ergerlijke uitspraken

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Emily37

Bericht door Emily37 » 6 augustus 2013, 10:55

Blij dat ik eindelijk de stap heb gezet naar dit forum, heb het emotioneel al zo zwaar (vroeger zwaar depressief geweest). Ergens blijf je maar hopen dat het bij jou vlot gaat gaan, maar niet dus. Na bijna 3 jaar begint het moeilijk te worden. Mijn schoonzus had ook problemen, maar bij hun ging het nog iets beter.

Mijn schoonmoeder weet waar we mee bezig zijn, heeft het gezien bij mijn schoonzus, maar met Nieuwjaar "'t wordt tijd dat tante voor een speelkameraadje zorgt voor u he!" tegen de oudste van mijn schoonzus. Mijn schoonzus en ik zaten alletwee met onze mond vol tanden.

Vrienden die toch echt lang hebben moeten proberen (het langste is nu 7 maanden) ... gelukkig hebben de meeste wel begrip, maar ze verwachten toch dat je blijft meepraten tijdens de zwangerschap en meteen in het ziekenhuis staat. De bolle buiken zijn al moeilijk genoeg, zo in het ziekenhuis naar een pasgeborene gaan kijken lukt echt niet. Eens ze een paar weken oud zijn kan ik er weer tegen. Maar dan loop je zoals eergisteren met de baby van een vriendin op de arm, zegt er iemand onbezonnen "'t wordt tijd da gij ook aan eentje begint he, da staat u!". khoorde zijn vriendin achter de hoek wel efkes uitschieten!

Of een goede vriend "wa scheelt er nu weer, ge zij zo ambetant, zijd ge zwanger misschien?". Euch ...

Ik kan het me ook nooit laten om artikels te lezen waar weer eens iemand aankondigt dat ze zwanger zijn, doe ik het mezelf echt elke keer aan?

Het van mij afzetten? Dat lukt niet. Ik ben een doemdenker (het glas is altijd half leeg), maar blijf elke keer opnieuw hopen. Maar ergens in mijn hoofd speelt "mss is het echt niet de bedoeling dat ik kinderen krijg ...". pfff
Eerg

Summerfeeling

Bericht door Summerfeeling » 6 augustus 2013, 13:04

Vorige week bij de ferti-gyn bij het bekijken van de bloedresultaten: "Je bent immuun voor CMV. Dat is alvast goed voor je ander kindje hé". Mijn reactie: "Ik heb nog geen ander kindje...".

Ik vind dat wel straf dat je zowat je hele toekomst in handen legt van zo'n mensen en dat ze dan niet weten dat je al zo lang aan het proberen bent voor een eerste kindje...

Minimensje

Bericht door Minimensje » 23 oktober 2013, 13:01

Onlangs kregen wij te horen
'wacht nog maar een beetje met kindjes, jullie zijn nog zo jong... Da moet pas wreed zijn als ge aan 't proberen zijt en 't lukt niet' ...

Tjah... Welcome to our world.

Heb op die moment eens in de bil van mijn vriend genepen zo van aaaargh! :evil:

Cleopatra

Bericht door Cleopatra » 3 november 2013, 15:08

Kom hier even goede moed bijtanken.
Vandaag tijdens het bezoek aan mijn tante vroeg één van haar (fossiel)vriendinnen 'en nog niet aan een tweede bezig ?'
Sorry maar de 25364168ste opmerking (bij benadering vermoed ik) en een zoveelste negatieve zwangerschapstest was er even teveel aan, dus antwoordde ik 'ja we hebben veel seks, bedankt voor de interesse'...dat mens werd dus volledig rood en wist niet meer waar te kijken.
Veel succes iedereen !

S_83

Bericht door S_83 » 4 november 2013, 13:51

:-) Sorry voor de smiley, maar het was grappig om te lezen!

Sommige mensen, je zou ze echt wurgen hé!!

Ik heb het dit weekend gezegd tegen mijn nicht en haar man, waar we normaal gezien goed mee overeenkomen. En zeggen die toch ook "ach, als er wat minder aan denkt, komt dat allemaal wel goed..." Sommige mensen begrijpen het dus zelf met uitleg niet hé!!!

TSSSS!!! :shock:

lotje83

Bericht door lotje83 » 6 november 2013, 12:51

Ja S, en die opmerkingen blijven...

wij zijn deze zomer zwanger geraakt op natuurlijke wijze nadat we al een ivf kindje hebben. Jammer genoeg is dit geëindigd in een miskraam. Volgens sommigen is het nu wel bewezen dat we er vroeger te veel mee bezig zijn geweest. Slecht sperma, slechte hormoonbalans, dat heeft er allemaal niks mee te maken he. Het zit enkel in't kopke.

Psyche

Bericht door Psyche » 21 november 2013, 19:01

Ik heb tegen iemand gezegd die weer eens zijn mening klaar had over mijn ongewilde kinderloosheid : Betaalt dat goed, iedereen op de zenuwen werken met achterlijke opmerkingen? Anders wil ik ook wel zo'n job, hoor :twisted:

S_83

Bericht door S_83 » 22 november 2013, 14:14

hahaha! :-) Way to go! :D

Merenwen

Bericht door Merenwen » 23 november 2013, 13:03

Ik ben hier nieuw en het doet mij deugd om te lezen dat ik niet de enige ben met zoveel domme mensen in mijn buurt. In mijn familie gaat het over niets anders dan over kleine kinderen (wij zijn het enige kinderloze koppel). Op het werk van 't zelfde. Allemaal jonge vrouwelijke collega's die allemaal aan 't zagen zijn over hun kleine kinders die weeral maar eens lastig deden.
Onnozele uitspraken zoals: oefent maar goed! OF je hebt nog tijd genoeg! Ge zijt nog zo jong! OF wees content dat ge gene kleinen hebt, dan hebt ge zoveel tijd voor uzelf OF wanneer gaat ge er aan beginnen? (we zijn al lang bezig onnozel mens!)
Het zal bij mij ook niet lang meer duren eer er iemand een grof antwoord terug krijgt.
Er zijn zoveel mensen die er precies nog nooit van gehoord hebben dat zwanger worden niet bij iedereen vanzelfsprekend is. :-(

valentijn

Bericht door valentijn » 23 november 2013, 13:44

Daar ben ik het zo mee eens. Mensen beseffen niet hoeveel koppels moeilijk zwanger raken, moeilijk zwanger blijven. Dat zal ook wel al de opmerkingen verklaren he

sharon1989

Bericht door sharon1989 » 1 december 2013, 9:24

Hier ook enke uitspraken..

* toen ik niet op mijn regels kwam zei gyn we zien binnen 3 maand wel. Je bent nog piepjong! ( misschien omdat we het zo wilden? Grrr)
* nadat bekend was dat we isci nodig hebben voor een kindje hebben we dit verteld aan onze ouders. Reactie van de schoonouderd: er is toch zaad aanwezig probeert het nog op normale manier? Waarop ik vies antwpprde dat jet niet enkel aan hun lieve zoon lag maar dat ik geen spontane eisprong kreeg in die 9 maand dat ik al gestopt was met de pil. Probeert dan zo eens spontaa, zwander te worden? Grrrrr
*sinds mijn zus kindje heeft zegr iedereen nu u zus een kindje heeft gaat ge er ook aan beginnen zeker? Euhnee, als ik eraan begin is het omdat ik OUDER BEN dan haar en ik het zrlf wil.
*deze zomer op een feestje voelde ik le niet zo goed waarop mijn neef zei... ben je zwanger? Waarop ik antwoorde.. als jij u nie goe voelt zijt gij dan zwanger? Dwazen!
*onlangs ging ik naar mijn oma die het nog nirt wist en de gebuur.. oohja mogen we proficiat zeggen da? Kzei, denkt 2 keer na voor je wat zegt!
* op de koop toe zijn mijn schoonouderd dat aan iedereen gaan vertellen! Teneerste zeiden we dit enkel voor steun en ten 2de als we wilden dat anderen dat ook wistrn dan hadden we dit zelf verteld!

sharon1989

Bericht door sharon1989 » 1 december 2013, 12:31

Kinderen niet waarderen vind ik het ergst? Een goede vriend van mij verzweeg dat zijn vriendin zwanger was. Ben er achter gekomen. Dan beweerde hij dat het niet van hem was! Daarna ontkende hij het niet meer. Maar zei hij altijd dat ze niet meer samen waren maar woonden nog samen! En zei altijd dat da kind hem niets kon schelen. Toen ik hem onlangs hoorde was ze nog niet bevallen. Althans da zei hij toch terwijl zijn dochter al 2 dagen oud was! En zijn broer is peter? Wilt toch zeggen dat hij er wel mee bezig is? Nuja, wist ik zeker dat ze toch nog samen waren door zijn gedrag. Nu ik hem deze week hoorde zei hij dat ze defintief niet meer samen wonen en hun dochter van 1 maand oud week-week over en heen moet.

Hoe kan je nu zo over u dochter praten?:-( en zeker tegen een vriendin die geen kan krijgen op spontane manier en er alles voor moet doen? Hij weet het nog tans want was mijn steun in moeilijke dagen!
Laatst gewijzigd door sharon1989 op 1 december 2013, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Aria

Bericht door Aria » 22 februari 2014, 3:25

Na mijn 1e miskraam: *Volgende keer moet je maar wat meer kauwgum eten... Zo blijft dat kindje beter plakken!*

Aria

Bericht door Aria » 22 februari 2014, 3:27

Na mijn 1e miskraam was ik tegen een van mijn beste vriendinnen aan het praten terwijl ik mezelf een beetje probeerde op te peppen door me te herinneren aan alle goeie dingen die we in ons leven hadden, waarop ze zei: *Ja, ik vond al dat je zoveel had gekregen...*

Die uitspraak heeft mij wekenlang achtervolgd... Alsof ik het op de een of andere manier maar had verdiend, want ik had al te veel goeie dingen? :shock:

Lie_29

Bericht door Lie_29 » 22 februari 2014, 10:29

Aria schreef:Na mijn 1e miskraam: *Volgende keer moet je maar wat meer kauwgum eten... Zo blijft dat kindje beter plakken!*
What the... ? :shock:

Plaats reactie