afwezigheid werk regeling?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Yaa
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:42

afwezigheid werk regeling?

Bericht door Yaa » 2 juli 2014, 8:19

goede morgen allemaal,

Daar ik al aan het verder denken ben (de echte start :D ), ben ik allerlei zaken al aan het opzoeken.

Nu vraag ik mij af ingeval van inseminsatie (wat vermoedelijk niet het geval zal zijn) of IVF hoe te regelen op het werk, is een briefje van ziekenhuis/Dr. voldoende. Dat je dan bv. 2 uren afwezig bent geweest?
Moet je hiervoor verlof opnemen?
Is hier een wet over?

Verlof opnemen vind ik nogal zonde.

Ik hoop in augustus groen licht te krijgen en wil het dan zo snel mogelijk melden aan mijn werkgever.

alvast mijn dank voor de toelichting
Yaa

Sylver Moon
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 september 2013, 13:30

Re: afwezigheid werk regeling?

Bericht door Sylver Moon » 2 juli 2014, 8:46

Goede morgen Yaa,

Een wet is hier denk ik niet over. Tenzij je het anders kan regelen met je baas, denk ik dat je hiervoor verlof zal moeten opnemen.
Wat ik deed: Ik ging in de loop van de dag naar mijn afspraak, en de uren die ik weg was haalde ik terug in de dagen erna. Of ik werkte een tijdje op voorhand al een paar uurtjes extra zodat ik achteraf minder moest inhalen.

Op het werk heb ik nooit gezegd waarom exact ik telkens weg moest. Ik heb hen gewoon verteld dat ik in behandeling was voor een persoonlijk probleem. Ik heb geluk dat ze hier redelijk flexibel zijn wat de werkuren betreft. Zolang ik op het einde van de week maar 40 uur heb gewerkt, is het ok.

Groetjes en veel succes in augustus met de start van je behandeling,

Sofie
Zwanger na 6 IUI en 1 IVF - Behandeld in Middelheim Berchem
Vermoedelijke bevallingsdatum: 13 januari 2015
Afbeelding

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: afwezigheid werk regeling?

Bericht door Valaki » 7 juli 2014, 9:51

Bij mij op het werk zijn de regels dat je enkel ziekteverlof kan opnemen voor een consultatie als het gaat om
- een noodgeval
- een afspraak met de arbeidsgeneesheer
- een zwangerschapsconsultatie

Ik neem dus meestal een halve dag verlof, of ik haal de gemiste uren op een andere keer in.
Voor bloedafnames vraag ik telkens na of het nodig is om naar de kliniek te komen. Meestal is dat niet het geval, dus ga ik naar een polikliniek in de buurt van het werk tijdens mijn middagpauze. Lekker makkelijk (en veel goedkoper dan naar de kliniek gaan, want dan rekenen ze me nog een consultatie aan ook).
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Re: afwezigheid werk regeling?

Bericht door dauwdropje » 10 augustus 2014, 14:37

ik stuurde altijd een briefje van de gyn. op naar de personeelsdienst, en heb er nooit problemen mee gehad. kzou er wel mee geweest zijn moest ik telkens congé moeten zetten hebben, heb al mijn pogingen in 1 jaar gehad, kging congé te kort hebben zelf :p
2009 stop pil
2010, 9 x clomid
2011 2e opinie , hysteroscopie, hysterografie, 6 IUI
2012 , 1 IVF/ICSI, 3ICSI ,0 cryo's
2013 sept,1e ECD mk , 2e ECD okt, zoontje
2015 1e niet terugbetaalde poging mei neg . Laatste poging brusje sept pos.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten