Gewicht en zwangerschap

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Anoniempje10051992
Berichten: 1
Lid geworden op: 1 augustus 2014, 14:15

Gewicht en zwangerschap

Bericht door Anoniempje10051992 » 1 augustus 2014, 14:23

Hallo,

ik ben eem jonge vrouw van 22. En ben nu al 3jaar samen met men vriend. En we proberen al 2,5j kindjes te krijgen. Maar het wil maar niet lukken. Ik heb nu ook wel overgewicht. Maar ik ken nog vrouwen met overgewicht die zwanger worden. Is het mogelijk? En als ik nu inderdaad onvruchtbaar ben. We willen doodgraag een kindje. Maar men vriend is van Marokkaanse afkomst en staat helemaal niet open voor adoptie. En we hebben ook geen geld met hopen. ( als ik hoor wat ivf kost) . Maar ik vroeg me af of er geen andere manieren zijn om zwanger te worden? Ik weet dat ik het beter aan mijn gyn kan vragen. Maar kan slecht omgaan met slecht nieuws. Dus ben lliever wat voorbereid. Ik hoop dat jullie spoeding antwoorden. ben echt radeloos. :cry:

Vvlinder
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 september 2013, 8:57

Re: Gewicht en zwangerschap

Bericht door Vvlinder » 10 augustus 2014, 13:13

Anoniempje,

Ik heb in het UZ een boekje meegekregen, met daarin wat info over wat je kan doen om makkelijker zwanger te worden/blijven (geen rekening houdende met een erfelijke afwijking). Hoe hoger je BMI, hoe moeilijker het wordt. Bij licht onder- of overgewicht (BMI lager dan twintig, of tussen 25 en 30) is de toestand iets minder optimaal dan wanneer je BMI tss 20-25 zit. Hoe meer je BMI boven de 30, hoe moeilijker het kan worden. Het speelt dus wel een rol, maar onvruchtbaar zal je er niet meteen door zijn. En je bent nog erg jong, wat in je voordeel speelt.
Je hebt testjes die je eisprong kunnen meten (ovulatietesten uit kruidvat bvb), waardoor je iets preciezer kan weten wanneer je kan proberen zwanger te worden. Heb je dat al geprobeerd?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten