financieel: nu of beter wachten?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
angel1983

financieel: nu of beter wachten?

Bericht door angel1983 » 6 juli 2014, 20:19

ik heb een hele grote wens, kindjes krijgen.doordat ik helaas geen partner heb ,en verwacht dat ik die ook niet snel vind.ben ik eigenlijk vast besloten om te alleen te gaan doen.ik wil jong moeder (ben nu 31)kunnen zijn van mijn eigen wondertje. ik heb volgende week mijn eerste afspraak..maar...financieel gaat t niet zo lekker ik houdt minder dan 100pm over om te kunnen leven voor mezelf en me huisdieren.

nu weet ik dat je wel ondersteund wordt. maar ik wil dat het ook écht kan....ik ben bezig met een goedkoper huurwoning, maar dit kan nog wel even duren...stel dat ik 200pm over houdt dan per maand, zou het dan wel kunnen... ben zo bang dat ik mijn droom door dat stomme geld in duigen zie vallen :( ik hoor heel graag goed advies ,doorzetten of beter wachten?

groetjes angela

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: financieel: nu of beter wachten?

Bericht door mich75 » 6 juli 2014, 22:42

Wij beginnen hopelijk deze zomer nog en ik heb her en der gelezen dat je per terugbetaalde poging toch nog zo'n 300 tot 600 euro zelf moet opleggen. Als je geen partner hebt dacht ik dat er nog 200 euro bijkomt voor donorzaad.

Ik heb het nooit zien zitten om er alleen aan te beginnen en ik dacht niet dat ik ooit nog een partner zou vinden. Ik ben 10 jaar alleen geweest en dan toch iemand tegengekomen maar toen was ik bijna 35. Nu zijn we 4 jaar verder en hopen dat we toch nog een wondertje kunnen krijgen via icsi.

Als je het echt wil en je kan het alleen, dan begrijp ik dat je niet wil wachten tot het plots te laat is.
Probeer je financiële situatie te verbeteren want ik denk dat het momenteel niet gaat lukken.

Je hebt natuurlijk nog even tijd, want het is niet omdat je een gesprek hebt dat je direct kan starten en een zwangerschap duurt 9 maanden.

Ga alvast naar die afspraak en bekijk wat de mogelijkheden zijn.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Ahiha
Berichten: 1093
Lid geworden op: 26 januari 2010, 19:49

Re: financieel: nu of beter wachten?

Bericht door Ahiha » 7 juli 2014, 7:21

De behandelingen kosten inderdaad ook een aardige duit. Maar laten we ook eens verder kijken. Wat als het lukt?
OK, geld is niet het allerbelangrijkste dat een kind nodig heeft. Maar in kind in financiële moeilijkheden opvoeden lijkt mij toch ook niet echt 'een droom'.
Als je geen hospitalisatieverzekering hebt mag je bijna €1000 betalen voor de bevalling (wel op eenpersoonskamer dus dat kan iets goedkoper). Als borstvoeding niet lukt moet je al gauw €20 flesvoeding kopen per week. Pampers zijn niet gratis. En bij ons kost de creche ook €400 per maand.
Ik wil je je droom niet afpakken maar persoonlijk zou ik wachten en solliciteren voor een beterbetaalde job ;-) Want je kan het wel als alleenstaande maar tis financieel idd moeilijker.
Veel succes met het doorhakken van de knoop en idd: je kan alvast op gesprek gaan en de kosten van de behandeling laten schatten.

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: financieel: nu of beter wachten?

Bericht door Valaki » 7 juli 2014, 9:39

Als je maar € 100/maand overhoudt, lijkt me dat inderdaad geen haalbare kaart... :(
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

angel1983

Re: financieel: nu of beter wachten?

Bericht door angel1983 » 7 juli 2014, 11:29

mich75 schreef:Wij beginnen hopelijk deze zomer nog en ik heb her en der gelezen dat je per terugbetaalde poging toch nog zo'n 300 tot 600 euro zelf moet opleggen. Als je geen partner hebt dacht ik dat er nog 200 euro bijkomt voor donorzaad.

Ik heb het nooit zien zitten om er alleen aan te beginnen en ik dacht niet dat ik ooit nog een partner zou vinden. Ik ben 10 jaar alleen geweest en dan toch iemand tegengekomen maar toen was ik bijna 35. Nu zijn we 4 jaar verder en hopen dat we toch nog een wondertje kunnen krijgen via icsi.

Als je het echt wil en je kan het alleen, dan begrijp ik dat je niet wil wachten tot het plots te laat is.
Probeer je financiële situatie te verbeteren want ik denk dat het momenteel niet gaat lukken.

Je hebt natuurlijk nog even tijd, want het is niet omdat je een gesprek hebt dat je direct kan starten en een zwangerschap duurt 9 maanden.

Ga alvast naar die afspraak en bekijk wat de mogelijkheden zijn.
dus jij zou wel gewoon naar de 'screening' gaan als je weet dat t financieel niet haalbaar is :( zo moeilijk
bedankt voor je reactie! succes met icsi

angel1983

Re: financieel: nu of beter wachten?

Bericht door angel1983 » 7 juli 2014, 11:34

Ahiha schreef:De behandelingen kosten inderdaad ook een aardige duit. Maar laten we ook eens verder kijken. Wat als het lukt?
OK, geld is niet het allerbelangrijkste dat een kind nodig heeft. Maar in kind in financiële moeilijkheden opvoeden lijkt mij toch ook niet echt 'een droom'.
Als je geen hospitalisatieverzekering hebt mag je bijna €1000 betalen voor de bevalling (wel op eenpersoonskamer dus dat kan iets goedkoper). Als borstvoeding niet lukt moet je al gauw €20 flesvoeding kopen per week. Pampers zijn niet gratis. En bij ons kost de creche ook €400 per maand.
Ik wil je je droom niet afpakken maar persoonlijk zou ik wachten en solliciteren voor een beterbetaalde job ;-) Want je kan het wel als alleenstaande maar tis financieel idd moeilijker.
Veel succes met het doorhakken van de knoop en idd: je kan alvast op gesprek gaan en de kosten van de behandeling laten schatten.
bedankt voor je reactie! van binnen :cry: weet ik dat je gelijk hebt hoor, tis niet te betalen alleen ,vooral zonder fatsoenlijk salaris én hoge huurkosten(ik wil uitkijken voor n andere goedkopere woning sowieso)jaja beterbetaalde job zou top zijn, maar waar in deze tijd van crisis :( tips? :lol: groetjes

angel1983

Re: financieel: nu of beter wachten?

Bericht door angel1983 » 7 juli 2014, 11:35

Valaki schreef:Als je maar € 100/maand overhoudt, lijkt me dat inderdaad geen haalbare kaart... :(
bedankt voor je reactie. jullie hebben gelijk. ik twijfel alleen wel of ik nu wél gewoon die gesprekken moet gaan doen in het UMC......?dubbel ik weet niet of ze vragen naar mijn financiële plaatje. maar dat kunnen ze dan toch niet goedkeuren?...groetjes

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: financieel: nu of beter wachten?

Bericht door mich75 » 8 juli 2014, 9:10

Je weet dat je financiële situatie nu niet genoeg is om te starten. Als je dit aan bijna eender wie zou vragen gaan ze bijna allemaal zeggen, nee dit is niet goed, wacht enkele jaren. Het probleem is dat als je echt kinderen wil geen jaren wil of kan wachten.

Ik zou gewoon al naar het eerste gesprek gaan en horen hoe het verdere verloop gaat zijn. Stel dat met onderzoeken, screening en wachttijden je minstens nog een jaar moet wachten voor je kan starten.
Binnen bv 1.5 jaar heb je een betere betaalde job, goedkopere huurwoning etc en je denkt nu ga ik een afspraak maken en je hoort dan dat je een jaar moet wachten dan denk ik dat je echt zo iets hebt van wtf...had ik toen maar...

Als je er zelf geen probleem mee hebt om nog een tijdje te wachten tot het beter gaat dan doe je dit. Je moet doen waar je je goed bij voelt.

Ik had een vriendin en die had een sociale huurwoning (app met 1 slk) aan 350eur/maand. Door mijn toedoen (beetje gepusht) heeft ze nu haar eigen huisje met 2 slk, koertje, zolder,... voor 400eur/maand. Maar doordat ze nu belastingvoordeel heeft, houdt ze veel meer over. Na 3 jaar heeft ze voor het eerst in haar leven zelfs een nieuw autootje gekocht.

Als je een beetje uitkijkt en hier en daar wat aanpassingen doet, kunnen je financiën ook al serieus verbeteren.

Wij zitten financieel ook niet super, maar het gaat ons lukken. Wij hebben ook diep gezeten, maar als het echt moet zoek je oplossingen en vind je die ook. Wij leven nu zuiniger door de problemen in het verleden en dan hebben we nu meer over dan vroeger.

Ik kan je een hoop tips geven. Als je dit wil stuur dan maar een pb.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

angel1983

Re: financieel: nu of beter wachten?

Bericht door angel1983 » 11 augustus 2014, 14:39

mich75 schreef:Je weet dat je financiële situatie nu niet genoeg is om te starten. Als je dit aan bijna eender wie zou vragen gaan ze bijna allemaal zeggen, nee dit is niet goed, wacht enkele jaren. Het probleem is dat als je echt kinderen wil geen jaren wil of kan wachten.

Ik zou gewoon al naar het eerste gesprek gaan en horen hoe het verdere verloop gaat zijn. Stel dat met onderzoeken, screening en wachttijden je minstens nog een jaar moet wachten voor je kan starten.
Binnen bv 1.5 jaar heb je een betere betaalde job, goedkopere huurwoning etc en je denkt nu ga ik een afspraak maken en je hoort dan dat je een jaar moet wachten dan denk ik dat je echt zo iets hebt van wtf...had ik toen maar...

Als je er zelf geen probleem mee hebt om nog een tijdje te wachten tot het beter gaat dan doe je dit. Je moet doen waar je je goed bij voelt.

Ik had een vriendin en die had een sociale huurwoning (app met 1 slk) aan 350eur/maand. Door mijn toedoen (beetje gepusht) heeft ze nu haar eigen huisje met 2 slk, koertje, zolder,... voor 400eur/maand. Maar doordat ze nu belastingvoordeel heeft, houdt ze veel meer over. Na 3 jaar heeft ze voor het eerst in haar leven zelfs een nieuw autootje gekocht.

Als je een beetje uitkijkt en hier en daar wat aanpassingen doet, kunnen je financiën ook al serieus verbeteren.

Wij zitten financieel ook niet super, maar het gaat ons lukken. Wij hebben ook diep gezeten, maar als het echt moet zoek je oplossingen en vind je die ook. Wij leven nu zuiniger door de problemen in het verleden en dan hebben we nu meer over dan vroeger.

Ik kan je een hoop tips geven. Als je dit wil stuur dan maar een pb.
oeps.. ik zie nu je lieve bericht pas :oops: . ik ga je zeker n pb sturen. erg fijn
je hebt helemaal gelijk vorige maand dacht ik er nog anders over haha.. maar nu zoals jij absoluut
kwam ook door n nicht van me, die zei eigenlijk hetzelfde je kunt ook niet zeggen of je over jaar/ 2jaar
nog steeds een goede baan hebt, dus ben verder gegaan met mijn wens. en nu heb ik 6oktober (weer) mijn eerste afspraak bij Umc. Er is een wachttijd van 1jaar naar 'goedkeuring' dus met een beetje geluk duurt t gemiddeld nog 2jr voordat ik Mama mag zijn. Ik heb nu goede hoop voor n fulltime vacature. grAngela

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten