er geen enkel van de twee overleeft kleiner dan 20% maar ja, die percentages betekenen niet veel als je aan de verkeerde kant van de statistieken valt he :?
Duim je mee voor een goeie ontdooiing en een vlotte terugplaatsing?

Hoe gaat het met de andere ladies?

Noa09

Quirina

Bericht door Quirina » 26 mei 2010, 20:53

Hoi dames,

Ik ben lid van een ander clubje "het IUI-clubje", maar heb een bijkomend vraagje dat ik hier wil posten.

Kort schetsen : mijn man en ik zijn onverklaarbaar onvruchtbaar... Zijn zwemmertjes zijn ok, niet super super, maar meeeer dan voldoende voor IUI.

Ik heb onlangs na 3 mislukte IUI's een THL gehad bij Life : alles perfect in orde. Mijn cyclus is aan de lange kant, maar niet abnormaal (vooral vervelend voor mezelf, want ik moet lang wachten :-))

Bijgevolg zijn we opnieuw een serie van IUI's gestart : 4 x dit maal en opnieuw zonder hormonen (spontane cyclus).

Nu lees ik hier en daar dat ze bij de meeste centra wel Pregnyl inspuiten om de exacte timing van eisprong te bepalen.
De gyn, dr. Puttemans zei dat hij geen hormonen wou geven à la Clomid, omdat ik dan teveel eicellen ga laten rijpen.
Over Pregnyl hebben we het niet gehad, want hij raadde me aan om meer metingen te laten uitvoeren om zo te kunnen mikken.

Vandaag ben ik geweest op meting (dag 17) en ik had een follikel van 17 mm en mijn baarmoederslijmvlies was al 8 mm dik. Volgens de gyn was alles dus weer perfect. Overmorgen mag ik opnieuw laten insemineren. Meer metingen zitten er dus niet in, want daarna is het weekend...

Enfin, om een lang verhaal kort te maken : hebben jullie ervaring met al dan niet toedienen van Pregnyl om de eisprong echt te bepalen? Of zijn ze daar bij Life niet echt voorstander van?
Als het deze keer niet gelukt is, ga ik toch eens vragen wat de mogelijkheden zijn...

Groetjes en bedankt,
Quirina

Noa09

Bericht door Noa09 » 26 mei 2010, 21:05

Hoi Quirina,

Ik heb 4 IUI's, 2 IVF/ICSI, en 2 cryoterugplaatsingen achter de rug bij Life (nu ja, BN van de laatste cryopoging is pas 07/06).
De IUI's waren in een spontane cyclus dus zonder toediening van enige vorm van hormonen.
Ik moest vaak op controle komen zodat ze de dikte van het baarmoederslijmvlies en de bloedwaarden konden checken om zo te voorspellen wanneer de eisprong zou plaatsvinden.
Bij de twee ICSI-pogingen werd wel Pregnyl gegeven om de eisprong op te wekken, maar dat is natuurlijk een andere situatie.
Ook hier heb ik gevraagd of het in mijn geval niet zinvol was extra Pregnylinspuitingen te krijgen na de terugplaatsing (voor een betere innesteling), maar daar wilden ze niet op ingaan, dus ik vermoed dat ze daar bij Life geen voorstander van zijn.

Grtjs,

Noa09

Quirina

Bericht door Quirina » 26 mei 2010, 21:38

Hoi Noa,

Bedankt voor de uitleg... als ik kijk naar verhalen over Jette en andere ziekenhuizen, dan zie ik dat ze daar toch sneller naar de hormonen 'grijpen'.
Zelf ben ik daar ook niet zo'n voorstander voor als het op een zo natuurlijk mogelijke manier ook kan, maar een mens stelt zich dan wel eens vragen uiteraard :-)

... en ik hoop op een goed resultaat voor jou! Hou je de moed er wat in?

Groetjes,
Quirina

Noa09

Bericht door Noa09 » 27 mei 2010, 8:29

Hoi Quirina,

Ik probeer positief te blijven en erin te geloven maar het is anders deze keer (heb in maart een miskraam gehad), ik meen nu al vanalles te voelen terwijl het daar veel te vroeg voor is (dag 2 na terugplaatsing).
Die wachtweken wennen echt nooit he!
Bij de ICSI waarvan ik zwanger was, kreeg ik medicatie voor rijping van de follikels (Puregon) in combinatie met een medicijn/hormoon dat de eisprong onderdrukt (Orgalutran).
Als ik het destijds goed begrepen heb, is dat dan eigenlijk niet echt een kunstmatige cyclus want je natuurlijke cyclus zou 'meehelpen'.
Ik wil hier maar mee zeggen dat het volgens mij meer slaagkansen heeft als je natuurlijke cyclus mag meewerken.
Ik wens je alleszins heel veel succes toe!

Noa09

Glenys

Bericht door Glenys » 27 mei 2010, 9:30

Hoi meiden,

Bij de tweede poging IVF (waarbij ik nu zenuwachtig aan het aftellen ben voor het resultaat op 31/05)zijn mijn ventje en ik ook naar LIFE Leuven gegaan.
We hebben er heel lang over getwijfeld naar welk ziekenhuis we zouden gaan en uiteindelijk heeft Dr. Valkenburg ons over de streep geholpen. wat een zalige gyn! Niet alleen het feit dat ze een vrouw is vind ik leuk maar ook haar openhartigheid en empathie. Ze is recht voor de raap maar dat apprecieer ik wel. Eidenlijk iemand waarbij ik terecht kan met al mijn vragen en onzekerheden. Tof!

Noa, ik heb hetzelfde schema gekregen dat jij kreeg toen je zwanger was. Puregon 150 eenheden en orgalutran. Het resultaat mocht er zijn: 5 heel goede embryo's. Ter vergelijking: bij de eerste poging mét pil, waren dat maar 3 goede embryo's. Ik ga dus helemaal akkoord met jou. Voor mij ook liever zo veel mogleijk in de natuurlijke cyclus. Het was trouwens veel minder zwaar zonder heel dat gedoe met de pil en de suprefact.

Nog een vraagje Noa, gebeurt de terugplaatsing van cryo's ook in natuurlijke cyclus of heb je een kunstmatige cyclus gehad?
Nog veel succes trouwens, ik tel samen met jou af naar de datum van BN!

Noa09

Bericht door Noa09 » 27 mei 2010, 19:40

Hoi Glenys,

TP van cryo's doet Life steeds in een kunstmatige cyclus denk k.
Dit is dus de tweede maal dat ik ze teruggeplaatst gekregen heb in een kunstmatige cyclus maar blijkbaar heeft de medicatie haar werk niet helemaal goed gedaan, want er zat nl. een follikel en ik heb wsch ook een eisprong gehad.
Ik ben dus een beetje bang welke invloed dat gaat hebben, maar volgens Dr. Valkenburg kon het echt geen kwaad :?
Ik tel mee met je af, toch zenuwslopend he, die wachtweken!
Hoop dat jij bij de gelukkigen bent, eentje meer die zwanger is dankzij Life he :wink:
En daarna volg ik dan (hopelijk) jouw goede voorbeeld.
Succes!!

Noa09

sylver29

Bericht door sylver29 » 30 mei 2010, 11:10

hey dames
ben nieuw hier
ik start 03/06 met men eerst medicatie
purgeon samen met orgulatran
het is echt spannend :-)

hey noa
ik duim voor je :-)
ik heb ook een bloedname 07/06

hey quirina
toen ik clomid gebruikte kreeg ik altij een bloedname om te kijken of ik pregnyl moet zetten
heb het dus twee keer moeten doen

beurtflight

Bericht door beurtflight » 30 mei 2010, 12:07

Dag meiden,

Glenys,
Heb is gevraagd bij de laatste echo wat de estrofem juist doet. Het enige dat Puttemans me zei is "het maakt het dikkere slijmvlies in de baarmoeder aan. Dus cryo wordt in een normale natuurlijke cyclus teruggeplaatst. Ben nu zelf aan het aftellen tot mijn MS er gaan komen, maar dat zal waarschijnlijk rond 9 juni zijn. En dan kunnen we eindelijk voort.

Sylver,
Net zoals noa heb ik ook puregon en utrogestan gebruikt bij onze eerste IVF/ICSI poging.Spannend is het zeker. Maar valt heel goed mee hoor. Veel succes.

Noa,
Ik duim volop mee.

Quirina,
Heb zelf ook 4 pogingen IUI gehad. Sommigen met prygnyl, sommigen zonder. Ik heb zelf wel clomid moeten nemen. De prygnil werd enkel toegedient als ze niet 100% zeker waren wanneer de eisprong ging komen. Maar beter zonder natuurlijk. Mijn cyclus lag tussen de 32 en 75 dagen, dus met clomid konden ze ervoor zorgen dat ik niet zo lang moest wachten. Heb zelf ook dokter Puttemans, zeer goed dokter vind ik persoonlijk. Hij houdt rekening met je lichaam. En dat vind ik zelf zeer belangrijk. :D

sylver29

Bericht door sylver29 » 30 mei 2010, 13:54

thx beurtflight

ben je al zwanger ?
hoeveelste ronde ben je al

ik heb hiervoor 2 ronde clomid met pregnyl achter de rug en omda we het wachten beu ware hebben we gevraagd om me ivf te beginnen en da was geen probleem

Plaats reactie