Welk centrum voor herhaalde miskramen?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
claires
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 februari 2014, 22:40

Welk centrum voor herhaalde miskramen?

Bericht door claires » 3 juli 2014, 13:22

Hi Allemaal,

Na lang proberen heb ik begin dit jaar een miskraam gehad en nu is het weer van dat. Vorige keer had ik al een afspraak met fertiliteit gemaakt, die toen niet is doorgegaan omdat ik toen eindelijk voor de eerste keer voorbij 4 weken was en naïef best wel wat hoop had dat het goed kwam. Na die miskraam heb ik onmiddellijk afspraak gemaakt met Fertiliteit Gent maar bizar genoeg werd ik snel terug zwanger. weer haalde ik 4 weken, en was ik ook weer positief, maar ook nu is het weer fout gelopen. Dus 2 miskramen na 4 weken, 2 miskramen nog voor vier werken. We zijn 2 jaar aan het proberen ongeveer (ik ben de tel zelfs wat kwijt :cry: ) en we hebben ook geen kinderen.

Ik heb dus toch maar een afspraak met UZ gent (Van de kerckhove) opnieuw gemaakt eind juli en omdat ik het gevoel wil hebben dat ik zelf iets kan doen, heb ik er ook in 1x eentje gemaakt in Jette (Vloeberghs).

Jullie hebben allemaal al een veel langer parcours afgelegd. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik vind nergens info om centra te vergelijken. En ik maak me ook wat zorgen: eerst dacht ik dat het probleem was, dat ik niet zwanger kon worden, nu lijkt het probleem iets anders te zijn: ik kan geen kinderen houden...

Wordt er veel onderzoek gedaan ook naar herhaalde miskramen in die centra, Of ligt hun focus op vruchtbaarheid, of wordt dat allemaal met elkaar gelinkt?

Ik heb me nog nooit zo moedeloos/hulpeloos gevoeld..

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Welk centrum voor herhaalde miskramen?

Bericht door Aria » 6 juli 2014, 9:49

Hoi Claires,

eerst en vooral een dikke knuffel en veel sterkte.

Ik zelf twee miskramen achter elkaar gehad (telkens tussen 6-7 weken). Mijn probleem was dus ook niet zwanger worden, maar zwanger blijven...

Ik heb reeds een soortgelijke topic geopend een hele tijd geleden, ik zal hier de link plaatsen, zodat je daar misschien wat meer info kan krijgen over welke onderzoeken e.d. er gedaan kunnen worden.

Het spijtige is dat heel vaak nog geen oorzaak kan gevonden worden. Maar de meeste vrouwen krijgen uiteindelijk wèl dat gezonde boeleke in hun armen. Bij mij bleek het probleem (waarschijnlijk) een te traag werkende schildklier, ik zou dat zeker eens laten nakijken. Sinds begin van zwangerschap 3 neem ik medicatie daarvoor en tot nu gaat alles goed... (Hoewel we er nog niet zijn...)

Ik weet dat het moeilijk is, maar geef de moed niet op!

Liefs,
Aria
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Welk centrum voor herhaalde miskramen?

Bericht door Aria » 6 juli 2014, 9:50

Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten