mich75 schreef:Je weet dat je financiële situatie nu niet genoeg is om te starten. Als je dit aan bijna eender wie zou vragen gaan ze bijna allemaal zeggen, nee dit is niet goed, wacht enkele jaren. Het probleem is dat als je echt kinderen wil geen jaren wil of kan wachten.
Ik zou gewoon al naar het eerste gesprek gaan en horen hoe het verdere verloop gaat zijn. Stel dat met onderzoeken, screening en wachttijden je minstens nog een jaar moet wachten voor je kan starten.
Binnen bv 1.5 jaar heb je een betere betaalde job, goedkopere huurwoning etc en je denkt nu ga ik een afspraak maken en je hoort dan dat je een jaar moet wachten dan denk ik dat je echt zo iets hebt van wtf...had ik toen maar...
Als je er zelf geen probleem mee hebt om nog een tijdje te wachten tot het beter gaat dan doe je dit. Je moet doen waar je je goed bij voelt.
Ik had een vriendin en die had een sociale huurwoning (app met 1 slk) aan 350eur/maand. Door mijn toedoen (beetje gepusht) heeft ze nu haar eigen huisje met 2 slk, koertje, zolder,... voor 400eur/maand. Maar doordat ze nu belastingvoordeel heeft, houdt ze veel meer over. Na 3 jaar heeft ze voor het eerst in haar leven zelfs een nieuw autootje gekocht.
Als je een beetje uitkijkt en hier en daar wat aanpassingen doet, kunnen je financiën ook al serieus verbeteren.
Wij zitten financieel ook niet super, maar het gaat ons lukken. Wij hebben ook diep gezeten, maar als het echt moet zoek je oplossingen en vind je die ook. Wij leven nu zuiniger door de problemen in het verleden en dan hebben we nu meer over dan vroeger.
Ik kan je een hoop tips geven. Als je dit wil stuur dan maar een pb.
oeps.. ik zie nu je lieve bericht pas

. ik ga je zeker n pb sturen. erg fijn
je hebt helemaal gelijk vorige maand dacht ik er nog anders over haha.. maar nu zoals jij absoluut
kwam ook door n nicht van me, die zei eigenlijk hetzelfde je kunt ook niet zeggen of je over jaar/ 2jaar
nog steeds een goede baan hebt, dus ben verder gegaan met mijn wens. en nu heb ik 6oktober (weer) mijn eerste afspraak bij Umc. Er is een wachttijd van 1jaar naar 'goedkeuring' dus met een beetje geluk duurt t gemiddeld nog 2jr voordat ik Mama mag zijn. Ik heb nu goede hoop voor n fulltime vacature. grAngela