Onverwachts nieuwe job gevonde, maar hoe combineren met ivf?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Onverwachts nieuwe job gevonde, maar hoe combineren met ivf?

Bericht door doorzetter » 31 mei 2014, 22:29

Hey lotgenoten,

Open dit topic omdat ik momenteel wat in de stress zit en er duizend en één gedachte door mijn hoofd gaan.

Het zit zo dat ik aangenomen ben voor een haftijdse job in een creche, kei goed , superblij, had nooit gedacht dat ik aangenomen ging worden.
Ik had wel gesolliciteerd, maar k dacht dat ik niet ging aangenomen worden, en dacht moest het toch zo zijn dat het wel los zou lopen.

Maandag begin ik, en het stresskonijn in mij is weer naar boven gekomen. De mensen van de creche weten uiteraard niet dat ik ga starten met ivf, maar weten wel dat ik ooit kinderen wil, heb het daarover vaag gehouden.
Nu maak ik me druk hoe ik vrij ga krijgen voor pick up enzo. Hoe ik het ga oplossen om s morgens bloed te laten prikken ( zijn wel maar 2 ochtenden waar het een probleem zou vormen) enzo.

Na wat ik al heb gehoord zou ik als er een terugplaatsing zou hebben, ik zowiezo 2 weken niet mag werken omdat er kans is dat ik al zwanger ben en je niet zwanger mag werken in een creche.

Ik weet dat je hiervoor een ziektebriefje krijgt, maar je moet toch ook een reden geven, en aangezien ze er niets vanaf weten, zou ik moeten liegen en echtwaar ik ben de slechtste leugenaar van de omstreken, ik kan dat echt niet.

Help!!

sorry, voor mijn warrig verhaal, als je nog vragen hebt stel ze gerust.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

angel1983

Re: Onverwachts nieuwe job gevonde, maar hoe combineren met

Bericht door angel1983 » 17 juni 2014, 12:45

ik las ergens dat je niet verplicht ben om door te geven aan je nieuwe werkgever dat je zwanger bent/ hiermee bezig bent. ik hoop dat je inmiddels goed nieuws hebt!? :wink: grAngela

Psyche
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 november 2013, 14:51

Re: Onverwachts nieuwe job gevonde, maar hoe combineren met

Bericht door Psyche » 12 november 2014, 19:29

In het ziekenhuis waar je behandeld wordt, geven ze je een formulier mee voor familiaal verlof. Maak je daar niet druk over, er staan geen details op of zo, dus je werkgever hoeft dat niet te weten :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten